Pjotr'k Posted October 30, 2001 Report Share Posted October 30, 2001 Den nya filmen har arbetstiteln Star Trek: Nemesis och är beräknad att komma ut under 2002. Vad jag har hört skall den börja filmas denna höst. Om vi hör något om den kan vi anmäla det här! Från Internet Movie Database hämtar jag följande: "The two homeworlds of the Romulan Star Empire, Romulus and Remus, are thrown into chaos when the entire Romulan Imperial Senate is murdered. Shinzon, the prime suspect, had been exiled to Remus as a child, and forced (along with all other Reman natives) into slave labor in Remus' dilithium mines. Now, Shinzon returns to lead his Reman followers to freedom, and intends to use the crew of the Enterprise-E in his mad quest... " Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumle Posted October 30, 2001 Report Share Posted October 30, 2001 Detta är väl inte någon direkt nyhet. Men Brent Spiner (Data) har varit med och skrivit storyn... Link to comment Share on other sites More sharing options...
nx01 Posted October 31, 2001 Report Share Posted October 31, 2001 I en nyligen gjord intervju med Patrick Stewart påstår han att inspelningen inte kommer påbörjas förräns juli/augusti... I min mening synd eftersom jag hade räknat med att se den till sommaren källa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Quiet Posted October 31, 2001 Report Share Posted October 31, 2001 ... se den till sommaren. Kan bli lite svårt. ;) Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumle Posted November 1, 2001 Report Share Posted November 1, 2001 Va glad att det inte är Kubrick som gör den! Det tog 12 år för honom att göra Eyes wide shut! ;) Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumle Posted November 26, 2001 Report Share Posted November 26, 2001 Marinia Sitris har sagt i en intervjuv med Star Trek Monthly att hon kommer att ha en av de centrala rollerna i filmen. Hon kunde där emot inte avslöja mer... ??? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Quiet Posted November 26, 2001 Report Share Posted November 26, 2001 Marinia Sitris har sagt i en intervjuv med Star Trek Monthly att hon kommer att ha en av de centrala rollerna i filmen. Hon kunde där emot inte avslöja mer... Jotack, jag har luskat reda på mycket mer än så. Spoiler!!! * * * * * * * * * * * Det kommer att innebära många inte så torra ögonvrår i salongen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumle Posted November 26, 2001 Report Share Posted November 26, 2001 (antar att ämnet är spoilervarnat) Stewart hävdare att Spiners uttalande, att han endast skulle delta i filmen om det blev den absolut sista, endast är rykten. Han säger också att han inte alls ser någon anledning till att detta skulle vara sista filmen. (Star Trek Monthly) Hoppas det är så som han säger, för jag tror inte jag fixar en film som visar slutet på TNG-gänget... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Phlox Posted November 29, 2001 Report Share Posted November 29, 2001 Men det pekar ju mot att det blir den sista TNG filmen, flera skådespelare har sagt det. Det blir ju inte hur billigt som helst för Paramount att betala Stewart och Spiner heller. Frågan är ju om det blir nån DS9 eller VOY film efteråt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
nx01 Posted November 29, 2001 Report Share Posted November 29, 2001 DS9 film är ju(dessvärre) uteslutet idagsläget. Och jag tror aldrig hypen kring Voyager blev tillräckligt stor för en långfilm. berman och Braga ska ju nyligen ha sagt att hela Treks framtid vilar på hur bra det kommer gå för Enterprise. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ENEMiX Posted November 29, 2001 Report Share Posted November 29, 2001 det närmaste man kommit en VOY-film är väl ett par riktigt bra dubbelavsnitt... t ex så presenteras ju Dark Frontier som en "a Voyager motion picture" i trailern... Link to comment Share on other sites More sharing options...
ulric Posted November 30, 2001 Report Share Posted November 30, 2001 Men det pekar ju mot att det blir den sista TNG filmen, flera skådespelare har sagt det. Det blir ju inte hur billigt som helst för Paramount att betala Stewart och Spiner heller. Frågan är ju om det blir nån DS9 eller VOY film efteråt. Enligt Robert Beltran lär det inte bli någon, tyckte jag mig förstå av en intervju; något om att det skulle vara omöjligt att samla alla skådespelarna på en gång. Det är förstås en fråga om motivation och pengar, som alltid. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ella Posted December 2, 2001 Report Share Posted December 2, 2001 Men jag *måste* få en Voyagerfilm!! Det går bara inte att sluta allt så som det blev, det går inte! :-@ Bara för att Beltran hatar Star Trek och inte vill filma mer så kan dom väl strunta i honom... Fast då blir det garanterat inget J/C... Alla andra måste ju gå att samla ihop samtidigt, jag menar, så upptagna kan dom ju inte vara? De är ju inga superstjärnor nån av dom... Link to comment Share on other sites More sharing options...
nx01 Posted December 2, 2001 Report Share Posted December 2, 2001 Men sen handlar det också om produktionsbolagen vill gå in och satsa. I nuläget verkar det som att både DS9 och Voyager har haft överhuvudtaget för låga tittarsiffror för att bli intressanta i ett långfilms sammanhang. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Phlox Posted December 2, 2001 Report Share Posted December 2, 2001 Man kan ju alltid hoppas, I värsta fall får man väl vänta tills att Enterprise är slut för nästa film efter Star Trek X. Link to comment Share on other sites More sharing options...
pelle28k Posted December 3, 2001 Report Share Posted December 3, 2001 Viken hämmsk tanke ifall dom skulle sluta med st.. st x kommer nog bli bra.. mycket har hänt sen dom gjorde dom första st avsnitten.. Tänker på uniformerna och dom roliga slagsmålen i dom första st avsnitten... :sigh: Link to comment Share on other sites More sharing options...
ulric Posted December 3, 2001 Report Share Posted December 3, 2001 Viken hämmsk tanke ifall dom skulle sluta med st.. st x kommer nog bli bra.. mycket har hänt sen dom gjorde dom första st avsnitten.. Tänker på uniformerna och dom roliga slagsmålen i dom första st avsnitten... Personlig favoritleksak i Enterprise: harpunen! Tractor beams, who needs'em. Ulric Link to comment Share on other sites More sharing options...
commander jennie Posted December 3, 2001 Report Share Posted December 3, 2001 JAg tycker också det måste bli en film som Ella!! :-@ En sak jag avskyr Beltran och Chakotay för är 1 han hatar Star Trek 2 Det blir alldrig något mellan J/C! Om han nu inte vill medverka i filmen strunta i honom!! Nu är jag arg på honom! + paramount! :-@ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ella Posted December 4, 2001 Report Share Posted December 4, 2001 Hotbrev, någon? Eller protestlistor? ;) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Quiet Posted December 4, 2001 Report Share Posted December 4, 2001 Tja, han är ju en skådespelare som alla andra, men skriv upp mig på protestlistan! Om de nu skulle göra en Voyager-film, skulle den handla om när de fortfarande är i deltakvadranten då, eller när de väl kommit hem? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jocke Posted December 4, 2001 Report Share Posted December 4, 2001 Jag tror inte att det blir någon Voy film ??? , mer troligt är väll att det blir en Enterprise film. Hoppas att det blir en eller flera filmer med Voy eller Ent. Jag tycker att TNG gänget har gjort tillräckligt med filmer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Janson Posted December 4, 2001 Report Share Posted December 4, 2001 Om de nu skulle göra en Voyager-film, skulle den handla om när de fortfarande är i deltakvadranten då, eller när de väl kommit hem? Paramount har ju gjort det lite omöjligt för sig själv att ha en fortsättning på Voyager. Jag menar, skulle hela besättningen åkt ut direkt igen efter att de kommit hem? Historien slutar ju när de kommer tillbaka till Jorden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
nx01 Posted December 4, 2001 Report Share Posted December 4, 2001 Paramounth har inget med själva storyn i Voyager att göra. Historien slutar ju när de kommer tillbaka till Jorden. Finns nog en mängd kryphål att utnyttja. Dock håller jag med dig...känns som att själva målet med Voyager är nåt, man har ett bra slut man behöver inte trassla till det med en film, DS9 däremot.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
ulric Posted December 5, 2001 Report Share Posted December 5, 2001 Paramount har ju gjort det lite omöjligt för sig själv att ha en fortsättning på Voyager. Jag menar, skulle hela besättningen åkt ut direkt igen efter att de kommit hem? Historien slutar ju när de kommer tillbaka till Jorden. Hade väl varit ännu omöjligare om de sprängt hela rasket i luften. ;-) Ulric Link to comment Share on other sites More sharing options...
Janson Posted December 5, 2001 Report Share Posted December 5, 2001 Jo, men då hade de inte lyckats med att komma hem, och hela "hjälte-syndromet" hade fallit i bitar, plus att fansen hade blivit galna. Så det hade nog inte varit någon smart idé. (Hade iaf varit oförutsägbart, förresten) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts