Great Bird Postad 9 Mars, 2005 Rapport Postad 9 Mars, 2005 Vad beträffar kligon :klingon: så tror jag inte ens dom är allierade det är nog mera som fred dom skulle aldrig tror jag bli allierade med en så "ynklig ras som gör allt för fred". <{POST_SNAPBACK}> Trott eller ej men trotts sina skillnader är Federationen och Klingonska Imperiet är i Allians. De är båda skylldiga att ingripa om den andre blir attackerad och befälhavare på båda sidorna står på god for med varandra. Alliansen var en av Sareks viktigaste åtsakommelser och Romulanerna försöker ju alltid bryta den
LT Commander Postad 10 Mars, 2005 Rapport Postad 10 Mars, 2005 Trott eller ej men trotts sina skillnader är Federationen och Klingonska Imperiet är i Allians. De är båda skylldiga att ingripa om den andre blir attackerad och befälhavare på båda sidorna står på god for med varandra. Alliansen var en av Sareks viktigaste åtsakommelser och Romulanerna försöker ju alltid bryta den Roligt att det finns någon me lite mod som kan slå tillbacka mot fiender tillsammans med federationen :klingon:
orville Postad 10 Mars, 2005 Rapport Postad 10 Mars, 2005 Det här är dom raser som jag brukar räkna till Federationen: Människor, Vulcaner, Andorianer, Tellariter, Deltaner, Gallamiter, Triller, Arcturianer, Caitaner, Berengarianer, Axanarer, Betazoider, Grazeriter, Arkeniter, Efrosianer, Rigelianer, Benzarer, Aaamazzarer (Therbianer), Bolianer, Troyaner, Telluner, Ardanaiter, Coridaner, Denobulaner, Denebarer, Antaresianer, Bajoraner, Arcadier, Bynarer, Zaraniter, K'normianer, Tiburoner, Xelataner, Betelgeusianer, Zakdorner, Altairer, Risaner, Napeaner, Arbazaner, Megariter, Rhaandarer, Arioloer, Rotciver och Saurianer undrar, undrar om jag fick med alla <_< Vad beträffar Federationens storlek tor jag Picard menade kubiska ljusår, alltså en lagom storlek på 400 sektorer. VAD BETRÄFFAR STJÄRNFLOTTAN så är det en gemensam enhet för hela federationen. Alla planeter får ha en egen flotta men Stjärnflottan är GEMENSAM!!! <{POST_SNAPBACK}> Obs, Obs. Bajor är inte med i UFP. Det är bara en allians eller minns jag helt fel... Vil minnas att bajor klarade sig frå anfall bara för att planeten var icke-affilierad
OnO Postad 5 September, 2005 Rapport Postad 5 September, 2005 På USS Enterprise NCC-1701 (TOS) så fanns vulcanen Spock ombord, han var den ende av icke jordiskt ursprung. I TAS så fanns förvisso även kaptenerna M'Ress och Ares. På Enterprise D (TNG) så finns det fler ickejordbor, en klingon (worf) och en Betazoid (troi). På Voyager finns vulcanen Tuvok och halvklingonen Torres (som egentligen inte var ombord från början). På Deep Space Nine finns Worf och Dax av icke jordiskt ursprung. Naturligtvis så finns det fler lägere besättningsmän på de olika skeppen men det är en stor majoritet människor från starfleet ombord. Varför är det då så har diskuterats här? Jag tror (jag vill tro) att det på just det skepp vi får följa (enterprise, voyager) råkat bli så. Att det finns andra federationsskepp där andra raser från federationen är i majoritet. Kan det vara så enkelt?
Kai Dukat Postad 5 September, 2005 Rapport Postad 5 September, 2005 Du har helt rätt, I DS9 finns det ett baseball avsnitt i 7 säsongen vilket avslöjar att Vulcans dominerar i besättningen. Detta kommer givetvis fram på en massa andra ställen i TNG och just DS9.
orville Postad 5 September, 2005 Rapport Postad 5 September, 2005 TOS avsnittet där man träffar på rymdamöban. Då blir uss intrepid förstört tror jag det hette. Det var ju bara vulcans på det skeppet.
Great Bird Postad 5 September, 2005 Rapport Postad 5 September, 2005 Även i USS Heras besättning var de flesta Vulcaner. Att vi får se besättningar med många människor är ju för att vi är människor och har lättare att relatera till deras situationer, det är i alla fall vad jag hoppas.
OnO Postad 5 September, 2005 Rapport Postad 5 September, 2005 Skönt att läsa. Då är vi ju överens om detta. Även USS T'Kumbra som stred i dominionkriget hade en besättning bestående som endast bestod av vulcaner. Men alla stjärnflotteskepp har prefixet USS skrivet på skeppen? Jag kan inte tänka mig att "united space ship" heter likadant på vulcan, andor, bolian eller tellariska. (inte på franska eller tyska heller för den delen...) Det är alltså engelska som gäller i hela federationen? Dessutom är det alltid latinska bokstäver som används. Aldrig vulcanska, kyrilliska eller japanska... <_<
Durator Postad 5 September, 2005 Rapport Postad 5 September, 2005 Hmm, den universala översättaren lär ju inte vara rätt svar här. Att man inte tänkt på det innan... :blink:
MrsRiker Postad 6 September, 2005 Rapport Postad 6 September, 2005 Skönt att läsa. Då är vi ju överens om detta. Även USS T'Kumbra som stred i dominionkriget hade en besättning bestående som endast bestod av vulcaner. Men alla stjärnflotteskepp har prefixet USS skrivet på skeppen? Jag kan inte tänka mig att "united space ship" heter likadant på vulcan, andor, bolian eller tellariska. (inte på franska eller tyska heller för den delen...) Det är alltså engelska som gäller i hela federationen? Dessutom är det alltid latinska bokstäver som används. Aldrig vulcanska, kyrilliska eller japanska... <_< <{POST_SNAPBACK}> Men kan man inte sluta sig till att det är Jorden som är något slags "högsäte" f??r Federationen och därför kanske det är det ledande språket på Jorden som används som officiellt språk för Federationen, alltså engelska? (Anledningen till att jag antar att jorden är högsäte är att presidenten för UFP, Jaresh-Inyo (som inte är människa), har sitt kontor där : DS9- Homefront & Paradise Lost) Om mitt antagande att jorden är ett högsäte så är det en rimlig hypotes, eller hur? Å andra sidan så kan det ju vara så att my reasoning is flawed...
Kashked Postad 9 September, 2005 Rapport Postad 9 September, 2005 Människorna är den drivande kraften i Federationen, mycket tillsammans med Vulcans. Många andra medlemsplaneter är bara med för det gemensamma försvaret och handeln. De kör mer sitt eget race, människorna är helt och hållet dedikerade till Federationen, hela den männskliga kulturen är ju förändrad för att passa Federationen (om det inte är federationen som är format av människorna, whatever).
K´hogh son of Klintoch Postad 21 Februari, 2007 Rapport Postad 21 Februari, 2007 Men alla stjärnflotteskepp har prefixet USS skrivet på skeppen? Jag kan inte tänka mig att "united space ship" <_< tror det står för "United Starfleet Ship"
P'kea Postad 22 Februari, 2007 Rapport Postad 22 Februari, 2007 Men alla stjärnflotteskepp har prefixet USS skrivet på skeppen? Jag kan inte tänka mig att "united space ship" <_< tror det står för "United Starfleet Ship" Tänkte väl det. Jag har grublat mycket på vad det står för. Skönt att läsa. Då är vi ju överens om detta. Även USS T'Kumbra som stred i dominionkriget hade en besättning bestående som endast bestod av vulcaner. Men alla stjärnflotteskepp har prefixet USS skrivet på skeppen? Jag kan inte tänka mig att "united space ship" heter likadant på vulcan, andor, bolian eller tellariska. (inte på franska eller tyska heller för den delen...) Det är alltså engelska som gäller i hela federationen? Dessutom är det alltid latinska bokstäver som används. Aldrig vulcanska, kyrilliska eller japanska... <_< Jag såg på en websida(glömt vilken) den planchen(om man kan kalla den det) där det står vem som har varit inblanndade i byggandet av skeppet. Namnet på skeppet stog på ryska. Så det engelska och ryska som används. Det här är dom raser som jag brukar räkna till Federationen: Människor, Vulcaner, Andorianer, Tellariter, Deltaner, Gallamiter, Triller, Arcturianer, Caitaner, Berengarianer, Axanarer, Betazoider, Grazeriter, Arkeniter, Efrosianer, Rigelianer, Benzarer, Aaamazzarer (Therbianer), Bolianer, Troyaner, Telluner, Ardanaiter, Coridaner, Denobulaner, Denebarer, Antaresianer, Bajoraner, Arcadier, Bynarer, Zaraniter, K'normianer, Tiburoner, Xelataner, Betelgeusianer, Zakdorner, Altairer, Risaner, Napeaner, Arbazaner, Megariter, Rhaandarer, Arioloer, Rotciver och Saurianer undrar, undrar om jag fick med alla <_< Vad beträffar Federationens storlek tor jag Picard menade kubiska ljusår, alltså en lagom storlek på 400 sektorer. VAD BETRÄFFAR STJÄRNFLOTTAN så är det en gemensam enhet för hela federationen. Alla planeter får ha en egen flotta men Stjärnflottan är GEMENSAM!!! Bajor är inte med i federationen. Och du glömde Betazodierna. En sak som gör mig fundersam är att Federationen är ca 8000 ljusår stort. Men ett normalt Starfleet skepp avverkar ju bara ca 1000 ljusår på ett år. Hur kan då en planet på ena sidan av Federationen hålla kontakt med en på andra sidan. Kan man verkligen skicka meddelanden och dirketkomunicera på så stort avstånd i det 24:e århundradet?? :o Det finns små rymdstationer med cirka 22 ljusårs avstond från varandra som kallas relästationer. Dom används för att skicka vidare medelande så att medelande inte bryts ner under sin långa färd. Men av någon anledning så är det ju tydligt att katastroferna söker sig till flaggskeppen, speciell om de heter Enterprise-D eller -E.... :P Jag tror att Q har något att göra med det. Undrar vad SS står för? Alltså inte i nazi-sammanhang utan angående skepp... Ett annat exempel på SS-skepp är Khan's SS Botany Bay. Men varför heter de ibland SS och inte USS?? Är de för att de är inofficiella Federations-skepp? Jag tror att SS är till för civila skepp. Jag har en tanke med det här med USS (eller SS) Raven. Vad är det som igentligen säger att skepet tillhörde Star fleet? Bara för att inredningen och datasystemen är likadana behöver inte det betyda att skeppet är Star fleets. Bara att skeppet är byggt i ett star fleet skepps-varv. Å om jorden bara har federationens flotta, då borde ju star fleet också bygga skepp till de civila människorna. (Eftersom jorden dessutom inte har nån ekonom så delar säkert star fleet bara ut dessa lite hip som hap ) Jag tror att admiraler och andra i höga ranker ger bort rymdskepp i present och så. :lol:
OnO Postad 23 Februari, 2007 Rapport Postad 23 Februari, 2007 Men alla stjärnflotteskepp har prefixet USS skrivet på skeppen? Jag kan inte tänka mig att "united space ship" <_< tror det st??r för "United Starfleet Ship" Federationen kommer att använda prefixet "USS" på skeppens skrov och som en del utav namnet. USS kommer att stå för antingen "United Space Ship" vilket vi lärde oss i TOS: "The Cage", "Space Seed" eller "United Star Ship" vilket vi fick veta i TOS: "The Squire of Gothos", "Court Martial". :blink:
Rekommenderade inlägg
Vänligen logga in för att kunna kommentera
Du kommer kunna lämna en kommentar efter att du har loggat in
Logga in nu