Picard Posted July 26, 2007 Report Share Posted July 26, 2007 Om du fick välja, vart vill du bo nån stanns? :lol: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
commander ricochet Posted July 26, 2007 Report Share Posted July 26, 2007 (edited) Wow! Jorden har 100% av rösterna!! Beror det på att det är bara jag som röstat hittils samt att jag röstade på jorden? :blink: Jag skulle som sagt bo på jorden men pendla flitigt mellan flera av dom övriga världarna. Skulle vara kul att hälsa på hos klingons och även dricka (laglig?) romulan ale på Romulus Edited July 26, 2007 by michael ricochet Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Supreme Commander JAF Posted July 26, 2007 Report Share Posted July 26, 2007 Jag svarade risa. Men det kanske inte är så kul med semester hela tiden? J. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
commander ricochet Posted July 26, 2007 Report Share Posted July 26, 2007 Jag svarade risa. Men det kanske inte är så kul med semester hela tiden? J. Ne man måste ha omväxling och kanske lite allmänt j*****t ibland för att uppskatta semester. (Sitter för övrigt och letar/bokar resa nu! Det blir Kreta från Kalmar eller Risa från Linköping) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
UFP Posted July 26, 2007 Report Share Posted July 26, 2007 Jag röstade iallafall på jorden för att det är den snyggaste planeten och för att det är vår hemplanet Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vorik Posted July 26, 2007 Report Share Posted July 26, 2007 Jorden låter som en bra utgångspunkt. Men jag skulle inte vilja låsa fast mig vid en och samma planet utan gärna resa runt och upptäcka nya världar och civilisationer. På så sätt kanske man hittar sitt egna lilla paradis at slå sig ner på. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
K´hogh son of Klintoch Posted July 26, 2007 Report Share Posted July 26, 2007 (edited) gissa vad jag röstade på! :klingon: -------------------- ''tlhIngan jIH!Heghlu'meH QaQ jajvam!'' K´hogh son of Klintoch av huset Koragh[/size Edited July 26, 2007 by K´hogh son of Klintoch Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Supreme Commander JAF Posted July 27, 2007 Report Share Posted July 27, 2007 gissa vad jag röstade på! :klingon: -------------------- ''tlhIngan jIH!Heghlu'meH QaQ jajvam!'' K´hogh son of Klintoch av huset Koragh[/size Qoonos? J. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
K´hogh son of Klintoch Posted July 27, 2007 Report Share Posted July 27, 2007 (edited) gissa vad jag röstade på! :klingon: -------------------- ''tlhIngan jIH!Heghlu'meH QaQ jajvam!'' K´hogh son of Klintoch av huset Koragh[/size Qoonos? J. rätt ! :klingon: -------------------- ''tlhIngan jIH!Heghlu'meH QaQ jajvam!'' K´hogh son of Klintoch av huset Koragh Edited August 21, 2007 by K´hogh son of Klintoch Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fleetadmiral Posted July 27, 2007 Report Share Posted July 27, 2007 Den planet som jag vill vara på finns inte med i listan. Det skulle vara häftigt att verka vid Zefram Cochranes institut på Alfa Kentauri. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
johannalaforge Posted August 18, 2007 Report Share Posted August 18, 2007 Vulcan kändes som det enda logiska alternativet. :vulcan: Ahhh, omgiven av logik. Låter nice. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MrsMorn Posted August 18, 2007 Report Share Posted August 18, 2007 (edited) Jag skulle faktist ta och bostta mig på Bajor. Tycker om miljön och det ser så himla mysigt ut. Men det skulle i så fall vara då långt bort från the firecaves som möjligt. Med detta inlägg så är jag klar med Akademin nu! *WoHo* Edited August 19, 2007 by Paradox Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Durator Posted August 21, 2007 Report Share Posted August 21, 2007 Valde mellan Bajor, och få bo granne med familjen Sisko, och Risa, semster och allehanda underhållning hela tiden. Det bidde Risa :rodna: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Commander Michels Posted August 21, 2007 Report Share Posted August 21, 2007 Risa blev val nr 1 helt klart, jag skulle inte ha ngt emot att sitta och lata mig i solen hela dagarna, då kanske man kunde måla lite eller skriva på den där boken som aldrig blir färdig, här hemma är det för stressigt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Unkas Posted August 22, 2007 Report Share Posted August 22, 2007 (edited) Av de planeterna som är på listan blir det antingen Bajor eller Jorden. Vet inte vad jag ska välja. Vulkan skulle jag inte klara. För lite kärlek och känslor... <_< . Jag är människa, ologisk är min natur. Qoonos, nej. För mycket klingon. Vilket inte är fel, men att bo där.... Dystert och mörkt är det också. Dessutom skulle jag nog inte överleva så länge. Att bo med det lömska Cardessians eller Romulans vill jag heller inte. Fast jag har ju hört ryktesvägen att Romulus ska vara väldigt vackert. Tror dock inte att alla romulans skulle uppskatta att ha en människa där. Kidnappning tortyr och hjärntvätt skulle nog bli det slutgiltiga ödet på Romulus, och likaså på Cardessia. Utnyttjad i någon hems komplott för att störta The Federation. Ferenginar :sjuk: Aldrig. Hemska ferengis, regn regn regn, larver och skalbaggar till frukost, lunch, middag och kvällsmat. Hakuna matata är inte för mig. Desutom är det fullt med hemska ferengis. Sen är jag inte rik nog för att ens få gå på gatorn på ferenginar. Ogillar kapitalism och att behöva pruta för varje lite pryl jag köper. Risa! Nja, semästra där går väll ann, men att bo där ständigt vill jag inte. Bara massa dumma turister hela dagarna i ända. Sen vill jag allt ha lite regn och blåst någon gång emellanåt. Det är den vackra naturen som får mig att villja välja Jorden eller Bajor. Det får nog bli Bajor när jag tänker på det. Trevligt med lite omväxling. Jag bor nämligen på Jorden just nu, om någon inte visste det. Edited August 22, 2007 by Unkas Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cecilia Posted September 8, 2007 Report Share Posted September 8, 2007 (edited) Jag valde jorden, men vill gärna besöka några av de andra planeterna. Risa är dock inte med på önskelistan. Det verkar vara ett ställe dit man kommer som turist och bor i hotellområden med "allt inkluderat". Det vore intressant att veta om det finns några vanliga städer på planeten.. kanske man kunde ta en resa dit. Talax känner jag inte till mycket om förutom att befolkningen har en annan syn på äktenskapet än vad de flesta människor har. Där skulle jag inte vilja bo, men det vore intressant att besöka planeten. Vulkan verkar väldigt torrt och ökenartat. Hur ser det ut på Kronos? Jag kan inte erinra mig några utomhusavsnitt från den planeten. Romulus är väl uteslutet av de skäl som Unkas nämner, men Cardassia Prime kanske man kunde besöka och beundra arkitekturen. Jag håller med Unkas om Ferenginar och dessutom är jag kvinna och därmed dubbelt ovälkommen där: saknar latinum och har kläder på. Ähum :rodna: , jag blandade visst ihop Talax och Denobula. Talax är ju Neelix hemplanet. Talaxierna är ju väldigt öppna, trevliga och positiva så dit vore trevligt att åka (men långt). Denobulanerna är ju också trevliga men har förvirrande stora familjer (många fruar och män). Edited September 10, 2007 by Cecilia Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
UFP Posted September 9, 2007 Report Share Posted September 9, 2007 (edited) Jag valde jorden, men vill gärna besöka några av de andra planeterna. Risa är dock inte med på önskelistan. Det verkar vara ett ställe dit man kommer som turist och bor i hotellområden med "allt inkluderat". Det vore intressant att veta om det finns några vanliga städer på planeten.. kanske man kunde ta en resa dit. Talax känner jag inte till mycket om förutom att befolkningen har en annan syn på äktenskapet än vad de flesta människor har. Där skulle jag inte vilja bo, men det vore intressant att besöka planeten. Vulkan verkar väldigt torrt och ökenartat. Hur ser det ut på Kronos? Jag kan inte erinra mig några utomhusavsnitt från den planeten. Romulus är väl uteslutet av de skäl som Unkas nämner, men Cardassia Prime kanske man kunde besöka och beundra arkitekturen. Jag håller med Unkas om Ferenginar och dessutom är jag kvinna och därmed dubbelt ovälkommen där: saknar latinum och har kläder på. Så här ser det ut på Qonos (Kronos): PS Detta är mitt första inlägg med en bild på ;) Edited September 9, 2007 by UFP Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cecilia Posted September 10, 2007 Report Share Posted September 10, 2007 Tack UFP! Bilden såg inte speciellt inbjudande ut och jag kollade i databasen: Qo'onos har visst kraftiga klimatväxlingar mellan sommar och vinter. Dessutom har planetens ozonlager skadats - ingen inbjudande plats att besöka. Förutom klimatet och risken för hudcancer så har vi ju den lokala maten som inte ser speciellt inbjudande ut, nej Qo'onos får stå över, jag åker inte dit ens om jag blir bjuden på resan! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
romulanboy_ Posted September 22, 2007 Report Share Posted September 22, 2007 (edited) Romelus såklart, vacker planet, spetsöriga folk, "Hall of state", eldfallt och romulansk ale ett självklart val ;) Edited September 22, 2007 by romulanboy_ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Supreme Commander JAF Posted September 23, 2007 Report Share Posted September 23, 2007 Jag valde jorden, men vill gärna besöka några av de andra planeterna. Risa är dock inte med på önskelistan. Det verkar vara ett ställe dit man kommer som turist och bor i hotellområden med "allt inkluderat". Det vore intressant att veta om det finns några vanliga städer på planeten.. kanske man kunde ta en resa dit. Talax känner jag inte till mycket om förutom att befolkningen har en annan syn på äktenskapet än vad de flesta människor har. Där skulle jag inte vilja bo, men det vore intressant att besöka planeten. Vulkan verkar väldigt torrt och ökenartat. Hur ser det ut på Kronos? Jag kan inte erinra mig några utomhusavsnitt från den planeten. Romulus är väl uteslutet av de skäl som Unkas nämner, men Cardassia Prime kanske man kunde besöka och beundra arkitekturen. Jag håller med Unkas om Ferenginar och dessutom är jag kvinna och därmed dubbelt ovälkommen där: saknar latinum och har kläder på. Ähum :rodna: , jag blandade visst ihop Talax och Denobula. Talax är ju Neelix hemplanet. Talaxierna är ju väldigt öppna, trevliga och positiva så dit vore trevligt att åka (men långt). Denobulanerna är ju också trevliga men har förvirrande stora familjer (många fruar och män). Apropå kläder, om du använder en feringinsk transportör så lär du nog inte få behålla dom på särskilt länge *minns ett avsnitt där deanna troi och hennes mor använde en sådan* J. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
K´hogh son of Klintoch Posted September 23, 2007 Report Share Posted September 23, 2007 (edited) Jag valde jorden, men vill gärna besöka några av de andra planeterna. Risa är dock inte med på önskelistan. Det verkar vara ett ställe dit man kommer som turist och bor i hotellområden med "allt inkluderat". Det vore intressant att veta om det finns några vanliga städer på planeten.. kanske man kunde ta en resa dit. Talax känner jag inte till mycket om förutom att befolkningen har en annan syn på äktenskapet än vad de flesta människor har. Där skulle jag inte vilja bo, men det vore intressant att besöka planeten. Vulkan verkar väldigt torrt och ökenartat. Hur ser det ut på Kronos? Jag kan inte erinra mig några utomhusavsnitt från den planeten. Romulus är väl uteslutet av de skäl som Unkas nämner, men Cardassia Prime kanske man kunde besöka och beundra arkitekturen. Jag håller med Unkas om Ferenginar och dessutom är jag kvinna och därmed dubbelt ovälkommen där: saknar latinum och har kläder på. Ähum :rodna: , jag blandade visst ihop Talax och Denobula. Talax är ju Neelix hemplanet. Talaxierna är ju väldigt öppna, trevliga och positiva så dit vore trevligt att åka (men långt). Denobulanerna är ju också trevliga men har förvirrande stora familjer (många fruar och män). Apropå kläder, om du använder en feringinsk transportör så lär du nog inte få behålla dom på särskilt länge *minns ett avsnitt där deanna troi och hennes mor använde en sådan* J. men det berodde ju på att Ferengin som skötte transporten inte transporterade deras kläder :klingon: -------------------- ''tlhIngan jIH!Heghlu'meH QaQ jajvam!'' K´hogh son of Klintoch av huset Koragh Edited September 24, 2007 by K´hogh son of Klintoch Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
424style Posted September 28, 2007 Report Share Posted September 28, 2007 La min röst på Ferenginaar. Älskar regn och hatar solsken så den planetens miljö hade passat mig perfekt. Ferengerna är dessutom riktigt humoristiska och skojiga figurer så man hade fått garva ganska mycket varje dag. Brudarna på den planeten är ifs ganska äckliga, kanske den enda nackdelen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Supreme Commander JAF Posted September 28, 2007 Report Share Posted September 28, 2007 La min röst på Ferenginaar. Älskar regn och hatar solsken så den planetens miljö hade passat mig perfekt. Ferengerna är dessutom riktigt humoristiska och skojiga figurer så man hade fått garva ganska mycket varje dag. Brudarna på den planeten är ifs ganska äckliga, kanske den enda nackdelen. Men dom är ju nakna! Räcker inte det? J. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
K´hogh son of Klintoch Posted September 28, 2007 Report Share Posted September 28, 2007 (edited) La min röst på Ferenginaar. Älskar regn och hatar solsken så den planetens miljö hade passat mig perfekt. Ferengerna är dessutom riktigt humoristiska och skojiga figurer så man hade fått garva ganska mycket varje dag. Brudarna på den planeten är ifs ganska äckliga, kanske den enda nackdelen. Men dom är ju nakna! Räcker inte det? J. tror inte det va . jag menar vi har ju ingen lust att se en naken 78-åring på 122 kg(vilket förklarar varför nudistlägren inte är populärare) :klingon: -------------------- ''tlhIngan jIH!Heghlu'meH QaQ jajvam!'' K´hogh son of Klintoch av huset Koragh Edited September 29, 2007 by K´hogh son of Klintoch Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts