Gå till innehåll

Voyager på SVT, del 5


Pjotr'k

Rekommenderade inlägg

  • Svar 196
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva medlemmar i ämnet

Mest aktiva medlemmar i ämnet

Citat: från mumle den 2:11 pm den aug. 16, 2001

Drone e ett totalt underbart avsnitt. Ni som inte sett det, värm uppe med mycket chips o cola en hel timme innan!

Yeah Mumle!

Jag ska ladda ner Trailen.

Night: Bra men inte bäst. Maloner: inte snygga precis.

Annars nästan felfritt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Avsnittet Drone: oooh va bra. Det artar sig att bli en bra fortsättning på säsong fem. :)

J. Paul Boehmer som spelade One var ju inte ful direkt. Rätt intressant karaktär btw.

Storyn var bra, även om den kändes lite förutsägbar.

Totalt: 8,5/10. Nästan så att jag blev lite tårögd på slutet.

*måste kolla igen*

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fast ändå känns Drone lite som en kopia.

Ni såm har sett avsnittet "The Offspring" (TNG S3E16) ser väl några likheter, eller? I "The Offspring" skapar Data sig en "dotter". Mycket bra avsnitt. Även en dust av avsnittet "I, Borg" (TNG S5E23; avsnittet med Hugh) är medkastat. Fast jag tycker att kompotten var helt klart lyckad!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klart ett underbart avsnitt.. Att filmskaparna har satt in en bort till som seven lyckades bli mänsklig... Detta skulle luk pikard se... En borg som hjälper mänskligheten.. Detta är nog ett av dom 10 bästa avsnitt som hittils har visats...

(Ändrad av pelle28k kl. 8:50 am den aug. 20, 2001)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gripande avsnitt. Var ganska labil pga trötthet och stress så visst ökade vätskemängden runt ögonen, sas. Detta har faktiskt även hänt i andra avsnitt från säsong 5. Håller kanske på att bli ST-blödig, eller något...

Hur som helst, bra handling fast kanske litet snabbt slutscenario, möjligen.  9,5 av 10, då det ändå nog inte blir bättre manus, spänning och pga vissa orsaker nämnda ovan...allt i ett, så att säga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Drone

Det var mycket gripande i slutet.

Seven: "Comply"

One: "I ... will ... not!"

Seven: "You are hurting me"

One: "You will adapt"

Avsnittet som helhet hade dock inte allt det som man kan kräva av ett "bästbäst" avsnitt, IMM. Betyget blir 8/10.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, det ÄR ett mycket bra avsnitt, drone alltså.

Varför en konsol kan bli en mognadskammare? pga de små produktiva nanosonder (säger man så på Svenska?). De kan bygga det mesta, även reproducera sig. Vad heter avsnittet i TNG som Wesley tappar några nanites som blir en ny livsform?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Avsnittet Extreme Risk (St:Voy#197)

Helt ok avsnitt, Delta Flyern var iofs fulare än jag trott, men den klarade sig. I helhet var avsnittet strax över godkänt.

B´Elannas depression kändes oprovocerad och underlig. Har inte märkt någon förändring i hennes karaktär i de tidigare avsnitten. Slutet var dock riktigt gulligt. Totalt 7,5 / 10.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Extreme risk

Jag gillar B'Elanna och därför tyckte jag också att personporträttet av henne (läs: hela avsnittet) var mycket välkommet och bra. Slutet var kanske lite fånigt, men det var nog ändå det enda slut de kunde göra. Betyget blir 7,5/10.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mycket bra avsnitt, i och för sig gillar jag ju alla avsnitt som handla om B'Elanna. Dock tycker jag att man borde ha fått reda på vad hennes depression orsakades av tidigare i programmet, det var lite oklart att det var hennes fd maquis-kompisar som dött hemma i alfakvadranten. Sammanfattning 8/10

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tyckte det var ett bra avsnitt och skoj med Delta Flyern, den kommer ju tillbaka.

Bland de första av Seven Avsitten som hon inte har "huvudrollen" så att säga, utan B'Elanna, vilken var ännu skojigare.

Avsnittet får 8,5/10 av mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag fattade ingenting av Extreme Risk i början... Har bara kollat lite halvhjärtat på Voyager de senaste veckorna, och tänkte att jag kanske hade missat nåt om B'Elanna men så var det ju inte...

Inbillade mig att hon var gravid ettt tag... rent önsketänkande.... Men det var ett ganska bra avsnitt, 6,5/10 får det av mig :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...