Enterprise_Nx-01 Posted December 6, 2003 Report Share Posted December 6, 2003 Jag tänkte att man kunde öppna en disskussion om specielt enterprise skeppen för att dom är ju typ vad alla serier handlar om.. Jag är också nyfiken på varför just den är snyggast. Ni kan ju gissa vilken jag tog ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Excelsior Posted December 8, 2003 Report Share Posted December 8, 2003 (edited) Du glömde TOS-Enterprise. Min favorit är helt klart Ent-D. Galaxy-klass är ju ändå i en klass för sig. :lol: Även om interiörerna i säsong 1 inte var något vidare så blev ju skeppet mycket fräschare senare i serien. Maskinrummet är snygg, med undantag för warpcoren och bryggans design känns både unik och välplanerad. Gillar även den stora sjukhytten och småmysiga Ten Forward. Det ända som känns dumt med skeppet skulle väl vara captains readyroom, som är löjligt litet. Edited December 8, 2003 by Excelsior Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Enterprise_Nx-01 Posted December 8, 2003 Author Report Share Posted December 8, 2003 Du glömde TOS-Enterprise. Min favorit är helt klart Ent-D. Galaxy-klass är ju ändå i en klass för sig. :lol: Även om interiörerna i säsong 1 inte var något vidare så blev ju skeppet mycket fräschare senare i serien. Maskinrummet är snygg, med undantag för warpcoren och bryggans design känns både unik och välplanerad. Gillar även den stora sjukhytten och småmysiga Ten Forward. Det ända som känns dumt med skeppet skulle väl vara captains readyroom, som är löjligt litet. Jag räknar TOS enterprise till Enterprise-A ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Morn Posted December 8, 2003 Report Share Posted December 8, 2003 (edited) Jag räknar TOS enterprise till Enterprise-A ;) Det är inte samma skepp det är knapt lika då ENt A är samma som Ent Refit (TMP) och den är mer kantig än TOS ent som är lite rundare. Se mina bildlänkar TOS ent TMP ent Det är stor skillnad. Sen får man inte glömma Enterprise från All Good Things Nu till saken. Jag röstade på Ent B som jag diggar skarpt Edited December 8, 2003 by Morn Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
crazy_voyager Posted December 13, 2003 Report Share Posted December 13, 2003 Jag säger bara fram för enterprise-E. Klart bäst(varför finns det ingen liten figur med ent-e egentligen när det finns med NX,A&D?!) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karl Posted December 13, 2003 Report Share Posted December 13, 2003 varför finns det ingen liten figur med ent-e egentligen när det finns med NX,A&D? Vad menar du med liten figur? Bilden som man kan ha under sitt namn på forat eller? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LaserT Posted December 22, 2003 Report Share Posted December 22, 2003 Excelsior. Byggt för att vara snabbt, vackert som en ren bonus. Alla ni som röstar på Sovereign (Ent E), har ni jämfört Sovereign och Excelsior i profil? Sovereign är en nyare, mer strömlinjeformad, 213 meter längre uppdatering av Excelsior. Alltså kan man ju säga att Excelsior kan tillgodoräkna sig alla röster som Enterprise E får? :P Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
thestargaze Posted December 23, 2003 Report Share Posted December 23, 2003 Jag gillar Voyangers skepp. Mest för skeppest fina former och inredning. Vad heter skeppet? Är Voyager Enterprise-E??? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr'k Posted December 23, 2003 Report Share Posted December 23, 2003 Voyager tillhör en egen klass, och finns över huvud taget inte i Enterpriseserien av skepp. Voyager tillhör Intrepid-skeppen och det finns en diskussion om dem här. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Morn Posted December 23, 2003 Report Share Posted December 23, 2003 Jag gillar Voyangers skepp. Mest för skeppest fina former och inredning. Vad heter skeppet? Är Voyager Enterprise-E??? Voyager är Voyager och inte ENt- E, voyager är en Intrepid skepp. Ent-e är en soverign skepp Voyager är inte ett Enterprise skepp Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Piar Posted December 27, 2003 Report Share Posted December 27, 2003 Ent-E är ju klart snyggast Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stelfan Posted December 30, 2003 Report Share Posted December 30, 2003 Det är en jämn fight mellan D & E för mig, men ENT-E vinner.. Dock så frambringar ENT-D mest känslor. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ranger Posted July 23, 2004 Report Share Posted July 23, 2004 Enterprise D är klart det skepp som har mest "stil" Ent E ser som lite klumpigt ut. med sin stor teknik del. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Storm Posted August 24, 2004 Report Share Posted August 24, 2004 Ent-E tycker jag är snyggast men det är nog mest för att det är nyaste tekniken. Och då menar jag inte på Star Trek vis utan i CGI. Även om TOS och de gamla filmerna är bra så är det ju inte snyggt animerat. Iaf inte med mina ögon. Va säkert super när det kom. Men idag ser det bara för roligt ut. Men har idag fått mina två TNG och DS9 boxar med alla säsonger så kanske ändrar uppfattning efter sett TNG. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bradis_Mamma Posted August 24, 2004 Report Share Posted August 24, 2004 Jag gillar verkligen ambassador-class skepp... Hoppas man kan få se mer av dem någon gång (kan man se dem i något annat tng-avsnitt än yesterdays enterprise?) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Catryn Jameway Posted September 12, 2004 Report Share Posted September 12, 2004 Jag tycker all enterprise - E är snyggast Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr'k Posted September 12, 2004 Report Share Posted September 12, 2004 Jag tycker all enterprise - E är snyggast <{POST_SNAPBACK}> Varför det? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
OnO Posted September 13, 2004 Report Share Posted September 13, 2004 Jag föredrar också U.S.S. Enterprise NCC-1701-E. Det är ett långt slankt skepp, som ser ut att röra sig väldigt fort, även när det står still. Dessuom så ser tefatsdelen inte ut som en stor pizzatallrik. Ett mycket vackert skepp är hon, hur som helst, miss E Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Smirf Posted September 13, 2004 Report Share Posted September 13, 2004 (edited) Enterprise Nx-01 Det känns mer old school och äkta än de senare skeppen. Inget holodeck och liknande onödigheter. För att göra en liknelse. Nx-01 är som en skön gammal Volvo med en Wunderbaum och de nyare skeppen är som plastiga Toyotor med massa lull lull. Nu är visserligen Enterprise min favorit bland ST serierna, så det kan påverka min åsikt. TOS skeppet och de från de tidigare filmerna tilltalar mig inte alls. Tekniken de gjorts med är som sagt säkert fantastisk för sin tid men i dagens CGI samhälle ser de fjvliga ut. Edited September 13, 2004 by Smirf Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
captain archer Posted November 13, 2004 Report Share Posted November 13, 2004 jag röstade på enterprise-nx01 för att det skeppet har en mycket fin form och tefats delen är mindre det gör enterprise-nx01 till den finaste skepp jag har sätt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MrsRiker Posted November 14, 2004 Report Share Posted November 14, 2004 NX-01 är otroligt snyggt tycker jag. Jag knapparna och ljuden, oldschoolkänslan är total och det är verkligen fantastisk design. Hytterna är trånga (jämfört med Ent D, tex), bryggan känns inte lika mycket som ett vardagsrum (också jämfört med Ent D) och jag gillar känslan helt enkelt....(luddig motivering, jag vet) Ent E är snyggt också, men man har sett lite för litet av det skeppet tycker jag. Vill se mer Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
captain archer Posted November 14, 2004 Report Share Posted November 14, 2004 NX-01 är otroligt snyggt tycker jag. Jag knapparna och ljuden, oldschoolkänslan är total och det är verkligen fantastisk design. Hytterna är trånga (jämfört med Ent D, tex), bryggan känns inte lika mycket som ett vardagsrum (också jämfört med Ent D) och jag gillar känslan helt enkelt....(luddig motivering, jag vet) Ent E är snyggt också, men man har sett lite för litet av det skeppet tycker jag. Vill se mer <{POST_SNAPBACK}> håller med dej MrsRiker Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
crazy_voyager Posted December 10, 2004 Report Share Posted December 10, 2004 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Unkas Posted February 23, 2005 Report Share Posted February 23, 2005 Ta en titt på bilden till vänster. Alla skepp med denna kille som kapten får min röst. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
everybodyknows Posted February 25, 2005 Report Share Posted February 25, 2005 Svårt val det där. Jag valde mellan D och E, beroende på att jag verkligen gillar interiören på D (minus färgvalet som är förskräckligt) men exteriören på E slår ut det mesta. Sen kanske jag är av de få som gillar bryggan på D. Läste att en del tyckte att den var för vardagsrumsmässig, vilket kanske stämmer, men jag gillar verkligen den stora ytan. När Picard sätter sig i kaptensstolen är det på något sätt som han blickar ut över ett slagfält... ;) Hur som helst fick E min röst till sist. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts