Fo0+ Postad 15 Februari, 2011 Rapport Postad 15 Februari, 2011 Tackar så mycket för välkomnandet. Känns väldigt trevligt att bli så väl bemött! Citera
Lieutenet Lind Postad 15 Februari, 2011 Rapport Postad 15 Februari, 2011 Man märker verkligen av att man inte har varit aktiv så mycket sista åren, är till stor del helt nya människor jämfört med när jag var mer aktiv ^^ Börjat kolla igenom Enterprise igen för skoj skull så kan då alltid vara skoj vara lite mer aktiva inom de sociala nätverket Citera
Fleetadmiral Postad 15 Februari, 2011 Rapport Postad 15 Februari, 2011 Det är alltid trevligt med återvändande medlemmar! Vi har ju nästan tusen medlemmar, men jag skulle tro att inte fler än ett tjugotal besöker stadigt forumet idag. Välkommen! Citera
Mr Trek Postad 16 Februari, 2011 Rapport Postad 16 Februari, 2011 Välkommen tillbaka! Dig har man sett ganska många inlägg från när man läst gamla trådar, bra jobbat! Citera
Lieutenet Lind Postad 16 Februari, 2011 Rapport Postad 16 Februari, 2011 Välkommen tillbaka! Dig har man sett ganska många inlägg från när man läst gamla trådar, bra jobbat! Joo alltid skoj spanna på ens gamla inlägg från ens unga dagar, var alldelens för mycket onödiga tecken i meningarna som punkter och sånt frågar man mig nuförtiden Citera
Mr Trek Postad 16 Februari, 2011 Rapport Postad 16 Februari, 2011 Haha! När jag läser mina äldre inlägg ser jag nästan bara paranteser Det var inte många av mina inlägg som saknade en parantes då! :o Citera
Lieutenet Lind Postad 16 Februari, 2011 Rapport Postad 16 Februari, 2011 Haha! När jag läser mina äldre inlägg ser jag nästan bara paranteser Det var inte många av mina inlägg som saknade en parantes då! :o Känns verkligen som om det var en miljon år sedan man gjorde de där inläggen Inte konstigt endå med tanke på att jag gick sjuan när jag blev medlem här och man har ju nu hunnit bli vuxen. Sett på min vännerlista att flesta som jag skrev mer med på den tiden har inte varit inne här på flera år. Citera
Mr Trek Postad 16 Februari, 2011 Rapport Postad 16 Februari, 2011 Jag gick själv i sexan när jag gick med Och nu går jag i åttan :o Citera
Lieutenet Lind Postad 16 Februari, 2011 Rapport Postad 16 Februari, 2011 Jag gick själv i sexan när jag gick med Och nu går jag i åttan :o Kan tänka mig att just i Sverige är det mindre person i sina yngre dagar som upptäcker Star Trek. När jag började se gick det på SVT som alla hade, nu förtiden är det väll egentligen bara på tv4 sci-fi som Star Trek sänds nuförtiden. Att det inte heller skapas några ny serie lär ju även göra mycket, nu förtiden får man vara nöjd med att sukta efter Chris Pine vart tredje år ;) Citera
Mr Trek Postad 16 Februari, 2011 Rapport Postad 16 Februari, 2011 Själv upptäckte jag det när det fortfarande gick på TV6 och blev hyfsat fascinerad! Efter det gick det utför ... Citera
Lieutenet Lind Postad 16 Februari, 2011 Rapport Postad 16 Februari, 2011 Själv upptäckte jag det när det fortfarande gick på TV6 och blev hyfsat fascinerad! Efter det gick det utför ... Haha mm brukar vara så, mitt första Star Trek avsnitt var säsong 4 avsnitt 1 "Scorpion" av Voyager och efter bara sett några minuter var jag fast. Star Trek skapade väll egentligen mitt stora intresse för sci-fi. Citera
The Holy Three Postad 16 Februari, 2011 Rapport Postad 16 Februari, 2011 Kul att du är tillbaka, välkommen igen! Citera
Commander Michels Postad 16 Februari, 2011 Rapport Postad 16 Februari, 2011 Ja välkommen tillbaka Citera
Jocke Postad 16 Februari, 2011 Rapport Postad 16 Februari, 2011 Trevligt när gamla medlemmar kommer tillbaka. Välkommen tillbaka Lieutenet Lind och även välkommen hit alla nya Citera
Queen Arachnia Postad 3 Mars, 2011 Rapport Postad 3 Mars, 2011 Jag är visst inte ensam om att återvända... Men jag räknar nog med att jag är bortglömd. Jag gick trots allt med för någran år sedan, och gjorde inte så många inlägg. Men här är jag i alla fall! Voyager är den Star Trek-serie jag är intresserad av. Jag har sett en hel del Enterprise också, när det gick i SVT för några år sedan. Men VOY var min inträdesbiljett till ST-världen, där jag låg gömd bakom soffan och smygtittade :visslar: (mina äldre syskon följde serien, men jag bedömdes vara "för ung" under större delen av VOY:s sändnigsperiod). Mitt VOY-intresse kom nyligen tillbaka med full kraft, och här är jag! Citera
Pjotr'k Postad 3 Mars, 2011 Rapport Postad 3 Mars, 2011 Välkommen tillbaka, QA, jag minns dig i varje fall - Arachnia är ett namn man sent glömmer. Citera
RoLaren Postad 3 Mars, 2011 Rapport Postad 3 Mars, 2011 Välkommen Queen Arachnia. Kul namn. Har själv kallat mig det online i spel osv. Min introduktion till Star Trek gick ungefär till på liknande vis men då var det en äldre variant av Star Trek. Citera
Queen Arachnia Postad 5 Mars, 2011 Rapport Postad 5 Mars, 2011 Tack så mycket! Det är roligt att vara tillbaka. Citera
Kahless Postad 29 Juli, 2011 Rapport Postad 29 Juli, 2011 (redigerade) Hej Hopp! Ny här på forumet. Jag tänkte presentera mig lite grand: 37 år gammal - som om det egentligen skulle säga nåt Filmnörd - Bra film gör gott. Vilket egentligen inte förklarar varför jag kollar på en massa skräpfilm Miniatyrspelvriden - alldeles för många projekt igång samtidigat vilket resulterar i att jag aldrig brukar bli klar med något Rollspelstomte - papper & penna varianten, fast nyligen har jag fastnat för Star Trek Online vilket kan knappt klassas som RPG, egentligen... Musikintresserad - Bra för själen Familjefar - Finnes fästmö samt bonuskotte Gravt selektiv sportfåne - Endast följande av NFL som gäller nuförtiden. Min star trek historia: Mina tidigaste minnen är att jag som mycket liten parvel sitter och bygger rymdskepp och liknande i Lego medans original serien går på i bakgrunden på min gamla svart-vita TV med antenner (Undrar hur många gånger man byggt Enterprise och den romulaniska BOP:en egentligen? Som sedan gick sitt öde till mötes mot golvet...). Jag var länge en TOSing (Nej, inte Stephen Kings Stark...) och klingonnörd innan jag började kolla på resten av TNG (lite DS9 & Voyager har det blivit också). Senaste Enterprise har jag än så länge inte kopplat alls. Jag var medlem i Stockholm Trekkers ett tag innan livet tyckte att jag var tvungen och fokusera på annat ett tag. Någon dag ska jag ta upp det igen. Jag håller på numera att korrumpera min fästmö med TNG med goda resultat. Efter det får det bli av att jag ska se hela DS9 samt Voyager med henne. Sammanfattning: Kanske mer info än egentligen nödvändigt men nu är man presenterad i alla fall... Syns på forumet! Qapla'! Redigerad 29 Juli, 2011 av Kahless Citera
Rekommenderade inlägg
Var med i konversationen
Du kan skriva ett inlägg nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att skriva inlägg med ditt konto.