Lorien Posted December 2, 2008 Report Share Posted December 2, 2008 (edited) Jag har läst att en ny spinoff på Stargate ska göras när Stargate Atlantis slutar sändas den närmaste tiden. Den heter Stargate Universe. "Stargate Universe är den tredje serien, där inspelningen kommer att börja efter att de två nya filmerna (Stargate: Continuum och Stargate: The Ark of Truth) är klara. Konceptet bygger på att en nionde symbol kombineras med symbolerna på Stjärnporten, vilket medför att en ny dimension läggs till när det gäller det platser vi kan besöka genom stjärnporten. Det hela börjar för 1 000 000 år sedan när De Gamla skickar iväg ett rymdskepp tvärs igenom universum som skulle sprida ut stjärnportar. Stargate Universe kommer att spelas in under sommaren 2009 och sändas under samma år och det kommer vara 20 avsnitt." http://sv.wikipedia.org/wiki/Stargate Vad tror ni om dessa planer och vad har ni för förväntningar på en eventuell ny spinoff? Edited January 25, 2009 by Jocke Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
startrek92 Posted December 2, 2008 Report Share Posted December 2, 2008 Hmm undrar varför inte Stargate filmerna kom till bio... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
K´hogh son of Klintoch Posted December 2, 2008 Report Share Posted December 2, 2008 (edited) nu har jag inte sett någon av filmerna(ja , om man inte räknar den första med Kurt Russel då) men troligen var det med dom som det var med en av Babylon 5 filmerna jag såg , en typ av "direkt till video/DVD" filmer Edited December 2, 2008 by K´hogh son of Klintoch Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Supreme Commander JAF Posted December 2, 2008 Report Share Posted December 2, 2008 Jag gillar stargate och ser fram emot nya avsnitt men jag är lite orolig när de säger att det ska bli en mer renodlad ungdomsserie. Det brukar betyda rader av slag under bältet skämt vilket kanske inte passar alla. Nä bättre då när den goda översten inte får döpa skeppen de hittar till Enterprise av någon outgrundlig anledning som jag inte blir klok på. Det kan väl aldrig ha med rättigheter att göra, va? Nä... J. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Unkas Posted December 2, 2008 Report Share Posted December 2, 2008 Ser fram emot denna serie. Gillar både SG-1 och Atlantis, och det fins ingen direkt tendens på att SG skulle vara uttömd på ideer. Hoppas att nya "Stargate Universe" fortsätter i samma goda stil som föregångarna. Mycket roligt att få se "De Gamla" och deras enorma teknik. Fins fortfarande mycket att lära om dem. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lorien Posted December 8, 2008 Author Report Share Posted December 8, 2008 Jag håller med dig Supreme Commander JAF när det kommer till det om att det ska vara en renodlad ungdomserie, men man vet aldrig. Det kan mycket väl bli bra så länge dom har en bra story och bra skådespelare. För enligt mig tappade Stargate SG-1 en del av charmen när Richard Dean Anderson karaktär överste Jack O'Neill försvann, men de andra gruppmedlemmarna fick mig att kolla vidare på serien. Jag tyckte inte om den som ersatte Richard Dean Anderson måste jag påpeka. Men vi får hoppas på det bästa och hålla tummarna. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Unkas Posted December 9, 2008 Report Share Posted December 9, 2008 När Richard Dean Andersons karaktär, överste Jack O'Neill, försvann, eller började försvinna, så sörjde jag. Tycker inte ersättaren på långa vägar kunde "fylla hans skor". Och fast jag gillar de andra karaktärerna, så saknas de mycket utan Jack O'Neill. Val var dock en stor tröst efter förlusten av Jack. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Supreme Commander JAF Posted December 9, 2008 Report Share Posted December 9, 2008 Dean anderson bevisar väl vad en duktig skådespelare kan göra åt en serie. Det blir lite av en picard effekt när han är med. Därmed inte sagt att någon av de övriga skådisarna är dåliga. J. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aike Posted December 9, 2008 Report Share Posted December 9, 2008 Tröttnar inte folk på Stargate? Eller klarar den sig i brist på annat? Filmen var bra, men inget märkvärdigt. Serierna kan jag inte säga är mer än medelmåttiga till bra, det lilla jag har sett. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Supreme Commander JAF Posted December 9, 2008 Report Share Posted December 9, 2008 Uppenbarligen inte. Jag tycker den är jättebra och väl värd att följa. Atlantis är den bästa sci fi serien för närvarande. J. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Unkas Posted December 9, 2008 Report Share Posted December 9, 2008 Inte heller jag har tröttnat. Tycker det är en gångbar serie, i vilken det fins mycket att utveckla. Hoppas på den nya serien. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
T'Pol Posted December 9, 2008 Report Share Posted December 9, 2008 Usch nej, jag ser Stargate Universe som en mördare. Det e ju tack var den SGA blev nerlagd. fatta inte varför de inte kunde köra båda samtidigt, det gjorde de ju men SG-1 å SGA. Sen bara tanken på att de ska ha en grupp yngre karaktärer få mig att bli rädd. Hur ska man lixom kunna jobba i rymden när man inte gått ur College? för College kan de omöjligt ha gått ur om man kolla på ålder de hade tänkt sig att ha på karaktärerna. Denna serie blir kallad för både Stargate Voyager: Boldly go where every show has gone before. Och Stargate 90210: In space no one can hear you angst. Men jaja, man få ju ge den en chans, den kanske blir bra trots allt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Unkas Posted December 11, 2008 Report Share Posted December 11, 2008 T'Pol, du har sannerligen ett ont öga till den nya serien. :blink: Men om den är anledning till att SGA lades ner, så kan jag förstå dig. Det förefaller märkligt att de lägger ner Atlantis om serien fortfarande hade bra tittarsiffror, men det kanske den inte hade sissta säsongen? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Supreme Commander JAF Posted December 12, 2008 Report Share Posted December 12, 2008 Det känns som att serier får kortare tid nu för tiden och det kanske är så att fem säsonger är den nya standarden för en framgångsrik serie (på tngs tid var det ju sju). Jag kan hålla med om att man nog kunde ha fått ut ytterliggare ur Wraithkonflikten men det är ingen idé att pressa ut för mycket (10 säsonger för sg1 var definitivt ett par för mycket!) ur en serie. Men även om jag är rädd för vad Universe kommer att bli så sågar jag den inte på förhand utan håller tummarna för att det kommer att bli något bra. J. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Keiko Posted December 12, 2008 Report Share Posted December 12, 2008 Tja, jag har sett första filmen och vissa slumpade avsnitt från både SG-1 och Atlantis och gillade allt. Så nysattsning är väl inte helt fel... Om något visas på 6:an så skulle jag i alla fall se det med glädje. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Supreme Commander JAF Posted December 13, 2008 Report Share Posted December 13, 2008 Med tanke på att sexan visat både sg:1 och atlantis så är väl chansen stor! Och jag brukar säga att gillar man st så är chansen stor att man gillar sg. J. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Keiko Posted December 13, 2008 Report Share Posted December 13, 2008 Ja, du har nog helt rätt, på båda punkter, har aldrig tänkt på att många ST-älskare gillar SG, även om jag märkt det. :lol: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
W T Riker Posted December 14, 2008 Report Share Posted December 14, 2008 ja en spinoff är väl alltid roligt att se men det är väldigt dåligt att dom la ner SGA vilket är min favorit serie (efter star trek) :arg: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aliline Posted December 15, 2008 Report Share Posted December 15, 2008 (edited) Första skådespelaren klar: Robert Carlyle Passes Through 'Stargate' The next iteration of the Sci Fi Channel's "Stargate" franchise has found its star in Robert Carlyle. The "Full Monty" and "28 Weeks Later" star has taken the lead role in "Stargate Universe," the third series in the franchise that was spun off from the 1994 movie. The show is slated to premiere with a two-hour movie on Sci Fi this summer. "[Carlyle] brings a depth, intelligence and complexity to his roles, which will fit perfectly with the fresh, new reinvention of this franchise," says Mark Stern, Sci Fi's head of original programming. "Stargate Universe" will take a somewhat darker tone than its predecessors, "SG-1" and "Atlantis." It centers on a group of soldiers and civilians who are forced through a Stargate and wind up on an ancient ship in the far reaches of space. Carlyle will play a character named Dr. David Rush, who is the crew's best hope of discovering the ship's mysteries and getting them home but who also has an agenda of his own. The show will be Carlyle's first TV series in the United States, although he has done a couple of TV movies in the past, including FOX's " 24: Redemption" and CBS' " Hitler: The Rise of Evil." His credits also include "Trainspotting," "Eragon" and "The World Is Not Enough." Edited December 15, 2008 by Aliline Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
commander ricochet Posted December 15, 2008 Report Share Posted December 15, 2008 Hmm fast ska dom göra den mer inriktad till en yngre publik så bangar jag i alla fall på denna serie som för övrigt har varit eminent och välgjord! :arg: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Supreme Commander JAF Posted December 16, 2008 Report Share Posted December 16, 2008 Jag tänker i varje fall ge den en ärlig chans! J. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Unkas Posted December 17, 2008 Report Share Posted December 17, 2008 Samma här. Fast det sägs att den kommer att vara för yngre, så hoppas jag på serien, då jag verkligen gillar de två tidigare serierna. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr Trek Posted January 18, 2009 Report Share Posted January 18, 2009 har höga förväntningar gillar stargate någon som vet om den ska visas på tv6? även om jag tror det de har ju visat all annan stargate Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ambreal Posted January 25, 2009 Report Share Posted January 25, 2009 Trodde att denna Stargate var den tecknade versionen men fick det tydligen om bakfoten. Tja, jag har en stark känsla av att denna Stargate kommer innebär nya skådisar/karaktärer och jag är fortfarande fäst vid karaktärerna från SG-1. Är själv ett hardcore Vala fan och tvivlar tyvärr på att hon kommer dyka upp i Stargate Universe, så jag kommer inte visa denna serie ett uns intresse än så länge... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lal Posted January 25, 2009 Report Share Posted January 25, 2009 Det tog ett tag för mig att acceptera SGA och titta igenom säsongerna. Jag tyckte att det var pinsamt att John Sheppard var, eller åtminstone försökte vara, så lik Jack O'Neill. Teal'c ersattes av Teyla, en karaktär som inte tillför SGA någonting och är dötrist enligt mig. Wraith-konfliken och Ancient-teknologin var vad som fick mig att tycka att serien var ok. Jag hoppas att karaktärerna i Stargate Universe blir bättre än i Stargate Atlantis, annars får de lägga vääääldigt mycket energi på specialeffekter o.d. för att den ska vara sevärd... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts