Jump to content

ENT: Avsnitt 1.1-1.26

Morn

Recommended Posts

Jag hoppas verkligen att det inte sker.  :(  Det kommer nog att finnas en hel del besvikna Star Trek fans,

i så fall! Det finns ju en hel del serier/program på svt som ingen ser på. Varför inte ta bort några av

dessa program än Star Trek?

SVT kommer ta bort några program som är populärare (tittarsiffror) än Enterprise. Men man kan altid hoppas att de köper de andra säsongerna.

• Replies 291
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

SVT har ju brytit mot lagen med. Det är tydligen inte tilllåtet att lägga ner stationerna i t.ex. Växsjö. En annan sak är ju den fruktansvärda Europa Unionen som tvingar SVT att sälja ut en del programrättigheter till kommersiella skräp kanaler.

Dock är det ju inte olagligt för dom att lägga ner Enterpise, vilket det borde vara. Annars får man ju ladda ner allt då. Det är ju enda möjligheten, eller vänta 1000 år innan DVD boxarna kommer.

Är det någon som är med på att mailbomba SVT för att dom skjutit upp Enterprise?

Om man kan få ihop runt 100st männsiskor som skickar typ samma meddelande så borde dom fatta att vi är besvikna...

Mailbomba är inte riktigt en bra ide...

det är ju egentligen nästan som att göra en husokupation eller nåt...

• 6 months later...

Så där, nu har man då sett Shockwave del 1 för säkert tionde gången. Den är mycket intensiv och jag gillar avsnittet skarpt (mycket bättre än del 2 som kändes ogenomarbetad - nog om del 2). Den scen där Archer lämnar över befälet till T'Pol känns stark och äkta. Jag tycker fortfarande att besättningsman Daniels inte känns som en stark rollkaraktär. Han verkar mest förvirrad hela tiden - här skulle jag mer velat haft någon som kändes mer erfaren.

Jag måste hålla med Pjotr'k att jag gillar Shockwave. Det var lite svårt första gången att förstå då Archer flyuttades fram och tillbaka i tiden, fast nu då man sett avsnittet ett par gånger så fattar jag *fanfar*.

Jag gillar avsnitt där man grejar med tiden och detta avsnittet är mycket bra tycker jag. Spännande och karaktärerna är på topp. Även talet som Archer höll då han lämmnade över bryggan h??ller jag med Pjotr'k om att det var bra. Jag tycker att det har varit bra att man inte har hållt alltför många tårdrypande tal i serien än så länge för det blir nästan löjligt om det blir alltför många.

Grejar med tiden.

Det är ju oär spännande. Pararell verklighet är ju också

kul :-)

På nåt mystisk sätt löser sig allt och hur vet man vad som var den

ursprungliga tiden. Nisse Hult hamnar 7676767600 ljusår bakom

i tiden i stenålden på planeten plastic.

Harald hamnar 78700 ljusår framåt på planeten jh2xx

Ändå löste sig det.

Av en slump har dom en tidssökare och får en svag signal

från flera ljusår bakom i tiden från en planet som inte finns.

Ganska ironisk.

Men så löser sig allt i serien ändå.

Måste de upptäcka fel så hastigt. Kan inte dom råka vara i fel

tid i fem år.

-Du Nisse Hult vi har nog varit i fel tid i fem år sen vi fick tidskatastrofen,

jag såg min farfar köra förbi mig. Han dog ju för 70 år sen :o

Jag förstår inte! Vad har detta med Star Trek att göra? Det här är ett Star Trek-forum. VIll du diskutera OT-saker så finns det ett "Ten Forward" som är perfekt för detta! :)

Åhh ursäka det var visst förbudet att tänka högt vad man anser

om Star Trek.

Det är typ bara, "mycket intressant ser fram emot nästa avsnitt" som gäller

och inte fördjupa sig. Lite svårt att svara på någons inlägg genom att

skriva i en annan tråd.

Kommenterade Karl inlägg som gillar när man grejar med tiden.

Edited by Supertreck

• 4 years later...
  • 2 weeks later...
  • 2 months later...

Säsong 1 var verkligen bra och jag känner att jag känner karaktärerna bra nu, väntar med stor spänning på fler äventyr i säsong 2. Den slutgiltiga "cliffhangern" Shockwave Part 1 var verkligen bra, spänningen slog till redan mycket tidigt i avsnittet.

• 1 month later...
Cold Front

Tidsresor är alltid roligt, bara det inte går till överdrift. I ST:VOY om jag inte missminner mig så var det två eller tre avsnitt på rad som hade med tidsresor/tidsmekanik att göra, blev lite uttjatat. Roligt att återse Sulibanerna igen.

Måste bara påpeka att det var för att de hade "Time Travel Week" på Voyager veckan de avsnitten visades på UPN.