Gå till innehåll
Lieutenet Lind

Tom och B'Elanna, diskutera dom här ...

Rekommenderade inlägg

Jag startar en ny sån här för oss som har Tom eller BÈlanna som favoriter i besätningen på Voyager....

Ni får skriva allt möjligt om dom hur ni tycker dom är och så vidare.....  :sigh:

Jag vill oxå säga  SPOILERVARNING det finns ju chans att man skriver vad som kommer att hända mellan dom för hittils har inte så mycket hänt...

Kramizzar Lieutenet Lind

voy88801.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag tycker bäst om BÈlanna för hon har en personlighet som är speciell.

Hon har karnse hetsigt humör men jag tycker hon är speciell med det att hon inte låter sig bli nertrampad hon säger vad hon tycker men hon kan samtidigt vara en trevli person som bryr sig om andra.. :sigh:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ta det lugnt Lieutenant! *skrattar* Det händer inte sååå mycket på 41 minuter här, det kan jag lova.

Men jag diggar Tom & B'Elanna jag med, de är väldigt söta och kompletterar varandra väl. Samtidigt får deras förhållande mer och mer djup ju längre in på säsongerna det går, som i dagens avsnitt ("Equinox, part I" (#220) där det ju kom fram att Tom var väldigt svartsjuk av sig. (Surprise, surprise. ;))

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Eftersom ingen kan komma på vad dom ska skriva så kan jag börja jag tycker att Miral är ett gulligt namn för det är vad jag har läst att Tom och BÈlanna ska döpa sitt barn till. ???

Vilket avsnitt får dom barn?

Sånna fall blir det det andra som föds på voyager...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Eftersom ingen kan komma på vad dom ska skriva så kan jag börja jag tycker att Miral är ett gulligt namn för det är vad jag har läst att Tom och BÈlanna ska döpa sitt barn till. ???

Vilket avsnitt får dom barn?

Sånna fall blir det det andra som föds på voyager...

Dom får reda på att de ska ha barn i "Lineage", och det föds väl i "Endgame"..eller? Är inte så säker på det med Endgame...  ???

Miral är ju också namnet på B´Elannas mamma, om nån hade missat det...

En sak till, är det här ämnet spoilervarnat? Kanske kan behövas.. :(

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Förs det är inte klart när hon ska föda, men mr. McNeal sade i en interviev att han trodde och tyckte att det skulle komma i Endgame, när/om de kommer hem. Och det tillkänna gjordes att hon var gravid i "Lineage" band 7.6.

De är det par som de flesta känner igen sig i, motgångar som med gångar. Och även om vissa saker kan komma impulsivt så händer allt med en anande vändning, men också med överaskning. Ex på det är Day of Honour och Drive.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Förs det är inte klart när hon ska föda, men mr. McNeal sade i en interviev att han trodde och tyckte att det skulle komma i Endgame, när/om de kommer hem. Och det tillkänna gjordes att hon var gravid i "Lineage" band 7.6.

De är det par som de flesta känner igen sig i, motgångar som med gångar. Och även om vissa saker kan komma impulsivt så händer allt med en anande vändning, men också med överaskning. Ex på det är Day of Honour och Drive.

Jah håller med om att det var en överaskning att BÈlanna som sagt till Tom att hon inte hade några känslor alls för honom plötsligt säger att hon älskar honom i Day of Honour.

Men man förstår att BÈlanna berättade det... inte skulle man villa dö utan att först berätta för den man älskar att man gör det eller???

???

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det bästa med Tom och B'Elanna är att det händer något mellan dom "på riktigt", inte bara i fanfiction/vvs8 som det är med Kathryn och Chakotay.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Trivsamt, trivsamt...

Det skulle vara trevligt om fler på besättningen skulle fatta tycke för varann, men det skulle kanske bli för såpa-aktigt...

However, det som man 'väntar på' är att den trygga vänskapen mellen chakotay och janeway utvecklas. Jag kanske är den enda som tycker det här...? ???

jaja...

någon kanske kan hjälpa mig med en sak: i bloodfever (band 3,8) och nu i eqinox säger/kallar b'lanna folk för T'pak eller något liknande. vad betyder detta uttryck egentligen? Jag är så nyfiken!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
någon kanske kan hjälpa mig med en sak: i bloodfever (band 3,8) och nu i eqinox säger/kallar b'lanna folk för T'pak eller något liknande. vad betyder detta uttryck egentligen? Jag är så nyfiken!

Det var jag också nyfiken på, så jag har sökt igenom alla klingonlexikon  på internet som jag kunde hitta.

Men jag tror att B´Elanna menade att han hade varit väldigt...vad ska man säga...? Olydig? vild?

Så det kanske betyder nåt liknande...kanske... vet inte...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Trivsamt, trivsamt...

Det skulle vara trevligt om fler på besättningen skulle fatta tycke för varann, men det skulle kanske bli för såpa-aktigt...

However, det som man 'väntar på' är att den trygga vänskapen mellen chakotay och janeway utvecklas. Jag kanske är den enda som tycker det här...? ???

jaja...

Ella.. Forumets eviga romantiker..

Håller med dig att det är för lite känslor..

Lite med seven och docktorn

Seven och chokote

Yaneway och chokote

Tom Paris och Belana

Harrys eviga försök...

Jag måste nog säga att det förekommer mycket romans..

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Trivsamt, trivsamt...

jaja...

Ella.. Forumets eviga romantiker..

Håller med dig att det är för lite känslor..

Lite med seven och docktorn

Seven och chokote

Yaneway och chokote

Tom Paris och Belana

Harrys eviga försök...

Jag måste nog säga att det förekommer mycket romans..

??? Det var inte Ella som skrev det där...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

hej å hå, så kan det gå! det är alltid lätt att ta fel... :D

Ber att få rätta mig själv: jag tror att b'elanna säger P'tak, inte T'pak som jag tidigare påstod. T'pak låter lite mer vulcan, tycker ni inte?

Men hur somhelst, jag tror Lis@ har rätt, det betyder nog 'vilding' eller nåt liknande. Låter troligt. Det låter klingon.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Sade inte B'Elanna "petaQ"? Det är i sådana fall en svordom, kan bara inte komma ihåg vad det betyder och det är kanske bäst det ;)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Mmm, jag håller med ltnt Lind, att det antagligen var svårt att säga det. Om man är både klingon och människa så kan man inte bara bita dem så fort man fattar tycke, även om det i vissa fall kanske skulle vara effektivt  

något som borde vara jobbigt är ifall man är hälften klingon, hälften vulcan. man skulle tvingas trycka ner så många fler våldsimpulser att det skulle vara svårt att upprätthålla det vulcaniska lugnet. å andra sidan skulle kanske vulcan-sidan inverka positivt på kontrollen över känslorna.

svårt att veta.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det här är en bra sida om Tom och B' Elanna..

tyvärr är den på engelska men ändå....

www.geocities.com/ltbelannatorres/Quarters.html

Förresten nån som vet i vilket avsnitt dom ska gifta sig?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Frågan är om vulcans och klingoner kan para sig, men om det blir en korsning och klingon sidan har övermakt när det gäller känslor blir det inte skoj för andra eftersom vulcans är våldsamma utan något som trycker ned dem (känslorna).

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.