Jump to content

Ny här på forumet

Mister Borg
 Share

Recommended Posts

• Replies 1.4k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Välkommen hit Kahless. Vi borde ju vara gamla bekanta då du varit medlem i Sthlm Trekkers. Själv har jag varit medlem sedan starten och går fortfarande på nästan alla trekdagar. Om du vill spela rollspel så rekommenderar jag att du går dit och rekar lite bland medlemmarna.

Man tackar RoLaren!

Troligtvis så skulle vi åtminstone tycka att vi var bekanta om vi träffades igen. Det är nog ungefär tio år sedan sist man var där.

Det är inte helt otänkbart att man blir medlem igen och dyker upp någon dag på hösten i skarpnäck.

• 3 weeks later...

Jahaja hej allihopa. Är väl fast i träsket ett bra tag och på senare tid börjat läsa lite här på forat, trots lite dåligt ös för närvarande. När jag till slut fick möjlighet att bygga biorum hemma var det ganska naturligt att det skulle heta Holodeck 2. Även om inredningen inte är särskilt ST-isch. I hyllorna står nog allt som finns vad gäller ST, förutom TAS då vilket jag aldrig orkat se igenom ett helt avsnitt utan att somna. Dessutom har jag inte orkat igenom hela DS9 då jag har arbetat upp en allergisk reaktion mot en viss Sisko. Hoppas kunna komma över det vid tillfälle. F.n är det TOS på BD som gäller, det är en njutning att se de gamla 60-tals avsnitten med en oftast knivskarp bild, rekommenderas stort till de som inte tagit steget. Vi hörs!

PS. Nicket kommer som ni säkert vet från Gonk-droiden i SW, soptunnan med ben som går runt i sandcrawlern på Tatooine, men tyckte det funkade här oxå.

• 2 weeks later...

Hej på er!

Jag tänkte bara säga hej och presentera mig lite kort.

Jag heter Lotta och är en norrlänning :D Jag har varit tokig i Star Trek i många år nu och det ska bli roligt att få diskutera ämnet med likasinnade. Live long and prosper.

Välkommen TNG-Lotta :) Har du någon favorit i Star Trek?

Tack för välkomnandet! Favorit, absolut...var ska jag börja <_< I TNG gillar jag Picard och Data, i Voyager The Doctor och i Enterprise Trip.

Nu hoppas jag och håller tummarna att det blir en ny TV-serie. Filmerna är uppskattade men nog hade det varit roligt om de gjorde en TV-serie igen.

Själv då, någon favorit?

Hej!

Ny här på forumet, även om det hänt någon gång eller två innan att man hittat hit genom google och spenderat ett par timmar läsandes om allt möjligt här. Idag var det dags igen, men den här gången bestämde jag mig att det var dags att registrera sig.

Har följt Star Trek sen jag började titta på Voyager på SVT i början på 2000-talet och fastnade direkt. :wub:

Har nu sett:

(räknar inte de ggr jag sett bara ett dussin avsnitt eller enskilda säsonger)

TOS 1 gång (i somras. Hade undvikit den då jag trodde att den skulle bryta för mycket med TNG/DS9/VOY och jag ville inte tycka illa om den. Jag älskar hur allt hänger ihop och är sammankopplat nämligen.)

TNG ~6-7 ggr

DS9 ~3-4 ggr

VOY ~3-4 ggr

ENT ~2-3 ggr

+ Alla 11 filmerna minst en gång, de flesta mer än så.

Favoritserie: 1.TNG 2.DS9

Favorit Karaktär: Picard/Garak

Jag hoppas det inte var för långt, är ivrig att få prata Star Trek :)

Edited by Lord Di Lego

Välkommen hit Lord Di Lego. Kul namn :)

Tack för välkomnandet! Favorit, absolut...var ska jag börja <_< I TNG gillar jag Picard och Data, i Voyager The Doctor och i Enterprise Trip.

Nu hoppas jag och håller tummarna att det blir en ny TV-serie. Filmerna är uppskattade men nog hade det varit roligt om de gjorde en TV-serie igen.

Själv då, någon favorit?

Spock är stora favoriten.

Spock är coolare än Kirk. Shatner är coolare än Nimoy.

Edited by RoLaren

Välkommen hit Lord Di Lego. Kul namn :)

Tack tack, roligt att vara här. Vad gäller namnet så hittade jag på det i 6an och har använt det sen dess, speciellt online. Det positiva med att ha ett ganska originellt namn är att det är väldigt sällan någon annan som har tagit det redan. :D

Fast nu när jag tittar mig omkring märker jag att jag kanske står ut lite väl mycket just här. Det ger iaf inget professionellt Starfleet intryck... <_<