Gå till innehåll

Rekommenderade inlägg

Postad

Ny på forumet så jag tänkte presentera mig jag heter Stefan och bor i Katrineholm - Södermanland! Jag är ett stort fan av Star Trek Tos och de sju första långfilmerna!

En kille i min smak, med andra ord!

Välkommen till er båda.

Tack så mycket :)!

• Svar 1,4k
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva medlemmar i ämnet

• 2 månader senare...
Postad

Hej!

Som det sig bör så tänkte jag presentera mig. Jag heter Fredrik och har älskat Star Trek sedan

jag var väldigt ung och följde de olika serierna när de gick på TV. Det har blivt många timmar

framför TV:n med likasinnade kollandes på filmer och avsnitt genom åren. Något min flickvän inte

alltid uppskattar... men det finns hopp då hon älskade den nya filmen. Är förövrigt fruktansvärt

dålig på presentationer då jag aldrig kan komma på vad jag ska skriva. Är det något ni undrar är

det bara att fråga.

Live long and prosper.

Postad (redigerade)

Välkommen =)

[vampire mode]

Kul med nytt blod på forumet.

[/vampire mode]

Du kan ju alltid berätta var du huserar, vilken region.

Jag bor i den region som kallades förr skaraborg men som i dag är en del av västra götalandsregionen (fast häromkring säger vi fortfarande skaraborg). Men jag rör på mig enheldel till exempel stockholm, göteborg och jönköping.

Tackar alla för det varma välkomnandet!

Redigerad av Soval
Postad

Jag bor i den region som kallades förr skaraborg men som i dag är en del av västra götalandsregionen (fast häromkring säger vi fortfarande skaraborg). Men jag rör på mig enheldel till exempel stockholm, göteborg och jönköping.

Tackar alla för det varma välkomnandet!

Själv bor jag i Ulricehamn, inte särskilt långt från Skaraborgsdelen av länet. På lördag är det Star Trek-treff i Göteborg, du hänger väl på? Läs mer här på Star Trek Databas.

Postad

Det hade varit mycket trevligt att åka till någon av träffarna, tyvärr så har jag fullt upp den här helgen. Men nästa gång tänker jag försöka komma iväg. En fråga, måste man införskaffa medlemskap i båda föreningarna (stockholm och göteborg) för att få inträde på de olika träffarna eller räcker det med ett medlemskap?

Postad

Det räcker med medlemskap i en av föreningarna men du måste betala en smärre avgift vid besök hos andra föreningarna (om jag nu minns rätt, ni får gärna rätta mig om jag har fel.) J.

Trekdag kostar 100 kr om man är vanlig medlem eller kommer som gäst från WCT eller TSS. Annars kan man bli Bridge Officer och betala 700 kr. Då ingår både medlemskap och entreavgift tll samtliga trekdagar.

Kollade även in WCTs hemsida men kunde inte hitta hur mycket det kostar att gå på en Startreff.

Postad

På WCT kostar det 140 kronor i inträde, 70 kronor om man kommer i något som objektivt kan kallas för utklädnad eller uniform. De 1200 kronor jag betalade för min uniform har jag därmed tjänat in under åren! ;)

Postad

Det räcker med medlemskap i en av föreningarna men du måste betala en smärre avgift vid besök hos andra föreningarna (om jag nu minns rätt, ni får gärna rätta mig om jag har fel.) J.

Trekdag kostar 100 kr om man är vanlig medlem eller kommer som gäst från WCT eller TSS. Annars kan man bli Bridge Officer och betala 700 kr. Då ingår både medlemskap och entreavgift tll samtliga trekdagar.

Kollade även in WCTs hemsida men kunde inte hitta hur mycket det kostar att gå på en Startreff.

Då står man inför valet av vilken förening man ska välja. :)

• 1 månad senare...

Var med i konversationen

Du kan skriva ett inlägg nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att skriva inlägg med ditt konto.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Inklistrad som formaterad text.   Klistra in som klartext istället

Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Skapa nytt...