Miss Chakotay Posted March 5, 2002 Report Share Posted March 5, 2002 :ferengi: Hur kommer det sig att alla främmande varelser måste se så groteska ut jämt? Tex i avsnittet som gick den 3 Mars? Men okej ser alla ut så i rymden vill jag nog inte veta om det finns liv därute! :cardassian: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sweetycow Posted March 5, 2002 Report Share Posted March 5, 2002 Jag tycker att alla aliens liknar människor för ofta. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jello Posted March 5, 2002 Report Share Posted March 5, 2002 Det är inte så sannolikt att, om det finns liv, de ser såpass mänskliga ut som de flesta rymdvarelser i Star Trek dvs. 2 ben, 2 armar, ett huvud, 2 ögen, en näsa och en mun samt ungefär samma kroppsproportioner som oss. Du kan nog förvänta dig betydligt "fulare" rymdvarelser i verkligheten. Och jag tycker rasen i "Tinker, Tenor, Doctor, Spy" var rätt charmiga. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ella Posted March 5, 2002 Report Share Posted March 5, 2002 Charmiga?? Dom var ju det sötaste jag sett på länge! Grejen är ju den att det är mycket lättare att ha aliens spelade av människor, istället för att dataanimera allt (IMM skulle det inte vara lika bra då heller). Och eftersom alla människor (med vissa undantag såklart...) har tv?? armar, två ben ett huvud osv. så är det ju bara naturligt att aliensarna ser ut så också. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Suskiv Posted March 5, 2002 Report Share Posted March 5, 2002 Dom var riktigt söta (aliens i Tinker, Tenor, Doctor, Spy alltså? Star Trek har ju hittat på lösningen avrför aliens ser nästan ut som männinkor. Det var nån gammal ras som spred ut sitt DNA och därför ser alla alien likadanna ut. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Quiet Posted March 5, 2002 Report Share Posted March 5, 2002 Annars tycker jag att aliensarna i ett Enterprise-avsnitt (jag vill inte nämna vilket, för då blir det genast en spoiler) va väldigt fräcka. De hade väldigt knasiga ögon och tre leder i benen! Sedan var de abnormt smala, och hade en knasig grå färg. Självklart så var de datoranimerade. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumle Posted March 6, 2002 Report Share Posted March 6, 2002 Hmm, ser alla verkligen så groteska ut? Talexierna är väl inte så farligt? Denobulans? Tribbles? ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wrogie Posted March 6, 2002 Report Share Posted March 6, 2002 Ja ofta är det väldigt männiko liknande varelser...speciellt i såna avsnitt som Tenor, Spy and Doctor, där varelserna bara ska var med en gång i hela seriern. Då behöver man ju inte lägga ner en massa arbete på att dom ska tex se ut som 8472... Men hittills ha skaparna ta fram en ny art nästan var 3:de eller 4:de (är det oftare) avsnitt...i 6 säsonger..det kommer man nog inte på på en dag inte... Annars vill jag också säga att aliensen i Tenor, Spy and Doctor hade riktigt gulliga kinder. :sigh: Proton Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jello Posted March 6, 2002 Report Share Posted March 6, 2002 Måste säga att jag inte alls tyckte att tribblarna var så söta som de skulle verka. De såg mest äckliga ut, och hur kunde de fastna på väggar? Magnetiska? Annars tycker jag andorianerna i ENT ser ganska så snälla och roliga ut. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miss Chakotay Posted March 6, 2002 Author Report Share Posted March 6, 2002 ??? Hm det kanske bara är en konstig åsikt jag hade... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jocke Posted March 6, 2002 Report Share Posted March 6, 2002 När Roddenberry skapade TOS så har jag för mig att ingick i hans vision att alla utomjordingar skulle ha människoliknande drag och senså är det väll oxå så att tittarna hellre ser människoliknande utomjordingar istället för dom groteska och konstiga. Jag tycker att de flesta utomjordingarna är rätt så "snälla", som Jello skriver så är dom nog mycket groteskare i verkligheten Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stoffe Posted March 7, 2002 Report Share Posted March 7, 2002 Jag tycker att alla aliens ser likadana ut nästan... jag har inte sett ras förutom människor som har olika hudfärger, där är kanske nån mer aliens som är olika färgade med dom är lätträknade... jo där är en ras till kom jag på Vulcans är olikfärgade... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Callandor Posted March 8, 2002 Report Share Posted March 8, 2002 De är ganska roligt att dom gör ailiens lite groteska.....jag menar då är dom juh aliens ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ickamicka Posted March 9, 2002 Report Share Posted March 9, 2002 Hmm, ser alla verkligen så groteska ut? Talexierna är väl inte så farligt? Denobulans? Tribbles? ;) klingonerna är väl också aliens? de ser ju inte så groteska ut heller... jag tycker de i tinker tenor doctor spy var rätt gulliga... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mikael Posted March 10, 2002 Report Share Posted March 10, 2002 Om IMM skulle data animer alla ailens skulle det se amatör mässigt ut, kolla bara på "älskling jag krymte barnen" serien på TV4, när de gör om hunden till en dinosarie ser det väldigt amatörmässigt ut. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Callandor Posted March 10, 2002 Report Share Posted March 10, 2002 Om IMM skulle data animer alla ailens skulle det se amatör mässigt ut, kolla bara på "älskling jag krymte barnen" serien på TV4, när de gör om hunden till en dinosarie ser det väldigt amatörmässigt ut. Ja då de är bättre att dom använder riktiga människor istället...så att allt ändå ser lite mer verkligt ut.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ickamicka Posted March 10, 2002 Report Share Posted March 10, 2002 Om IMM skulle data animer alla ailens skulle det se amatör mässigt ut, kolla bara på "älskling jag krymte barnen" serien på TV4, när de gör om hunden till en dinosarie ser det väldigt amatörmässigt ut. Ja då är de bättre att dom använder riktiga människor istället...så att allt änd?? ser lite mer verkligt ut.. de e väl inge fel i att de använder riktiga människor/skådespelare när de spelar in?? :P de e väl bara bra.. :P Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wrogie Posted March 10, 2002 Report Share Posted March 10, 2002 Om IMM skulle data animer alla ailens skulle det se amatör mässigt ut, kolla bara på "älskling jag krymte barnen" serien på TV4, när de gör om hunden till en dinosarie ser det väldigt amatörmässigt ut. Ja då är de bättre att dom anv??nder riktiga människor istället...så att allt ändå ser lite mer verkligt ut.. de e väl inge fel i att de använder riktiga människor/skådespelare när de spelar in?? :P de e väl bara bra.. :P Dator animerade ALiens ser välidgt "overkliga" ut. Om animation skulle bli standard skulle datorerna få kämpa lite, eller IAF men animerarna och tiden (men jag tror att det är billigare att betala en skådespelare (som spelar en Kazon) än ett gäng animerare (såna som e bra på det) som ska animera ett helt avsnitt, med tex Kazoner... ----------------------------- ----------------------------- det är IAF IMM något fel att använda människor som Ailens men att spela Aliens som n??stan ser ut som människorna är lite sämre, engligt mig IAF.. Proton Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jello Posted March 10, 2002 Report Share Posted March 10, 2002 Tycker det skulle vara roligare med datoranimerade aliens, och mer realistiskt. Men datorerna behöver nog bli lite bättre innan det kan bli verklighet, svårt och tar lång tid att göra snygga aliens. Fast det behövs ju egentligen inte så många animationer, alla individer av samma ras ser ju i princip likadana ut. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Turambar Posted March 12, 2002 Report Share Posted March 12, 2002 Det är inte så sannolikt att, om det finns liv, de ser såpass mänskliga ut som de flesta rymdvarelser i Star Trek dvs. 2 ben, 2 armar, ett huvud, 2 ögen, en näsa och en mun samt ungefär samma kroppsproportioner som oss. Du kan nog förvänta dig betydligt "fulare" rymdvarelser i verkligheten. Och jag tycker rasen i "Tinker, Tenor, Doctor, Spy" var rätt charmiga. han ledaren på skeppet hade en go röst............ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ickamicka Posted March 12, 2002 Report Share Posted March 12, 2002 Tycker det skulle vara roligare med datoranimerade aliens, och mer realistiskt. Men datorerna behöver nog bli lite bättre innan det kan bli verklighet, svårt och tar lång tid att göra snygga aliens. Fast det behövs ju egentligen inte så många animationer, alla individer av samma ras ser ju i princip likadana ut. nä jag tycker inte det skulle vara roligare med dataanimerade aliens.. det skulle inte direkt höja betyget på serien... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ickamicka Posted March 13, 2002 Report Share Posted March 13, 2002 nä.. man ska ha riktiga skådespelare.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Turambar Posted March 13, 2002 Report Share Posted March 13, 2002 nä.. man ska ha riktiga skådespelare.. Jag håller med till 100%. hoppas aldrig att Dom tänker använda bara dator animerat Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Quiet Posted March 13, 2002 Report Share Posted March 13, 2002 Jag tror inte att de tänker datoranimera sådär jättemycket, när de redan har en massa knasiga statister som kan göra jobbet istället. ;) Nä, men jag har fått för mig att de liksom egentligen inte tjänar så mycket på att datoranimera istället för att rekrutera skådisar. Att det inte är billigare, alltså. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wrogie Posted March 16, 2002 Report Share Posted March 16, 2002 Det kanske finns en förklaring till at tex Klingoner ser ungefär ut som människor. Jag tror det inte var så här regisörren (eller vem) hade tänkt det men om du inte tycker om att tex klingoner ser ut som människor titta på det här ("hittat på det själv") För mycket (mycke) länge sedan så kom det ju bakterier till tex jorden, dom utvecklades, det kom antagligen bakterier till the klingon homeworld också. Dom utvecklades. Dét var ungefär samma förhålladen på jorden som på kilngon. Så dom blev ganska lika. Så har det hänt med hela galaxen (engligt mig). Som om "Star Treks Big Bang" hade några varelser eller någon livsform i sig (bakterier) och så sa det bang, dom spreds över hela galaxen till jorden och klignon. Det är ju som alla arter härstammar från en och samma "art" fast dom har utvecklats olika. I "borg-avsnittet" Scorpion säger Borgerna att 8472 är "utvecklingens krona" som om vi (klingons också) kommer från dom. Fattar ni? Detta är vara inom "Star Trek förhålladen" så ingen tror att detta skulle var i verkligheten, det skulle inte jag tro. Ni får säga vad ni vill om det här...varsågod... Proton ursäktar för ev stavfel Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts