Tribble Postad 3 Augusti, 2010 Rapport Postad 3 Augusti, 2010 Ny på forumet så jag tänkte presentera mig jag heter Stefan och bor i Katrineholm - Södermanland! Jag är ett stort fan av Star Trek Tos och de sju första långfilmerna! En kille i min smak, med andra ord! Välkommen till er båda. Tack så mycket ! Citera
The Holy Three Postad 3 Augusti, 2010 Rapport Postad 3 Augusti, 2010 Min inkörsport till Star Trek var när jag såg TOS på vad som idag är Kanal 5. Fast jag vill minnas att kanalen hette någonting annat på den tiden.. TV5 Nordic hette kanalen vid den tidpunkten Citera
Kir'Shara Postad 4 Augusti, 2010 Rapport Postad 4 Augusti, 2010 (redigerade) ¨ Redigerad 10 September, 2010 av Kir'Shara Citera
The Holy Three Postad 4 Augusti, 2010 Rapport Postad 4 Augusti, 2010 Det ska ha varit i början på 90-talet, runt 90-91 skulle jag gissa på. Citera
Kir'Shara Postad 4 Augusti, 2010 Rapport Postad 4 Augusti, 2010 (redigerade) ¨ Redigerad 10 September, 2010 av Kir'Shara Citera
Mr Trek Postad 7 Augusti, 2010 Rapport Postad 7 Augusti, 2010 Välkomna Tribble, Levir och Kir'Shara! Citera
Soval Postad 1 November, 2010 Rapport Postad 1 November, 2010 Hej! Som det sig bör så tänkte jag presentera mig. Jag heter Fredrik och har älskat Star Trek sedan jag var väldigt ung och följde de olika serierna när de gick på TV. Det har blivt många timmar framför TV:n med likasinnade kollandes på filmer och avsnitt genom åren. Något min flickvän inte alltid uppskattar... men det finns hopp då hon älskade den nya filmen. Är förövrigt fruktansvärt dålig på presentationer då jag aldrig kan komma på vad jag ska skriva. Är det något ni undrar är det bara att fråga. Live long and prosper. Citera
RoLaren Postad 2 November, 2010 Rapport Postad 2 November, 2010 (redigerade) Välkommen =) [vampire mode] Kul med nytt blod på forumet. [/vampire mode] Du kan ju alltid berätta var du huserar, vilken region. Redigerad 2 November, 2010 av RoLaren Citera
Commander Michels Postad 2 November, 2010 Rapport Postad 2 November, 2010 Varmt väklommen Hoppas du ska trivas här Citera
Soval Postad 3 November, 2010 Rapport Postad 3 November, 2010 (redigerade) Välkommen =) [vampire mode] Kul med nytt blod på forumet. [/vampire mode] Du kan ju alltid berätta var du huserar, vilken region. Jag bor i den region som kallades förr skaraborg men som i dag är en del av västra götalandsregionen (fast häromkring säger vi fortfarande skaraborg). Men jag rör på mig enheldel till exempel stockholm, göteborg och jönköping. Tackar alla för det varma välkomnandet! Redigerad 3 November, 2010 av Soval Citera
Supreme Commander JAF Postad 4 November, 2010 Rapport Postad 4 November, 2010 Rör du på dig så mycket så rekomenderas ett besök på någon star trek förening (stockholm trekkers i stockholm eller west cost trekkers i göteborg är väl de mest aktiva^^). J. Citera
Pjotr'k Postad 4 November, 2010 Rapport Postad 4 November, 2010 Jag bor i den region som kallades förr skaraborg men som i dag är en del av västra götalandsregionen (fast häromkring säger vi fortfarande skaraborg). Men jag rör på mig enheldel till exempel stockholm, göteborg och jönköping. Tackar alla för det varma välkomnandet! Själv bor jag i Ulricehamn, inte särskilt långt från Skaraborgsdelen av länet. På lördag är det Star Trek-treff i Göteborg, du hänger väl på? Läs mer här på Star Trek Databas. Citera
RoLaren Postad 4 November, 2010 Rapport Postad 4 November, 2010 Och sthlm trekkers har också trekdag på lördag. Program och information finns här. :vulcan: Citera
Soval Postad 5 November, 2010 Rapport Postad 5 November, 2010 Det hade varit mycket trevligt att åka till någon av träffarna, tyvärr så har jag fullt upp den här helgen. Men nästa gång tänker jag försöka komma iväg. En fråga, måste man införskaffa medlemskap i båda föreningarna (stockholm och göteborg) för att få inträde på de olika träffarna eller räcker det med ett medlemskap? Citera
Supreme Commander JAF Postad 5 November, 2010 Rapport Postad 5 November, 2010 Det räcker med medlemskap i en av föreningarna men du måste betala en smärre avgift vid besök hos andra föreningarna (om jag nu minns rätt, ni får gärna rätta mig om jag har fel.) J. Citera
RoLaren Postad 5 November, 2010 Rapport Postad 5 November, 2010 Det räcker med medlemskap i en av föreningarna men du måste betala en smärre avgift vid besök hos andra föreningarna (om jag nu minns rätt, ni får gärna rätta mig om jag har fel.) J. Trekdag kostar 100 kr om man är vanlig medlem eller kommer som gäst från WCT eller TSS. Annars kan man bli Bridge Officer och betala 700 kr. Då ingår både medlemskap och entreavgift tll samtliga trekdagar. Kollade även in WCTs hemsida men kunde inte hitta hur mycket det kostar att gå på en Startreff. Citera
Pjotr'k Postad 5 November, 2010 Rapport Postad 5 November, 2010 På WCT kostar det 140 kronor i inträde, 70 kronor om man kommer i något som objektivt kan kallas för utklädnad eller uniform. De 1200 kronor jag betalade för min uniform har jag därmed tjänat in under åren! ;) Citera
Soval Postad 5 November, 2010 Rapport Postad 5 November, 2010 Det räcker med medlemskap i en av föreningarna men du måste betala en smärre avgift vid besök hos andra föreningarna (om jag nu minns rätt, ni får gärna rätta mig om jag har fel.) J. Trekdag kostar 100 kr om man är vanlig medlem eller kommer som gäst från WCT eller TSS. Annars kan man bli Bridge Officer och betala 700 kr. Då ingår både medlemskap och entreavgift tll samtliga trekdagar. Kollade även in WCTs hemsida men kunde inte hitta hur mycket det kostar att gå på en Startreff. Då står man inför valet av vilken förening man ska välja. Citera
marcus98theman Postad 14 December, 2010 Rapport Postad 14 December, 2010 Hej jag är ny och jag älskar star trek Citera
emil9898 Postad 14 December, 2010 Rapport Postad 14 December, 2010 Hej! Välkommen till forumet hoppas att du kommer att gilla det Citera
Rekommenderade inlägg
Var med i konversationen
Du kan skriva ett inlägg nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att skriva inlägg med ditt konto.