Gå till innehåll
Blob

Deep Space Nine: Fråga

Rekommenderade inlägg

har läst på olika forum om att DS9 anses allmänt vara bästa StarTrek serien......jag personligen tycker den suger hårdast......vaför tycker alla den är så bra?

jag tycker serien har töntigast handling

rymdvarelserna har töntigaste utseenderna med dålig makeup.......

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Första och sista avsnittet i serien är oerhört engagerande (speciellt sista, föga förvånande...). Jag tror att många fastnade för personporträtten och relationerna.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

okej...jag fick aldrig någon känsla alls för karaktärerna......sprängs stationen på slutet eller?......jag hoppas på det i allafall

tycker babylon 5 är mycket bättre än DS9 , båda har typ samma handling

:dance:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

:biggrin: :lol: :biggrin:

Jag tycker inte om Deep Space 9 heller

hoppas också att hela stationen .....:rocketkill:

eller varför kan inte borg komma och ta över :lol:

(Ändrad av Sebbo from Narmek kl. 5:56 pm den maj 22, 2001)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag har bara sett tre avsnitt på en treff, men jag tyckte de var helt ok. Skulle jag se mer så skulle jag säkert tycka att den var lika rolig.

Sebbo & Blob

Kan ni lägga ner det där mamma-snacket ?

Det passar inte riktigt här.

//Lollo

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Diskussionen börjar att spåra ur. Håll er till ämnet, annars kommer diskussionen att avslutas. Använd messenger-funktionen i forumet om ni vill skicka privata meddelanden till någon i forat.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

OBS ! OBS ! OBS ! OBS ! OBS ! OBS !

När jag tog bort två gamla meddelanden i detta forum, försvann även det senaste inlägget gjort av någon av er. Jag ber om ursäkt. Det var inte mitt fel, då det hände på följande sätt:

Jag tog först och öppnade de två gamla meddelandena i var sitt nytt fönster. Detta var således medelande nr 8-9.

Jag tog bort meddelande nr 8 först. Detta medförde att datorn (servern) "flyttade upp" det senaste inlägget som hade nr 10 till nr 9:s plats.

När det sedan var dags att trycka "delete" på nr 9, så fattade servern det som så att det nya inlägget skulle bort. Jag borde ha tänkt på det tidigare, så i en mening var det mitt fel.

Efter detta långa svar, ber jag om ursäkt. Kan den som skrev det borttagna inlägget från nu i helgen skicka in det igen?

OBS ! OBS ! OBS ! OBS ! OBS ! OBS !

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Vet inte om det är rätt men Deep Space 9 bygger väll på startrak... Men vad jag vet så träffade dom aldrig på borgerna.. Många andra karaktärer från startrak men aldrig borgerna... Eller har jag blandat ihopp dom lite?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Deep Space 9 är lika mycket Star Trek som vilken annan Star Trek-serie som hellst! Bara för att dom inte träffat Borgerna behöver väl det inte betyda att det inte är Star Trek? Kirk o co träffade aldrig dom, o det är väl Star Trek om nåt?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Mitt inlägg var borta, men jag skriver ett nytt då =)

Nåja, jag gillar iallafall DS9 bättre än VOY. De har mycket bättre karaktärer tycker jag. Sedan är ALLA Star Trek serier ganska tråkiga, (milt sagt ivissafall) de första sässongerna, då de bygger upp stämningen. Borg i DS9? kan inte minnas något sådant, förutom i förstaavsnittet, bra crossover story från TNG. De har nog problem med The Founders.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ett av de bättre ST-avsnitten jag sett, alla serier, är sista avsnittet i DS9. Det var helt klart många gånger bättre än Endgame. Mer känsla, mer berättelse, bättre skådespelarinsatser än i Endgame.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag tycker nog att VOY piloten är bättre än TNG piloten, men bäst är DS9 piloten! "In the meantime, I will carry on my dutys at the best of my abilities, SIR!!" (Sisko till Picard i piloten ) :dance:

Bästa serien ÄR TNG, inget snack... Inledde svagt, men formkurvan bara fortsatte uppåt säsong för säsong..

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag har följt TOS, TNG, VOY, ENT...men jag har blivit förälskad DS-9. Det är något med den serien som de andra inte har...den är mera personlig på något sätt. Sen älskar jag den Bajorianska kulturen och deras religiösa inställning.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

De första sesångerna är inte särskilt lysande, verkligen plågade mig igenom dem, sedan verkar DS9 bli influrerade av B5 och serien blir mycket bättre och får kontunilitet något som star terk brukar vara mycket dåliga på annars....

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag vet inte riktigt var jag ska ställa denna fråga i forumet men efterom detta ämne heter Deep Space Nine fråga så tror jag att det kan passa. Jag söker efter namnet på det avsnitt där O´Brien (rätt stavning?) ser sig själv på olika ställen på stationen. Det visar sig sedan att en av dessa O`Brien kommer från några timmar (dagar?) in i framtiden. Den ena dör sedan och den från framtiden tror jag att det var får ta platsen. Jag kommer ihåg att jag tyckte att avsnittet var bra, men inte riktigt vad det handlade om mer. Någon som känner igen avsnittet och vet vilket jag menar?

Redigerad av Thalaxian

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Jag vet inte riktigt var jag ska ställa denna fråga i forumet men efterom detta ämne heter Deep Space Nine fråga så tror jag att det kan passa. Jag söker efter namnet på det avsnitt där O´Brien (rätt stavning?) ser sig själv på olika ställen på stationen. Det visar sig sedan att en av dessa O`Brien kommer från några timmar (dagar?) in i framtiden. Den ena dör sedan och den från framtiden tror jag att det var får ta platsen. Jag kommer ihåg att jag tyckte att avsniottet var bra, men inte riktigt vad det handlade om mer. Någon som känner igen avsnittet och vet vilket jag menar?

<{POST_SNAPBACK}>

Det är "Visionary" - från tredje säsongen

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Hur kommer det sig att de aldrig visade DS9 på svensk tv????

Jag har aldrig sett serien och skulle gärna vilja se den (utan att köpa dvdna!).

<{POST_SNAPBACK}>

Det gjorde dom. Jag hittade ett inspelat VHS-band i mina gömmor, med en 5-6 avsnitt inspelade. Detta kan jag inte ha gjort om det inte visats på tv :)

Men jag minns inte när, måste ha varit tidigt 90-tal.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Hur kommer det sig att de aldrig visade DS9 på svensk tv????

Jag har aldrig sett serien och skulle gärna vilja se den (utan att köpa dvdna!).

<{POST_SNAPBACK}>

Det gjorde dom. Jag hittade ett inspelat VHS-band i mina gömmor, med en 5-6 avsnitt inspelade. Detta kan jag inte ha gjort om det inte visats på tv :)

Men jag minns inte när, måste ha varit tidigt 90-tal.

<{POST_SNAPBACK}>

Sändes väl på TV3 och, om jag minns rätt, kanal 5?!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

TV 1000 visade säsong 1-3, och trean visade säsong 1 lite senare (Viasat brände väl slut på licensen efter att TV 1000 slutade med TV-serier).

Femman har visat TOS och TNG.

Synd, eftersom DS9 absolut är den bästa Star Trek-serien.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
TV 1000 visade säsong 1-3, och trean visade säsong 1 lite senare (Viasat brände väl slut på licensen efter att TV 1000 slutade med TV-serier).

Femman har visat TOS och TNG.

Synd, eftersom DS9 absolut är den bästa Star Trek-serien.

<{POST_SNAPBACK}>

Håller helt med att DS-9 är den bästa ST-serien, och jag är så glad att jag har boxarna. :w00t:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag tycker att ds9 är den serie som egentligen bara går ut på att ifrågasätta federationen, allt den baseras på och så vidare. Sisko är en kapten de har försökt göra annorlunda och mindre startrekkig än de andra kaptenerna (archer hoppar jag över i denna diskussion eftersom det handlar om ds9, annars skulle han också komma in här) han har barn vilket tyder på att han en gång i sitt liv satt familjen framför karriären. Samt att han blir sändebud vilket gör honom till inte bara kapten utan även en religiös ikon.

Ibland får jag intrycket att han ska vara någon slags malcolm x i rymden eller nåt (missförstå inte, de avsnitt där han är författare i 1900 talets usa är underbart ra avsnitt. för att inte tala om de där han kommer till LA under första hälften av 2000 talet.) genom sisko karaktären kommer en hel del trauman i det amerikanska samhället upp till ytan etc. Det sämsta som sisko gör under hela serien (i min mening) är när han beskjuter en bebodd planet, dödar en hel massa människor för att få tag på en enda Maqui. det är något som aldrig skulle hänt i någon av de andra serierna.

Åter till ifrågasättnandet av ufp. Ett ytterligare exempel är section 31 som verkligen är något som aldrig skulle ha kunnat dykt upp i någon annan serie.

Jag tror att första avsnittet ids9 egentligen skrevs fför att verkligen säga att det här är inte tng! Sisko är arg på picard, det är religiösa upplevelser etc... Vad det gäller den fortsatta serien i sig så tycker att den skiljer sig på det sätt att det är den serie som till störst del innehåller förhållanden och frågor kring dem.

För att summera upp det hela så gillar jag ds9 men tycker att det är en väldigt annorlunda serie jämfört med de som kom tidigare (på gott och ont). Kanske för att påvisa den långa utveckling av både människa och teknik som föranleder star trek samhälle)

vad säger ni?

Redigerad av orville

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu