Captain Proton Postad 9 December, 2002 Rapport Postad 9 December, 2002 (redigerade) Ok man kan Redigerad 19 December, 2002 av Captain Proton
*voyboy* Postad 5 April, 2003 Rapport Postad 5 April, 2003 anledningen till att det är så många människor är väl att jorden har en central roll i federationen , de sökte ju upp alla andra raser.
baracuttra Postad 11 Maj, 2003 Rapport Postad 11 Maj, 2003 Om fedarationen sträcker sig över 8000 ljusår så kan inte alla starfleet skepp räcka till. Jag slår vad om att nära människorna finns det nästan bara människoskepp och när några andra planeter finns det bara skepp med dom från den planeten på. Se så är det ju främst människorna som utforskar och så. Därav att man får se mest människoskepp.
Captain Proton Postad 11 Maj, 2003 Rapport Postad 11 Maj, 2003 Se så är det ju främst människorna som utforskar och så. Därav att man får se mest människoskepp. Varför skall det bara vara människor som utforskar, det tror jag inte. Vi har ju följt några skepp under star trek tiden och på dessa har det varit främst människor, detta är nog pga andra skäl än att människor har den viktigaste rollen osv bla bla bla. En federation som sträcker sig över 8000 ljusår kan ju inte styras av främst en art som lever på en planet (+några kolonier). Sanningen är väl den att vi tittare hellre ser människor som kapten och andra stora roller än någon alien som vi inte kan relatera till lika mycket som en människa. Sen kostar det ju en del med make-up, masker å sånt.
Bromma_Herman Postad 13 Maj, 2003 Rapport Postad 13 Maj, 2003 Betyder inte USS United Systems Ship..... IKV betyder Imperial Klingon Vessel...
UNDO_2000 Postad 2 Juni, 2003 Rapport Postad 2 Juni, 2003 Jag har en tanke med det här med USS (eller SS) Raven. Vad är det som igentligen säger att skepet tillhörde Star fleet? Bara för att inredningen och datasystemen är likadana behöver inte det betyda att skeppet är Star fleets. Bara att skeppet är byggt i ett star fleet skepps-varv. Å om jorden bara har federationens flotta, då borde ju star fleet också bygga skepp till de civila människorna. (Eftersom jorden dessutom inte har nån ekonom så delar säkert star fleet bara ut dessa lite hip som hap )
Enterprise_Nx-01 Postad 1 September, 2003 Rapport Postad 1 September, 2003 :rodna: :blink: Vad snackar ni om??? :blink: :rodna:
Karl Postad 1 September, 2003 Rapport Postad 1 September, 2003 Betyder inte USS United Systems Ship..... IKV betyder Imperial Klingon Vessel... USS tror jag inte står för United System Ship för att USS heter nämligen amerikanska flottans skepp. Ett av de mer kännd skeppen för oss trekkers är ju USS Enterprise . USS står för United States Ship
Karl Postad 1 September, 2003 Rapport Postad 1 September, 2003 :rodna: :blink: Vad snackar ni om??? :blink: :rodna: Skumläs igenom vad vi skrivit så får du dig en bra uppfattning ;)
Nina Janeway Postad 21 April, 2004 Rapport Postad 21 April, 2004 (redigerade) Jag undrar vilka kriterier Federationen har, för att en ras ska kunna gå med? Precis som EU. Men jag antar att det är att man ska vara fredlig, uppföra sig väl, inte försöka erövra andra världar hursomhelst.. :P Redigerad 21 April, 2004 av Nina Janeway
Captain Proton Postad 22 April, 2004 Rapport Postad 22 April, 2004 Jag undrar vilka kriterier Federationen har, för att en ras ska kunna gå med? Precis som EU. Men jag antar att det är att man ska vara fredlig, uppföra sig väl, inte försöka erövra andra världar hursomhelst.. :P Det skulle också va roligt att veta vad federationen egentligen får bestämma om, gentemot sina medlemar. Är det nån som vet? Det är måste väl vara försvar, utrikespolitik, forskning...
Bradis_Mamma Postad 25 April, 2004 Rapport Postad 25 April, 2004 Man kan läsa en del om federationen och starfleet i Star Trek RPG: Players Guide.
Great Bird Postad 3 Maj, 2004 Rapport Postad 3 Maj, 2004 Det här är dom raser som jag brukar räkna till Federationen: Människor, Vulcaner, Andorianer, Tellariter, Deltaner, Gallamiter, Triller, Arcturianer, Caitaner, Berengarianer, Axanarer, Betazoider, Grazeriter, Arkeniter, Efrosianer, Rigelianer, Benzarer, Aaamazzarer (Therbianer), Bolianer, Troyaner, Telluner, Ardanaiter, Coridaner, Denobulaner, Denebarer, Antaresianer, Bajoraner, Arcadier, Bynarer, Zaraniter, K'normianer, Tiburoner, Xelataner, Betelgeusianer, Zakdorner, Altairer, Risaner, Napeaner, Arbazaner, Megariter, Rhaandarer, Arioloer, Rotciver och Saurianer undrar, undrar om jag fick med alla <_< Vad beträffar Federationens storlek tor jag Picard menade kubiska ljusår, alltså en lagom storlek på 400 sektorer. VAD BETRÄFFAR STJÄRNFLOTTAN så är det en gemensam enhet för hela federationen. Alla planeter får ha en egen flotta men Stjärnflottan är GEMENSAM!!!
crazy_voyager Postad 16 December, 2004 Rapport Postad 16 December, 2004 Nu behöver jag ju inte skriva något om det då... Är det inte så att USS står för typ United Starfederation ships eller nåt sånt?? Dessutom borde det väll finnas andra beteckningar på "fritids"skepp och civila farkoster. Egna registrerignsnummer(NX, USS och liknande) kan ju då vara t.ex. SS(Space Ship kanske), (IS Impuls Ship för skepp utan warp, spekulerar vilt nu) och vidare på den linjen.
captain archer Postad 28 Januari, 2005 Rapport Postad 28 Januari, 2005 jag har undrat samma sak om starfleet skeppen har egna regestrerings nummer
Freelancer Postad 28 Januari, 2005 Rapport Postad 28 Januari, 2005 USS står för United StarShip och används vad jag vet för alla skepp från Jorden (Har vi sett några "civila" skepp, förresten?). Vulcans t.ex. har väl nåt annat perfix...? Alla registreringsnummer föregås av NCC (t.ex. NCC-1701). Exprimentiella skepp har istället NX. Såvitt jag vet har alla starfleet-skepp registreringsnummer.
Great Bird Postad 29 Januari, 2005 Rapport Postad 29 Januari, 2005 Alla skepp i Stjärnflottan har prefixen USS (United Star/Space Ship) och registeringen NCC (ingen canon-förklaringen men kan vara: Naval Commissoning Contract eller Navigational Cellestial Code). Civila skepp har prefixen SS (Star/Space Ship) och registrering beroende på ursprung t.ex. NAR för forskningsskepp, NSP för Vulcanskepp, etc etc.
Schwozh Postad 30 Januari, 2005 Rapport Postad 30 Januari, 2005 För mig att det e United federation of planets space ships. U är förkortning på United federation of planets. S för space. andra s et för ships. Tänk oxå på att det finns många utomjordingar som liknar människor, som betazoids etc. Sen e ju Starfleets uppdrag att utforska försvara och göra vetenskapliga studier över galaxen. Huvudkriteriet för att gå med i Federationen är att man har warpdrive eller att man har kommit upp till den teknologinivå som gör det tillgängligt att åka i överljushastighet. Egentligen vulcans som började med det, att de inte ville kontakta människorna tills vi har utvecklat överljushastighet. Det var tills DÅ vulcans ville snacka me människorna. Prefix koden e en hemlig kod som federationens skepp har i sin databank för att kunna sänka andra bordade eller "renegade federations" skepps sköldar, för att kunna ta tillbaka skeppen, alla skepp har varsin prefix kod, och man sänder över koden till det tillfångatagna skeppet. Federationen har kulturellt, vetenskapligt och försvarsutbyte. Alla medlemmar arbetar för fred och intellektuellt välstånd kan man väl säga. En utopi som vi gärna skulle vilja ha på vår planet.
Pjotr'k Postad 31 Januari, 2005 Rapport Postad 31 Januari, 2005 Och detta är en diskussion om federationens arter, inte om federationens skepp. Vi har utförliga (och spännande) diskussioner om skeppen på flera ställen i forat!
everybodyknows Postad 26 Februari, 2005 Rapport Postad 26 Februari, 2005 En rätt logisk anledning till varför det är en så pass stor koncentration människor inom Federationen är ju att Starfleet Headquarters ligger på jorden. Jag antar då att många raser från de yttre gränserna till Federationen antingen har problem med att ta sig till jorden (kanske inte så troligt, men, men) men framförallt att de inte vuxit upp i en kultur där just Starfleet är en så stor del av det dagliga livet. Att Federationens moraliska riktlinjer och så vidare kan vara en stor del av det dagliga livet är en sak, men en bestämd fysisk plats, såsom Starfleet Headquarters måste ju ha någon inverkan på innevånarna kan man ju tänka sig...
Worf Postad 26 Februari, 2005 Rapport Postad 26 Februari, 2005 men är klingonerna med i fed eller är dom bara alierade...??
everybodyknows Postad 26 Februari, 2005 Rapport Postad 26 Februari, 2005 men är klingonerna med i fed eller är dom bara alierade...?? <{POST_SNAPBACK}> Klingons skulle aldrig nedlåta sig själva att vara med i Federationen... :P Om de är allierade eller inte skiljer sig från tidsperiod till tidsperiod, serie till serie, men om man mäter avsnitten i procentenheter så antar jag att de är allierade åtminstone 70% av alla Star Trek avsnitt.
Schwozh Postad 27 Februari, 2005 Rapport Postad 27 Februari, 2005 Tvärtom de tycker federationen är en "ärofull" organisation. Och en kämpe att värd att kämpa mot. Klingons sänker sig inte, men de föredrar att tillhöra imperiet och är fortvarande en egen organisation. Men det finns de som har gått med federationen.
LT Commander Postad 9 Mars, 2005 Rapport Postad 9 Mars, 2005 Alla har en egen flotta Bajor har en flotta t.ex. Alla har sin personliga flotta UFP (United federation of planets) har ju sin flotta för att skydda jorden och alfakvadraten och dess medlemar och dom kan få hjälp av alla andra raser(och hålla koll på Romulans och Cardasiens :cardassian: ) . Vad beträffar kligon :klingon: så tror jag inte ens dom är allierade det är nog mera som fred dom skulle aldrig tror jag bli allierade med en så "ynklig ras som gör allt för fred". SS Raven var ett skepp som byggdes på begäran av 7of9 föräldrar för att utforska borg. till sist UFP är ju som NATO med USA i spetsen "vi gör så kom med om ni vill vi uppskattar hjälp" (om ni gör exackt som vi säger) Nu hoppas jag att några svar har blivit funna.
Rekommenderade inlägg
Vänligen logga in för att kunna kommentera
Du kommer kunna lämna en kommentar efter att du har loggat in
Logga in nu