Gå till innehåll

Star Wars vs. Star Trek


Turambar

Rekommenderade inlägg

Jag tror att SW skulle vinna, fast det är om Q inte blandar sig i, då skulle ST vinna. Men jag tror inte att de goda jedierna (om det finns några kvar) skulle kriga tillsammans med de onda. Men det kanske kunde vara intressant om de goda (och de onda) slogs ihop och krigade tillsammans (alltså ett krig gott vs ont) :borg1:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svar 135
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva medlemmar i ämnet

Mest aktiva medlemmar i ämnet

Jag kan inte förstå varför många tror att Star Wars skulle vinna. De har ju inget att sätta imot utom jedi. Star Trek kan t.ex beema ombord gas på star wars skeppen så att alla dör eller beema bort alla människor från skeppen i rymden hihihi! Och sedan har ju inte star wars skeppen nån sköld.

Och om Q skulle vara med på star trek sida skulle ju det hela vara över på ett knäpp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaja. Om man diskuterar saken på ett Star Wars forum blir svaret säkert ett annat....

Det beror på vem man frågar. Star Wars jaktskepp kanske inte skulle ha en chans men SWs deflektor kanske skulle få torpeder att studsa bort.... eller dyl. Dessutom har Imperiet (ensamt) över 18000 Star Destroyers + åtminstone tredubbelt så många understödsskepp. Om man räknar in Pirater, rebeller och andra stridande skepp skulle fed ha lite att stå emot. Jag tror att Dominion gärna skapar en allians med Imperiet. Men Darth ska inte ha befälet. Det ska Thrawn ha.

Skriver en novell förresten, en parodi med SW-ST konflikten i centrum.

Detta är inte hela, bara förtexten...

There has been a dark time for the Star Wars people, Althougt the borg cube was destroyed..

has forces of the Star Trek chasen the Star Wars people from Earth to Jupiters Ice moon of Europa.

Persued by the evil Captain Picard and hi´s flagship Enterprise Z the Star Wars People has decided to

make a final stand.

What noboby of them knows, is that the forces of the computer game StarCraft has allied itself with the forces of the Homeworld (also a computer game) to knock out Star Trek and Star Wars....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om ett skepp från Star Wars och ett från Star Trek skulle mötas skulle helt klart skeppet från Star Trek vinnan eftersom det är snabare, har bätre vapen och skölder, jag tror till och med att det utan svårighet skulle kunna slå ut dödsstjärnan. :borg1:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om ett skepp från Star Wars och ett från Star Trek skulle mötas skulle helt klart skeppet från Star Trek vinnan eftersom det är snabare, har bätre vapen och skölder, jag tror till och med att det utan svårighet skulle kunna slå ut dödsstjärnan. :borg1:

Vad är det som säger att skeppet från Star Trek har bättre vapen och sköldar då?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om ett skepp från Star Wars och ett från Star Trek skulle mötas skulle helt klart skeppet från Star Trek vinnan eftersom det är snabare, har bätre vapen och skölder, jag tror till och med att det utan svårighet skulle kunna slå ut dödsstjärnan. :borg1:

Vad är det som säger att skeppet från Star Trek har bättre vapen och sköldar då?

Då vi inte har några direkta grunder att jämföra på så kan man inte besvar den frågan med annat än en ej faktabaserad åsikt.

Sen beror det alltid på vilka skepp som möts.

en X-wing mot säg en Borgcube så skulle troligen borg vinna.

men tar man en shuttle men D-Star så kan man anta att D-star vinner

med det är en mycket bra fråga. (dock tror jag att farscape skulle kicka både trek och SW men det är en annan diskution)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Asså, ärligt talat, börjar inte det här ämnet spåra ur lite nu? Egentligen skulle jag vilka börja snacka om vad det finns för reell grund för att SW skulle möta ST överhuvudtaget, men mitt resonemang föll ganska fort i alla fall .. för jag kom på att allt ju faktiskt är fiktion! :w00t:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:klingon: A True warrior never retreats!

Skulle tro att eftersom detta är ett Trek forum blir svaret ensidigt men vi som gillar både och har oförtröttligt kämpat för vår sak......

Dags att stänga ämnet? :vulcan: Use the logic!

DETTA ÄR INLÄGG 200! : :D

Redigerad av Bromma_Herman
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ärligt talat så är jag helt trött på detta ämne nu. Det är en diskussion som inte leder någon vart, förutom i en rundgång. Det är alltså en diskussion som inte hör hemma i forat och den stängs härmed!

Ev frågor tas via PM.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...