Jump to content
Sign in to follow this  
Captain Mariah

Enterprise och svt

Recommended Posts

Kan vi inte försöka få TV 4(reklam, suck) eller någon annan kanal att börja visa Star Trek? :D

Inte någon kabel-tv kanal för det har alla människor inte tillgång till (bland annat jag)!

Om Star TRek började visas på TV 4 Så tror jag att det skulle bli större än om SVT visade det!

Vilka tycker som jag?

Kan vi inte försöka få TV 4(reklam, suck) eller någon annan kanal att börja visa Star Trek?  :D

Inte någon kabel-tv kanal för det har alla människor inte tillgång till (bland annat jag)!

Om Star TRek började visas på TV 4 Så tror jag att det skulle bli större än om SVT visade det!

Vilka tycker som jag?

<{POST_SNAPBACK}>

Håller med, det skulle kunna bli bra stort...

Kan vi inte försöka få TV 4(reklam, suck) eller någon annan kanal att börja visa Star Trek?  :D

Vilka tycker som jag?

<{POST_SNAPBACK}>

Hm.... Menar du samma TV4 som brukar bryta serier mitt i och ha godtyckligt långa uppehåll mellan säsongerna? ;)

Vilka tycker som jag?

<{POST_SNAPBACK}>

Hm.... Menar du samma TV4 som brukar bryta serier mitt i och ha godtyckligt långa uppehåll mellan säsongerna? ;)

<{POST_SNAPBACK}>

Ja, men de är iallafall inte lika långa som SVTs uppehåll (tiotusentals år långa)! ;)

tv4 är ju bra på att visa andra sci-fi rymdserier. Det skulle väl inte

skada med Star Trek också.

<{POST_SNAPBACK}>

så här svarade TV4 med fråga om kommande Scince Fiction serier/filmer och Star Trek isynnerhet

Hej!

Det är inte några speciellaa filmer i den genren inplanerade.

Vänliga hälsningar

Gunnar "Kulan" Kugelberg

Programinformatör/bitr Tittarombudsman

TV4 Informationsavdelningen

020-44 44 44

www.tv4.se/programinfo

www.tv4.se/to

Ja, så TV4 verkar väl inte vara på :(

Att inte svt visar två säsonger av ent är den sämsta st nyheten sedan nedläggningen av ent. Jag säger bara: Bu! :( Om ingen kanal vill visa st i någon kanal betyder det ju bara att nyrekryteringen av st fans kommer att minska. De inbitna fansen kommer att öka inköpen av dvd boxar samt sina besök på st dagar.

Jag som trodde det var extra intressant att visa sci fi nu när vi haft star wars, sagan om ringen samt snart kommer att få en svensk austronaut i rymden.

Hm... dags att börja investara i dvd boxar tror jag... :P J.

Alla kanske inte har råd att köpa massa poxar.

Min inkomster är inte så stora och där med massa räkningar.

Det blir inte så mycket plus :(

Ska man behöva säga upp sin bredband för att ha råd

för en box varje månad och köra telefonmodem och surfa

väldigt lite.

Edited by Supertreck

Alla kanske inte har råd att köpa massa poxar.

Min inkomster är inte så stora och där med massa räkningar.

Det blir inte så mycket plus  :(

Ska man behöva säga upp sin bredband för att ha råd

för en box varje månad och köra telefonmodem och surfa

väldigt lite.

<{POST_SNAPBACK}>

*snyft* Låter som läge för en insamling..... :rolleyes: J.

Enterprise finns att hyra hos Brafilm, dom har säsong 1-3. Nu väntar jag inte längre på SVT.

Japp, jag har sett serien via Bra film (numera Lovefilm). Någon som vet när säsong 4 kommer. Trist att vänta! <_<

För närvarande ser jag DS9 via Lovefilm. Jätte bra utbud med lite si sådär med service.

Säsong 4, största delen, finns på internet, helt gratis. Om någon är intresserad? Vet ej hur populärt det är inom trekkierna.

Allt som någonsin producerats av Star Trek finns gratis på nätet, men det är inte tillåtet att diskuttera piratkopiering på det här forumet.

Jag undrar hur det går med den där INSAMLINGEN bland Star Trek-fans till en femte säsong av Star Trek Enterprise? Jag upptäckte på svenska Wikipedia att det ska pågå en sådan insamling i USA.

På Wikipedasidan

http://sv.wikipedia.org/wiki/Star_Trek

finns det en länktabell med bl.a följande info:

http://www.trekunited.com - sida som försöker samla ihop pengar till en ny säsong av Enterprise, över 3,14 miljoner dollar har samlats ihop. Det finns även en Rädda Enterprise-sida.

Jag undrar om det finns någon på detta forum med mer kunskaper. Jag undrar främst:

1. Är insamlingen seriös?
  2. Jag hittar inget bankgironummer att skicka pengar till på den specificerade amerikanska sidan
  3. Hur mycket kostar det att spela in en säsong, dvs vad ska man jämföra 3,14 miljoner dollar med?
  4. Har detta hänt någon gång förut med resultatet att fansen lyckats?
  5. Skulle produktionsbolaget ta emot pengarna?
Visst ställer jag dumma frågor, men upplys mig gärna så mycket ni kan!

"Världen är ett enda land och mänskligheten dess medborgare."

Bahá'u'lláh

Sanmare

Den bör väl vara avslutad sedan länge, vad jag förstår. Vi skrev om detta senast i mars 2005, men visst var det så att insamlingen lades ner när Paramount sade absolut nej till en femte säsong?

Paramount, som nu ingår i CBS, behåller rättigheterna till konceptet. De skall ju börja filma den 11:e filmen nu i höst, och fortsätter med sin bokutgivning genom bokförlaget Simon & Schuster.

Säsong 4, största delen, finns på internet, helt gratis. Om någon är intresserad? Vet ej hur populärt det är inom trekkierna.

Allt som någonsin producerats av Star Trek finns gratis på nätet, men det är inte tillåtet att diskuttera piratkopiering på det här forumet.

Men då är det ju inte gratis när gärningen är ett brott mot lagen.

Där emot är Star Wreck gratis att ladda ner. :)

Edited by Supertreck