Gå till innehåll

112 medlemmar har röstat

1. 1. Doktorer

• Leonard H. McCoy - TOS
      21
    • Beverly Crusher - TNG
      9
    • Katherine Pulaski - TNG
      0
    • Julian Bashir - DS9
      15
    • EMH - VOY
      61
    • Phlox - ENT
      5

Rekommenderade inlägg

Postad
Bones har tre gånger så bra hand med patienter än Doktorn har. Så det så! :)

Ok då

Bones kanske behandlat tre patienter bättre än EMH :D

då han kanske var på ett bra humör ;)

Han brukar faktiskt vara på gott humör när han har att göra med patienter. Det är när han är i Spocks närhet som han har kort stubin. :)

• Svar 102
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva medlemmar i ämnet

Postad
Han brukar faktiskt vara på gott humör när han har att göra med patienter. Det är när han är i Spocks närhet som han har kort stubin. :)

Jag vet.

Jag driver med Dig lite

Självklart sköter han sitt jobb men har ett lite för

häftigt humör och humor som skall "rama in" hela hans uppträdande ;)

och han jobbar ju i närheten av Spock rätt så ofta

Postad

Jag vet.

Jag driver med Dig lite

Självklart sköter han sitt jobb men har ett lite för

häftigt humör och humor som skall "rama in" hela hans uppträdande ;)

och han jobbar ju i närheten av Spock rätt så ofta

Japp, jag vet att du driver med mig :)

Det är just hans humör som jag tycker är så kul med honom!

Skulle jag själv bli behandlad av någon av doktorerna, så hade jag dock nog valt EMH, eftersom han trots allt har hundratals doktorers erfarenhet inprogrammerad, inklusive Bones.

Postad
Skulle jag själv bli behandlad av någon av doktorerna, så hade jag dock nog valt EMH, eftersom han trots allt har hundratals doktorers erfarenhet inprogrammerad, inklusive Bones.

Just det.

Där har Du poängen och svaret själv på

"Vem är den bästa doktorn"

Grattis :)

Postad (redigerade)

EMH - doktorn är bara bäst. Bara ett hologram, men har mer personlighet än hela Voyagers besättning tillsammans! Det säger ganska mycket. Synd bara att han inte kan lära sig den praktiska repliken "He's dead, Jim [Gym]!" .... då hade han varit perfekt. :lol:

Redigerad av Excelsior
Postad

Bones, utan tvekan. :) Han skulle jag vilja bli behandlad av. Iofs, om jag skulle få en sjukdom som krävde EMHs kompetens, så skulle jag väl kunna tänka mig att bli behandlad av honm då (och är det en genetsik sådan, så kallar jag in Icheb ;) ).

Men annars föredrar jag nog en doktor som kan arbeta även när det är strömavbrott. :P

Förresten är det ingen som tycker om Crusher eller Pulanski, eller vad hon nu heter? :huh:

Postad
(och är det en genetsik sådan, så kallar jag in Icheb ;) ).

Jag skulle inte vilja bli behandlad av Icheb, han trodde ju att B'Elannas barn var en parasit!

jag tycker EMH eller Bones :)

Postad (redigerade)

Doktorn i Voyager är ju helt enkelt bäst av dem. Han är både rolig, kan mycket och Robert Picardo är en av de bästa av skådespelarna i Voyager.

Dessutom kan han sjunga opera medan han opererar!!! hihiahahhahah

Captain Proton to the rescue!

Redigerad av Captain Proton
Postad (redigerade)

Med tanke på min avatar är nog mitt val ganska uppenbart. :)

På delad andra plats skulle jag sätta Bashir och Doktorn. Bashir har många bra scener, speciellt tillsammans med O'Brien och Doktorn har ju sin underbara attityd.

Crusher hamnar på tredje plats. Hon ??r nog en duktig läkare men kan kännas ganska tråkig karaktär ibland, antagligen för att hon inte får så mycket utrymme i serien.

Har inte sett så mycket av Phlox för att kunna jämföra honom med de övriga men han verkar vara, enligt mig, en av de bättre karaktärerna i Enterprise serien.

Förresten är det ingen som tycker om Crusher eller Pulanski, eller vad hon nu heter?

Pulaski (stavning?) är nog en av de värsta karaktärerna de haft med i Star Trek. Jag tyckte hon var fruktansvärt irriterande och bara gnällde och klagade hela tiden (inte på ett komiskt sätt som Bones och Doktorn brukar). Plus att hon var väldigt oförskämd mot Data vid flera tillfällen. Tur att hon försvan så snabbt.

Redigerad av Expendable Ensign
Postad (redigerade)
Förresten är det ingen som tycker om Crusher eller Pulanski, eller  vad hon nu heter? :huh:

Nä polacken..eee Pulanski är det ingen som gillar. I alla fall inte jag. Hon bråkade med data så fort hon kunnde. Klagade och var störande hela tiden.

Crusher är inte tråkig eller störande kanske, men hon är lite blek på nått sätt. Men jag gillade henne väldigt mycket efter att Polacken hadde varit meden en säsong. Då var hon en enormt vacker syn. En uppenbarelse. Picard tyckte väll också att det var skönt att Crusher var tillbaka.

Phlox tycker jag är den bästa karaktären av det jag sett av Enterprise. han är den enda som har en riktig Star Trek feling över sig.

I övrigt så f??r jag sälla mig till Expendable Ensign, vad det gäller att ranka doktorerna i Star Trek

Redigerad av Unkas
Postad (redigerade)

[

QUOTE=seven of nine,16 Apr 2002, 19:15]detta kanske inte hör till ämnet men jag vet inte vart jag ska fråga det annars så jag skriver det här ändå.

är det nån som vet vad det avsnittet hette som doktorn EMH fick känslor och kunde känna smärta i?? och vilken säsong??

Det finns några här som säger att doktorn fick sina första känslor i Futures End, det är delvis sant. Han kände smärta för första gången i Futures End II men första gången han blir kär och då känner känslor han inte känt är i "Lifesigns" (2+19). Han blir kär i en vidiiansk kvinna (Danara).

Janeway/Arachnia: I`ve assemmbled my fleet of ... spiderships.

Postad (redigerade)

Jag är osäker på vilket avsnitt du (seven of nine) menar, men i säsong 3:s avnitt "Real Life" så får Doktorn uppleva en hel del känslor då han skapar sig en holografisk familj.

I "Future's End" från samma säsong, så får Doktorn för första gången uppleva fysisk smärta.

Jag är säker på att det finns fler avsnitt, men dessa är de enda jag kommer på just nu.

Redigerad av Sotunk
Postad (redigerade)

Doktorn i Voyager är den bästa. Han är annourlunda och Robert Picardo är en otroligt begåvad skådespelare. Jag tror att han är den bästa av alla Voyager skådespelare.

Han är både rap i käften och säger roliga saker. Han och Sevens förhållande är oxå intresant. Det är roligt när doktorn ger social lesson till Seven. BÄst är väl "someone to watch over me".

Jag tycker inte om när doc blir lite galen och dum som i "flesh and blood" och "Virtuoso! men jag tycker fortfarande att de var bra avsnitt.

Postad
Förresten är det ingen som tycker om Crusher eller Pulanski, eller  vad hon nu heter? :huh:

Hej, jag heter Ella och jag tycker om Dr. Crusher.

[Hej Ella!]

(usch, torr humor, please ignore)

Jag har tydligen redan röstat, kommer ej ihåg på vem, men det var ju tydligen inte Beverly... Jag gillar henne, hon är cool och rödhårig :D Som nån sa, hon fick lite för lite utrymme, tyvärr...

Pulanski å andra sidan ogillar jag skarpt. Delvis pga. att när hon var med så var inte Beverly det, och sen var hon bara allmänt tråkig. Hon passade liksom inte in. :alien:

Postad

[Hej Ella!]

Jag har tydligen redan röstat, kommer ej ihåg på vem, men det var ju tydligen inte Beverly... Jag gillar henne, hon är cool och rödhårig :D Som nån sa, hon fick lite för lite utrymme, tyvärr...

Pulanski å andra sidan ogillar jag skarpt. Delvis pga. att när hon var med så var inte Beverly det, och sen var hon bara allmänt tråkig. Hon passade liksom inte in. :alien:

Håller med fullständigt om Pulanski. Henne gillade jag inte. Men som skådespelare (kommer inte ihåg hennes riktiga namn) gjorde hon flera bra karaktärer i TOS.

Postad

[Hej Ella!]

Håller med fullständigt om Pulanski. Henne gillade jag inte. Men som skådespelare (kommer inte ihåg hennes riktiga namn) gjorde hon flera bra karaktärer i TOS.

Är jag den enda som tycker om Pulaski?

Jag tycker att hon både var intressant och rolig. Hon hade lite annorlunda sätt att se på saker och ting och hon var minst tre gånger mer intressant än trista Beverly Crusher.

Jag har aldrig riktigt gillat Beverly.

Avsnitt med Beverly i centrum är väldigt tråkiga. Jag vet inte om jag tycker illa om Beverly-avsnitten för att dem handlar om Beverly, eller om jag tycker illa om Beverly för att hon bara har huvudrollen i tråkiga avsnitt. :)

Det absolut värsta Beverly-avsnittet (som jag kommer på just nu) är "Sub Rosa". Beverly har, under mystiska omständigheter, sex med ett spöke. Jag blir alldeles :sick: bara av att tänka på det.

Postad
Jag hoppas det. ;)

Jag tycker att hon både var intressant och rolig. Hon hade lite annorlunda sätt att se på saker och ting och hon var minst tre gånger mer intressant än trista Beverly Crusher.

Data is not human. Data is only a machine. Data can not draw conclusions. Data can not think. Data should be dismanteled and used as a toaster.

För att inte tala om att det första hon gjorde när hon kom till Enterprise var att gå raka vägen till Ten forward och börja pimpla groggar. Hon rapporterade inte ens till kaptenen.

Däremot kan jag hålla med om att Beverly ibland känns lite tråkig. Det sa jag i mitt förra inlägg. Men till skillnade från Pluskblaski så har Beverly åtminstone en personlighet som inte går mig på nerverna.

Postad (redigerade)

Jag hoppas det. ;)

Data is not human. Data is only a machine. Data can not draw conclusions. Data can not think. Data should be dismanteled and used as a toaster.

För att inte tala om att det första hon gjorde när hon kom till Enterprise var att gå raka vägen till Ten forward och börja pimpla groggar. Hon rapporterade inte ens till kaptenen.

Däremot kan jag hålla med om att Beverly ibland känns lite tråkig. Det sa jag i mitt förra inlägg. Men till skillnade från Pluskblaski så har Beverly åtminstone en personlighet som inte går mig på nerverna.

Det är bl.a. de sakerna du listade upp som jag tycker är så intressant med henne. Hon är annorlunda i jämförelse med de flera Starfleet-officerare som alla har inmatade i sig de standard-värderingar och ideal som är typiska för en Federationsmedborgare. Jag måste inte hålla med henne för att tycka att hon är intressant. Jag tycker att t.ex. Dukat och Khan är intressanta också, men det innebär inte att jag har lust att springa runt och döda stora mängder människor eller att bete mig allmänt despot-aktig bara för det. :)

Redigerad av Sotunk
Postad

From hell's heart, I stab at thee. For hate's sake, I spit my last breath at thee.

Det summerar ganska bra vad jag tycker om Pulaski. Anledningen till att jag inte gillar henne är inte bara hennes åsikter utan också hennes personlighet. Jag irriterar mig alltså på hennes sätt att vara.

Postad (redigerade)
From hell's heart, I stab at thee. For hate's sake, I spit my last breath at thee.

Det summerar ganska bra vad jag tycker om Pulaski. Anledningen till att jag inte gillar henne är inte bara hennes åsikter utan också hennes personlighet. Jag irriterar mig alltså på hennes sätt att vara.

Hårda ord. Du måste verkligen tycka illa om henne ;)

Var kommer den lilla hat-ramsen ifrån? Jag har en känsla av att det är Khans ord, men det var så länge sedan jag såg TWOK, så jag minns inte riktigt. :)

Redigerad av Sotunk
Postad
Var kommer den lilla hat-ramsen ifrån? Jag har en känsla av att det är Khans ord, men det var så länge sedan jag såg TWOK, så jag minns inte riktigt. :)

Då ska du ta och se på The Wrath of Khan igen. Doktorns order. :)

Ja, det är Khan som säger det. Och ja, jag tycker Pulaski var ordentligt irriterande. :mad:

Postad

Jag tycker att Pulaski är intressant, hon (som ni redan konstaterat, iofs) tycker inte riktigt som de andra officerarna och är väldigt strikt i sina principer. Hon är hårdare och lite mindre snäll och söt, i motsats till Beverly (som jag ibland tycker kan vara lite för sliskig).

Antagligen tycker ni illa om Pulaski delvis för att hon inte gillar Data, delvis för att Picard inte tycker om henne. Manusförfattarna har väldigt medvetet gjort henne till en figur man 'tillåts' ogilla.

Postad

Nu har jag sett ett avsnitt med Pulaski, där hon faktiskt inte var så jobbig som hon brukar vara. "Up the long ladder", eller ngt i den stilen, tror jag att det hette.

Det som jag ogillar med henne annars är att hon är så , ursäkta uttrycket, b****ig. Det är ju bra att hon går emot kaptenen i egenskap av CMO, men hon kunde ju vara lite artigare. <_<

Och i det avsnittet ("Up the long ladder") så bildade hon, Riker och LaForge ett away team. Och när de då träffar premiärministern så borde det kanske vara rimligt att den högst rankade officeren presenterar sig själv, och sina underordnade, men inte här inte, här är nämligen Pulaski så fräck att hon tar den rollen ifrån Riker. :arg:

Näe, hon var bra mkt bättre i TOS-avsnittet "Is there in truth no beauty?". Där var hon ju iofs också lite jobbig, men inte så till den milda grad som hon är i TNG.

• Skapa nytt...