Jump to content

Star Trek: X

Pjotr'k

Recommended Posts

Jo, men då hade de inte lyckats med att komma hem, och hela "hjälte-syndromet" hade fallit i bitar, plus att fansen hade blivit galna. Så det hade nog inte varit någon smart idé. (Hade iaf varit oförutsägbart, förresten)

Alternativt för sprängd Voyager:

- Man åker tillbaka i tiden och räddar Voyager

- Det visar sig att den sprängda Voyager var en tvilling från fluidic space

Alternativ för osprängd, hemkommen Voyager:

- Besättningen drar på sig kostymerna och åker till gammakvadranten. Alla utom Chakotay, som stannar hemma för en ny karriär som bokstöd

- Borgerna, som aldrig är så uträknade som man tror, gör äntligen slag i saken och invaderar Jorden

Alternativ för osprängd, ej hemkommen Voyager:

- Business as usual!

Sens moral: det är inte slut förrän pengarna är slut.

det är inte slut förrän pengarna är slut.

I couldn't agree more. Finns det pengar och tjäna kan man nog knåpa ihop en långfilm oavsett hur det slutat innan.

Se bara på TNG....Man sprängde Enterprise i luften för att avsluta det hela. Men när man såg att det fanns intresse för mer så var det bara att slänga ihop ett nytt skepp. (Är inte säker på om man hade bestämmt sig för en till TNG film innan, men jag tror inte det så vi kör på det som sagts innan.)

Se bara på TNG....Man sprängde Enterprise i luften för att avsluta det hela.

Det va betydligt lättare att se en fortsättning på TNG efter Generations än va det är att se en fortsättning på Voyager. Det är ju ett faktum att seriens handling, att komma hem, är över. Så länge det inte blir nån mysitisk "Dallas-vändning", där man får reda på att allt va en dröm eller nåt sånt.

TNG gänget skrev kontrakt på tre filmer innan de började göra Generations.
ok då håller inte riktigt den jämnförelsen. Tänkte ganska mycket på att slutet med Riker och Picard får en att känna att det är över nu. jaja inte mycket att göra åt.

Det va betydligt lättare att se en fortsättning på TNG efter Generations än va det är att se en fortsättning på Voyager.
som ulric sa det är inte allt för svårt att hitta på en fortsättning så länge det finns pengar....

Tja, vad som händer i det allra sista avsnittet av Voyager ville jag ju helst inte läsa om ifall jag inte redans visste slutet. Därför har jag undvikit sådana ämnen. Det är ju ganska så stor spoiler tycker jag. Hela serien är uppbyggd runt om skeppet någonsin kommer att ta sig hem.

Spoilervarna gärna om ni ska skvallra om något som inte gäller ämnet. Typ, detta ämne rörde den nya filmen. OK det är väll bara kul att få höra lite detaljer om den. Nu klampade man rakt in i en diskussion om hurvida Voyager sprängs i slutet eller inte.

JAG GILLAR DET INTE!    :-@

Spoilervarna gärna om ni ska skvallra om något som inte gäller ämnet. Typ, detta ämne rörde den nya filmen. OK det är väll bara kul att få höra lite detaljer om den. Nu klampade man rakt in i en diskussion om hurvida Voyager sprängs i slutet eller inte.

JAG GILLAR DET INTE!    :-@

Självklart har du rätt. Jag känner mig lite delaktig i dethär. Så därför tar jag tillfället att be om ursäkt. :(

Om ni måste spoila om något annat än vad ämnet handlar om så skriv en spoilervarning. I det här fallet så handlar ämnet om ST: Nemesis den 10:e ST-filmen. Tänk på att alla inte har sett slutet på Voy, jag har ännu inte gjort det och ser fram emot det.

OK, let´s go on

Nemesis har ju rätt "filmtal" till sin fördel iallafall. Ni vet vad jag menar va? (Jämna och udda startrek filmer)

Ja det har du rätt i. Då blir Nemesis en riktigt bra film om man skall gå efter det. FC var ju toppen (har nog sett FC 20 ggr snart) :D

Det har sagts, precis som Ulric sa, att alla Star Trek-filmer med jämnt nummer är suveräna, och alla med udda nummer är, öh, inte riktigt på samma nivå. Kolla bara på bevisen...Den första filmen är konservativ och har fåniga kostymer, medan The Wrath of Khan är ett intergalaktiskt epos. Star Trek III: The Search For Spock är full av dynga och utan handling, medan den fjärde filmen, The Voyage Home inte var dålig alls. Nummer fem, Final Frontier, är ännu en ganska platt fil. medan den sjätte delen, the Undiscovered Country, är en riktig godbit fylld av specialeffekter. Nummer sju? Star Trek: Generations. Tja, originalbesättningen var ju roligare men de börjar väll bli lite slitna. Bevittna den triumferande framgången för den Borgknäckande First Contact. Där har vi en BRA film. Säga vad man vill om insurretction, men den är udda i talet och visst väger FT tyngre. (visst är det kusligt eller hur) och det trots repliken "har du märkt att brösten har blivit fastare, inte för att vi bryr oss men..." så har den ju talet emot sig. Nu väntar vi alla på Star Trek X den 10 filmen. Och visst kommer den att bli super, Det vet vi ju alla. Det är ju jämn i talet... och hoppas ingen blir arg eller något nu, säg vad tycker i så fall.

Beverly Crusher och Deanna Troi. (Som befinner sig på en planet med en omgivning som gör att man håller sig evigt ung) Data hörde dessutom deras konversation och testade repliken vid lite kallprat med Worf... MUHAHAHA!

Mmmm, Den scenen är bra! Måste springa och kolla på den nu :)

• 2 weeks later...
  • 5 months later...

Skriv upp även mig på litan.

Jag tycker att Chakotay kan dö i filmen. OM det nu passar beltran förståss...

Jag kan säkert hitta på en eller två saker han kan dö av:

1)Han blir assimilerad av Seven när han daskar till henne på baken.

2)Han blir lynchad av den arga mobben i Fair Heaven.

3)Han blir skjuten när han skyddar te.x kaptenen eller seven eller nån linande.

4)Han blir kastad i en straffkoloni/gruva av Star Fleet när dom kommer hem. Han försdöker rymma och blir skjuten av en utbränd vakt.

• 2 weeks later...

Ja det går ju rykten om att Picard ska dö, Stewart sa "inte på de sidor jag läst" men det är väl inget de går ut med. Det vore bra om han kunde dö för det visar att ingen är odödlig inte ens Picard, fast bara han inte dör sådär dumt som Kirk i Generations det var inte ett slut för en hjälte precis. Sen så blir det ju kul o se Riker + Deanna (som ska gifta sig) samt Traveller Nerd Boy och Guinan. Fast det är sista filmen enligt trailern i alla fall. Det stod på startrek.com att nästa film kommer nog att bli en Enterprise-film, vilket innebär att vi får vänta tills den serien är slut ifall de inte lägger en film mellan någon säsong (som X Files filmen)

• 6 months later...
Men jag *måste* få en Voyagerfilm!! Det går bara inte att sluta allt så som det blev, det går inte!  :-@

Bara för att Beltran hatar Star Trek och inte vill filma mer så kan dom väl strunta i honom... Fast då blir det garanterat inget J/C... :( Alla andra måste ju gå att samla ihop samtidigt, jag menar, så upptagna kan dom ju inte vara? De är ju inga superstjärnor nån av dom...

Jag vill ochså se en Voyager-film. :o Det har varit allt för många TNG-filmer. Håller med dig totalt. Man borde skriva en brev till dem om det här. Det är säkert många Star Trek-fans som vill se (åtminstonde) en Voyager-film. :P Fast kan Fans verkligen få dem att ändra sig. Är vi tillräckligt många som vill detta.

En fråga, vem är Beltran? :huh:

Guest
This topic is now closed to further replies.
  • Create New...