Wesley Postad 17 Oktober, 2011 Rapport Postad 17 Oktober, 2011 Blir tillsagd att det är artigt att presentera sig, så hej! Jag heter Caroline, bor i Göteborg och pluggar till ekonom. Har nyss också hittat till Göteborgs egna Trekkers-förening, och är fantastiskt förväntansfull inför den kommande treffen! Som alla med slutledningsförmåga kan se, så är favorit-serien TNG. Det går långt tillbaka till gymnasietiden då min korridors-kamrat slog på TNG på SVT (tror jag att det var) och sa till mig: "Kom och sätt dig, så ska jag lära dig nånting om livet". Så spenderade vi kvällar framför tvn med TNG och en påse popcorn. Antar att jag har honom att tacka för intresset Citera
laxsill Postad 17 Oktober, 2011 Rapport Postad 17 Oktober, 2011 Välkommen! TNG är i sanning ett bra sätt att lära sig om livet. Jag är också helt övertygad om att TNG är den bästa serien, delvis just för att de så bra lyckas skildra dilemman och förmedla värdefull kunskap. Att se TNG är att göra en intellektuell resa. Citera
Commander Michels Postad 17 Oktober, 2011 Rapport Postad 17 Oktober, 2011 Välkommen hit Wesley. Kul att du hittade hit =). Vågar man gissa vem din favvokaraktär är? ;) (Jag slog ihop din tråd med denna, alla nya presentationer ska göras här) Citera
Lord Di Lego Postad 17 Oktober, 2011 Rapport Postad 17 Oktober, 2011 Välkommen hit Wesley! Roligt att få hit ännu fler Göteborgare ;) Som alla med slutledningsförmåga kan se, så är favorit-serien TNG. Det går långt tillbaka till gymnasietiden d?? min korridors-kamrat slog på TNG på SVT (tror jag att det var) och sa till mig: "Kom och sätt dig, så ska jag lära dig nånting om livet". Så spenderade vi kvällar framför tvn med TNG och en påse popcorn. Antar att jag har honom att tacka för intresset Det låter som det var ganska exakt när jag själv först började titta lite på Star Trek och tycka att det var otroligt bra. Fast för mig var det Voyager på SVT (Söndagar på kvällen om jag inte missminner mig), jag visste inte att TNG hade sänts på SVT ens. :knäpp: I vilket fall är TNG en otroligt bra serie. Får man fråga vad som plötsligt fått upp ditt Star Trek intresse så högt att du både gått med här och ser så mycket fram emot treffen? Citera
CBL1979 Postad 17 Oktober, 2011 Rapport Postad 17 Oktober, 2011 Välkommen Är du inte rädd att bli lurad när du köper korten? Jag kan tänka mig att det finns rätt mycket falska kort på ebay. Det är bara att kolla hur många positiva omdömen dom har fått. Dom flesta har 100% och har fått märket "top rated seller" så hitills har det gått bra Är en stolt ägare av Ultra Rare kollektionen på 18 kort "The Fajo Collection" tack vare ebay Citera
Wesley Postad 17 Oktober, 2011 Rapport Postad 17 Oktober, 2011 Välkommen hit Wesley! Roligt att få hit ännu fler Göteborgare ;) Som alla med slutledningsförmåga kan se, så är favorit-serien TNG. Det går långt tillbaka till gymnasietiden då min korridors-kamrat slog på TNG på SVT (tror jag att det var) och sa till mig: "Kom och sätt dig, så ska jag lära dig nånting om livet". Så spenderade vi kvällar framför tvn med TNG och en påse popcorn. Antar att jag har honom att tacka för intresset Det låter som det var ganska exakt när jag själv först började titta lite på Star Trek och tycka att det var otroligt bra. Fast för mig var det Voyager på SVT (Söndagar på kvällen om jag inte missminner mig), jag visste inte att TNG hade sänts på SVT ens. :knäpp: I vilket fall är TNG en otroligt bra serie. Får man fråga vad som plötsligt fått upp ditt Star Trek intresse så högt att du både gått med här och ser så mycket fram emot treffen? Star Trek har alltid legat mig varmt om hjärtat, men har nog inte omfamnat det så mycket tidigare, som jag har gjort det senaste året. Har alltid varit i bekväm i rollen som lite geekig (IT-teknisk utbildning på gymnasiet plus sci-fi, hello?!) men det har inte funnits möjlighet att utveckla det. Snubblade över SciFi-mässan när jag flyttade hit till Göteborg och sedan dess har allt liksom rullat på. Det är nog aldrig för sent att lära sig :)Sen när jag träffade Trekkiesarna (plural?) på mässan så var det bara att köra på. Och tack alla för det fina välkomnandet! Välkommen hit Wesley. Kul att du hittade hit =). Vågar man gissa vem din favvokaraktär är? ;) (Jag slog ihop din tråd med denna, alla nya presentationer ska göras här) Tack för att du rättade mitt misstag ;) Will Wheaton är förståeligt högt på listan, men delas av Data (som har förärats med en inramad bild i vardagsrummet) och Janeway såklart! Citera
RoLaren Postad 19 Oktober, 2011 Rapport Postad 19 Oktober, 2011 Välkommen Wesley Många ogillar lilla Mr Crusher men inte jag. Han är precis som jag ville vara när jag var liten; extremt smart, omtyckt av vuxna och jämnåriga, gör alltid det rätta osv. Givetvis gillar jag Wil Wheaton. Faktum är att en av orsakerna till att jag gav TNG en chans berodde på just Wil Wheatons insatser i den fenomenala filmen Stand by Me. Om du har vägarna förbi Sthlm någon helg eller inte kan få nog av Star Trek (och annan scifi) kan du passa på och titta förbi Sthlm Trekkers Trekdagar. Citera
laxsill Postad 19 Oktober, 2011 Rapport Postad 19 Oktober, 2011 Välkommen Wesley Många ogillar lilla Mr Crusher men inte jag. Jag måste nog erkänna att jag sällar mig till den skaran, hahaha. Citera
qroll Postad 21 Oktober, 2011 Rapport Postad 21 Oktober, 2011 Hejhej! Jag blev precis medlem, hittade hit genom google. Jag heter Ulrika, är 23 år, bor i Enköping (en timme med tåg från Stockholm) där jag för tillfället läser på komvux. Utbildad bagare/konditor, jobbat som sen gymnasiet men nu läser jag in natur och planerar plugga vidare inom det, för jag vill bli terraformer när jag blir stor. ^^ Jag såg TNG och Voyager på SVT och föll som en fura, sett sporadiskt under perioder men de senaste åren har det varit mer intensivt. Kan inte säga vilken serie som är min favorit på rak arm, alla är ju bra på olika sätt (förstås), får nog återkomma om det. En av mina favoritkaraktärer är i alla fall Garak. Och Quark. Och Janeway. Och så vidare. Har få i min bekantskapskrets som delar mitt intresse, utöver familjen, så det ska bli roligt! Citera
Lord Di Lego Postad 21 Oktober, 2011 Rapport Postad 21 Oktober, 2011 Välkommen till forumet, qroll. Hoppas du ska trivas ;) Citera
Commander Michels Postad 21 Oktober, 2011 Rapport Postad 21 Oktober, 2011 Välkommen qroll . Ja du har definitivt hittat rätt, google är inte dumt alls, här finns mycket att kika på och tjöta om. Citera
RoLaren Postad 21 Oktober, 2011 Rapport Postad 21 Oktober, 2011 Välkommen. Tänkte passa på att göra lite reklam för Sthlm Trekkers eftersom du bor så nära sthlm. Vi träffas 10 ggr/år och ägnar en hel dag med att kolla på Star Trek och annan scifi. På senaste trekdagen var, för första gången sedan starten, kvinnliga deltagare i majoritet. Citera
Unkas Postad 21 Oktober, 2011 Rapport Postad 21 Oktober, 2011 Välkommen qroll! Här kan du helt säkert finna flera vänner. Vi är alla Star Trek tokiga på ett eller annat sätt. Citera
The Holy Three Postad 21 Oktober, 2011 Rapport Postad 21 Oktober, 2011 Välkomna alla nya medlemmar! Citera
qroll Postad 24 Oktober, 2011 Rapport Postad 24 Oktober, 2011 Tack och tack! Stockholm Trekkers låter spännande, finns hemsida? Citera
RoLaren Postad 24 Oktober, 2011 Rapport Postad 24 Oktober, 2011 http://stockholmtrekkers.se/index.html bäst uppdaterad är dock http://www.ds9.se/ och om du är intresserad av scifi mässan i Sthlm: http://www.scifiworld.se/index_S2011.html Citera
Wesley Postad 25 Oktober, 2011 Rapport Postad 25 Oktober, 2011 Välkommen Wesley Många ogillar lilla Mr Crusher men inte jag. Han är precis som jag ville vara när jag var liten; extremt smart, omtyckt av vuxna och jämnåriga, gör alltid det rätta osv. Givetvis gillar jag Wil Wheaton. Faktum är att en av orsakerna till att jag gav TNG en chans berodde på just Wil Wheatons insatser i den fenomenala filmen Stand by Me. Om du har vägarna förbi Sthlm någon helg eller inte kan få nog av Star Trek (och annan scifi) kan du passa på och titta förbi Sthlm Trekkers Trekdagar. Kan inte annat än att hålla med dig! Du borde spana in hans suveräna insats i Big Bang Theory, gestaltar givetvis sig själv. Brent Spiner kikar också förbi en väldigt kort sväng! Citera
O'Brien Postad 10 November, 2011 Rapport Postad 10 November, 2011 Hej! Precis blivit medlem här på forumet efter att ha grävt runt i databasen en tid. Lyckligt lottad med TV4 Science Fiction har jag mer och mer snöat in på Star Trek... Just nu är det Voyager som gäller men även ett och annat Deep Space Nine slinker ner. Hoppas på en givande tid här på forumet! /O´Brien Citera
Commander Michels Postad 10 November, 2011 Rapport Postad 10 November, 2011 Välkommen hit O'Brien Citera
O'Brien Postad 10 November, 2011 Rapport Postad 10 November, 2011 Välkommen hit O'Brien Tackar så mycket! Citera
RoLaren Postad 10 November, 2011 Rapport Postad 10 November, 2011 Välkommen! Bra val av namn. O'Brien är den maskinchef jag har mest förtroende för. Han verkar mest trovärd. Citera
O'Brien Postad 10 November, 2011 Rapport Postad 10 November, 2011 Välkommen! Bra val av namn. O'Brien är den maskinchef jag har mest förtroende för. Han verkar mest trovärd. Tackar, jag blev lite förvånad över att det var ledigt. Jag gillar också honom även om jag inte är så värst insatt i DS9 ännu. Citera
Lord Di Lego Postad 10 November, 2011 Rapport Postad 10 November, 2011 Hej! Precis blivit medlem här på forumet efter att ha grävt runt i databasen en tid. Lyckligt lottad med TV4 Science Fiction har jag mer och mer snöat in på Star Trek... Just nu är det Voyager som gäller men även ett och annat Deep Space Nine slinker ner. Hoppas på en givande tid här på forumet! /O´Brien Välkommen hit! Citera
RoLaren Postad 10 November, 2011 Rapport Postad 10 November, 2011 Tackar, jag blev lite förvånad över att det var ledigt. Jag gillar också honom även om jag inte är så värst insatt i DS9 ännu. Glöm inte att O'Brien var med i TNG också. Citera
Rekommenderade inlägg
Var med i konversationen
Du kan skriva ett inlägg nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att skriva inlägg med ditt konto.