Jump to content

Mars Attack!

Jonathan

Recommended Posts

Jag blev lite chokad när jag såg den. Den är lite annourlunda än vanligt science fiction. Men jag tror Mars Attack också delvis är en hyllning till de äldre sf- filmerna som gjordes på innan 1970-talet.

Nähä?? ;)

Givetvis är det en hyllning till gammal Sci-fi

Tim burton i sitt Esse!

Denna var den första filmen jag såg på bio, och jag minns hur bra jag tyckte den var då. Detta var 1997, och jag var stort Arkiv X-fan också. Jag minns att jag så hemskt gärna ville se filmen Independence Day, vilken visade sig vara mycket bättre än Mars Attacks. Den är ju bara löjlig! Visst är det roligt ibland, Danny DeVito är ju galen och Jack Nicholson är görkul. :P Slutet är också rätt finurligt... men filmen är så amerikansk och överdriven. Jag gillar egentligen bara humorn. :lol:

Hmmm... man bör nog inte se Mars attacks före Independence Day, med tanke på att all den högtravande amerikanska patriotism som friskt parodieras i den förstnämnda! Jag tror inte jag skulle vilja se Independence Day igen alls, av den enkla anledningen det viftas lite väl mycket med den amerikanska flaggan i den.

• 1 month later...
  • 9 months later...
  • 2 years later...
Hmmm... man bör nog inte se Mars attacks före Independence Day, med tanke på att all den högtravande amerikanska patriotism som friskt parodieras i den förstnämnda! Jag tror inte jag skulle vilja se Independence Day igen alls, av den enkla anledningen det viftas lite väl mycket med den amerikanska flaggan i den.

när det gäller Independence Day kände jag igen mycket från 50-talsfilmen Världarnas krig . utomjordlingar kommer ,spöar skiten ur mänsklighetet . inte ens en Atombomb funkar men så drabbas rymdvarelserna av ett virus (i fallet med Independence Day ett datavirus) och mänsklighetet vinner

Det är en väldigt rolig film, men jag brukar halvt om halvt blanda ihop den med Independence Day (speciellt är det vissa scener som jag ibland glömmer bort vilka som hörde till vilken film ^^')

Blanda ihop mars attacks och independence day? Går det? J.

Jupp, om det var sådär halvlängesen man såg filmerna ^^', men jag blandar inte ihop dem längre, men det var mest småscener jag brukade blanda ihop (som till exempel ungarna som spelar tv-spel (för visst är det i Mars Attacks?))

• 2 weeks later...

Independence Day är ju bara ytterligare ett amerikanskt skrytbygge. Och iden med viruset är väl långsökt.

Kör utomjordlingarna med Windows de också? Och samma datasystem som oss? Inte så troligt.

Det är en väldigt rolig film, men jag brukar halvt om halvt blanda ihop den med Independence Day (speciellt är det vissa scener som jag ibland glömmer bort vilka som hörde till vilken film ^^')

Blanda ihop mars attacks och independence day? Går det? J.

Är det störande patriotiskt så hör det till "Independence Day". Är det humoristiskt så hör det till "Mars Attacks". Inte svårare än så. Det bästa med "Independence Day" är ju Brent Spinners exentriska gestaltning av den galne professorn.

Kör utomjordlingarna med Windows de också? Och samma datasystem som oss? Inte så troligt.

[besserwisser]

inte Windows, snarare MacOS då det är en Mac de använder.

Ledsen för detaljbristen, var flera år sedan jag såg den filmen. Kommer nog att dröja några till.

Besserwisser va! Ok känn på denna också då.

Var har dom fått iden till de stora enorma runda rymdskeppen? :huh: Kan det vara så att man inför filmandet av Independence Day tog sig en titt på 80-talsserien V. Nog för att rymdskepp tradisionelt är runda. Men skeppen i Independence Day är ju rena kopior från V. Hela iden med svävande rymdskepp över världens stora städer är ju taget från V.

( V som ju åtminstonde var en bra serie med god underhållning )

[besserwisser]

inte Windows, snarare MacOS då det är en Mac de använder.

Ledsen för detaljbristen, var flera år sedan jag såg den filmen. Kommer nog att dröja några till.

Besserwisser va! Ok känn på denna också då.

Var har dom fått iden till de stora enorma runda rymdskeppen? :huh: Kan det vara så att man inför filmandet av Independence Day tog sig en titt på 80-talsserien V. Nog för att rymdskepp tradisionelt ??r runda. Men skeppen i Independence Day är ju rena kopior från V. Hela iden med svävande rymdskepp över världens stora städer är ju taget från V.

( V som ju åtminstonde var en bra serie med god underhållning )

"Vi tar lite gammal skåpmat och förpackar det på ett nytt och trevligt sätt (dvs lägger på lite specialeffekter och cgi) och sedan hoppas vi att ingen ser var vi hämtat inspirationen. Om någon ändå skulle göra det lägger vi till en rad i förtexterna om att vi har blivit inspirerade av skåpmaten!" J.

"Vi tar lite gammal skåpmat och förpackar det på ett nytt och trevligt sätt (dvs lägger på lite specialeffekter och cgi) och sedan hoppas vi att ingen ser var vi hämtat inspirationen. Om någon ändå skulle göra det lägger vi till en rad i förtexterna om att vi har blivit inspirerade av skåpmaten!" J.

Väl sagt. Att sätta ny etikett på gammal skåpmat är ju en av favoriterna i Hollywood. I bland funkar det, men ofta käns det bara väldigt fantasilöst när man gör samma sak flera gånger.

Väl sagt. Att sätta ny etikett på gammal skåpmat är ju en av favoriterna i Hollywood. I bland funkar det, men ofta käns det bara väldigt fantasilöst när man gör samma sak flera gånger.

problemet är ju att vid det här laget har det mesta redan gjorts , så vad man än hittar på så blir det en kopia av nåt annat . ibland hittar man nya ideer som ingen har tänkt på . :klingon:

--------------------

''tlhIngan jIH!Heghlu'meH QaQ jajvam!''

K´hogh son of Klintoch av huset Koragh

Edited by K´hogh son of Klintoch