Jump to content
Sign in to follow this  
Aike

Är Voyager den sämsta serien?

Recommended Posts

Nej! Voyager är verkligen inte sämst. Janeway är kanske lite enkelspårig, visst, men det är en skön och som någon sa, lättsmält serie.

När det gäller DS9, så är det väldiga variationer på kvaliten där. Vissa avsnitt är tomma och känns bara som billig utfyllnad, men när DS9 är bra så är det som julafton! När Sisko har hår så är serien ganska dålig. Sen rakar han av sig det, och då blir det bättre. När han skaffar skägg blir det riktigt bra! Sisko är en underbar kapten med många olika sidor, och hans kontakt med bajoranerna och inte minst profeterna är väldigt djup, och jag gillar den förändringen han genomgår. Men, som sagt, DS9 har sina dåliga dagar också.

Lite OT kanske, eftersom att tråden handlade om VOY, men aja..

Host, host! (Sorry, men det ligger i min natur att besservisra.) Han skaffade skägg först, SEN rakade han av håret. Annars håller jag helt med. ^^

Är du säker? :huh: Du kan ha rätt faktiskt :) ska undersöka saken!

Japp, du hara bara sett 2 säsonger. Det är andra halvan av serien jag inte gillar och det är där Janeway går från sympatiskt kontrollfreak till bitchig klimakteriekärring.

Det var ju också en beskrivning. Men å andra sidan är det väl det som kallas för karraktärsutveckling? J.

Voyager är absolut inte den sämsta och sluta med skitsnacket om enterprise den är ju riktigt bra.

Oj där måste någon ha tryckt på en kännslig nerv. :P

Vi har alla olika smak och åsikter. Vissa tycker att det du kallar "skitsnacket" är sanning. Det är sådant vi accepterar från varandra här på forumet. Och halva saken med diskusioner är att vi har olika synvinklar. Personligen är jag inte alls så förtjust i ENT, men jag accepterar givetvis att vissa tycker den serien är bäst, och jag ger mig gärna in i diskusioner med de som tycker olika. Tycker det är mycket givande.

Jag vet och så känslig var inte nerven enterprise är den mest annorlunda serien och jag gillar den :) andra inte :( men utan olika åsikter skulle inte det vara lika kul med ett forum. Själv rankar jag originalserien lägst men det är en annan sak.

Edited by Mr Trek

Japp, du hara bara sett 2 säsonger. Det är andra halvan av serien jag inte gillar och det är där Janeway går från sympatiskt kontrollfreak till bitchig klimakteriekärring.

Det var ju också en beskrivning. Men å andra sidan är det väl det som kallas för karraktärsutveckling? J.

haha, ja, fast det visar väl att all karaktärsutveckling inte är av godo.

jag tycker VOY är den bästa helt klart den är inte seg och bara masa prat det händer lite och alla karaktärer släps fram inte som i ENT gillar den också men ddet käns som att archer hela tiden är huvud parson :osäker:

Hej morgan,

Välkommen till forumet!

Presentera gärna dig själv i forumet Pesentera dig själv>Ny här på forumet kom bara ihåg att man inte får skriva dubbla

Detta må vara min allra först post här på forumet, men jag är knappast en newbie när det gäller Star Trek serierna. Jag var hemskt besatt av Star Trek: Voyager när den visades på SVT för många år sen; jag var inte särskilt gammal när den sändes då. Hann inte ens med två hela säsonger av nån anledning jag ej minns idag, men tacka gudarna för Tv4 Science Fiction! Min nya favoritkanal helt klart! Jag ser nu Voyager fem dagar i veckan trots jobbet (automatiskt inspelning yay!) och enda sedan pilot avsnittet har jag blivit förälskad i serien för andra gången. Delvis för att det är den enda serien med en kvinnlig kapten (ja, jag är tjej vilket kan ha något med det att göra) som är awesome men också för jag tycker personligen att själva handlingen i sig är väldigt underhållande. Har endast sett de avsnitt/säsonger som visas på Tv4 sci-fi så jag kan inte utala mig om senare avsnitt...

Tidigare i veckan blev jag också klar med mitt TNG maraton och går igenom Star Trek filmerna med TNG karaktärerna, varav därefter jag ska börja kolla på Star Trek: Enterprise. DS9 kommer jag till 99% aldrig att följa på grund av icke imponerande skådisar och reklamen på Tv4 Sci-Fi har inte gjort mig ett dugg nyfiken på serien. Jag kommer nog inte heller någonsin se ett avsnitt av Star Trek originalet. För mig kommer alltid Voyager ligga etta på listan, tätt följd av TNG och sedan filmerna.

Host, host! (Sorry, men det ligger i min natur att besservisra.) Han skaffade skägg först, SEN rakade han av håret. Annars håller jag helt med. ^^

Är du säker? :huh: Du kan ha rätt faktiskt :) ska undersöka saken!

Ja, jag är säker. Såg nyligen igenom säsong 3-5 så jag borde nog veta. ^_^

^Nja, läs det första inlägget. I det finns en länk till en film där en kille listar sina sämsta avsnitt. Väldigt många var Vgr-avsnitt. Frågan var om han rätt eller fel. Men det har som så många andra trådar gör här kommit att handla om något annat till stor del.

Sedan behöver man dock inte svara på frågan eftersom Stephen Colbert har svaret om Voyagers kvalitet:

http://www.colbertnation.com/the-colbert-r...--roland-burris

Klippet är fyra minuter drygt och Star Trek nämns i slutet av det.

Edited by Aike

Ge ds9 en ärlig chans! Den tar sin tid att komma in i och kan vara besvärlig att följa och svår att förstå men många är de som har omvänts från skeptiker till älskare av den. Så dissa den inte pga tråkig reklam! J.

Haha, det finns ju i alla fall 1% chans att jag kommer titta på åtminstone pilotavsnittet av DS9 men ärligt talat så har jag varken energin eller intresset att komma in i en ny serie just nu, även om det är Star Trek. Men du har rätt, kanske inte ska dissa den totalt.

Dem få DS9 avsnitten jag sett har varit bra och jag tänker nog se den som nästa serie jag ser.

Offtopic: Mitt 100:e inlägg stjärnflottan nu kommer jag :)

Edited by Mr Trek

Kolla på den här rankingen ett fan har gjort på you tube. De flesta av avsnitten han listar på sin topp 20 lista över sämsta avsnitt är Voyageravsnitt.

http://www.youtube.com/watch?v=z3XQ_ez_qqI

Har han rätt eller fel?

Lite sent svar kanske men Han får ranka bäst han vill men jag anser att Voyager är den överlägset bästa serien av dem alla.

Kolla på den här rankingen ett fan har gjort på you tube. De flesta av avsnitten han listar på sin topp 20 lista över sämsta avsnitt är Voyageravsnitt.

http://www.youtube.com/watch?v=z3XQ_ez_qqI

Har han rätt eller fel?

Lite sent svar kanske men Han får ranka bäst han vill men jag anser att Voyager är den överlägset bästa serien av dem alla.

Håller totalt med!!!

Alla serier har sin egen charm. Man får isf gå utefter olika kriterier av serierna, såsom visuella effekter, manus etc. Det som jag mest stör mig på är alla kontinurlighets problem, att olika manusförfattare kastar om olika events bara för att de ska få det att passa ihop med avsnitten, det e ganska kasst tycker jag.