Gå till innehåll

Klarar vi oss utan Neelix?  

99 medlemmar har röstat

1. 1.

• NEEJ! Neelix! Kom tillbaka!
      32
    • Tja. Han hade sina ljusa stunder
      31
    • Lite va roligt men ingen större förlust
      9
    • Hurra! Äntligen blev vi av med den gubben!
      21

Rekommenderade inlägg

Postad
Och vem tar hand om Naomi nu då? Hon har blivit stor men hon behöver ändå en gudfar. Vem tar över det?

Oroa dig inte, Janeway kan nog replikera ett paket smör att ersätta Neelix med åt Naomi. :lol:

Jag tycker den här diskussionen har sjunkt till en allt för låg nivå.

Dessutom finns det betydligt mer irriterande personer än Neelix. Till exempel Brocoli.

• Svar 80
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva medlemmar i ämnet

Postad
Jag tycker den här diskussionen har sjunkt till en allt för låg nivå.

Dessutom finns det betydligt mer irriterande personer än Neelix. Till exempel Brocoli.

Barclay är inte irriterande, han är en underbar karraktär som verkligen behövs.

Postad

Håller med.

Fasttän vissa karaktärer är jobbiga så fyller de sin roll på ett sätt, det behövs lite udda karaktärer i Star Trek, några som ger den där lilla extra kryddan till moset.

Postad
Och vem tar hand om Naomi nu då? Hon har blivit stor men hon behöver ändå en gudfar. Vem tar över det?

Oroa dig inte, Janeway kan nog replikera ett paket smör att ersätta Neelix med åt Naomi. :lol:

Det låter som du vet vad som krävs för att göra serie bättre :D:D

Postad

Broccoli är inget annat än en nervöst stammande hypokondriker. Det tar honom ju ett halvt avsnitt att fullborda en enda mening. Man kan få nervsammanbrott för mindre. Det kan vara halvroligt att se ett avsnitt med honom men när han återkommer gång på gång. :sjuk:

Då ser jag hellre på Neelix.

Postad
Broccoli är inget annat än en nervöst stammande hypokondriker. Det tar honom ju ett halvt avsnitt att fullborda en enda mening. Man kan få nervsammanbrott för mindre. Det kan vara halvroligt att se ett avsnitt med honom men när han återkommer gång på gång. :sjuk:

Nej. Hur kan du säga så. Barclay är härlig karaktär, en karaktär som behövs bland alla "vanliga" tråkiga star trek snubbar.

Det är enklare att gilla Barclay än Neelix eftersom man kan mer relatera till honom än till Neelix. Vem går runt och är glad hela tiden och överdriver sin glädje och medkänsla. Men jag tror fler människor har mer likheter med Barclay eftersom har mer de mänskliga känslor som man kan förstå.

Postad

Bara för att man är vervös, stammar och har hypokondri är man inte en dålig person. Barclay är en karaktär man vill ta hand om. Man hoppas att till sist kommer att hitta nån som förstår honom och hans speciellla sätt.

Postad

Neelix sa i ett avsnitt: Fool me once shame on you. Fool me twice shame on me.

G W Bush sa förra året: There's an old saying in Tennessee or ...maybe in Texas, probably in Tennessee...that says, fool me once, shame on...shame on you. Fool me...you can't get fooled again. :blink:

Verkar att han inte lyckades få till det där så himmla bra. Bättre att ha Neelix som ambassadör i Deltakvadranten än Bush. :P

Postad

Bush som ambassadör i Delta-Kvadranten?

Det e ju en ny tanke....

Då kan man skicka honom till Unimatrix One och låta honom terrorist-förklara Borgerna....

Eller att han börjar klaga på att klingon-imperiet e för fegt för att gå ut i krig (Läs Frankrike)

Eller börjar bomba Bajor bara för att han inte litar på de Cardassianska vapen-inspektörerna...

Det här måste jag skriva en lista om!

OCH SLUTA KALLA REG BARCLAY FÖR BROCCOLI, EXPENABLE ENSIGN! :nuke:

Postad
Man hoppas att till sist kommer att hitta nån som förstår honom och hans speciellla sätt.

Gör inte Troy det redan? Men jag måste tycka lite synd om Barclay´s chef. Nån som vet varför barclay slutade på Enterpise förresten?

Postad
Jag är ingen expert på TNG men är inte Troy och Barclay ihop?

Har sett nästan alla Voyager-avsnitt och jag tror att de är de iaf!

Nej, de är inte ihop. De har ett psykolog-patient-förhållande som har utvecklats till vänskap. That's it.

Postad
Jag är ingen expert på TNG men är inte Troy och Barclay ihop?

Har sett nästan alla Voyager-avsnitt och jag tror att de är de iaf!

Nej, de är inte ihop. De har ett psykolog-patient-förhållande som har utvecklats till vänskap. That's it.

Vad har detta med diskussionen Neelix att göra?

Detta börjar blir mkt OT!!!

Gäst Starsara
Postad

Trodde faktiskt att det skulle bli tomt och konstigt utan Neelix, men ack så fel jag hade. Det slog mig inte att han var väck förrän... nej, det slog mig nog aldrig faktiskt. :o

Han hade en bra roll i Voy men när han väl var borta spelade det liksom ingen roll.

Håller med om att det mest var tröttsamt att se Neelix sätta igång, föredrog faktiskt att snabbspola förbi honom för på något sätt kändes han mer pinsam och jobbig än viktig för serien.

Missade några sekunder i slutet av det avsnittet då han försvann men var det någon som uttryckte att de verkligen skulle sakna honom? Brukar ju gå att läsa tydligt hos Janeway om hon saknar/kommer sakna någon men missade jag det bara eller fanns där inget sådant uttryck?

Postad (redigerade)

Tuvok dansade ju för det var ju en sak Neelix verkligen ville att han skulle göra. Om man nu kan kalla litte fram och tillbacka rörelse med foten dans.. :rolleyes: Men sakne var ju att det gick ju bara något avsnitt efter att Neelix lämnat skeppet innan allt var slut så man fick direkt ingen chans att sakna han...

Redigerad av Lieutenet Lind
Postad

Neelix tillförde ingenting till serien... Möjligtvis fick han den föga hedersvärda rollen att agera irritationsobjekt för fler än mig! Nåja, jag tror inte ens de mest insnöade trekkisarna fälde så värst många tårar när han lämnade Voyager, av den enkla anledningen att karaktären inte berörde någon tittares känslor över huvud taget!

Postad

Ledsen; jag tolkade inte som att du hade hyst några känslor för denna stämningsdödande pajas! Men kan hålla med om att det om möjligt finns/fanns ännu mer irriterande personer i serien... Naomi Wildman måste väl ändå vara värst?

Postad
Ledsen; jag tolkade inte som att du hade hyst några känslor för denna stämningsdödande pajas!

Måste erkänna att jag inte direkt saknade Neelix i de allra sista avsnitten av Voyager, efter Homestead, men han var verkligen ingen stämningsdödande pajas! Visst, han tillförde inte alltid en massa värdefullt till besättningen, men Ethan Phillips är en duktig skådespelare och gjorde en bra person av Neelix för resten av besättningen att lita på och tycka om. Han var väl en sorts Voyagers barkeeper som Guinan var barkeeper i tng. Mycket orättvist att jämföra honom med Woopi Goldberg visserligen, men han fyllde en del av samma funktion. I många avsnitt så har Neelix en roll i handlingen som helt enkelt inte kan bortses från.

Kolla igenom avsnitten en gång till och se själv.

Postad

Jag vidhåller min åsikt angående Neelix... jag har absolut ingenting emot skådisen Ethan Philips; han kunde nog inte gjort sin rollprestation annorlunda. Det tråkiga tycker jag är att serien hade stora potential till att ha blivit så mycket bättre om författarna vågat gå utanför ramarna, kanske gjort den lite mer lik DS9... kontuniteten var verkligen dålig och karaktärsutvecklingen i det närmaste obefintlig. Kes insåg de ju lyckligtvis att hon var en hopplös karaktär redan på ett förhållandevis tidigt stadium!

• 1 månad senare...
Postad

Walliant: Förklara bättre vad du menar, annars får du en varning. Nu har jag skrivit sådana här meddelanden som svar på en massa av dina inlägg.

Läs forumreglerna! Där står bl a att man skall vara tydlig med att förklara varför man tycker som man tycker. Diskussionen förs annars inte vidare, utan det blir en återvändsgränd.

Postad

Det kom som en chock att Neelix försvann. Han kanske inte var med så mycket men han var rolig de delar han var där. Han som skulle laga "sina" maträtter på jorden och allt. Men jobbet han fick passade honom.

Vänligen logga in för att kunna kommentera

Du kommer kunna lämna en kommentar efter att du har loggat in

Logga in nu

• Skapa nytt...