Gå till innehåll

SVT sänder Enterprise, del 2


Jocke

Rekommenderade inlägg

  • Svar 88
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva medlemmar i ämnet

***Stor SPOILERVARNING***

Kolla vad jag hittade:

Ett avsnitt av Star trek Enterprise Regenaration, kan de vara kvar från "First Contact??:

An arctic research team on Earth discovers debris from an alien vessel, nearly a century old, buried in a glacier along with the bodies of two cybernetically enhanced humanoids. Once those beings are thawed for investigation, they come to life and abduct the scientists and their transport vessel. Enterprise is called to intercept, but Captain Archer and his crew find these cyborgs to be an intractable, insidious enemy.

Redigerad av *voyboy*
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det har ju sagts att SVT ska visa ENT tisdagar och fredagar med start 6/5. Nu verkar de ha ändrat lite på detta. När trekkerhallåan Henrik Bennetter påade Filmkrönikan igår nämnde han nämligen att de kommer att köra ENT torsdagar och fredagar med start 8/5 kl. 18.15.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Enterprise regerar! :w00t:men dom andra är ju bra också!! Hoppas att dom gör en lång körare av enterprise typ så där i 3 år men det får väl framtiden ut visa :blink:

Redigerad av klurre
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det har ju sagts att SVT ska visa ENT tisdagar och fredagar med start 6/5. Nu verkar de ha ändrat lite på detta. När trekkerhallåan Henrik Bennetter påade Filmkrönikan igår nämnde han nämligen att de kommer att köra ENT torsdagar och fredagar med start 8/5 kl. 18.15.

Det meddelande jag fick från SVT är preliminärt.

När hon skrev brevet så var det satt vid den tiden. De kan kan ju ändra på det. :huh:

De har kankske ändrat på det igen till den tiden som han från Filmkrönikan nämde.

Vem vet.......tyvärr så missade jag filmkrönikan.

Man borde kanske fråga någon från SVT? :huh:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det har ju sagts att SVT ska visa ENT tisdagar och fredagar med start 6/5. Nu verkar de ha ändrat lite på detta. När trekkerhallåan Henrik Bennetter påade Filmkrönikan igår nämnde han nämligen att de kommer att köra ENT torsdagar och fredagar med start 8/5 kl. 18.15.

Det meddelande jag fick från SVT är preliminärt.

När hon skrev brevet så var det satt vid den tiden. De kan kan ju ändra på det. :huh:

De har kankske ändrat på det igen till den tiden som han från Filmkrönikan nämde.

Vem vet.......tyvärr så missade jag filmkrönikan.

Man borde kanske fråga någon från SVT? :huh:

Nu var det ju inte Orvar i Filmkrönikan som pratade om ENT, utan hallåan Henrik, alldeles före Filmkrönikan. Och Henrik är själv trekker och har hittills alltid varit välinformerad om sin arbetsgivares planer (han brukar ju lämna info till oss via Svenska Trekkers mailinglista), så jag tror nog att vi kan lita på att hans uppgifter stämmer till 100 % (om de inte ändrat tablåerna sen i torsdags dårå) :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jättekul att ni tycker att Enterprise regerar, men jag vore tacksam om ni utvecklade resonemanget lite. (Har jag inte tjatat nog om "one-liners" snart?)

Tycker inte att en fråga är ett resonemang som behöver utvecklas???

Regera = äger = ******* bra...

Redigerad av Jocke
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jättekul att ni tycker att Enterprise regerar, men jag vore tacksam om ni utvecklade resonemanget lite. (Har jag inte tjatat nog om "one-liners" snart?)

Tycker inte att en fråga är ett resonemang som behöver utvecklas???

Regera = äger = ******* bra...

...och att höra att någon tycker att tycker att en serie regerar är inte speciellt intressant, det tillför liksom inte så mycket, om man inte samtidigt motivera mer i detalj vad det är som man tycker är bra...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså PeterPlysch det du skrev på lunar om att ENT kommer sändas 8/5 i stället och torsdagar och fredag i stället för som det var planerat stämmer det? :huh:

Ja, iaf om inte hallåan Henrik satt och svamlade helt i nattmössan och gick ut med fel info när han påannonserade Filmkrönikan i torsdags. Men det verkar inte så troligt, eftersom han själv är trekker och brukar vara påläst och komma med pålitlig info.

Sen finns det ju förstås inget som säger att inte SVT kan flytta programmet igen, men det lär ju visa sig isf. 4 veckor innan kan man ju iaf gå in på SVT:s sajt och kolla tablåerna...:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skrev en kort och enkel fråga!! Kolla denna -------> ?

Är det emot reglerna?

Nej, det är inte emot reglerna, men som Quiet skrev så uppskattar vi om man kan utveckla sina frågor/svar till lite mer än en rad, en rad räcker ibland, men inte alltid. Det är nog bättre om vi släpper detta och återgår till ämnet. :huh:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det första beskedet löd väl att Enterprise ska starta preliminärt den 5 maj, vilket betyder att SVT kan ändra det till 6:e eller 8:e eller vad det nu kan vara. Det återstår bara att se vilket det blir, för tv-bolag och sånt ändrar sig hela tiden. <_<

Sedan så håller jag med Quiet och Jocke om att vi ska ha så lite "one-liners" som möjligt, för jag är också en sån som vill ha långdragna diskussioner... :P

Redigerad av Nina Janeway
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hoppas att SVT kommer att fortsäta sända Star Trek serier efter att Enterprise är slut.

Finns det något sät att utföra på tryckningar på SVT så dom fortsäter med Star Trek? :borg1:

med tanke på att det troligen kommer att dröja över 5 år tills det att dom är klara med ent så är det kanske lite tidigt att börja tänka på det.

häldre att man försöker få dom att visa DS9 eller farscape istället redan nu

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycks minnas att trean körde DS9 för några år den.

Sen vart det sändningsuppehåll, eller kanske säsongsuppehåll....minns inte riktigt vad :huh:

Men dom skulle visa fortsättningen sa dom, men inte såg man röken av det inte <_< :(

Lite trist faktiskt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Janne Skickad den 31 Mar 2003, 16:40

--------------------------------------------------------------------------------

Jag tycks minnas att trean körde DS9 för några år den.

Sen vart det sändningsuppehåll, eller kanske säsongsuppehåll....minns inte riktigt vad 

Men dom skulle visa fortsättningen sa dom, men inte såg man röken av det inte

Lite trist faktiskt.

Jag vill gärna ge en kommentar till ditt inlägg, Janne. Nej, det var minst för 10 år sedan att trean visade DS9 men det var bara ynkligt ett säsong, övriga säsong kördes på tv1000 i stället ( jag kom ihåg för att jag inte hade råd att titta på betal-tvkanal tv1000 för att titta endast på en tv-serie.)

Diskussioen börjat att spåra lite ur, tycker jag. Håll er till ämne SVT sänder Enterprise, tack!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kolla vad jag hittade:

***********************************************************************

Kommer ni att visa Star Trek: Enterprise?

Jajamensan! 8 maj, klockan 18.15 i SVT2 är det högtidsstund för alla trekkers.

***********************************************************************

källa: http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=3485&a=72072

Då var det klart. kl 18.15 den 8 maj är det premiär!!!!

Jippie :D:) :lol:

Redigerad av Captain Mariah
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Jag ville bara säga att Enterprise står nu på svt:s tablå.

18.15 Star Trek: Enterprise den 8 maj :):):)

Enterprise kommer att visas på kanal 2, dvs svt2. :D

källa: http://svt.se/svt/road/Classic/shared/tvta...et=27&Det=Short

Tillägg:

Enterprise kommer även att visas på fredagen den 9 maj kl 18.15.

källa: http://svt.se/svt/road/Classic/shared/tvta...et=28&Det=Short

Redigerad av Captain Mariah
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Men alla måste kolla på Enterprise för SVT vet inte om de skall köpa in de andra säsongerna än. Jag pratade med en som jobbade där och hon sa "vi får se om vi köper in de resterande säsongerna, det beror på hur höga tittar siffror det blir". Hoppas att alla ni kommer tvinga/övertyga era kompisar att titta på Enterprise.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men alla måste kolla på Enterprise för SVT vet inte om de skall köpa in de andra säsongerna än. Jag pratade med en som jobbade där och hon sa "vi får se om vi köper in de resterande säsongerna, det beror på hur höga tittar siffror det blir". Hoppas att alla ni kommer tvinga/övertyga era kompisar att titta på Enterprise.

Det ska jag f??rsöka göra. Jag tror Enterprise kommer få många tittare, särskilt eftersom det inte finns nån annan sci-fiction på svt och tv4.

Vi måste väl starta en ny tråd oxå för de avsnitten av Enterprise som komma skall, även om det finns spoilertråd nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...