Commander Michels Posted November 6, 2006 Report Share Posted November 6, 2006 Torres har sina utbrott, Tuvoc är strikt, Malcom är sluten, Doktorn (EMH) har en tendens att skvallra och Odo skulle kunna vara var som hälst när som hälst. Vem av alla officerare skulle du vilja ha som chef, och varför? Och så motfrågan - vem skulle du inte vilja jobba under? Jag skulle vilja jobba under Beverly Crusher, för hon är jämn till humöret, samlad och trevlig. Det känns som att det blir en god arbetsstämning omkring henne Jag skulle däremot inte vilja jobba under Worf, då denne är lite av min motpol. Vi skulle knappt vara överens om någonting. Han är lite för burdus. :klingon: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kai Dukat Posted November 6, 2006 Report Share Posted November 6, 2006 (edited) T'pol tror jag skulle bli bäst. Lugn, saklig, kunnig, pedagogisk och accepterande. Ja en toppen chef helt enkelt + snygg. EMH; självgoda människor är alltid ett problem. De tar ju ljuset från mig ;) Edited November 6, 2006 by Kai Dukat Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tom_Hell Posted November 6, 2006 Report Share Posted November 6, 2006 (edited) Jag kan nog tänka mig att jobba under de flesta, alla har sina för- och nackdelar. Sisko är väl en som sticker ut ur mängden... Det finns dock ett fåtal som jag inte skulle vilja jobba för och de är: Janeway, Kira, Seven och Tuvok. Dessa karaktärer har från tid till annan visat brist på antingen empati, lyhördhet, människokännedom, takt eller ett överdrivet behov av att hävda sig. Eller någon kombination... Ja, och möjligen Kirk förstås. För gissningsvis hade man fått börja som "rödskjorta" under första fem-årsuppdraget och vem vet om man hade överlevt det! :P Edited November 6, 2006 by Tom_Hell Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Supreme Commander JAF Posted November 7, 2006 Report Share Posted November 7, 2006 Jag skulle nog vilja ha Giordi la forge som chef. Han är driven, trevlig och kunnig. Dessutom är han chefsingenjör. Det är svårare att välja vem jag inte skulle vilja ha. Som starfleet officer måste man vara flexibel nog att kunna arbeta under och med alla personer. Om jag var tvungen att välja någon skulle jag nog ta lt barchley (reg). Han är en lite speciell kille som man inte riktigt vet var man har. Ena stunden kan han vara briljant och nästa rentav lite disträ. Hm han kanske är så lik mig så att det är därför vi inte skulle gå ihop så bra, vem vet? J. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
B'Elanna Posted November 7, 2006 Report Share Posted November 7, 2006 Hmm vem är bäst chef egentligen. Jag skulle helt klart vilja jobba under Jean Luc Picard. Han är en stark ledare som hyser tillit och låter sina underlydande ha ansvar och växa. Han upskattar att ha underodnade som säger till när något är fel. Sådan är jag så vi skulle passa jätte bra som team. Jag skulle även kunna tänka mig att ha Sisko som chef. Han verkar vara lätt att prata med och inger stort förtroende. Kira är nog ok som chef trots humöret. Hon verkar ärlig och öppen. Om hon blir arg kan jag skälla tillbaka. Odo är väldigt lojal trots att han kan vara överallt som någon beskrev. Han skulle aldrig smyga på sina medarbetare- han smyger bara på skurkar och på Quark. Någon som skulle vara svårt att jobba under är Seven. Jag skulle bli lika frustrerad som Harry Kim. Jag vill inte få tillnamnet "8 of 10". Tuvok är lite väl "by the book" för min smak. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kaarg of Qo'noS Posted November 7, 2006 Report Share Posted November 7, 2006 Själv så skulle jag vilja tjänstgöra under Worfs broder Kurn på Rovfågeln Hegh'ta under tronföljdskriget 2367-2368 då huset Mogh var med i striden mot huset Duras lett av Lursa och B'Etor. När det gäller Federationen så skulle jag vilja tjänstgöra under Jean-Luc Picard. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kashked Posted November 9, 2006 Report Share Posted November 9, 2006 Gul Dukat eller Weyoun... :lol: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
B'Elanna Posted November 9, 2006 Report Share Posted November 9, 2006 Gul Dukat eller Weyoun... :lol: Menar du verkligen allvar? Gul Dukat är utstuderat grym. Han blir desutom allt mer galen med tiden. Jag tror att man riskerar både tortyr och dödsstraff om man gör Dukat arg och eftersom han är galen är det lätt att göra honom arg. :djävul: Weyoun är ledare för Dominion. Ond och dessutom irriterande lismande. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mikael Posted November 9, 2006 Report Share Posted November 9, 2006 (edited) Stort no-no för Janeway, jag tycker sätter sig själv i första rummet framför sin besättning (tex när hon vägrar ha "sex" med Q mot att få komma hem eller lyckas strandsätta hennes skepp långt långt borta (hon tänker inte riktigt på sig själv, men eftersom Ocampas bara kan få ett barn så dör de snart ut ändå)) Jag har sätt tillräckligt med DS9 för att Sisko ska falla bort, jag kan inte riktigt sätta fingret på vad jag inte gillar med honom, men hans förmåga att ge långa tal har nog med saken att göra... säger vi... Picard verkar vara en bra chef, en som dock smäller höra är Kirk, mannan, myten, lägenden, så länge jag inte är en rödskjorta skulle jag vara trevligt att vara med honom :P Dock är den jag skulle välja Malcolm Reed, han verkar vara en stabil chef som jag dessutom har liknande intressen som honom. Edited November 9, 2006 by Mikael Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ling Posted November 24, 2006 Report Share Posted November 24, 2006 Miles obrien kanske :ninja: :ninja: :ninja: :ninja: eller någon Löjtnant Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jean-Luc Posted December 29, 2006 Report Share Posted December 29, 2006 Att jobba åt Data skulle vara roligt tycker jag, han har ju ett jämt humör, och man skulle nog kunna lära sig mycket utav honom + att han inte skulle kunna bli arg på en. Tasha Yar skulle ja inte velat jobba för, hon va fräsig tycker jag och verkade inte allt för trevlig. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
K´hogh son of Klintoch Posted February 15, 2007 Report Share Posted February 15, 2007 (edited) Att jobba åt Data skulle vara roligt tycker jag, han har ju ett jämt humör, och man skulle nog kunna lära sig mycket utav honom + att han inte skulle kunna bli arg på en. Tasha Yar skulle ja inte velat jobba för, hon va fräsig tycker jag och verkade inte allt för trevlig. han blev ganska arg i Redemption när han hade befälet över ett skepp Edited February 15, 2007 by K´hogh son of Klintoch Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
K´hogh son of Klintoch Posted February 15, 2007 Report Share Posted February 15, 2007 (edited) Miles obrien kanske :ninja: :ninja: :ninja: :ninja: eller någon Löjtnant gärna en som flörtar med sina underlydande :lol: Edited February 15, 2007 by K´hogh son of Klintoch Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
K´hogh son of Klintoch Posted February 15, 2007 Report Share Posted February 15, 2007 (edited) Själv så skulle jag vilja tjänstgöra under Worfs broder Kurn på Rovfågeln Hegh'ta under tronföljdskriget 2367-2368 då huset Mogh var med i striden mot huset Duras lett av Lursa och B'Etor. När det gäller Federationen så skulle jag vilja tjänstgöra under Jean-Luc Picard. eller under Martok på IKS Rotarran under Dominion kriget :klingon: -------------------- ''tlhIngan jIH!Heghlu'meH QaQ jajvam!'' K´hogh son of Klintoch av huset Koragh Edited July 14, 2007 by K´hogh son of Klintoch Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
commander ricochet Posted February 15, 2007 Report Share Posted February 15, 2007 Jean Luc Picard för min del. Han är med rejäl och rak! Rakhet är viktigt för mej--eller ett finare ord: Konsekvens. Och jag skulle inte lika gärna jobba under Janeway. Tom Hell beskriver bra varför. Både Data och Worf vore intressant att jobba under och två mycket olika upplevelser. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Naraku Posted March 31, 2007 Report Share Posted March 31, 2007 Att jobba åt Data skulle vara roligt tycker jag, han har ju ett jämt humör, och man skulle nog kunna lära sig mycket utav honom + att han inte skulle kunna bli arg på en. Tasha Yar skulle ja inte velat jobba för, hon va fräsig tycker jag och verkade inte allt för trevlig. Jobba för Data. *mardrömmar* Jag skullealdrig klara av det för jag tvivlar starkt på att man skulle fatta ett ord av vad han sa - dessutom är han otroligt pinsam! *hu* (jag vet redan att ingen kommer att hålla med mig om det, jag är bara inget stort Data-fan) Skulle nog inte vara kul att jobba under Worf heller, han är knappast någon trevlighets-nisse. Däremot Gul Lemec (med i chain of command)... Han är coolast i hela serien *hyllar alla cardassians* Och snyggast. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alexback Posted May 5, 2007 Report Share Posted May 5, 2007 Att jobba åt Data skulle vara roligt tycker jag, han har ju ett jämt humör, och man skulle nog kunna lära sig mycket utav honom + att han inte skulle kunna bli arg på en. Tasha Yar skulle ja inte velat jobba för, hon va fräsig tycker jag och verkade inte allt för trevlig. Jobba för Data. *mardrömmar* Jag skulle aldrig klara av det för jag tvivlar starkt på att man skulle fatta ett ord av vad han sa - dessutom är han otroligt pinsam! *hu* (jag vet redan att ingen kommer att hålla med mig om det, jag är bara inget stort Data-fan) Skulle nog inte vara kul att jobba under Worf heller, han är knappast någon trevlighets-nisse. Däremot Gul Lemec (med i chain of command)... Han är coolast i hela serien *hyllar alla cardassians* Och snyggast. Jag skulle vilja jobba för Malcolm Reed. Är nog lika paranoid och arbetsmyra som han. Skulle nog inte vilja jobba för Data. Håller med Naraku. Det skulle bara bli konstigt...... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts