Gå till innehåll

Rekommenderade inlägg

• Svar 1,4k
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva medlemmar i ämnet

Postad

Man märker verkligen av att man inte har varit aktiv så mycket sista åren, är till stor del helt nya människor jämfört med när jag var mer aktiv ^^ Börjat kolla igenom Enterprise igen för skoj skull så kan då alltid vara skoj vara lite mer aktiva inom de sociala nätverket :)

Postad

Välkommen tillbaka! Dig har man sett ganska många inlägg från när man läst gamla trådar, bra jobbat! :)

Joo alltid skoj spanna på ens gamla inlägg från ens unga dagar, var alldelens för mycket onödiga tecken i meningarna som punkter och sånt frågar man mig nuförtiden :D

Postad

Haha! När jag läser mina äldre inlägg ser jag nästan bara paranteser :) Det var inte många av mina inlägg som saknade en parantes då! :o

Känns verkligen som om det var en miljon år sedan man gjorde de där inläggen :) Inte konstigt endå med tanke på att jag gick sjuan när jag blev medlem här och man har ju nu hunnit bli vuxen. Sett på min vännerlista att flesta som jag skrev mer med på den tiden har inte varit inne här på flera år.

Postad

Jag gick själv i sexan när jag gick med :) Och nu går jag i åttan :o

Kan tänka mig att just i Sverige är det mindre person i sina yngre dagar som upptäcker Star Trek. När jag började se gick det på SVT som alla hade, nu förtiden är det väll egentligen bara på tv4 sci-fi som Star Trek sänds nuförtiden. Att det inte heller skapas några ny serie lär ju även göra mycket, nu förtiden får man vara nöjd med att sukta efter Chris Pine vart tredje år ;)

Postad

Själv upptäckte jag det när det fortfarande gick på TV6 och blev hyfsat fascinerad! Efter det gick det utför :D ...

Haha mm brukar vara så, mitt första Star Trek avsnitt var säsong 4 avsnitt 1 "Scorpion" av Voyager och efter bara sett några minuter var jag fast. Star Trek skapade väll egentligen mitt stora intresse för sci-fi.

• 2 veckor senare...
Postad

Jag är visst inte ensam om att återvända... Men jag räknar nog med att jag är bortglömd. Jag gick trots allt med för någran år sedan, och gjorde inte så många inlägg. Men här är jag i alla fall!

Voyager är den Star Trek-serie jag är intresserad av. Jag har sett en hel del Enterprise också, när det gick i SVT för några år sedan. Men VOY var min inträdesbiljett till ST-världen, där jag låg gömd bakom soffan och smygtittade :visslar: (mina äldre syskon följde serien, men jag bedömdes vara "för ung" under större delen av VOY:s sändnigsperiod). Mitt VOY-intresse kom nyligen tillbaka med full kraft, och här är jag!

Postad

Välkommen Queen Arachnia. Kul namn. Har själv kallat mig det online i spel osv. Min introduktion till Star Trek gick ungefär till på liknande vis men då var det en äldre variant av Star Trek.

• 4 månader senare...
Postad (redigerade)

Hej Hopp!

Ny här på forumet. Jag tänkte presentera mig lite grand:

37 år gammal - som om det egentligen skulle säga nåt

Filmnörd - Bra film gör gott. Vilket egentligen inte förklarar varför jag kollar på en massa skräpfilm

Miniatyrspelvriden - alldeles för många projekt igång samtidigat vilket resulterar i att jag aldrig brukar bli klar med något

Rollspelstomte - papper & penna varianten, fast nyligen har jag fastnat för Star Trek Online vilket kan knappt klassas som RPG, egentligen...

Musikintresserad - Bra för själen

Familjefar - Finnes fästmö samt bonuskotte

Gravt selektiv sportfåne - Endast följande av NFL som gäller nuförtiden.

Min star trek historia:

Mina tidigaste minnen är att jag som mycket liten parvel sitter och bygger rymdskepp och liknande i Lego medans original serien går på i bakgrunden på min gamla svart-vita TV med antenner (Undrar hur många gånger man byggt Enterprise och den romulaniska BOP:en egentligen? Som sedan gick sitt öde till mötes mot golvet...). Jag var länge en TOSing (Nej, inte Stephen Kings Stark...) och klingonnörd innan jag började kolla på resten av TNG (lite DS9 & Voyager har det blivit också). Senaste Enterprise har jag än så länge inte kopplat alls. Jag var medlem i Stockholm Trekkers ett tag innan livet tyckte att jag var tvungen och fokusera på annat ett tag. Någon dag ska jag ta upp det igen. Jag håller på numera att korrumpera min fästmö med TNG med goda resultat. Efter det får det bli av att jag ska se hela DS9 samt Voyager med henne.

Sammanfattning:

Kanske mer info än egentligen nödvändigt men nu är man presenterad i alla fall...

Syns på forumet!

Qapla'!

Redigerad av Kahless

Var med i konversationen

Du kan skriva ett inlägg nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att skriva inlägg med ditt konto.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Inklistrad som formaterad text.   Klistra in som klartext istället

Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Skapa nytt...