Jump to content

Doktorer

sweetycow

112 members have voted

1. 1. Doktorer

• Leonard H. McCoy - TOS
      21
    • Beverly Crusher - TNG
      9
    • Katherine Pulaski - TNG
      0
    • Julian Bashir - DS9
      15
    • EMH - VOY
      61
    • Phlox - ENT
      5

Recommended Posts

• Replies 102
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

eftersom jag bara sett Voy å TNG's doktorer i action.. så har jag itne så mycket annat val än å rösta på på EMH...

han har väl mest kunskap, eftersom allt är lagrat i hans ... 'buffer' ?  så.. EMH är den doktor jag vill bli behandlad av isåfall..

Jag röstade på EMH. Vet inte om jag skulle vilja bli behandlad av honom, men tycker att han är den roligaste doktorn.  :)

Men, men: Denna "Bones" som så många röstat på, han finns ju inte med. Är det något smeknamn, och isåfall för vem? *Undrar*

Men, men: Denna "Bones" som så många röstat på, han finns ju inte med. Är det något smeknamn, och isåfall för vem? *Undrar*

Det är McCoys smeknamn.

Jag röstade föresten på honom. Inget slår honom fast Bashir kommer nära. Bones misslyckade diskusioner med Spock är underbara.

För att inte nämna hans I'm a doctor not a...

Med "The Quickening" i åtanke måste jag svara att Julian Bashir är den bästa doktorn. Fast Phlox kommer inte långt efter, när jag tänker efter borde ju han vara den bättre med tanke på att han är några hundra år före med sina botemedel.... får man rösta om? ;)

• 7 months later...
Röstade på EMH, det är väl för att jag sett mest på voyager, men jag kan säga att jag absolut INTE gillar dr Phlonx. Han är en ren kopia av Doctorn, och det räcker med en av dem....

Här kan jag inte hålla med. På vilket sätt är han en kopia av Doktorn? Jag ser inte mycket likeheter dem emellan, förutom att de båda är doktorer förstås. :)

Själv så röstade jag på Bones.

Det får bli EMH.

The Doctor har en fantastisk humor och engelsk "arrogans", helt obetalbar :)

Flera som tycker Bones är den bästa doktorn förstår jag inte (förutom i The voyage home)

Det intryck jag har av honom är hans ständigt dåliga humör,

knappast en bra egenskap av en doktor :(