Gå till innehåll
Aike

Är Voyager den sämsta serien?

Rekommenderade inlägg

Jag håller på DS9 av det jag har sett. Visst, DS9 är jättebra (och jag avgudar Bashir), men jämfört med TNG och det jag sett av Ent och TOS så är det ändå för min del oundvikligt att DS9 tar hem flopp-platsen. Sen att Voyager skulle vara den allra sämsta serien kan jag ju inte kommentera eftersom jag ej sett Voyager.

ENT är sämst i alla lägen . det är bara Hoshi Sato(kommer ihåg en rolig scen när hon föll genom taket och blev av med tröjan ) , Jolene Blalock och Portos som är nåt att hurra för
Själv tycker jag att det är Reed som lyfter fram serien :D Visst, T'Pol är svår att inte gilla, men Reed (och Trip) med deras ultrahärliga personligheter och accenter tycker jag är något av det som verkligen gör Enterprise till en av mina favorit tv-serier. Redigerad av johannalaforge

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Jag håller på DS9 av det jag har sett. Visst, DS9 är jättebra (och jag avgudar Bashir), men jämfört med TNG och det jag sett av Ent och TOS så är det ändå för min del oundvikligt att DS9 tar hem flopp-platsen. Sen att Voyager skulle vara den allra sämsta serien kan jag ju inte kommentera eftersom jag ej sett Voyager.

[.

Hur kan du inte ha sett Voyager? SVT har visat den, TV4 Sci Fi visar den och den finns på dvd.

Du har i alla fall en bra serie framför dig :D

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag tycker att en del av avsnitten han har med på listan inte alls hör hemma där.

Remember pch Tuvix är kanske inte det allra bästa i serien, men platsar definitivt inte på sämsta lista.

Redigerad av Aike

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Voyager är tillsammans med DS9 det bästa som skapats i min mening. Jag uppskattar alla serier och filmer mer eller mindre men just DS9 och Voyager är bäst. Ska jag ens försöka välja ut en serie som är mindre bra så får det nog bli TNG faktiskt. Men som sagt, jag gillar ju det mesta och tycker inte direkt att någonting är rent dåligt, kanske bara mindre bra.

Redigerad av Tuvok

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Generellt sett är väl Voyager inte så dum? Inte för att jag sett hela serien precis (Har inte TV4Scifi och prioriterar TNG-inköp just nu ;) ), men tillräckligt för att tycka att den inte är sämst av det jag sett iaf.

Vilken som är sämst är en annan fråga. Avsnittsmässigt finns det väl rejäla magplask hos alla serier, men sämst? Är inte stormförtjust i ENT precis, jag lägger nog den längst ner på rankingen. Den känns... anonym. Men ENT har åtminstone ett skepp som bas till skillnad från DS9, och jag vill ha skepp i Trek! :D

Redigerad av Marvin

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

DS9 sämst? Helgerån! :)

Nej, men allvarligt talat, VOY är överlag en svag serie men räddas upp av genom inslaget av Borg. Det stora problemet med VOY är själva besättningens karaktärer som ofta rätt platt skrivna och tyvärr ofta spelas rätt platt. Med undantag ska erkännas. Och historierna är ofta rätt enkla och actioninriktade.

DS9 är i min mening raka motsatsen, komplexa, välskrivna karaktärer, komplexa och intrikata arcer och historier, generellt bra skådespelare.

För att illustrera behöver vi bara titta på seriernas respektive kaptener, Sisko och Janeway. Den första komplex och välspelad den andra förutsägbar och enkelspårig och svagt spelad.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

ENT är sämst i alla lägen . det är bara Hoshi Sato(kommer ihåg en rolig scen när hon föll genom taket och blev av med tröjan ) , Jolene Blalock och Portos som är nåt att hurra för
Själv tycker jag att det är Reed som lyfter fram serien :D Visst, T'Pol är svår att inte gilla, men Reed (och Trip) med deras ultrahärliga personligheter och accenter tycker jag är något av det som verkligen gör Enterprise till en av mina favorit tv-serier.

Whaaaoow there! DS9 som flopp? Hold your horses! DS9 är ju kronjuvelen av Star Trek! Älskar de episka historierna som inte bara går ut på att visa "the forehead of the week"....

Voyager är kanske inte "stor" Star Trek... Den är väl som Star Trek-världens McDonalds... Lättillgänglig, billig, enkelt, och lättsmält. Smakar ok, men det handlar mer om utfodring än om kulinarisk upplevelse. Men ibland vill man ju bara bli mätt...

DS9 är mer som Foie gras, Chicken Cordon Bleu, och tryffel med Chateaubriand...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Whaaaoow there! DS9 som flopp? Hold your horses! DS9 är ju kronjuvelen av Star Trek! Älskar de episka historierna som inte bara går ut på att visa "the forehead of the week"....

Jag kan helt enkelt inte hålla med. TNG är för mig, och kommer alltid förbli, toppen av toppen. För mig kommer TNG alltid att vara perfektheten själv.

Sen kan jag dock ge DS9 cred för att de har med Worf :D Det gillar jag mycket (sen är det ju iallafall en mycket orginell serie, det kan jag inte förneka).

Redigerad av johannalaforge

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Känns som om vi har konstaterat att smaken är rätt olika, lite kul tycker jag.Det är svårt att säga vilken som är sämst de tar ju upp olika situationer och perioder i vårat kära universum,själv älskar jag DS9 tror jag håller på och kollar den för femte gången.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Sämt är definitivt ENT. :förbannad: I min värld räknas den serien inte som ST.

:blink: det är ju den bästa av dem alla :)

Sitter och småmyser när jag tittar på Scott Bakula :D

Redigerad av McTwiggy

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Sämt är definitivt ENT. :förbannad: I min värld räknas den serien inte som ST.

:blink: det är ju den bästa av dem alla :)

Sitter och småmyser när jag tittar på Scott Bakula :D

Hmm... Den är väl ok så länge de inte försöker rädda en snigel... :D

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
DS9 sämst? Helgerån!

håller med där . att kalla DS9 är totalt vanvettigt .

en del har sagt att serien handlar mer om att "brassa på för fullt med kanonerna" men deras utforskning av sig själva och verkligen stanna och lära sig Bajorkulturen , vilket aldrig Kirk eller Picard gjorde . nej de löste veckans problem och fort till nästa ställe . och det i en orginisation vars syfte var utforskning . visseligen har federationen skickat gubbar att "spionera" på raser som Ba´ku och Mintaka men varken Kirk eller Picard stannar som sagt länge nog för att lära känna kulturer på allvar .

men Sisko och hans folk håller till länge på Bajor och lär känna Bajoraner , Cardassianer och även Klingons på ett djup som Picard aldrig kommit nära . och slutar aldrig att upptäcka sidor hos sig själva

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
DS9 sämst? Helgerån!

håller med där . att kalla DS9 är totalt vanvettigt .

en del har sagt att serien handlar mer om att "brassa på för fullt med kanonerna" men deras utforskning av sig själva och verkligen stanna och lära sig Bajorkulturen , vilket aldrig Kirk eller Picard gjorde . nej de löste veckans problem och fort till nästa ställe . och det i en orginisation vars syfte var utforskning . visseligen har federationen skickat gubbar att "spionera" på raser som Ba´ku och Mintaka men varken Kirk eller Picard stannar som sagt länge nog för att lära känna kulturer på allvar .

men Sisko och hans folk håller till länge på Bajor och lär känna Bajoraner , Cardassianer och även Klingons på ett djup som Picard aldrig kommit nära . och slutar aldrig att upptäcka sidor hos sig själva

Verkligen bra skrivet om DS9 där! *lyfter på hatten*

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Jag har svårt att sätta bäst och sämst stämpel på serierna. Alla har sin charm och ds9 är definetivt inte sämst men den fordrar nog längst tid att sätta sig in i. J.

Ja, precis! Det är lite "tuggmotstånd" i den... Man kan inte förvänta sig samma lättsmälta underhållning som i Voyager från den...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Jag har svårt att sätta bäst och sämst stämpel på serierna. Alla har sin charm och ds9 är definetivt inte sämst men den fordrar nog längst tid att sätta sig in i. J.

Ja, precis! Det är lite "tuggmotstånd" i den... Man kan inte förvänta sig samma lättsmälta underhållning som i Voyager från den...

Voyager har den bästa piloten och sannolikt den bästa första säsongen i modern Trek. Tyvärr blir serien aldrig så värst mycket bättre, vilket de andra serierna (förutom TOS) blir.

Voyager är en mycket bra serie. Bra karaktärer som alla får utrymme att synas.

Men den är sämst i Trek. Flera skäl varför det är så. Den har för få riktigt bra avsnitt som Caretaker, Scopion 1 och 2 och The Gift. Sedan är den lite TNG deluxe med fokus på borgerna och en del karaktärer är lite väl lika, som till exempel B´lanna känns som en kvinnlig Worf. Den är nästan den serie som är minst originell. Till sist så vet ju alla att den slutar med att de kommer hem redan efter första avsnittet :rolleyes:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Voyager har den bästa piloten och sannolikt den bästa första säsongen i modern Trek. Tyvärr blir serien aldrig så värst mycket bättre, vilket de andra serierna (förutom TOS) blir.

Voyager är en mycket bra serie. Bra karaktärer som alla får utrymme att synas.

Men den är sämst i Trek. Flera skäl varför det är så. Den har för få riktigt bra avsnitt som Caretaker, Scopion 1 och 2 och The Gift. Sedan är den lite TNG deluxe med fokus på borgerna och en del karaktärer är lite väl lika, som till exempel B´lanna känns som en kvinnlig Worf. Den är nästan den serie som är minst originell. Till sist så vet ju alla att den slutar med att de kommer hem redan efter första avsnittet :rolleyes:

Jo... Det har jag aldrig tänkt på, men lite så är det ju... B'lanna är Worf, Tuvok är Spock, Seven är Data, Chakotay är Riker, Kim känns lite som Chekov ibland fast med asiatiskt utseende som en vink åt Zulu, EMH har McCoys dåliga humör... etc... Intressant observation...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

grejen med DS9 är nog att den har en röd tråd(Dominion) till skillnad från TOS , TNG och VOY där varje avsnitt oftast handlar om en helt ny sak och tidigare avsnitt har inte lika stor betydelse . har tittat lite på mina DS9-boxar med en kompis och valt avsnitt på måfå och det har varit lite störande för honom eftersom han inte har en aning om vad som hänt , det blir som att b??rja läsa mitt i boken säger han.

har jag fel där tro?

Redigerad av K´hogh son of Klintoch

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Något jag absolut saknade på listan över sämsta avsnitt var "Skin of Evil" TNG däremot tycker jag att flera av VOY avsnitten han hade med är riktigt bra :huh::) förstår inte varför treshold är sämst t.ex. ok för att slutet är lite sådär med avsnittet i sig är hyfsat bra. Smaken är som baken antar jag

Beträffande sämsta serie skulle jag nog säga ENT, den är den serie som kommit längst ifrån Trek's kärna. Något som helt enkelt bara är löjligt är T'pols förvandligt till "mänklig vulcan", det luktar självgodhet het för att vi människor är "bäst" (jordenflaggor viftas med besatthet) och alla borde vara som oss, kan inte vulcans få vara vulcans? Sen har vi det överdrivna temat att rädda världar - Jorden, Jorden igen, Vulcan, Jorden en gång till, Andoria samt Qonos - (som jag skrivit om i andra trådar), kan de inte bara utforska någon ovanlig planet ibland eller dyl? <_<

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu