khelben Posted June 25, 2008 Report Share Posted June 25, 2008 Jag är intresserad av att veta hur många på det här forumet som kollar på TNG på TV alternativt om man väljer andra medium för detta. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
johannalaforge Posted June 25, 2008 Report Share Posted June 25, 2008 La min röst på annat då jag kollar på dem på dvd, dock har jag ju ett ex antal gånger sett det på tv. Måste bara säga att det är tråkigt att de har slutat visa TNG på eftermiddagarna. Det var ju så kul att sappa över kl 2 och se om man kunde gissa vilket avsnitt det var :lol: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Unkas Posted June 25, 2008 Report Share Posted June 25, 2008 Annat valde jag! Precis som johannalaforge ser jag nästan uteslutande ST på DVD. Händer att jag råkar sätta på tv´n när det går TNG på 6:an, och då tittar jag ibland på ett avsnitt. I övrigt så håller jag på att lägga över boxarna på en hårdisk. Detta för att inte slita så mycket på boxarna (Japp, jag är en nördig trekker). Så i framtiden kommer jag att se ST på min TV via datorn. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marvin Posted June 26, 2008 Report Share Posted June 26, 2008 (edited) Jag ser på min DVD numera, fast jag bara har säsong 1 så det börjar bli lite väl mycket rundgång nu. Såg på TV tills de rackarna på TV6 bytte tid en tredjedel in i sista säsongen. När jag har samvete att lägga pengar på det ska jag investera i säsong 2 för att komma vidare. och sen fortsätter jag upp tills jag har alla. Har någon förresten köpt den jättefeta boxen för runt 2000 spänn med hela TNG på 49 DVD-skivor? Edited August 19, 2008 by Marvin Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Unkas Posted June 26, 2008 Report Share Posted June 26, 2008 Har någon förresten köpt den jättefeta boxen för runt 2000 spänn med hela TNG på 49 DVD-skivor? Var har du sett den boxen? Låter vansinigt billigt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
NX-01 Posted June 26, 2008 Report Share Posted June 26, 2008 Har någon förresten köpt den jättefeta boxen för runt 2000 spänn med hela TNG på 49 DVD-skivor? Var har du sett den boxen? Låter vansinigt billigt. den säljs ju lite här och var på nätet, det är ju en samlilngsbox med alla säsonger. personligen tycker jag detär rätt billigt för en samlingsbox, inte för att jag själv skulle hosta upp pengarna men ändå :P Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jean-Luc Posted June 26, 2008 Report Share Posted June 26, 2008 Har någon förresten köpt den jättefeta boxen för runt 2000 spänn med hela TNG på 49 DVD-skivor? Var har du sett den boxen? Låter vansinigt billigt. På discshop hade dom den förut åtminstonde vet jag Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Unkas Posted June 26, 2008 Report Share Posted June 26, 2008 Jag tittade på discshop men kunde inte hitta den där. 2000 kr är välldigt billigt med tanke på att varje säsong kostade nästan 1000 kronor styck när de först släpptes. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marvin Posted June 26, 2008 Report Share Posted June 26, 2008 (edited) På cdon.com kostar den 2199 kr. Sök på Star Trek så dyker den upp, en jubileumsbox för att TNG fyllt 20 år. Jag är svårt frestad, men har inte råd att slanta upp de pengarna just nu. Men det är ju som sagt väldigt billigt med strax över 2000 spänn för 49 skivor. Edited June 26, 2008 by Marvin Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jean-Luc Posted June 27, 2008 Report Share Posted June 27, 2008 (edited) Jag tittade på discshop men kunde inte hitta den där. 2000 kr är välldigt billigt med tanke på att varje säsong kostade nästan 1000 kronor styck när de först släpptes. Hehe vad söker du med? En tricorder? Till priset av 1995:- http://www.discshop.se/shop/ds_produkt.php...s&&ref= Edited June 27, 2008 by Jean-Luc Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
alex Posted June 27, 2008 Report Share Posted June 27, 2008 Pip pip pip.....(min tricorder låter så.) webhallen 1874:- Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
K´hogh son of Klintoch Posted June 27, 2008 Report Share Posted June 27, 2008 (edited) Pip pip pip.....(min tricorder låter så.) webhallen 1874:- min låter märkligt nog AAAAOOOGA! :lol: Edited June 27, 2008 by K´hogh son of Klintoch Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Unkas Posted June 27, 2008 Report Share Posted June 27, 2008 Det är helt otroligt billigt. Känner för att köpa serien igen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Expendable Ensign Posted June 30, 2008 Report Share Posted June 30, 2008 För tillfället ser jag mest på DVD men håller som bäst på med att föra över till datorn så att jag alltid har Star Trek snabbt tillgängligt, samt att jag slipper slita på mina dyrbara skivor. Den där boxen var verkligen billig med tanke på att man får hela serien. Själv betalade jag nästan 1000kr styck per säsong. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
khelben Posted July 12, 2008 Author Report Share Posted July 12, 2008 (edited) Kul att det blev så mycket aktivitet i den här tråden. Edited July 12, 2008 by khelben Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Holy Three Posted August 14, 2008 Report Share Posted August 14, 2008 Just nu är det endast DVD-tittande, har 6 säsonger att följa så det lär ju ta ett tag! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MrsMorn Posted August 27, 2008 Report Share Posted August 27, 2008 Jag ser enbart på DVD nu mera, så jag la också min röst på annat. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DrBryce Posted September 13, 2008 Report Share Posted September 13, 2008 Jag rippar alla mina DVDer ner på en server så jag lätt kan få fram valfritt avsnitt eller film... Mycket smidigare än att leta efter skivor... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Borgmi Posted September 16, 2008 Report Share Posted September 16, 2008 Jag tycker att kvalitén på TV-serierna är så sjukt dålig att det nästan är jobbigt. Burkigt ljud och kornig bild, så jag föredrar DVD. Plus att då kan man ju spola om det blir läskigt/dåligt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
McTwiggy Posted September 17, 2008 Report Share Posted September 17, 2008 Min röst hamnade på "annat" Jag upptäckte ST på tv (typ för 1,5 år sen) och såg några säsonger där men sen köpte jag alla säsongerna på dvd. Det är bättre med dvd för då bestämmer man ju själv när man vill titta (det var innan jag köpte min dvd-spelare med minne ;) ) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DrBryce Posted September 24, 2008 Report Share Posted September 24, 2008 Min röst hamnade på "annat" Jag upptäckte ST på tv (typ för 1,5 år sen) och såg några säsonger där men sen köpte jag alla säsongerna på dvd. Det är bättre med dvd för då bestämmer man ju själv när man vill titta (det var innan jag köpte min dvd-spelare med minne ;) ) Dvd-spelare med minne? Vad menar du då? Inbyggd hårddisk eller? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
McTwiggy Posted September 24, 2008 Report Share Posted September 24, 2008 (edited) Min röst hamnade på "annat" Jag upptäckte ST på tv (typ för 1,5 år sen) och såg några säsonger där men sen köpte jag alla säsongerna på dvd. Det är bättre med dvd för då bestämmer man ju själv när man vill titta (det var innan jag köpte min dvd-spelare med minne ;) ) Dvd-spelare med minne? Vad menar du då? Inbyggd hårddisk eller? ja nått sånt jag kan spara tv-program på min dvd ( iofs så är det sambon som sköter den biten :rodna: ) Edited September 24, 2008 by McTwiggy Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PZR Posted December 16, 2008 Report Share Posted December 16, 2008 (edited) Har Star Trek TNG - 20th Anniversary boxsen och då har man många härliga timmar med extramatrial som man kan se på mellan avsnitten Edited December 16, 2008 by PZR Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
preacher man Posted December 16, 2008 Report Share Posted December 16, 2008 Jag la oxå min röst på "annat" eftersom jag har en massa avsnitt inspelade från 5:an på VHS!!!! :rodna: men har bättrat mig å gjorde en beställning http://www.discshop.se/shop/ds_produkt.php...s&&ref= där går säsong 1 enbart på 399kr... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Holy Three Posted February 15, 2009 Report Share Posted February 15, 2009 Ända sedan jag fick mina DVD's har det blivit att jag kollat på dom istället. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts