Jocke Posted April 21, 2002 Report Share Posted April 21, 2002 Henrik Benneter skickade nyligen in detta mail till Svenska Trekkers-maillista: Det tycks ha blivit officiellt. SVT har köpt in Enterprise och kommer att visa serien när Voyager tagit slut. Sådeså! HallåanHenrik Härligt, det är ju inte så himla lång tid dit, detta betyder även att vi inte kommer att ligga så himla långt efter sändningen i USA, ca 2 säsonger borde det bli. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mikael Posted April 21, 2002 Report Share Posted April 21, 2002 mmm, på tanke på när de andra tv serierna visades på svenska Tv kanaler så är det ganska snabbt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ella Posted April 22, 2002 Report Share Posted April 22, 2002 Trodde inte att jag skulle säga detta, men nu vill jag ha slut på Voyager snabbt... När kommer det att bli då? Hösten 2003? Kan inte riktigt tänka ut när Voyager kommer att sluta... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zak Posted April 22, 2002 Report Share Posted April 22, 2002 Kul, man måste ge SVT lite beröm faktiskt, de verkar anstränga sig å Trek-fansen vägnar. Det är mycket gnäll på dem men man får faktiskt valuta för tv-licenspengarna. Jag hoppas i egenskap av morbor/farbror att de kan ordna bättre visningstid för ENT än för VOY så också de yngre tittarna får chans att följa serien. Vore föresten inte dumt om programtablåerna kunde synkas bättre så inte Sopranos slutar 5-15 minuter efter Voyager börjar varje söndag. Men, man kan väl inte få allt :P Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr'k Posted April 22, 2002 Report Share Posted April 22, 2002 Jocke: Du missade nog att det redan fanns en diskussion om ämnet. Jag stänger den gamla diskussionen till förmån för denna. Även vi forumledare och administratörer kan visst behöva bli kollade i bland... :sigh: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jocke Posted April 22, 2002 Author Report Share Posted April 22, 2002 Jocke: Du missade nog att det redan fanns en diskussion om ämnet. Jag stänger den gamla diskussionen till förmån för denna. Även vi forumledare och administratörer kan visst behöva bli kollade i bland... :sigh: Oj, ursäkta mig, hade glömt bort att den diskussionen fanns. Jo ingen är perfekt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Turambar Posted April 23, 2002 Report Share Posted April 23, 2002 jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa, nu blev jag glad Link to comment Share on other sites More sharing options...
pmro Posted April 25, 2002 Report Share Posted April 25, 2002 Är glad *tralala* Måsta berätta detta för alla! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mikael Posted April 28, 2002 Report Share Posted April 28, 2002 Synd bara att man sätt nästan alla avsnitt hittills, fast att se dem med dumt översatt svenska text är rätt skoj det med. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Morn Posted April 28, 2002 Report Share Posted April 28, 2002 Synd bara att man sätt nästan alla avsnitt hittills, fast att se dem med dumt översatt svenska text är rätt skoj det med. Fast det man sätt är ju på bio (med WCT och ST) och då är det bättre än själv hemma Link to comment Share on other sites More sharing options...
ickamicka Posted April 28, 2002 Report Share Posted April 28, 2002 är det TNG som visas då eller? med Picard och Data?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Suskiv Posted April 28, 2002 Report Share Posted April 28, 2002 är det TNG som visas då eller? med Picard och Data?? Nej, det är den nya serien Enterprise med Archer och co. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ickamicka Posted April 28, 2002 Report Share Posted April 28, 2002 Nej, det är den nya serien Enterprise med Archer och co. jaha. vad synd. jag som gillar Data. och Picard. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Suskiv Posted April 28, 2002 Report Share Posted April 28, 2002 jaha. vad synd. jag som gillar Data. och Picard. TNG ges ju ut på DVD nu så du kan ju införskaffa avsnittena på det sättet- Link to comment Share on other sites More sharing options...
Me Posted May 6, 2002 Report Share Posted May 6, 2002 Mycket kuligt! Jag som sett första avsnittet, väntar med spänning på dem andra avsnitten som ska visa på SVT! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jello Posted May 7, 2002 Report Share Posted May 7, 2002 Jag blir mer och mer besviken på enterprise. Avsnitten är för det mesta oengagerande, karaktärerna är dåliga och det finns ingen riktig spänning. Det händer ju liksom inget. Egentligen. Voyager har ett "tema" och en mer genomgående story (åh nej vi är i deltakvadranten! vi måste komma hem!). Det känns även bitvis mer som en amerikansk action-film än star trek. Hoppas det blir bättre. Det senaste avsnittet Vox Sola (1x22) var riktigt dåligt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr'k Posted November 12, 2002 Report Share Posted November 12, 2002 Om jag har räknat rätt så kommer SVT att starta sina Enterprise-sändningar den 23/2 2003, men om Voyager blir inställt ytterligare någon söndag, så flyttas allt ytterligare en vecka. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr'k Posted February 10, 2003 Report Share Posted February 10, 2003 Senaste nytt från SVT (jag citerar mig själv från stenterprise.nu:s nyheter): I dag kom ett svar från Henrik von Sydow (känd Star Trek-presentatör och trekker) som jobbar på SVT Programinköp: Enterprise ligger fortfarande preliminärt i sommar. Men mycket kan hända. Att Enterprise inte skall sändas förrän till sommaren är en nyhet. Tidigare har det sagts från SVT att premiären av Enterprise skulle följa direkt på Voyager 7.25-26 Endgame, vilket alltså inte verkar vara fallet längre. Diskutera Enterprise här, i övrigt diskuteras Voyager på annan plats. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Emher Posted February 10, 2003 Report Share Posted February 10, 2003 Måste säga att jag ser fram emot Enterprise. Ska bli kul att bekanta sig med en ny besättning. Flera av de avsnitten jag såg på förra ST-videodagen var riktigt bra ("Precious Cargo", "Vanishing Point", The Catwalk" är tre som sticker ut). Personligen tycker jag serien verkar bättre än vad jag tyckte Voyager var sin andra säsong. Om det stämmer att det kommer dröja tills sommaren för serien att börja, så kommer det bli en lång väntan... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karl Posted February 11, 2003 Report Share Posted February 11, 2003 Jag har själv sett först säsongen av Enterprise och nästa alla i den andra. Tycker att de animerade scenerna har blivit bättre. Undrar om Borg fanns på den tiden? Jag kan inte få nog av Borg och skulle gärna se att man klämmde in dem i denna serien också! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr'k Posted February 11, 2003 Report Share Posted February 11, 2003 Brannon & Braga har gjort tydligt klart att Borg inte platsar i denna serie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Suskiv Posted February 11, 2003 Report Share Posted February 11, 2003 Brannon & Braga har gjort tydligt klart att Borg inte platsar i denna serie. Vad bra, för hade borg dykt upp i Enterprise hade jag slutat att titta. Så mycket får man inte bryta mot kontinuteten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
poth_99 Posted February 11, 2003 Report Share Posted February 11, 2003 Måste säga att jag ser fram emot Enterprise. Ska bli kul att bekanta sig med en ny besättning. Flera av de avsnitten jag såg på förra ST-videodagen var riktigt bra ("Precious Cargo", "Vanishing Point", The Catwalk" är tre som sticker ut). Personligen tycker jag serien verkar bättre än vad jag tyckte Voyager var sin andra säsong. Om det st??mmer att det kommer dröja tills sommaren för serien att börja, så kommer det bli en lång väntan... ...hmm och jag blir ännu gladare när det blir fler som vill snacka om Enterprise Har sett alla avsnitten och tyvärr är det lite "dött" med kommentarer gällande de senare avsnitten. Visst, det blir en lång väntan till sommaren för Er som inte sett Ent., men det som väntar på nåt gott ... ;) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bromma_Herman Posted February 23, 2003 Report Share Posted February 23, 2003 (edited) ***********SPOILER-RENSAD AV FORUMLEDARE!************* Ser fram emot Enterprise. Med lite fantasi heter han som jag, kaptenen alltså. Jonathan Archer Jonathan (Har skytt som sjärntecken) Archer Lite fantasi där ja... Edited February 24, 2003 by Pjotr'k Link to comment Share on other sites More sharing options...
Original_Alec Posted February 24, 2003 Report Share Posted February 24, 2003 Jag ser fram emot när serien ska börja sändas. Då får man som sagt lära känna nya karaktärer. Ni som har sett lite av den. Är den bra eller är den dålig till skillnad mot de andra serierna? :klingon: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts