Gå till innehåll
sweetycow

Doktorer

112 medlemmar har röstat

1. 1. Doktorer

• Leonard H. McCoy - TOS
      21
    • Beverly Crusher - TNG
      9
    • Katherine Pulaski - TNG
      0
    • Julian Bashir - DS9
      15
    • EMH - VOY
      61
    • Phlox - ENT
      5

Rekommenderade inlägg

eftersom jag bara sett Voy å TNG's doktorer i action.. så har jag itne så mycket annat val än å rösta på på EMH...

han har väl mest kunskap, eftersom allt är lagrat i hans ... 'buffer' ?  så.. EMH är den doktor jag vill bli behandlad av isåfall..

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag valde 'Bones', även om dom kanske inte hade den bästa tekninken på den tiden, så skulle det ju vara häftigt att bli behandlad av honom. Han är så härlig i The Voyage Home :D

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Svårt!! Ojoj, asså doktorerna är ju oftast såå roliga, och Julian är min stora favorit i DS9. Men samtidigt är jag en fanatiker av mindre mått av Bones, och alla hans misslyckade försök till diskussion med Spock.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag röstade på EMH. Vet inte om jag skulle vilja bli behandlad av honom, men tycker att han är den roligaste doktorn.  :)

Men, men: Denna "Bones" som så många röstat på, han finns ju inte med. Är det något smeknamn, och isåfall för vem? *Undrar*

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Men, men: Denna "Bones" som så många röstat på, han finns ju inte med. Är det något smeknamn, och isåfall för vem? *Undrar*

Det är McCoys smeknamn.

Jag röstade föresten på honom. Inget slår honom fast Bashir kommer nära. Bones misslyckade diskusioner med Spock är underbara.

För att inte nämna hans I'm a doctor not a...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag måste säga att Bones är enkelt bäst! Det är  alltid  kul  att se att  han gav en patient några piller och bad patienten att ringa honom om det är något problem medan Bones är i 1980- talet . ( Film Star Trek : The  Voyager home)

:D

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Med "The Quickening" i åtanke måste jag svara att Julian Bashir är den bästa doktorn. Fast Phlox kommer inte långt efter, när jag tänker efter borde ju han vara den bättre med tanke på att han är några hundra år före med sina botemedel.... får man rösta om? ;)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Självklart blir det Bones. Den looken han har i början av TMP är svårslagen! :D

Det blev Bones här också. Bones i helskägg ser man inte varje dag.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

detta kanske inte hör till ämnet men jag vet inte vart jag ska fråga det annars så jag skriver det här ändå.

är det nån som vet vad det avsnittet hette som doktorn EMH fick känslor och kunde känna smärta i?? och vilken säsong??

???  ???

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
är det nån som vet vad det avsnittet hette som doktorn EMH fick känslor och kunde känna smärta i?? och vilken säsong??

Det bör vara Future's End i säsong 3. Ett mycket bra avsnitt, för övrigt.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det bör vara Future's End i säsong 3. Ett mycket bra avsnitt, för övrigt.

Var det del ett eller två av Future's End?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Var det del ett eller två av Future's End?

tror det är del 2... del ett har jag för mig slutade med de laddade ner doktorn i deras datorer..

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Röstade på EMH, det är väl för att jag sett mest på voyager, men jag kan säga att jag absolut INTE gillar dr Phlonx. Han är en ren kopia av Doctorn, och det räcker med en av dem....

Här kan jag inte hålla med. På vilket sätt är han en kopia av Doktorn? Jag ser inte mycket likeheter dem emellan, förutom att de båda är doktorer förstås. :)

Själv så röstade jag på Bones.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det får bli EMH.

The Doctor har en fantastisk humor och engelsk "arrogans", helt obetalbar :)

Flera som tycker Bones är den bästa doktorn förstår jag inte (förutom i The voyage home)

Det intryck jag har av honom är hans ständigt dåliga humör,

knappast en bra egenskap av en doktor :(

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu