Jump to content

Filmtips

preacher man

Recommended Posts

jag letade men hittade ingen tråd om filmtipps om andra filmer än Star Trek kanske vi kunde lämna tips hit från bla youtube.se

Här e en bra film med Will Smith jag såg för ett tag sen skulle ge den en 4 av 5 möjliga

I am Legend http://se.youtube.com/watch?v=o7CC0kbGj6s

Edited by preacher man

• 2 weeks later...
  • 3 weeks later...
Måste säga att jorden runt på 80 dagar filmen är riktigt bra men den är absolut inte som boken.

Vilken av alla versioner syftar du på?

Själv satt jag och såg UHF igen och denna gång med kommentarsspåret. Faktiskt nästan lika roligt som att se filmen. "Weird" Al och regissören kompletteras emellanåt av Michael Richards och en del andra som tittar förbi. De ringer till och med upp Victoria Jackson för en kommentar och hon låter minst sagt överraskad! :D

Rekommenderas för alla som gillade filmen elelr tror att de gillar "Weird" Al.

• 3 months later...
Nu var jag och såg Änglar och Demoner. Den var förutsägbar, ointressant och seg. Och nej, jag har inte läst boken.

Såg filmen på premiären, och jag håller inte med om att den var seg. Tvärtom tycker jag att den var rätt intensiv och i allmänhet en helt ok "spänningsaction" (eller vad man nu ska kalla den här genren). Om man dessutom tycker att det är skoj med konspirationsteorier så är det nog en film man helt klart uppskattar.

För mig var filmen också förutsägbar, men jag undrar om inte det har ett samband med att jag faktiskt har läst boken :)

Ett filmtips från mig är;

The man from Earth - http://us.imdb.com/title/tt0756683/

An impromptu goodbye party for Professor John Oldman becomes a mysterious interrogation after the retiring scholar reveals to his colleagues he is an immortal who has walked the earth for 14,000 years.

I en av rollerna ses John Billingsley (Plox i Enterprise).

Det var verkligen en film som fick mig att "WOW!":a efteråt. Det som gör filmen så speciell är att det i princip är en enda lång dialog. Om jag inte minns helt fel utspelar sig 95% av filmen i en liten stuga där en bunt människor lyssnar på en mans berättelse. Det är därmed inte en film för den som vill ha fartfylld action, utan snarare den som vill se något tankeväckande.

Var och såg Night at the Museum: Battle of the Smithsonian igår. Den var ok men jag tycker nog inte den är en "biofilm". Den passar bättre som film på en hemmakväll med familjen. Filmen var lika amerikansk patriotisk som jag trodde den skulle vara. Bäst var Hank Azaria som Kahmunrah. Filmen är bättre än Änglar och Demoner men klart sämre än Star Trek.

Tänkte tippsa om en ganska allvarlig film från 1979, med Michael Caine och Peter Ustinov i huvudroller. Även Omar Sharif fins med. Dessa skådespelare talar för sig själva skulle jag villja säga.

Ashanti hetter filmen och handlar om en läkare vars fru blir kidnappad av slavhandlare, och utspelar sig i Afrika.

http://www.imdb.com/name/nm0000323/

User rating på imdb är 4.9 :huh:

http://www.imdb.com/title/tt0078801/

Nåväl, det är en film jag inte sett och den rekommenderas av en trekker så nu undrar jag var man f??r tag i den.

Det kanske inte är en film som passar alla i dag, men jag tyckte det kunde vara kul att tippsa om en något äldre film. Det är mest klassiker från 80-talet och framåt som det tippsas om.

Jag köpte min på Discshop.

Pans Labyrint är min favoritfilm. Det mesta av regissören Guillermo del Toro är klart sevärt. Ser verkligen fram emot hans version av Bilbo.

En annan favoritregissör är Terry Gilliam. Brazil är suverän, science fiction när den är som roligast, och mest obehaglig.

Luc Besson har också gjort en del riktigt bra. Subway till exempel.

För att nämna några få bra filmer.