Jump to content
Sign in to follow this  
thestargaze

Förhäxad

Vad tycker ni om serien?  

31 members have voted

1. 1.

• Bra
      21
    • Dålig
      5
    • Vet ej
      5

Recommended Posts

Förhäxad

Att skydda de oskyldiga och tillintetgöra det onda står inte på alla unga tjejers agenda. Det är dock Halliwellsystrarnas öde. Nu behöver de tre systrarna Phoebe (Alyssa Milano), Piper (Holly Marie Combs) och Paige (Rose McGowan) sina unika specialkrafter mer än någonsin...

taget från www.tv3.se

Förhäxad är en serie som visas på Tv3 på söndagar kl 19.00 och handlar om häxor och demoner.

Vad tycker ni om serien?

Vilken är er favorit syster?

Vilken är er favorit kraft?

Detta är en av mina favorit serier och jag tycker att serien bara blir bättre och bättre...Min favorit syster är brunetten Piper men även Phoebe är min favorit. Favorit kraften måste vara Pipers kraft.

Jag såg serien från början och den tog sig efter en darrig inledning. Men när Shannen Doherty försvann tappade man en hel del av den kemi jag tyckte att serien byggde på. Numera ser jag sporadiska avsnitt men den blir bara fånigare och fånigare...

Förhäxad, eller Charmed som den heter i original, är en trevlig serie tycker jag. De röstningsalternativ du lagt upp tvingar mej att välja "bra". Jag skulle villja ha ett "ganska bra" eller "helt OK" att välja på.

Min favorit syster är, eller var, Prudence "Prue" Halliwell, som spelades av Shannen Doherty. :wub:

Hon var dock bara med de tre första säsongerna (serien är inne på sin sjunde nu).

Favoritkraften är väl den unga söta flickor har att sätta in mot medelålders tv-tittare... ;)

Edited by OnO

Jag gillar Förhäxad :) Även om denna säsongen är lite halvtråkig :/

Jag gillar faktikst Paige, bättre än Prue. (Annars har jag varit emot att de tar död på karaktärer och som ersätts) Men de försökte inte få en karaktär som efterliknande henne, utan en helt egen personlighet.

Fast som favoritsyster så gillar jag mest Piper :)

Favoritkraft.. måste nog vara orbing :P

Jag tycker serien är bra, väldigt klassiskt tema med gott mot ont men väldigt bra.

Min favorit syster är nog Phoebe, hon har humor :D

Fast favorit kraft, tycker demonerna har lite mer intressanta krafter än systrarna, men kraften att frysa saker är rätt häftig.

Vet ej, blev det för mig.

Personligen så har jag svårt för detta med demoner och häxor. Det fängslar mig inte. Sen detta med en bok som innehåller en massa formler får mig att tänka på Ville, Valle och Viktor och deras bok med farfars goda råd.

Jag tycker att Charmed är en bra serie, men jag sliter inte mitt hår om jag råkar missa ett avsnitt eller två. Serie blev bättre sedan Prue försvann... innan var hon hela tiden i fokus, så dynamiken var i obalans.

Min favorit bland systrarna är nog Phoebe - även om det oftast blir fokus på alla hennes dåliga relationer. Men när dte gäller min favorit kraft så får det bli den som Prue hade... verkligen bekvämt och användbart att kunna flytta saker med tanken.

Min favorit demon: Cole :wub:

Vet någon om Förhäxad nu slutar att finnas till? Eller skall skådespelarna bytas ut? I TV3 i söndags bytte de skepnad för att undkomma alla som förföljde dem, och ämnade så att förbli.

Är det någon som vet när säsong 8 börjar på TV3. Har mailat till TV3 ett antal gånger och klagat på varför dom inte reklamerar när serien börjar så att man vet. Missade två avsnitt av säsong 7 bara för att jag inte visste att det var nya avsitt.

Klaudija

Gillar inte detta så värst mycket. Det gick väl an så länge Shannen Doherty var med men sen, nej inget jag är intresserad av. Buffy är flera hästlängder bättre :)

jag tycker att Paige är lika bra men det hade varit ÄNNU bättre om Prue varit kvar hon med . vad det gäller Buffy så tycker jag att Charmed är mycket bättre . (men varför är svårt att förklara)

Edited by K´hogh son of Klintoch

Jag har bara sett lite ströavsnitt här och där och jag tycker det verkar vara en helt OK serie, inte mer. Det är svårt att tycka illa om en serie med så mycket skön fägring överallt. :rodna:

Jag tycker dock att serien förlorade på att förlora Shannen som... Ähh... :rodna: :rodna:

Jag kollade på den just då år 2004 (5 år sedan, HJÄLP!) regelbundet, men jag tror jag gillade den lite mera när Prue var med och inte Paige.

Haha jag tycks ******** har sett det mesta av serierna/filmerna här på forumet. :P

Följde serien religiöst de första fem säsongerna (även om endast de första tre var absolut underbara!) och hade i slutändan över 30 VHS band med inspelade avsnitt som jag tittade på konstant och nästan nötte sönder banden. Favoriten i serien var alltid Phoebe, även om hon blev ganska jobbig i S4/S5 och jag började digga Piper mer. Paige tålde jag aldrig helt enkelt. Har inget mer att säga om henne.

Slutade följa serien nån gång i säsong fem och efter det var serien liksom död i mina ögon. Hörde dock om det pissiga slutet den fick. *suckar*

Jag fick ett infall, köpte boxen med alla 8 säsong och såg den på drygt en månad. Och jag måste säga att den va underhållande.

Men jag började gilla serien mer och mer i säsong 4, då de kastade in Rose. Digga henne. Kanke för hennes långa förhållande med Marilyn Manson.