Bromma_Herman Posted August 23, 2002 Report Share Posted August 23, 2002 E inte Bird Of Prey det bästa? Alla Forumledare. Stäng inte detta eftersom detta inte gäller titanerna utan bara de som inte är större ön en Defiant och pga favorisering av Defiant så e den inte med. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Morn Posted August 23, 2002 Report Share Posted August 23, 2002 jag saknar defiant här då det är ett av de små skeppen den är liak stor som en BoP. så om den ska vara rättvis bör den vara med och om man vill undvika "favorisering" så är nästa alla rötningar med ex skepp inte bra då man röstar ju på sin favo. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jocke Posted August 24, 2002 Report Share Posted August 24, 2002 Röstade på Delta Flyer. Personligen så tycker jag Defiant och BoP är rätt så stora skepp. Är inte en röstning till för att få rösta på sin favorit och sen få reda på om alla andra tycker samma sak ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ickamicka Posted August 24, 2002 Report Share Posted August 24, 2002 jag röstade på Delta Flyern Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Morn Posted August 24, 2002 Report Share Posted August 24, 2002 Det stora problemet även här är att alla som röstar inte vet vilka de andra skeppen är. (hängivna trekkers vet) Så jag tycker att man borde ha ett altertnativ som säger jag vill rösta men känner ej till alla alternativen så jag röstar här typ kanske?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lieutenet Lind Posted August 24, 2002 Report Share Posted August 24, 2002 Jag rösta så klart på Delta Flyer. Den är ju bara för häftig... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sweetycow Posted August 25, 2002 Report Share Posted August 25, 2002 Röstade på Bird of prey. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Essray Posted August 26, 2002 Report Share Posted August 26, 2002 Bird Of Prey är väl jättestora, ni har väl sett ST:IV (The Voyage Home), där få de ju in valar och allt möjligt. Om man sedan jämför det med en skyttel som rymmer en ellet två personer, så är det ju viss skillnad. För övrigt så följer jag Morns förslag om att inte rösta eftersom jag inte känner till alla skeppen (men jag tycker nog allt att jag är en rättså hängiven trekker iaf ) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vulcan_Tuvok Posted August 26, 2002 Report Share Posted August 26, 2002 Delta Flyern är bäst. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Suskiv Posted August 26, 2002 Report Share Posted August 26, 2002 Varför är inte Danube class runabout med? Det är ju det snyggaste/coolaste lilla skeppet om man nu inte får räkna med Defiant. Jag röstade på class 9 shuttle eftersom mina favoriter inte var med. Var kan man hitta en bild på class 1? I vilket avsnitt är det med?. Har inte hittat det varken på Ex Astris Scientia eller på någon annan sida inklusive www.startrek.com. Existerar skeppet överhuvudtaget? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bromma_Herman Posted August 26, 2002 Author Report Share Posted August 26, 2002 Frågan är om Klass 1 varit med. Tom Paris tjatar iaf hela tiden om dem. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Essray Posted August 27, 2002 Report Share Posted August 27, 2002 Frågan är om Klass 1 varit med. Tom Paris tjatar iaf hela tiden om dem. Borde inte klass ett vara de skyttlar som de har på NX-01 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Warbird Posted August 27, 2002 Report Share Posted August 27, 2002 Class 1 är den skyttel som NX-01 använder ja. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Morn Posted August 27, 2002 Report Share Posted August 27, 2002 När class 1 är inte den i enterprise utan en som kom senare Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr'k Posted August 28, 2002 Report Share Posted August 28, 2002 Jag får be er om lite mer substans åt åsikterna. Att enbart säga "Class 1 är Enterprise-skyttlarna", eller "Nej, det stämmer inte", räcker inte. Var har ni sett att det är som ni säger. Någon officiell information måste ni väl ha som styrker era påståenden. Om ni inte har det är det enbart era egna åsikter, och då måste ni skriva det. Speciellt måste ni skriva varför ni har de åsikterna. Tack! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Morn Posted August 28, 2002 Report Share Posted August 28, 2002 Sorry jag var lite snabb Men det finns inga bevis som säger att ent poden är class 1 heller. vänta nu har är lite a type of shuttle that is outdated by 2376 och då ent är typ år 2150 så tvivlar jag på att dom hadde den poden fortfarande i bruk mer än 200 år senare detta är taget från sidan den info på denna sida är bara det som finns i serierna (undantag för vissa bilder) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Captain Proton Posted December 11, 2002 Report Share Posted December 11, 2002 DElta flyer är den snygaste men jag gillar även Birds of Prey av nån konstig anledning. "Its rather apeeling." I "Drive" får man se Delta flyer ganska mycket. men man får ju även se andra små skepp från delta kavdranten. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Emher Posted December 11, 2002 Report Share Posted December 11, 2002 I "Drive" får man se Delta flyer ganska mycket. men man får ju även se andra små skepp från delta kavdranten. "Drive" var ett coolt avsnitt, men det var för lite race-bilder! Jag röstar på Delta Flyer. Utan tvekan. För övrigt så heter det väl "Peregrine Federation Starfighter" inte "Peragrine" :P Undrar om det är LOTR-inspirerat (Peregrine "Pippin" Took)? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Excelsior Posted December 12, 2002 Report Share Posted December 12, 2002 Hade också helst valt Defiant, men får ta Delta Flyern istället, eftersom den är näst bäst. När det gäller :klingon: så fördedrar jag faktiskt en klassisk D7 battlecruiser istället för en liten Bird of prey. Romulan Talon-class (scout ship) är nog det fulaste skepp jag någonsin sett, romulanerna brukar ju vara bra annars på att designa snygga skepp. <_< Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sotunk Posted December 12, 2002 Report Share Posted December 12, 2002 En liten fråga: Vad är "Pergarine Federation Starfigther" och "Hideki" för något? Jag har aldrig hört talas om dessa skeppstyper. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Morn Posted December 12, 2002 Report Share Posted December 12, 2002 En liten fråga: Vad är "Pergarine Federation Starfigther" och "Hideki" för något? Jag har aldrig hört talas om dessa skeppstyper. Pergarine är typ samma som den the maquis använde. och Hideki är ett cardassian skepp, en mindre typ shyttle Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Warbird Posted December 12, 2002 Report Share Posted December 12, 2002 Hideki, ett scoutsskepp som är fokuserat på fart och smidighet mer än styrka. Ganska snyggt. men jag gillar Talonen också. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Morn Posted December 12, 2002 Report Share Posted December 12, 2002 Hideki, ett scoutsskepp som är fokuserat på fart och smidighet mer än styrka. Ganska snyggt. men jag gillar Talonen också. Talonen? på cardassian sidan har vi bara Galor, Keldon, Hideki och fraktskepp Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Essray Posted December 12, 2002 Report Share Posted December 12, 2002 Appropå det här med små skepp, har kaptenens yacht på Enterprise-D varit med i något avsnitt? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
nx01 Posted December 12, 2002 Report Share Posted December 12, 2002 Talonen? på cardassian sidan har vi bara Galor, Keldon, Hideki och fraktskepp Talonen är väl romulansk. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts