Gå till innehåll

Om ni hade ett holodeck...


Karl

Rekommenderade inlägg

Det finns redan en tråd som handlar om vilket holodeck program som är bäst. Det finns här, så jag vill inte ha någon disskusion om holoprogram som finns i serierna, om man inte skulle vilja ha ett liknande.

Vad tycker ni skulle vara kul att ha för en sorts program?

Jag skulle vilja ha ett program så att man kunde gå omkring på olika sorters skepp. Ett bra "shoot em up" program skulle vara kul. Tänka att springa runt som ett away team å skjuta hirogener :wub: .

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hm... om man inte räknar med alla program med sexuella grejer man inte riktigt vågar/kan göra på riktigt :visslar: så skulle jag nog vilja ha ett program där man testa fritt fall utan falskärm, bunbylina eller liknande.

Eller ett program så man får testa på att vara stålmannen. :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Annars vore det ju inte så dumt att träffa Christina Aguilera i en privat miljö?  :D

Ahhharg, hur kan man tänka så när Nicole deBoer finns??

Jag är visserligen inte så böjd att jag skulle använda ett holodäck till sexuell underhållning men att välja Christina Aguilera av alla kvinnor i världen är en SYND.

Notera att detta inlägg inte bör tas altför allvarligt.

Redigerad av Bradis_Mamma
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lol! Den som säger att han/hon inte skulle använda ett holodäck för sexuella nöjen är en riktigt dålig lögnare. Eller möjligvis så bra lögnare att han lurar sigsjälv!  :D

Jag skulle inte det.

Men jag ser inte på sex som nån sorts högre underhållning utan som något fint som två människor delar på nåt speciellt sätt. Typ.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker att vi skall släppa om vi skulle använda ett holodeck för något sexuellt. Man kanske inte menar allvar, men det kan ändå finnas folk som tar illa upp. Jag hoppas att ingen har gjort det än så länge.

Så, vad skulle ni använda ett holodeck till, förutom något sexuellt ;) ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

QUOTE (One @ 6 Jan 2004, 0:51)

Lol! Den som säger att han/hon inte skulle använda ett holodäck för sexuella nöjen är en riktigt dålig lögnare. Eller möjligvis så bra lögnare att han lurar sigsjälv! :D 

Jag skulle inte det.

Men jag ser inte på sex som nån sorts högre underhållning utan som något fint som två människor delar på nåt speciellt sätt. Typ.

Tror nog att du skulle vilja "prova lite bara för att kolla". ;)

Så, vad skulle ni använda ett holodeck till, förutom något sexuellt  ?

Öhm... eh... tjaa.... :lol:

-------------------------------------------------------

Ok allvarligt.

Ett ord: Borgking. :)

Eller varför inte ta en rundtur i alla ST skepp som finns. Det skulle nog ta en stund, men vore kul!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 månad senare...

Om jag hade ett holo deck....

aa... kilometer långa skidbackar.... Föra befäl på vilket skepp man vill..

och ta och mucka gräl med några Borger och bli sin egna lilla hjälte-.

- computer , end program

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om Jag skulle kunna få göra en holodecksprogram, skulle det givet vis innehålla mig i nått avsnitt av Voyager... =)

liksom, hur många gånger har man inte Drömt om att få spela med i ett avsnitt??? *skrattar*

eller så skulle det vara jag med i nån annan film, typ Sagan om Ringen, Harry Potter, Star Wars... =)

allt givetvis med mina privata Små ändringar... =) typ hästar överallt.... *asg*

men, annars så skulle det ju vara kul att, som någon skrev här ovan, att få skapa någon bra sångare

och få sjunga med honom /henne. =) vilken dröm att få sjunga med någon proffionell... =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 8 månader senare...

OH WAW!!!!!!!!!!

En konsert med The Doors skulle jag fixa, sen en med Ziggy Stardust (Bowie), sen skulle jag ta mig tillbaka till 9:n och prata ut med en viss lärare, sen en nattklubb från 70-talet, sen skulle jag vilja sitta på läktarn till vissa fotbollsmatcher, sen vara u-båtskapten under 2:a världskriget, sen kanske lite woodstock, sen en tur till antika romarriket, sen till sist en strand på en paradisplanet. :w00t:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle kunna hitta på massor av intressanta saker i ett Holodeck. Så här spontant skulle jag vilja skapa något trevligt ställe där jag kan simma. Något i stil med Sri Lanka (som jag kanske skulle åka till om jag hade råd). Sen skulle jag vilja återskapa historiska miljöer. Och varför inte gå omkring och titta på andra planeter? Det fick gärna synas några snygga killar i bakgrunden också, men det är ju inte det viktigaste. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle resa - tänk att få se alla sevärdheter utan att behöva kånka på en jobbig resväska, sitta ihopträngd i en flygplansstol och äta äcklig mat i flera timmar och bo på ett sunkigt hotell bredvid en hoper högljudda engelsmän. Dessutom skulle man få alla ljuvliga sandstränder för sig själv, inte behöva trängas med mängder av andra jobbiga turister...och det enda sällskap man har på stranden är det man själv har valt.

Ja och så överallt dit jag for skulle jag ta med mig Nick Cave :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet inte hur mycket plats det finns på den här servern....

Skämt åsido, det finns ju hur mycket som helst man skulle kunna göra på ett holodeck, under förutsättning att man kan programera det (tror inte någon skulle vilja hjälpa mig med mina fantasier). Wämöhallen 1978-79, fast denna gång skulle KIK lyckas ta steget upp i elitserien...

Konsert med KISS 1978, ja tack. Skulle vara kul att se Led Zeppelin i orignalsättning.

Alla vackra ställen på jorden skulle jag besöka, dyka vid maldiverna. Besöka eleganta klubbar (med eleganta damer). Åka på rymdäventyr med kapten Pirksowayer.

Och så har man väl vissa fantasier som man kanske bör hålla för sig själv. :wub: :rodna: :rodna:

Så ja, så ja, handen på hjärtat, det har ni allihopa.... ;)

Och så finns det säker tusen saker till som man kommer på efterhand...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Jag skulle som första projekt testa Enterprise dator-kapacitet genom att skapa ett program på holodeck som simulerar ett holodeck som simulerar ett holodeck som simulerar... Ja ni fattar nog.

När jag därefter har spenderat ett antal dagar i cellen (för försök att sabotera stjärnflottans flaggskepp) skulle jag helt enkelt leva ut varenda fantasi jag skulle komma på! Förmodligen skulle jag bli en holodeck-junkie ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var med i konversationen

Du kan skriva ett inlägg nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att skriva inlägg med ditt konto.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Inklistrad som formaterad text.   Klistra in som klartext istället

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...