Gå till innehåll

Bästa Vulcan


Tom_Hell

Nimoy visade vägen, men vem är näst bäst på att spela Vulcan?  

61 medlemmar har röstat

  1. 1.

    • Kirstie Alley - Saavik
      0
    • Robin Curtis - Saavik
      0
    • Mark Lenard - Sarek
      10
    • Tim Russ - Tuvok
      26
    • Jolene Blalock - T'Pol
      18
    • Kim Cattrall - Valeris
      0
    • Någon Annan
      7


Rekommenderade inlägg

Jag valde ingen av de personer som fanns med. Jag tycker att Leonard Nimoy som Spock är allra bäst. Även han borde ha stått med på listan eftersom han var först i och med TOS.

Föresten, har inte det här ämnet hamnat på fel plats? Borde inte det finnas i allmänt om Star Trek istället?

Redigerad av Thalaxian
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag valde ingen av de personer som fanns med. Jag tycker att Leonard Nimoy som Spock är allra bäst. Även han borde ha stått med på listan eftersom han var först i och med TOS.

Föresten, har inte det här ämnet hamnat på fel plats? Borde inte det finnas i allmänt om Star Trek istället?

Jo, men som jag skrev i inledningen så visade Leonard Nimoy vägen och satte standarden. Man kan omöjligt säga att han inte gör en utmärkt Vulcan (låt vara att han är hälften människa) då han faktiskt mer eller mindre uppfunnit rasens karaktäristiska drag. Därför uteslöt jag honom från röstningen. Omröstningen gäller vem som är bäst därefter.

Och jo, i min trötthet har jag placerat det fel. Vet dock inte hur man ändrar så någon moderator kanske kan hjälpa till...?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag flyttar denna diskussion. Eftersom det handlar om "vulcan-skådisar" så skulle det kunna finnas skäl att flytta ämnet till "Raser och grupperingar", men om vi fortsätter fokuset på skådespelarna, så bör de i stället ligga under "Allmänt om Star Trek", som föreslogs.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, men som jag skrev i inledningen så visade Leonard Nimoy vägen och satte standarden. Man kan omöjligt säga att han inte gör en utmärkt Vulcan (låt vara att han är hälften människa) då han faktiskt mer eller mindre uppfunnit rasens karaktäristiska drag. Därför uteslöt jag honom från röstningen. Omröstningen gäller vem som är bäst därefter.

Ok, då hänger jag med, tänkte inte på det. Då får jag nog välja Mark Lenard som Sarek och efter det Tim Russ som Tuvok.

Redigerad av Thalaxian
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tim Russ - Tuvok, han är helt enkelt bäst. :)

Och för er som gillar Tim/Tuvok så kan jag starkt rekomendera att ni redan nu köper blijetter till Swecon 2004. (Han kommer ju dit)

Jag tänkte faktiskt gå dit av just den anledningen, fast nu verkar det inte bli så. :(

Redigerad av Trojan1313
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 månad senare...

Valde Mark Lenard, dels för att han gör en bra rollprestation men också för att han, liksom Nimoy, varit med och definierat hur och vad Vulcans är. Sedan skulle jag nog sätta Tim Russ som jag tycker för Vulcan "traditionen" vidare på ett mycket bra sätt. Kirstie Alley, Robin Curtis, Kim Cattrall hamnar på delad tredje plats. Alla tre gör bra ifrån sig men är med så lite att det är svårt att bedömma. Sist hamnar Jolene Blalock men det beror inte på att hon är dålig på att agera utan snarare på att Vulcans i Enterprise överlag har framställts på ett, enligt mig, felaktigt sätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...
  • 3 veckor senare...
  • 5 veckor senare...

Mark Lenard. Han vinner på sitt lugna sätt och sitt (äkta) logiska tänkande. Jag tycker Lenard har gjort den bästa vulcanska rollprestationen någonsin. T.om. bättre än Spock och Tuvok :vulcan:

Vulcanerna i serierna tenderar att svika sina logiska personligheter och bli mer känslomässiga. Nimoy och Russ är också fantastiska men deras roller utvecklas inte som jag vill.

Lenard har inte lika många framträdanden och är den absoluta urtypen för en Vulcan (och klart vulkanskast (stavning) ögonbryn). Dessutom är hans relation till Amanda så otroligt gullig :wub:

Spock: Why did you marry her?

Sarek: It seemed the logical thing to do

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag upplevde att jag var tvungen att rösta som mitt hjärta ville, så det blev

"någon annan", och denna någon annan är självklart Mr. Spock. Jag är uppvuxen med TOS och framförallt Mr. Spock. Han är min Vulcan alla kategorier, vare sig jag vill eller inte. Sen gillar jag Tuvok väldigt, väldigt, väldigt mycket.

Den svagaste Vulcanpersonligheten är, enligt mig, T'pol.

Redigerad av EoNeel
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag upplevde att jag var tvungen att rösta som mitt hjärta ville, så det blev

"någon annan", och denna någon annan är självklart Mr. Spock. Jag är uppvuxen med TOS och framförallt Mr. Spock. Han är min Vulcan alla kategorier, vare sig jag vill eller inte. Sen gillar jag Tuvok väldigt, väldigt, väldigt mycket.

Den svagaste Vulcanpersonligheten är, enligt mig, T'pol.

<{POST_SNAPBACK}>

Jag vill absolut inte komma här och spela viktig, för det är jag inte!

Men röstningen gäller: Nimoy visade vägen, men vem är näst bäst på att spela Vulcan?

Jag tycker att frågan är fel ställd, och omöjlig att svara på, eftersom jag tycker att Russ är den bäste vulcanen med sitt porträtt av Tuvok.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var en lätt fråga, Tuvok! ;)

Jag tycker att Tim Russ har verkligen gjort en bra jobb med sin karaktär.

Spook är numera ganska overklig som karaktär, hans sätt att alltid vara komisk känns lite överdrivet idag. Det fanns dock en tid då jag tyckte han var bra! Men jag tycker att Tuvok har ändrat min ide på hur en Vulcan ska vara.

Jag tror nog att Voyager inte skulle ha klarat sig bra utan Tuvok. Det är nog så att alla i Voyager har bidragit till att serien är så omtyckt..

Redigerad av Kathryn Archer
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var med i konversationen

Du kan skriva ett inlägg nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att skriva inlägg med ditt konto.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Inklistrad som formaterad text.   Klistra in som klartext istället

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...