fellan53 Postad 14 December, 2010 Rapport Postad 14 December, 2010 (redigerade) Hej jag gillar star trek B) B) B) star trek äger Redigerad 14 December, 2010 av fellan53 Citera
emil9898 Postad 14 December, 2010 Rapport Postad 14 December, 2010 Hej! Välkommen till forumet Citera
Commander Michels Postad 14 December, 2010 Rapport Postad 14 December, 2010 Välkomna båda två, har en känsla av att ni kommer passa in; vi här på forumet är nämligen också helt överförtjusta i serien :P ;) . Hoppas ni ska trivas här med oss Citera
The Holy Three Postad 14 December, 2010 Rapport Postad 14 December, 2010 Välkommen till er båda! Citera
Orakad_i_delphi Postad 19 December, 2010 Rapport Postad 19 December, 2010 Hallå ja, jag är en ny räv på forumet men en väldigt aktiv Star Trek-entusiast sedan många år tillbaka. Känner att sedan jag bytte stad för att plugga till lärare så räckte inte Rules of Acquisition i bokformat för att lättja mitt kraftiga behov av att djärvt åka dit ingen man har åkt tidigare. Så, god afton på er. Citera
Commander Michels Postad 19 December, 2010 Rapport Postad 19 December, 2010 Som representant till den enade federationen av forumtrådar välkomar jag dig :nörd: ;) Citera
Fmi Postad 20 December, 2010 Rapport Postad 20 December, 2010 Hallå ja, jag är en ny räv på forumet men en väldigt aktiv Star Trek-entusiast sedan många år tillbaka. Känner att sedan jag bytte stad för att plugga till lärare så räckte inte Rules of Acquisition i bokformat för att lättja mitt kraftiga behov av att djärvt åka dit ingen man har åkt tidigare. Så, god afton på er. Delphi i Lund? Citera
laxsill Postad 10 Januari, 2011 Rapport Postad 10 Januari, 2011 Hej, Jag är en studerande filosof i Uppsala och från Lund, och det är inom filosofin mitt intresse är som störst. Jag är fascinerad av de etiska, politiska och metafysiska diskussionerna som tas upp i serien. Efter TNG och DS9 ser jag just nu Voyager, så jag är inte igenom hela serierna än. Jag hoppas att ni har överseende med det :-) Jag har en sambo här på forumet som fick mig att börja titta på Star Trek. Citera
Commander Michels Postad 10 Januari, 2011 Rapport Postad 10 Januari, 2011 Javisst är det många intressanta filosofiska och kulturella frågor i Star Trek, det gör serien rik tycker jag och bidrar starkt till även mitt intresse. Inte behöver du ha sett allt för att vara med här inte, när jag gick med själv hade jag bara sett VOY alla är välkomna! Så välkommen hit Citera
RoLaren Postad 10 Januari, 2011 Rapport Postad 10 Januari, 2011 Välkommen hit. Efter VOY kan du ju kolla in TOS och TAS. Citera
Supreme Commander JAF Postad 11 Januari, 2011 Rapport Postad 11 Januari, 2011 Fast jag skulle nog snarare rekomendera DS9 eller TNG då de är mer i samma stil som voyager. Välkommen till forumet! J. Citera
Mr Trek Postad 11 Januari, 2011 Rapport Postad 11 Januari, 2011 (redigerade) Fast jag skulle nog snarare rekomendera DS9 eller TNG då de är mer i samma stil som voyager. Välkommen till forumet! J. Men de var ju redan sedda :P EDIT: Glömde säga välkommen :o Välkommen hit! Redigerad 11 Januari, 2011 av Mr Trek Citera
laxsill Postad 12 Januari, 2011 Rapport Postad 12 Januari, 2011 Tack alla! Jovisst är Star Trek en jättebra serie om man vill åt filosofiska och kulturella diskussioner. Jag tror att det är bra att jag började med TNG, då Picard verkar vara en av de intressantare karaktärerna ur det perspektivet. Han har ju ett uttalat intresse för filosofi. Boken jag köpte om Star Trek och etik inleds med citatet: "Captain Jean-Luc Picard: There's no greater challenge than the study of philosophy. Wesley Crusher: But William James won't be on my Starfleet exams. Captain Jean-Luc Picard: The important things never will be." (som också finns här) RoLaren: Intressant att du inte rekommenderar ENT. Jag har hört att det finns rätt heta känslor om den serien. TOS är inplanerad, men är TAS verkligen bra? Citera
The Holy Three Postad 12 Januari, 2011 Rapport Postad 12 Januari, 2011 (redigerade) Jag har inte sett TAS än, men allt som har med TOS är värt att se på. Det sätter jag min captain Kirk stol på. Välkommen hit! Redigerad 12 Januari, 2011 av The Holy Three Citera
RoLaren Postad 12 Januari, 2011 Rapport Postad 12 Januari, 2011 TAS slår ENT med hästlängder. Med den jämförelsen hinner ENT inte ens ut ur båset så att säga. TAS har fler filosofiska och etiska avsintt. Man måste dock tänka på att den är gjord för en yngre målgrupp. Av alla Star Trek-serier är TAS den enda som har vunnit en Emmy för bästa TV-program. Man ska först och främst se TOS, TNG, DS9 + långfilmerna sedan VOY och TAS. ENT känns inte trekkigt med undantag av några få avsnitt. ENT känns mer som ett dåligt plagiat på VOY, vilken är långt ifrån den bästa ST-serien. Citera
Jocke Postad 16 Januari, 2011 Rapport Postad 16 Januari, 2011 Om man har möjlighet att se ENT så ska man helt klart göra det och skaffa sig en egen åsikt om serien. Min åsikt är att ENT börjar bli riktigt bra vid säsong 4, men tyvärr så är även det dom sista avsnitten. Detta är dock en diskussion som inte ska tas i detta ämne. Välkomna till forumet alla nya Citera
Fo0+ Postad 13 Februari, 2011 Rapport Postad 13 Februari, 2011 Hej, Jag är en 23-årig student från Borlänge, som f.n. pluggar biologi i Uppsala. Det var nog kanske en 5 somrar sedan som jag riktigt började intressera mig för Star Trek och kollade igenom ett ST-maraton på Canal+ där alla filmerna visades. Jag och brorsan brukade kika på Voyager på TV, way back, dessutom. De serier som jag har sett hittills är TNG, Voyager och Enterprise och f.n. tittar jag på DS9. Har även sett alla filmerna. Plötsligt uppstod ett behov att skriva av mig lite gällande ST och att då helt random hitta ett ST-forum (tack Google) var ett lyckokast. Har inte så många bekanta som är lika förtjust i ST som jag själv. I övrigt tycker jag om fågelskådning, fiske, TV-spel, litteratur i allmänhet och även en del annan Sci-Fi (Arkiv X i synnerhet) och även Fantasy. Live Long and Prosper, Citera
RoLaren Postad 13 Februari, 2011 Rapport Postad 13 Februari, 2011 Välkommen Många här har liknande intressen. Citera
Rekommenderade inlägg
Var med i konversationen
Du kan skriva ett inlägg nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att skriva inlägg med ditt konto.