preacher man Posted December 17, 2008 Report Share Posted December 17, 2008 (edited) jag letade men hittade ingen tråd om filmtipps om andra filmer än Star Trek kanske vi kunde lämna tips hit från bla youtube.se Här e en bra film med Will Smith jag såg för ett tag sen skulle ge den en 4 av 5 möjliga I am Legend http://se.youtube.com/watch?v=o7CC0kbGj6s Edited December 17, 2008 by preacher man Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
preacher man Posted December 17, 2008 Author Report Share Posted December 17, 2008 Här e en film som redan är en klassiker enligt mig 5 av 5 The Day After Tomorrow http://se.youtube.com/watch?v=SnvqsWVluCE Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jocke Posted December 17, 2008 Report Share Posted December 17, 2008 Detta handlar inte enbart om Star Trek, så det flyttas till Ten Forward. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
preacher man Posted December 18, 2008 Author Report Share Posted December 18, 2008 Tack visste inte vart jag skulle lägga in den här tråden Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Borgmi Posted December 18, 2008 Report Share Posted December 18, 2008 Pulp fiction! Helt klart. Underbar film. Det finns många fler också, men det är lite tomt just nu. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
preacher man Posted December 18, 2008 Author Report Share Posted December 18, 2008 Såg den här helt underbara filmen igår http://se.youtube.com/watch?v=yoyPu95yCxw&...feature=related Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tom_Hell Posted December 19, 2008 Report Share Posted December 19, 2008 Pulp fiction! Helt klart. Underbar film. Det finns många fler också, men det är lite tomt just nu. Själv tycker jag Reservoir Dogs är en lite bättre film, men det är absolut inget fel på Pulp. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Unkas Posted December 24, 2008 Report Share Posted December 24, 2008 Pulp Fiction gjorde stort intryck på mig när jag såg den första gången. Men nu när jag sett den några gånger så tycker jag att Reservoir Dogs håller sig mycket bättre i längden. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
preacher man Posted December 24, 2008 Author Report Share Posted December 24, 2008 Men vad sägs om "Snatch" .. God Jul alla.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Supreme Commander JAF Posted December 24, 2008 Report Share Posted December 24, 2008 Jag rekomenderar skarpt alla filmer jag har skrivit. Hoppas bara att någon filmproducent lyssnar på den rekommendationen. J. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tom_Hell Posted January 7, 2009 Report Share Posted January 7, 2009 Jag rekomenderar skarpt alla filmer jag har skrivit. Hoppas bara att någon filmproducent lyssnar på den rekommendationen. J. Och jag rekommenderar alla de av dina filmer som den där producenten låter mig regissera och spela med i! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Supreme Commander JAF Posted January 7, 2009 Report Share Posted January 7, 2009 Varför inte? Svenska regissörer som förstår sig på sci fi/fantasy växer ju inte på trän direkt. Bra skådisar finns det fler av förvisso men jag misstänker ändå att en del masscener i mina filmer inte direkt kommer att göra sveriges skådespelare arbetslösa... J. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr Trek Posted January 22, 2009 Report Share Posted January 22, 2009 Måste säga att jorden runt på 80 dagar filmen är riktigt bra men den är absolut inte som boken. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tom_Hell Posted January 22, 2009 Report Share Posted January 22, 2009 Måste säga att jorden runt på 80 dagar filmen är riktigt bra men den är absolut inte som boken. Vilken av alla versioner syftar du på? Själv satt jag och såg UHF igen och denna gång med kommentarsspåret. Faktiskt nästan lika roligt som att se filmen. "Weird" Al och regissören kompletteras emellanåt av Michael Richards och en del andra som tittar förbi. De ringer till och med upp Victoria Jackson för en kommentar och hon låter minst sagt överraskad! Rekommenderas för alla som gillade filmen elelr tror att de gillar "Weird" Al. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr Trek Posted January 22, 2009 Report Share Posted January 22, 2009 Tänker på den med Jackie Chan. Där Fogg är en ung uppfinnare... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RoLaren Posted May 20, 2009 Report Share Posted May 20, 2009 Jag går rätt ofta på bio och har sett en hel del bra flmer. Rekommenderar Wolverine och Star Trek. Nu var jag och såg Änglar och Demoner. Den var förutsägbar, ointressant och seg. Och nej, jag har inte läst boken. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fmi Posted May 20, 2009 Report Share Posted May 20, 2009 Nu var jag och såg Änglar och Demoner. Den var förutsägbar, ointressant och seg. Och nej, jag har inte läst boken. Såg filmen på premiären, och jag håller inte med om att den var seg. Tvärtom tycker jag att den var rätt intensiv och i allmänhet en helt ok "spänningsaction" (eller vad man nu ska kalla den här genren). Om man dessutom tycker att det är skoj med konspirationsteorier så är det nog en film man helt klart uppskattar. För mig var filmen också förutsägbar, men jag undrar om inte det har ett samband med att jag faktiskt har läst boken Ett filmtips från mig är; The man from Earth - http://us.imdb.com/title/tt0756683/ An impromptu goodbye party for Professor John Oldman becomes a mysterious interrogation after the retiring scholar reveals to his colleagues he is an immortal who has walked the earth for 14,000 years. I en av rollerna ses John Billingsley (Plox i Enterprise). Det var verkligen en film som fick mig att "WOW!":a efteråt. Det som gör filmen så speciell är att det i princip är en enda lång dialog. Om jag inte minns helt fel utspelar sig 95% av filmen i en liten stuga där en bunt människor lyssnar på en mans berättelse. Det är därmed inte en film för den som vill ha fartfylld action, utan snarare den som vill se något tankeväckande. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RoLaren Posted May 21, 2009 Report Share Posted May 21, 2009 Jag håller med Fmi, har man inte sett The Man from Earth ska man absolut göra det. Förutom Billingsley är Tony Todd, som bl a spelat Worfs brorsa Kurn, med i rollistan. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RoLaren Posted May 28, 2009 Report Share Posted May 28, 2009 Var och såg Night at the Museum: Battle of the Smithsonian igår. Den var ok men jag tycker nog inte den är en "biofilm". Den passar bättre som film på en hemmakväll med familjen. Filmen var lika amerikansk patriotisk som jag trodde den skulle vara. Bäst var Hank Azaria som Kahmunrah. Filmen är bättre än Änglar och Demoner men klart sämre än Star Trek. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Supreme Commander JAF Posted May 28, 2009 Report Share Posted May 28, 2009 Har själv funderat på att se tvåan då jag tyckte ettan var riktigt bra. Dessutom undrar jag hur sekvensen där de bränner av en saturn 5 raket (med i trailern) funkar... J. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Unkas Posted May 29, 2009 Report Share Posted May 29, 2009 Tänkte tippsa om en ganska allvarlig film från 1979, med Michael Caine och Peter Ustinov i huvudroller. Även Omar Sharif fins med. Dessa skådespelare talar för sig själva skulle jag villja säga. Ashanti hetter filmen och handlar om en läkare vars fru blir kidnappad av slavhandlare, och utspelar sig i Afrika. http://www.imdb.com/name/nm0000323/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RoLaren Posted May 29, 2009 Report Share Posted May 29, 2009 User rating på imdb är 4.9 http://www.imdb.com/title/tt0078801/ Nåväl, det är en film jag inte sett och den rekommenderas av en trekker så nu undrar jag var man får tag i den. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Unkas Posted May 29, 2009 Report Share Posted May 29, 2009 User rating på imdb är 4.9 http://www.imdb.com/title/tt0078801/ Nåväl, det är en film jag inte sett och den rekommenderas av en trekker så nu undrar jag var man f??r tag i den. Det kanske inte är en film som passar alla i dag, men jag tyckte det kunde vara kul att tippsa om en något äldre film. Det är mest klassiker från 80-talet och framåt som det tippsas om. Jag köpte min på Discshop. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aike Posted May 29, 2009 Report Share Posted May 29, 2009 Sherrifen med Gary Cooper är annars en riktig klassiker om man vill se en äldre film. Mycket spännande och smart uppbyggd. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pela Posted May 30, 2009 Report Share Posted May 30, 2009 Pans Labyrint är min favoritfilm. Det mesta av regissören Guillermo del Toro är klart sevärt. Ser verkligen fram emot hans version av Bilbo. En annan favoritregissör är Terry Gilliam. Brazil är suverän, science fiction när den är som roligast, och mest obehaglig. Luc Besson har också gjort en del riktigt bra. Subway till exempel. För att nämna några få bra filmer. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts