sweetycow Posted April 14, 2002 Report Share Posted April 14, 2002 Doktorerna har ju alltid funnits, men vem är egentligen bäst? Vem skulle du vilja bli behandald av? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Me Posted April 14, 2002 Report Share Posted April 14, 2002 eftersom jag bara sett Voy å TNG's doktorer i action.. så har jag itne så mycket annat val än å rösta på på EMH... han har väl mest kunskap, eftersom allt är lagrat i hans ... 'buffer' ? så.. EMH är den doktor jag vill bli behandlad av isåfall.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jocke Posted April 14, 2002 Report Share Posted April 14, 2002 Jag valde 'Bones', även om dom kanske inte hade den bästa tekninken på den tiden, så skulle det ju vara häftigt att bli behandlad av honom. Han är så härlig i The Voyage Home Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Quiet Posted April 14, 2002 Report Share Posted April 14, 2002 Svårt!! Ojoj, asså doktorerna är ju oftast såå roliga, och Julian är min stora favorit i DS9. Men samtidigt är jag en fanatiker av mindre mått av Bones, och alla hans misslyckade försök till diskussion med Spock. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumle Posted April 14, 2002 Report Share Posted April 14, 2002 Självklart blir det Bones. Den looken han har i början av TMP är svårslagen! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jello Posted April 14, 2002 Report Share Posted April 14, 2002 Jag har bara sett Bones, EMH och Phlox, röstade på EMH eftersom han är så kul. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lis@ Posted April 14, 2002 Report Share Posted April 14, 2002 Jag röstade på EMH. Vet inte om jag skulle vilja bli behandlad av honom, men tycker att han är den roligaste doktorn. Men, men: Denna "Bones" som så många röstat på, han finns ju inte med. Är det något smeknamn, och isåfall för vem? *Undrar* Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Suskiv Posted April 14, 2002 Report Share Posted April 14, 2002 Men, men: Denna "Bones" som så många röstat på, han finns ju inte med. Är det något smeknamn, och isåfall för vem? *Undrar* Det är McCoys smeknamn. Jag röstade föresten på honom. Inget slår honom fast Bashir kommer nära. Bones misslyckade diskusioner med Spock är underbara. För att inte nämna hans I'm a doctor not a... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nettan Posted April 14, 2002 Report Share Posted April 14, 2002 Jag måste säga att Bones är enkelt bäst! Det är alltid kul att se att han gav en patient några piller och bad patienten att ringa honom om det är något problem medan Bones är i 1980- talet . ( Film Star Trek : The Voyager home) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ickamicka Posted April 14, 2002 Report Share Posted April 14, 2002 eftersom jag bara sett Voyager så röstar jag ju såklart på EMH. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Crayle Posted April 14, 2002 Report Share Posted April 14, 2002 Med "The Quickening" i åtanke måste jag svara att Julian Bashir är den bästa doktorn. Fast Phlox kommer inte långt efter, när jag tänker efter borde ju han vara den bättre med tanke på att han är några hundra år före med sina botemedel.... får man rösta om? ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Phlox Posted April 14, 2002 Report Share Posted April 14, 2002 Självklart blir det Bones. Den looken han har i början av TMP är svårslagen! Det blev Bones här också. Bones i helskägg ser man inte varje dag. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Crayle Posted April 14, 2002 Report Share Posted April 14, 2002 Japp värsta hippielooken synd att han rakade av det... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Callandor Posted April 15, 2002 Report Share Posted April 15, 2002 De blev självklart EMH..... Jag bara tycker att han är bäst. :klingon: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sweetycow Posted April 15, 2002 Author Report Share Posted April 15, 2002 Själv röstade jag på Bashir. Han är både bra och söt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vulcan_Tuvok Posted April 15, 2002 Report Share Posted April 15, 2002 Min favorit är EMH. McCoy kommer efter. Han är ju rolig med sina misslyckanden med Spock. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lieutenet Lind Posted April 15, 2002 Report Share Posted April 15, 2002 Jag gillar dock på voyager bäst... Jag tycker han är en bra docktor.. även om han är hologram så är han nog den mest liknade människa ett hologram kan komma att bli... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ickamicka Posted April 16, 2002 Report Share Posted April 16, 2002 detta kanske inte hör till ämnet men jag vet inte vart jag ska fråga det annars så jag skriver det här ändå. är det nån som vet vad det avsnittet hette som doktorn EMH fick känslor och kunde känna smärta i?? och vilken säsong?? ??? ??? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr'k Posted April 17, 2002 Report Share Posted April 17, 2002 är det nån som vet vad det avsnittet hette som doktorn EMH fick känslor och kunde känna smärta i?? och vilken säsong?? Det bör vara Future's End i säsong 3. Ett mycket bra avsnitt, för övrigt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lis@ Posted April 17, 2002 Report Share Posted April 17, 2002 Det bör vara Future's End i säsong 3. Ett mycket bra avsnitt, för övrigt. Kanske det, men samma sak (på ett ungefär) hände oxå i avsnittet "Projections" på säsong 2. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Crayle Posted April 18, 2002 Report Share Posted April 18, 2002 är det nån som vet vad det avsnittet hette som doktorn EMH fick känslor och kunde känna smärta i?? och vilken säsong?? Det bör vara Future's End i säsong 3. Ett mycket bra avsnitt, för övrigt. Var det del ett eller två av Future's End? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Me Posted April 18, 2002 Report Share Posted April 18, 2002 Var det del ett eller två av Future's End? tror det är del 2... del ett har jag för mig slutade med de laddade ner doktorn i deras datorer.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
StarTrekin Posted December 1, 2002 Report Share Posted December 1, 2002 Röstade på EMH, det är väl för att jag sett mest på voyager, men jag kan säga att jag absolut INTE gillar dr Phlonx. Han är en ren kopia av Doctorn, och det räcker med en av dem.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sotunk Posted December 1, 2002 Report Share Posted December 1, 2002 Röstade på EMH, det är väl för att jag sett mest på voyager, men jag kan säga att jag absolut INTE gillar dr Phlonx. Han är en ren kopia av Doctorn, och det räcker med en av dem.... Här kan jag inte hålla med. På vilket sätt är han en kopia av Doktorn? Jag ser inte mycket likeheter dem emellan, förutom att de båda är doktorer förstås. Själv så röstade jag på Bones. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
poth_99 Posted December 1, 2002 Report Share Posted December 1, 2002 Det får bli EMH. The Doctor har en fantastisk humor och engelsk "arrogans", helt obetalbar Flera som tycker Bones är den bästa doktorn förstår jag inte (förutom i The voyage home) Det intryck jag har av honom är hans ständigt dåliga humör, knappast en bra egenskap av en doktor Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts