Gå till innehåll

Bästa planet


Picard

Vart vill du bo?  

23 medlemmar har röstat

  1. 1. Vart vill du bo?

    • Bajor
      4
    • Cardassia Prime
      0
    • Ferenginar
      1
    • Jorden
      6
    • Qo'noS
      1
    • Risa
      9
    • Romulus
      1
    • Talax
      0
    • Trill
      0
    • Vulcan
      1


Rekommenderade inlägg

Wow! Jorden har 100% av rösterna!! Beror det på att det är bara jag som röstat hittils samt att jag röstade på jorden? :blink:

Jag skulle som sagt bo på jorden men pendla flitigt mellan flera av dom övriga världarna. Skulle vara kul att hälsa på hos klingons och även dricka (laglig?) romulan ale på Romulus :)

Redigerad av michael ricochet
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jorden låter som en bra utgångspunkt. Men jag skulle inte vilja låsa fast mig vid en och samma planet utan gärna resa runt och upptäcka nya världar och civilisationer. På så sätt kanske man hittar sitt egna lilla paradis at slå sig ner på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

gissa vad jag röstade på! :klingon:

--------------------

''tlhIngan jIH!Heghlu'meH QaQ jajvam!''

K´hogh son of Klintoch av huset Koragh[/size

Qoonos? J.

rätt ! :klingon:

--------------------

''tlhIngan jIH!Heghlu'meH QaQ jajvam!''

K´hogh son of Klintoch av huset Koragh

Redigerad av K´hogh son of Klintoch
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 veckor senare...

Jag skulle faktist ta och bostta mig på Bajor. Tycker om miljön och det ser så himla mysigt ut. Men det skulle i så fall vara då långt bort från the firecaves som möjligt.

Med detta inlägg så är jag klar med Akademin nu! *WoHo*

Redigerad av Paradox
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Av de planeterna som är på listan blir det antingen Bajor eller Jorden. Vet inte vad jag ska välja.

Vulkan skulle jag inte klara. För lite kärlek :wub: och känslor... <_< . Jag är människa, ologisk är min natur.

Qoonos, nej. För mycket klingon. Vilket inte är fel, men att bo där.... Dystert och mörkt är det också. Dessutom skulle jag nog inte överleva så länge.

Att bo med det lömska Cardessians eller Romulans vill jag heller inte. Fast jag har ju hört ryktesvägen att Romulus ska vara väldigt vackert. Tror dock inte att alla romulans skulle uppskatta att ha en människa där. Kidnappning tortyr och hjärntvätt skulle nog bli det slutgiltiga ödet på Romulus, och likaså på Cardessia. Utnyttjad i någon hems komplott för att störta The Federation.

Ferenginar :sjuk: Aldrig. Hemska ferengis, regn regn regn, larver och skalbaggar till frukost, lunch, middag och kvällsmat. Hakuna matata är inte för mig. Desutom är det fullt med hemska ferengis. Sen är jag inte rik nog för att ens få gå på gatorn på ferenginar. Ogillar kapitalism och att behöva pruta för varje lite pryl jag köper.

Risa! Nja, semästra där går väll ann, men att bo där ständigt vill jag inte. Bara massa dumma turister hela dagarna i ända. Sen vill jag allt ha lite regn och blåst någon gång emellanåt.

Det är den vackra naturen som får mig att villja välja Jorden eller Bajor.

Det får nog bli Bajor när jag tänker på det. Trevligt med lite omväxling. Jag bor nämligen på Jorden just nu, om någon inte visste det.

Redigerad av Unkas
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...

Jag valde jorden, men vill gärna besöka några av de andra planeterna.

Risa är dock inte med på önskelistan. Det verkar vara ett ställe dit man kommer som turist och bor i hotellområden med "allt inkluderat". Det vore intressant att veta om det finns några vanliga städer på planeten.. kanske man kunde ta en resa dit.

Talax känner jag inte till mycket om förutom att befolkningen har en annan syn på äktenskapet än vad de flesta människor har. Där skulle jag inte vilja bo, men det vore intressant att besöka planeten.

Vulkan verkar väldigt torrt och ökenartat. Hur ser det ut på Kronos? Jag kan inte erinra mig några utomhusavsnitt från den planeten. Romulus är väl uteslutet av de skäl som Unkas nämner, men Cardassia Prime kanske man kunde besöka och beundra arkitekturen. Jag håller med Unkas om Ferenginar och dessutom är jag kvinna och därmed dubbelt ovälkommen där: saknar latinum och har kläder på.

Ähum :rodna: , jag blandade visst ihop Talax och Denobula. Talax är ju Neelix hemplanet. Talaxierna är ju väldigt öppna, trevliga och positiva så dit vore trevligt att åka (men långt). Denobulanerna är ju också trevliga men har förvirrande stora familjer (många fruar och män).

Redigerad av Cecilia
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag valde jorden, men vill gärna besöka några av de andra planeterna.

Risa är dock inte med på önskelistan. Det verkar vara ett ställe dit man kommer som turist och bor i hotellområden med "allt inkluderat". Det vore intressant att veta om det finns några vanliga städer på planeten.. kanske man kunde ta en resa dit.

Talax känner jag inte till mycket om förutom att befolkningen har en annan syn på äktenskapet än vad de flesta människor har. Där skulle jag inte vilja bo, men det vore intressant att besöka planeten.

Vulkan verkar väldigt torrt och ökenartat. Hur ser det ut på Kronos? Jag kan inte erinra mig några utomhusavsnitt från den planeten. Romulus är väl uteslutet av de skäl som Unkas nämner, men Cardassia Prime kanske man kunde besöka och beundra arkitekturen. Jag håller med Unkas om Ferenginar och dessutom är jag kvinna och därmed dubbelt ovälkommen där: saknar latinum och har kläder på.

Så här ser det ut på Qonos (Kronos): 180px-First_city,_qonos.jpg

PS Detta är mitt första inlägg med en bild på ;)

Redigerad av UFP
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack UFP! Bilden såg inte speciellt inbjudande ut och jag kollade i databasen: Qo'onos har visst kraftiga klimatväxlingar mellan sommar och vinter. Dessutom har planetens ozonlager skadats - ingen inbjudande plats att besöka. Förutom klimatet och risken för hudcancer så har vi ju den lokala maten som inte ser speciellt inbjudande ut, nej Qo'onos får stå över, jag åker inte dit ens om jag blir bjuden på resan!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...
Jag valde jorden, men vill gärna besöka några av de andra planeterna.

Risa är dock inte med på önskelistan. Det verkar vara ett ställe dit man kommer som turist och bor i hotellområden med "allt inkluderat". Det vore intressant att veta om det finns några vanliga städer på planeten.. kanske man kunde ta en resa dit.

Talax känner jag inte till mycket om förutom att befolkningen har en annan syn på äktenskapet än vad de flesta människor har. Där skulle jag inte vilja bo, men det vore intressant att besöka planeten.

Vulkan verkar väldigt torrt och ökenartat. Hur ser det ut på Kronos? Jag kan inte erinra mig några utomhusavsnitt från den planeten. Romulus är väl uteslutet av de skäl som Unkas nämner, men Cardassia Prime kanske man kunde besöka och beundra arkitekturen. Jag håller med Unkas om Ferenginar och dessutom är jag kvinna och därmed dubbelt ovälkommen där: saknar latinum och har kläder på.

Ähum :rodna: , jag blandade visst ihop Talax och Denobula. Talax är ju Neelix hemplanet. Talaxierna är ju väldigt öppna, trevliga och positiva så dit vore trevligt att åka (men långt). Denobulanerna är ju också trevliga men har förvirrande stora familjer (många fruar och män).

Apropå kläder, om du använder en feringinsk transportör så lär du nog inte få behålla dom på särskilt länge *minns ett avsnitt där deanna troi och hennes mor använde en sådan* J.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag valde jorden, men vill gärna besöka några av de andra planeterna.

Risa är dock inte med på önskelistan. Det verkar vara ett ställe dit man kommer som turist och bor i hotellområden med "allt inkluderat". Det vore intressant att veta om det finns några vanliga städer på planeten.. kanske man kunde ta en resa dit.

Talax känner jag inte till mycket om förutom att befolkningen har en annan syn på äktenskapet än vad de flesta människor har. Där skulle jag inte vilja bo, men det vore intressant att besöka planeten.

Vulkan verkar väldigt torrt och ökenartat. Hur ser det ut på Kronos? Jag kan inte erinra mig några utomhusavsnitt från den planeten. Romulus är väl uteslutet av de skäl som Unkas nämner, men Cardassia Prime kanske man kunde besöka och beundra arkitekturen. Jag håller med Unkas om Ferenginar och dessutom är jag kvinna och därmed dubbelt ovälkommen där: saknar latinum och har kläder på.

Ähum :rodna: , jag blandade visst ihop Talax och Denobula. Talax är ju Neelix hemplanet. Talaxierna är ju väldigt öppna, trevliga och positiva så dit vore trevligt att åka (men långt). Denobulanerna är ju också trevliga men har förvirrande stora familjer (många fruar och män).

Apropå kläder, om du använder en feringinsk transportör så lär du nog inte få behålla dom på särskilt länge *minns ett avsnitt där deanna troi och hennes mor använde en sådan* J.

men det berodde ju på att Ferengin som skötte transporten inte transporterade deras kläder :klingon:

--------------------

''tlhIngan jIH!Heghlu'meH QaQ jajvam!''

K´hogh son of Klintoch av huset Koragh

Redigerad av K´hogh son of Klintoch
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

La min röst på Ferenginaar. Älskar regn och hatar solsken så den planetens miljö hade passat mig perfekt. Ferengerna är dessutom riktigt humoristiska och skojiga figurer så man hade fått garva ganska mycket varje dag. Brudarna på den planeten är ifs ganska äckliga, kanske den enda nackdelen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

La min röst på Ferenginaar. Älskar regn och hatar solsken så den planetens miljö hade passat mig perfekt. Ferengerna är dessutom riktigt humoristiska och skojiga figurer så man hade fått garva ganska mycket varje dag. Brudarna på den planeten är ifs ganska äckliga, kanske den enda nackdelen.

Men dom är ju nakna! Räcker inte det? J.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

La min röst på Ferenginaar. Älskar regn och hatar solsken så den planetens miljö hade passat mig perfekt. Ferengerna är dessutom riktigt humoristiska och skojiga figurer så man hade fått garva ganska mycket varje dag. Brudarna på den planeten är ifs ganska äckliga, kanske den enda nackdelen.

Men dom är ju nakna! Räcker inte det? J.

tror inte det va . jag menar vi har ju ingen lust att se en naken 78-åring på 122 kg(vilket förklarar varför nudistlägren inte är populärare) :klingon:

--------------------

''tlhIngan jIH!Heghlu'meH QaQ jajvam!''

K´hogh son of Klintoch av huset Koragh

Redigerad av K´hogh son of Klintoch
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var med i konversationen

Du kan skriva ett inlägg nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att skriva inlägg med ditt konto.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Inklistrad som formaterad text.   Klistra in som klartext istället

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...