Jump to content

Star Trek: X

Pjotr'k

Recommended Posts

Den nya filmen har arbetstiteln

Star Trek: Nemesis och är beräknad att komma ut under 2002. Vad jag har hört skall den börja filmas denna höst.

Om vi hör något om den kan vi anmäla det här!

Från Internet Movie Database hämtar jag följande:

"The two homeworlds of the Romulan Star Empire, Romulus and Remus, are thrown into chaos when the entire Romulan Imperial Senate is murdered. Shinzon, the prime suspect, had been exiled to Remus as a child, and forced (along with all other Reman natives) into slave labor in Remus' dilithium mines. Now, Shinzon returns to lead his Reman followers to freedom, and intends to use the crew of the Enterprise-E in his mad quest... "

• 4 weeks later...
Marinia Sitris har sagt i en intervjuv med Star Trek Monthly att hon kommer att ha en av de centrala rollerna i filmen. Hon kunde där emot inte avslöja mer...

Jotack, jag har luskat reda på  mycket mer än så. Spoiler!!!

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

Det kommer att innebära många inte så torra ögonvrår i salongen.

(antar att ämnet är spoilervarnat)

Stewart hävdare att Spiners uttalande, att han endast skulle delta i filmen om det blev den absolut sista, endast är rykten. Han säger också att han inte alls ser någon anledning till att detta skulle vara sista filmen. (Star Trek Monthly) Hoppas det är så som han säger, för jag tror inte jag fixar en film som visar slutet på TNG-gänget... :(

DS9 film är ju(dessvärre) uteslutet idagsläget. Och jag tror aldrig hypen kring Voyager blev tillräckligt stor för en långfilm. berman och Braga ska ju nyligen ha sagt att hela Treks framtid vilar på hur bra det kommer gå för Enterprise.

Men det pekar ju mot att det blir den sista TNG filmen, flera skådespelare har sagt det. Det blir ju inte hur billigt som helst för Paramount att betala Stewart och Spiner heller. Frågan är ju om det blir nån DS9 eller VOY film efteråt.

Enligt Robert Beltran lär det inte bli någon, tyckte jag mig förstå av en intervju; något om att det skulle vara omöjligt att samla alla skådespelarna på en gång. Det är förstås en fråga om motivation och pengar, som alltid.

Men jag *måste* få en Voyagerfilm!! Det går bara inte att sluta allt så som det blev, det går inte!  :-@

Bara för att Beltran hatar Star Trek och inte vill filma mer så kan dom väl strunta i honom... Fast då blir det garanterat inget J/C... :( Alla andra måste ju gå att samla ihop samtidigt, jag menar, så upptagna kan dom ju inte vara? De är ju inga superstjärnor nån av dom...

Viken hämmsk tanke ifall dom skulle sluta med st..

st x kommer nog bli bra.. mycket har hänt sen dom gjorde dom första st avsnitten.. Tänker på uniformerna och dom roliga slagsmålen i dom första st avsnitten...

Personlig favoritleksak i Enterprise: harpunen! Tractor beams, who needs'em.

Ulric

Om de nu skulle göra en Voyager-film, skulle den handla om när de fortfarande är i deltakvadranten då, eller när de väl kommit hem?

Paramount har ju gjort det lite omöjligt för sig själv att ha en fortsättning på Voyager. Jag menar, skulle hela besättningen åkt ut direkt igen efter att de kommit hem? Historien slutar ju när de kommer tillbaka till Jorden.

Paramounth har inget med själva storyn i Voyager att göra.

Historien slutar ju när de kommer tillbaka till Jorden.
Finns nog en mängd kryphål att utnyttja. Dock håller jag med dig...känns som att själva målet med Voyager är nåt, man har ett bra slut man behöver inte trassla till det med en film, DS9 däremot.... :)

Paramount har ju gjort det lite omöjligt för sig själv att ha en fortsättning på Voyager. Jag menar, skulle hela besättningen åkt ut direkt igen efter att de kommit hem? Historien slutar ju när de kommer tillbaka till Jorden.

Hade väl varit ännu omöjligare om de sprängt hela rasket i luften. ;-)

Ulric

Guest
This topic is now closed to further replies.
  • Create New...