G'Brr Postad 4 Juli, 2005 Rapport Postad 4 Juli, 2005 Kan vi inte försöka få TV 4(reklam, suck) eller någon annan kanal att börja visa Star Trek? Inte någon kabel-tv kanal för det har alla människor inte tillgång till (bland annat jag)! Om Star TRek började visas på TV 4 Så tror jag att det skulle bli större än om SVT visade det! Vilka tycker som jag? Citera
Jean-Luc Picard Postad 4 Juli, 2005 Rapport Postad 4 Juli, 2005 Kan vi inte försöka få TV 4(reklam, suck) eller någon annan kanal att börja visa Star Trek? Inte någon kabel-tv kanal för det har alla människor inte tillgång till (bland annat jag)! Om Star TRek började visas på TV 4 Så tror jag att det skulle bli större än om SVT visade det! Vilka tycker som jag? <{POST_SNAPBACK}> Håller med, det skulle kunna bli bra stort... Citera
Centerwall Postad 4 Juli, 2005 Rapport Postad 4 Juli, 2005 Kan vi inte försöka få TV 4(reklam, suck) eller någon annan kanal att börja visa Star Trek? Inte någon kabel-tv kanal för det har alla människor inte tillgång till (bland annat jag)! Om Star TRek började visas på TV 4 Så tror jag att det skulle bli större än om SVT visade det! Vilka tycker som jag? <{POST_SNAPBACK}> Hm.... Menar du samma TV4 som brukar bryta serier mitt i och ha godtyckligt långa uppehåll mellan säsongerna? ;) Citera
G'Brr Postad 5 Juli, 2005 Rapport Postad 5 Juli, 2005 Kan vi inte försöka få TV 4(reklam, suck) eller någon annan kanal att börja visa Star Trek? Inte någon kabel-tv kanal för det har alla människor inte tillgång till (bland annat jag)! Om Star TRek började visas på TV 4 Så tror jag att det skulle bli större än om SVT visade det! Vilka tycker som jag? <{POST_SNAPBACK}> Hm.... Menar du samma TV4 som brukar bryta serier mitt i och ha godtyckligt långa uppehåll mellan säsongerna? ;) <{POST_SNAPBACK}> Ja, men de är iallafall inte lika långa som SVTs uppehåll (tiotusentals år långa)! ;) Citera
crazy_voyager Postad 5 Juli, 2005 Rapport Postad 5 Juli, 2005 Ja detta SVT uppehållet blir långt*suck*, men jag vet inte om jag vill ha ST på fyran, jag har lite emot dom, specielt nu när dom börjat visa TV-shop(!) Citera
Rick Hunter Postad 5 Juli, 2005 Rapport Postad 5 Juli, 2005 Strunta i svt eller fyran eller vilken kanal som helst! Dom kommer adrig priorotera Star Trek i Tv rutan i vilket fall som helst. DVD boxarna är det enda raka tyvärr Citera
Supertreck Postad 5 Juli, 2005 Rapport Postad 5 Juli, 2005 tv4 är ju bra på att visa andra sci-fi rymdserier. Det skulle väl inte skada med Star Trek också. Citera
Durator Postad 6 Juli, 2005 Rapport Postad 6 Juli, 2005 tv4 är ju bra på att visa andra sci-fi rymdserier. Det skulle väl inte skada med Star Trek också. <{POST_SNAPBACK}> så här svarade TV4 med fråga om kommande Scince Fiction serier/filmer och Star Trek isynnerhet Hej! Det är inte några speciellaa filmer i den genren inplanerade. Vänliga hälsningar Gunnar "Kulan" Kugelberg Programinformatör/bitr Tittarombudsman TV4 Informationsavdelningen 020-44 44 44 www.tv4.se/programinfo www.tv4.se/to Ja, så TV4 verkar väl inte vara på Citera
Bromma_Herman Postad 9 Juli, 2005 Rapport Postad 9 Juli, 2005 Vi borde skicka ut ett telegram, som utlovar höjda tittarsiffror till den kanal som köper in Star Trek (vilket som helst av dom) Citera
Supreme Commander JAF Postad 24 Juli, 2005 Rapport Postad 24 Juli, 2005 Att inte svt visar två säsonger av ent är den sämsta st nyheten sedan nedläggningen av ent. Jag säger bara: Bu! Om ingen kanal vill visa st i någon kanal betyder det ju bara att nyrekryteringen av st fans kommer att minska. De inbitna fansen kommer att öka inköpen av dvd boxar samt sina besök på st dagar. Jag som trodde det var extra intressant att visa sci fi nu när vi haft star wars, sagan om ringen samt snart kommer att få en svensk austronaut i rymden. Hm... dags att börja investara i dvd boxar tror jag... :P J. Citera
Supertreck Postad 24 Juli, 2005 Rapport Postad 24 Juli, 2005 (redigerade) Alla kanske inte har råd att köpa massa poxar. Min inkomster är inte så stora och där med massa räkningar. Det blir inte så mycket plus Ska man behöva säga upp sin bredband för att ha råd för en box varje månad och köra telefonmodem och surfa väldigt lite. Redigerad 24 Juli, 2005 av Supertreck Citera
Supreme Commander JAF Postad 5 Augusti, 2005 Rapport Postad 5 Augusti, 2005 Alla kanske inte har råd att köpa massa poxar. Min inkomster är inte så stora och där med massa räkningar. Det blir inte så mycket plus Ska man behöva säga upp sin bredband för att ha råd för en box varje månad och köra telefonmodem och surfa väldigt lite. <{POST_SNAPBACK}> *snyft* Låter som läge för en insamling..... J. Citera
Starlander Postad 11 Oktober, 2005 Rapport Postad 11 Oktober, 2005 Enterprise finns att hyra hos Brafilm, dom har säsong 1-3. Nu väntar jag inte längre på SVT. Citera
speck Postad 2 November, 2006 Rapport Postad 2 November, 2006 Är det någon är som vet om Svt kommer sända dom återstående avsnitten av enterprise? Citera
Pjotr'k Postad 2 November, 2006 Rapport Postad 2 November, 2006 Nej, de har sagt med eftertryck att något sådant inte kommer att ske. Citera
B'Elanna Postad 2 November, 2006 Rapport Postad 2 November, 2006 Enterprise finns att hyra hos Brafilm, dom har säsong 1-3. Nu väntar jag inte längre på SVT. Japp, jag har sett serien via Bra film (numera Lovefilm). Någon som vet när säsong 4 kommer. Trist att vänta! <_< För närvarande ser jag DS9 via Lovefilm. Jätte bra utbud med lite si sådär med service. Citera
Jem Hadar Postad 6 Januari, 2007 Rapport Postad 6 Januari, 2007 Säsong 4, största delen, finns på internet, helt gratis. Om någon är intresserad? Vet ej hur populärt det är inom trekkierna. Citera
Kashked Postad 9 Januari, 2007 Rapport Postad 9 Januari, 2007 Säsong 4, största delen, finns på internet, helt gratis. Om någon är intresserad? Vet ej hur populärt det är inom trekkierna. Allt som någonsin producerats av Star Trek finns gratis på nätet, men det är inte tillåtet att diskuttera piratkopiering på det här forumet. Citera
Sanmare Postad 20 Januari, 2007 Rapport Postad 20 Januari, 2007 Jag undrar hur det går med den där INSAMLINGEN bland Star Trek-fans till en femte säsong av Star Trek Enterprise? Jag upptäckte på svenska Wikipedia att det ska pågå en sådan insamling i USA. På Wikipedasidan http://sv.wikipedia.org/wiki/Star_Trek finns det en länktabell med bl.a följande info: http://www.trekunited.com - sida som försöker samla ihop pengar till en ny säsong av Enterprise, över 3,14 miljoner dollar har samlats ihop. Det finns även en Rädda Enterprise-sida. Jag undrar om det finns någon på detta forum med mer kunskaper. Jag undrar främst:Är insamlingen seriös?Jag hittar inget bankgironummer att skicka pengar till på den specificerade amerikanska sidanHur mycket kostar det att spela in en säsong, dvs vad ska man jämföra 3,14 miljoner dollar med?Har detta hänt någon gång förut med resultatet att fansen lyckats?Skulle produktionsbolaget ta emot pengarna?Visst ställer jag dumma frågor, men upplys mig gärna så mycket ni kan! "Världen är ett enda land och mänskligheten dess medborgare." Bahá'u'lláh Sanmare Citera
Pjotr'k Postad 20 Januari, 2007 Rapport Postad 20 Januari, 2007 Den bör väl vara avslutad sedan länge, vad jag förstår. Vi skrev om detta senast i mars 2005, men visst var det så att insamlingen lades ner när Paramount sade absolut nej till en femte säsong? Citera
K´hogh son of Klintoch Postad 3 Mars, 2007 Rapport Postad 3 Mars, 2007 Den bör väl vara avslutad sedan länge, vad jag förstår. Vi skrev om detta senast i mars 2005, men visst var det så att insamlingen lades ner när Paramount sade absolut nej till en femte säsong? men de behåller rättigheterna till star trek eller? Citera
Pjotr'k Postad 3 Mars, 2007 Rapport Postad 3 Mars, 2007 Paramount, som nu ingår i CBS, behåller rättigheterna till konceptet. De skall ju börja filma den 11:e filmen nu i höst, och fortsätter med sin bokutgivning genom bokförlaget Simon & Schuster. Citera
Supreme Commander JAF Postad 3 Mars, 2007 Rapport Postad 3 Mars, 2007 Jag tror inte att paramount (eller cbs) är villiga att starta enterprise på nytt. Om fansens skulle samla ihop tillräckligt med pengar tror jag nog att de hellre vill satsa på något nytt och fräscht. Detta eftersom Enterprise fått ganska mycket kritik. Johan Citera
Supertreck Postad 3 Mars, 2007 Rapport Postad 3 Mars, 2007 (redigerade) Säsong 4, största delen, finns på internet, helt gratis. Om någon är intresserad? Vet ej hur populärt det är inom trekkierna. Allt som någonsin producerats av Star Trek finns gratis på nätet, men det är inte tillåtet att diskuttera piratkopiering på det här forumet. Men då är det ju inte gratis när gärningen är ett brott mot lagen. Där emot är Star Wreck gratis att ladda ner. Redigerad 3 Mars, 2007 av Supertreck Citera
Lorien Postad 1 September, 2007 Rapport Postad 1 September, 2007 Tyvärr så visade SVT aldrig resterande säsonger av Star Trek Enterprise. <_< Men det löste jag genom att köpa säson 3 och 4 på DVD. Det var inte billigt men det var värt det. Citera
Rekommenderade inlägg
Var med i konversationen
Du kan skriva ett inlägg nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att skriva inlägg med ditt konto.