Gå till innehåll

Rekommenderade inlägg

Postad

Mot voyager är den mycket bra. men än så har den inte hittat sitt spår än. Dock bör nämnas att Voy alldrig hittade sitt. TOS/TNG/DS9 gjorde det.

• Svar 88
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva medlemmar i ämnet

Postad
Ni som har sett lite av den. Är den bra eller är den dålig till skillnad mot de andra serierna?

Min åsikt är att den är betydligt sämre än alla de andra serierna men detta verkar jag vara ganska ensam om att tycka. Känslan av Star Trek infinner sig aldrig, man bryter mot kontinuteten (heter det så?) vid ett flertal tillfällen, Vulcans är inte logiska varelser utan verkar hela tiden vara irriterade och sura, introt är äckligt amerikanskt, karaktärerna är ganska tråkiga. Ska jag säga något till Enterprise fördel så är det att vissa avsnitt har haft en bra story.

Postad
Känslan av Star Trek infinner sig aldrig, man bryter mot kontinuteten (heter det så?) vid ett flertal tillfällen,

Sant men än så länge så håller den kontinuteten mot sig själv bättre än Voy gjorde och bara det är anledning att hurra

Postad
Känslan av Star Trek infinner sig aldrig, man bryter mot kontinuteten (heter det så?) vid ett flertal tillfällen,

Sant men än så länge så håller den kontinuteten mot sig själv bättre än Voy gjorde och bara det är anledning att hurra

Det är möjligt men eftersom Voyager (enligt mig alltså) håller en mycket högre "Trek-standard" så föredrar jag fortfarande den serien över Enterprise.

Postad (redigerade)
Min åsikt är att den är betydligt sämre än alla de andra serierna men detta verkar jag vara ganska ensam om att tycka. Känslan av Star Trek infinner sig aldrig, man bryter mot kontinuteten (heter det så?) vid ett flertal tillfällen, Vulcans är inte logiska varelser utan verkar hela tiden vara irriterade och sura, introt är äckligt amerikanskt, karaktärerna är ganska tråkiga. Ska jag säga något till Enterprise fördel så är det att vissa avsnitt har haft en bra story.

Jag är inget större fan av Enterprise (tillsammans med Voyager så klassar jag den som den sämsta ST-serien), men jag känner ändå behovet av att försvara serien lite:

Jag är lite osäker på vad du menar med Star Trek-känsla här, men jag har en känsla att detta är något som kommer att växa fram efter ett tag. Det tar nog ett par säsonger att vänja sig vid den lite annorlunda stilen i Enterprise. När TNG kom, så är jag säker på att mängder av gamla TOS-fantaster slängde ur sig samma argument, med tanke på att TOS och TNG också skiljer sig en hel del åt (i min mening). Man måste ge serien en chans att befästa sin egen ton (vilket du säkert också gör :)).

Att introt är äckligt amerikanskt är knappast motiv nog att döma ut serien som helhet.

När det gäller karaktärerna, så kan jag inte hålla med om att de är tråkiga, inte allihopa i alla fall. Trip, Malcolm, Hoshi och Phlox är alla väldigt bra karaktärer. De har utmärkande personlighetsdrag och laster som gör dem intressanta att följa. Archer och T'Pol däremot är en helt annan historia (och Mayweather bryr jag mig inte ens om att nämna). Dessa två är Enterprises stora svaghet, vilket självklart är mindre bra, med tanke på att de är seriens ledande karaktärer. Archer anser jag är (för) orealistisk som kapten på Jordens första och enda långdistansskepp. Han har inte rätt sinnelag när det gäller diplomati, en egenskap som borde vara högst viktig för en kapten på ett uppdrag som Enterprises. T'Pol är en tråkig sammanslagning av Spock - i sina sämsta stunder - och Seven of Nine (men jag måste faktiskt erkänna att jag har börjat fatta tycke för T'Pol något - liksom med trekkänslan, så kanske det helt enkelt tar lite tid att vänja sig vid henne).

Redigerad av Sotunk
Postad (redigerade)

Är det logiskt att bedöma ett Intro som "äckligt amerikanskt"?

Tuvok skulle nog inte tycka det. Betona vad som är äckligt amerikanskt så ger jag mig...kanske

Redigerad av Bromma_Herman
Postad (redigerade)
Att introt är äckligt amerikanskt är knappast motiv nog att döma ut serien som helhet.

Kanske inte men det är svårt att se ett avsnitt utan att vara fördomsful när känslan av irritation fortfarande sitter i.

Den karaktär jag hittills tyckt bäst om är Phlox. Annars tycker jag besättningsmedlemmar har känts lite för nutida och vanliga. Ingen känns direkt annorlunda eller speciell. Det som saknas är en stark karaktär, någon med lite mer överdriven personlighet om man kan uttrycka det så. Tidigare serier har haft karaktärer som Kirk, Spock, Picard, Worf, Data, Sisko m.fl.

Nej, jag håller fast vid att TOS, TNG, DS9 och VOY är betydligt bättre än vad enterprise någonsin kommer att bli.

Är det logiskt att bedöma ett Intro som "äckligt amerikanskt"?

Tuvok skulle nog inte tycka det. Betona vad som är äckligt amerikanskt så ger jag mig...kanske

Detta har diskuterats förut i Favoritmusik om jag inte minns fel.

Redigerad av Expendable Ensign
Postad

dET HÄR FICK JAG FRÅN PROGRAMUPPLYSNINGEN PÅ SVT:Hej

De "Star Trek: Voyager" som vi nu har sett kommer förmodligen att repriseras

under sommaren.

Senare under 2003 kommer "Star Trek: Enterprise" visas.

Mvh Lottie

PoP

Postad
dET HÄR FICK JAG FRÅN PROGRAMUPPLYSNINGEN PÅ SVT:Hej

De "Star Trek: Voyager" som vi nu har sett  kommer förmodligen att repriseras

under sommaren.

Senare under 2003 kommer "Star Trek: Enterprise" visas.

Mvh Lottie

PoP

Mumsigt!

Bra om det blir soligt varmt å äckligt :D i sommar

Postad

Jag ser hellre dock att de visar TNG....

men men, till denna diskussion. Jag har sett en del Enterprise via nätet, men jag tyckte det inte var direkt någon höjdare, dock kommer jag ge det en chans via SVT nu när de börjar sända det.

Postad

Problemet kommer sånna fall att vara hur dom får till allt..

Dom raser som finns har ju blivit upptäkta under tiden dom gamla st avsnitten visas, och detta utspelar sig före den tid. Så hur kan dom träffa olika raser när dom först påträffades i framtiden...

Men kommer att se detta med ett öppet sinne :rolleyes:

Postad
Jag ser hellre dock att de visar TNG....

Om de skulle göra det så skulle det kosta SVT mer pengar. Eftersom de har visat VOY en gång så blir det billigare än att visa en serie de inte har visat förut.

Postad

Hej, kommer de att visa serien Enterprise i kanal svt eller den nya kanalen 24?

Jag hoppas att de kommer att visa serien i SVT. Jag har ingen möjlighet att se den från kanal 24.

MVH

Mariah :klingon:

• 2 veckor senare...
Postad (redigerade)

Hej alla, jag har goda nyheter. Jag har fått följande e-mail:

Hej!

Fr o m nu på söndag, 16/3 är det slut på "Star Trek: Voyager" på Sveriges

Television för alltid.

Däremot kommer vi att visa "Star Trek: Enterprise" med start preliminärt den 5

maj. Serien visas också på en, för de flesta, efterlängtad tid, nämligen 18.15.

De 26 avsnitt vi har köpt in kommer att visas två gånger i veckan, tisdag och

fredag.

Vänliga hälsningar

Programupplysningen

SVT Kommunikation

Kan knappt tro det! Gissa vad jag ska göra den 5 maj. Hahaha

Det som är så superbra med detta är att Enterprise kommer att visas 2 gånger per vecka och dessutom visas kl18.15. Äntligen!! Applåder till SVT .! :lol: :lol:

Redigerad av Captain Mariah
Postad
Hej alla, jag har goda nyheter. Jag har fått  följande e-mail:

Hej!

Fr o m nu på söndag, 16/3 är det slut på  "Star Trek: Voyager" på Sveriges

Television för alltid.

Däremot kommer vi att visa  "Star Trek: Enterprise"  med start preliminärt den 5

fredag.

Vänliga hälsningar

Programupplysningen

SVT Kommunikation

Det som är så superbra med detta är att Enterprise kommer att visas 2 gånger per vecka och dessutom visas kl18.15. Äntligen!! Applåder till SVT .! :lol:  :lol:

Får man va lite neg? Hur många är hemma klockan 18.15? Jag är knappt hemma före halv 8.

Men Klonen lär ju gilla det, om det nu inte går i SVT2, för då kolliderar det med Bollibompa. Å då är det dubbelt illa!

Postad
Hej alla, jag har goda nyheter. Jag har fått  följande e-mail:

Hej!

Fr o m nu på söndag, 16/3 är det slut på  "Star Trek: Voyager" på Sveriges

Television för alltid.

Däremot kommer vi att visa  "Star Trek: Enterprise"  med start preliminärt den 5

fredag.

Vänliga hälsningar

Programupplysningen

SVT Kommunikation

Det som är så superbra med detta är att Enterprise kommer att visas 2 gånger per vecka och dessutom visas kl18.15. Äntligen!! Applåder till SVT .! :lol:  :lol:

Får man va lite neg? Hur många är hemma klockan 18.15? Jag är knappt hemma före halv 8.

Men Klonen lär ju gilla det, om det nu inte går i SVT2, för då kolliderar det med Bollibompa. Å då är det dubbelt illa!

Tja, det är väl bättre än kl 00.00. Nu kan man åtminstonde få någon sömn. haha

Du kan väl spela in och se det när du kommer hem.

Postad
Tja, det är väl bättre än kl 00.00. Nu kan man åtminstonde få någon sömn. haha

Du kan väl spela in och se det när du kommer hem.

det är inte bättre om man inte är hemma då så banda är bra oavsätt om det går sent eller tidigt

Postad

De kommer nog knappast att flytta på bolipompa för att visa Star Trek så det blir nog på SVT 2. Tur att ingen kollar på det hemma hos mig. Så det blir Enterprise för hela slanten. Fast jag har ju iof redan sett avsnitten.

Postad

Kommer de verkligen att visa två nya avsnitt per vecka eller kommer de att visa repris på fredagar. Det program som får maka på sig är nog go'kväll eftersom det visas 18:15 måndag till fredag.

Postad

ÄNTLIGEN! Star Trek på hyfsad tid igen! Och då har man ÄNTLIGEN nåt att se på fredagar! Fast det faktum att det kommer gå på tisdagar också gör det ju inte sämre... :D

Postad (redigerade)
ÄNTLIGEN! Star Trek på hyfsad tid igen! Och då har man ÄNTLIGEN nåt att se på fredagar! Fast det faktum att det kommer gå på tisdagar också gör det ju inte sämre... :D

Hyffsad tid? Gisses vilken lyllos du är. Jag är aldrig hemma före 19, oftast framåt 20. Desutom kolliderar det med Bollibompa.

Jag tycker tiden är minst lika dålig som 23.15, för då är jag iallafall hemma å det kolliderar inte med nåt annat. Men 18.15 både är för tidigt å kolliderar med Bollibompa.

Och, om en 5 åring skulle råka zappa till SVT 2, är verkligen Enterprise lämplig för småbarn?

Redigerad av bruse
Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.

• Skapa nytt...