nx01 Postad 5 December, 2001 Rapport Postad 5 December, 2001 Men de flesta "förhållanden" brukar ju bildas i mittensäsongerna, så vi får vänta lite längresant, vi kanske är lite tidigt ute.' om det inte vore för att T'pol va Vulcan så skulle jag tro att det va nåt på G mellan henne och Tucker Känns ju onekligen så. Frågan är om inte T'Pol är alldelles för "Vulcan" för att ha ihop det med en människa. Nja kanske är det nån slags unik vänskap som är på gång? Citera
mumle Postad 19 December, 2001 Rapport Postad 19 December, 2001 Vad händer egentligen på UPN? Dom visar ju bara repriser i flera veckor. Nån som hört nånting? Känns som väldigt dålig planering om det skulle vara så att avsnitten inte är färdiga i tid... Citera
Quiet Postad 19 December, 2001 Rapport Postad 19 December, 2001 De har säsongsuppehåll över julhelgerna. Citera
mumle Postad 19 December, 2001 Rapport Postad 19 December, 2001 Sen när började man fira jul i slutet av november? ;) Det är förmodligen som du säger, men Cold Front visades 28/11, sedan dess har dom bara visat repriser och Silent Enemy kommer att först den 16/1. Snacka om Julledigt! Jaja, man får väl försöka hålla ut... :sigh: Citera
nx01 Postad 19 December, 2001 Rapport Postad 19 December, 2001 Egentligen handlar det ju inte alls om "jullov". Utan det är så att en "amerikans" tv-säsong består av lite drygt 36 veckor. (Från oktober till maj eller nåt sånt). Oftast producerar man bara ett tjugotal avsnitt av varje serie/ säsong. I Enterprise fall 26 avsnitt. För tv-bolagen är det viktgt att visa sina nya avsnitt under November, Februari och Maj eftersom att tittarsiffrorna då utvärderas och detta är av stor betydelse för framtida reklam pengar. Därför lägger man repriserna vanligast i December, January och Mars eftersom de då inte görs någon utvärdering och man då kan fylla ut säsongen med repriser(som inte dra lika mycket folk) Så egentligen handlar det inte alls om dålig planering, utan snarare tvärtom. Citera
nx01 Postad 5 Januari, 2002 Rapport Postad 5 Januari, 2002 Kollade precis på en slaga allmän trailer för de fem kommande Enterprise avsnitten. Där fanns en farkost, grön, som var såg riktigt romulansk ut. Jag har iofs inte hört nåt om det här innan men är det nån som gjort det. Vore skoj om dom kunde dyka upp på Enterprise redan denna säsongen. Så vad säger ni ser farkosten romulansk ut, och kan det rent utav vara romulaner eller är det bara jag som hoppas för mycket? Citera
mumle Postad 5 Januari, 2002 Rapport Postad 5 Januari, 2002 Så vad säger ni ser farkosten romulansk ut, och kan det rent utav vara romulaner eller är det bara jag som hoppas för mycket? Hmm, grön är den ju i alla fall. Men jag vet inte om jag tyckte att den såg speciellt romulansk ut, möjligen en föref??reföregångare till Bird-Of-Prey. Visserligen skulle det inte va så konstigt om det vara romulans. 2161 (enligt www.startrek.com) utkämpades ett krig mellan romulans och Star Fleet (låter konstigt, borde va fler än bara Star Fleet), det va strax efter det kriget som Federationen bildades. Det är ju inte så lång fram i tiden. Stämmer detta lär vi nog få se en och annan romulan i framtiden! Dock verkar www.startrek.com lite osäkra på sin sak, för om man senare läser om Romulous står det: "Until stardate 1709.2 when the U.S.S. Enterprise NCC-1701 under the command of Captain James T. Kirk had an unfriendly run-in with a Romulan ship. Very little was known about the species in general, although theories did exist." Om man legat i krig med dom borde man väl ha ganska bra koll eller? Citera
nx01 Postad 8 Januari, 2002 Rapport Postad 8 Januari, 2002 Nä jag tyckte det var nån korsning mellan TOS-skeppen och Warbirdsen. Och som du säger dom börj ju dyka upp snart. Känns dock som om det inte är dom men man kan ju alltid hoppas. 2161 säger du...hhmmm vad ligger vi på för år i Enterprise? Om man legat i krig med dom borde man väl ha ganska bra koll eller? Romulanernas dra-sig-hem-och-inte-prata-med-nån-taktiskt? Du vet vad dom säger "If knowledge is Power, then to be unknown is to be unconquerable" Citera
mumle Postad 8 Januari, 2002 Rapport Postad 8 Januari, 2002 2161 säger du...hhmmm vad ligger vi på för år i Enterprise?Jag är osäker på exact år, men har för mig att dom säger det i Broken Bow, eller? Dom säger iaf typ "efter nästan ett helt sekel får vi äntligen stå på egna ben" men hänvisning till 5 april 2063 (First Contact). Det vill säga, att dom borde va nånstans 2150-60. Nä jag tyckte det var nån korsning mellan TOS-skeppen och Warbirdsen. Och som du säger dom börj ju dyka upp snart. Känns dock som om det inte är dom men man kan ju alltid hoppas. TOS-skeppen? Isåfall undrar jag om vi har sett samma klipp, jag såg nämligen inte en enda liknelse med TOS. Citera
nx01 Postad 8 Januari, 2002 Rapport Postad 8 Januari, 2002 TOS-skeppen? Isåfall undrar jag om vi har sett samma klipp, jag såg nämligen inte en enda liknelse med TOS. De är frågan de. Tyckte de var nånslags blandning mellan Romulan Bird-of-Prey och Warbirden. Alltså själva grunddesignen likanr den Romulan Bird-of-Prey som ses i TOS med färgerna som ligger närmre Warbird. Citera
Pjotr'k Postad 9 Januari, 2002 Rapport Postad 9 Januari, 2002 2161 säger du...hhmmm vad ligger vi på för år i Enterprise? Året är 2151 i Enterprise. Citera
nx01 Postad 9 Januari, 2002 Rapport Postad 9 Januari, 2002 10 år imellan. Jag som trodde att dom kanske skulle slänga med kriget i Enterprise. Tydligen inte, är väl likaväl det. Risk för DS9 repris(inte för att DS9 var dåligt, bara onödigt att göra samma igen) Citera
Jocke Postad 10 Januari, 2002 Rapport Postad 10 Januari, 2002 Jag såg nyligen de två första Enterprise avsnitten, Broken Bow och Fight or Flight, och jag tyckte att dom var rikgtigt bra Karaktärer verkar vara bra och jag tycker att Scott Bakula passar bra som Archer. Hoppas att dom börjar sända på svensk television snart ... Citera
The Borg Postad 10 Januari, 2002 Rapport Postad 10 Januari, 2002 Skulle värkligen vara kul om dom sände enterprise på svensk tv.. Bara inte tv3 köper in dom (har inte 3an).. Sen måste jag få ställa min dumma fråga.. Är det någon som vet om borgerna m.m. kommer att vara med i enterprise eller om dom har gjort ett nytt konsept.. Citera
Pjotr'k Postad 10 Januari, 2002 Rapport Postad 10 Januari, 2002 Federationen får väl inte kontakt med Borgerna förrän under TNG-tiden? För den delen tror jag att Borgerna vid 2100-talet fortfarande befinner sig enbart i Deltakvadranten. Citera
nx01 Postad 10 Januari, 2002 Rapport Postad 10 Januari, 2002 Jepp precis som Peter sa, inte förräns under TNG-tiden. Dock möjligt att dom gör nått tidresa avsnitt, men jag betvivlar det, tror man kommer undvika tidresor så mycket som möjligt i Ent för att inte blanda ihop serierna(tänker då naturligtvis på tidsresor "mellan" serierna och inte på "the temporal cold war". Tror dessvärre inte att vi kommer få se några mer Borger i Trek överhuvudtag. Men det är bara vad jag tror. Citera
Jocke Postad 10 Januari, 2002 Rapport Postad 10 Januari, 2002 Är det någon som vet om borgerna m.m. kommer att vara med i enterprise eller om dom har gjort ett nytt konsept.. Eftersom det är konstaterat i TNG att dom där först får kontakt med borgerna, så är det omöjligt att dom är med i Enterprise. Det skulle förstöra kontinuiteten totalt så det hoppas jag verkligen att dom inte gör. Om det är något som ST fans ogillar så är det när kontinuiteten inte stämmer. Citera
Phlox Postad 13 Januari, 2002 Rapport Postad 13 Januari, 2002 Såg alla 11 avsnitten igår, det enda jag hade sett tidigare var Broken Bow. Cold front (11) tycker jag är bäst hittills, mycket intressant med Temporal cold war. Det sämsta tycker jag är Fight or flight. Citera
mumle Postad 15 Januari, 2002 Rapport Postad 15 Januari, 2002 Så vad säger ni ser farkosten romulansk ut, och kan det rent utav vara romulaner eller är det bara jag som hoppas för mycket? Lite nya uppgifter. Brannon Barga säger i en intervjuv till Star Trek Monthly: "We really want to do Romulans, but the problem with Romulans is that in the original series it's established that no humans or even Vulcans had seen them. So for Archer to see Romulans would be a breech in the coninuity, so were gonna have to figure that one out." Och vad vi Star Trek-människor tycker om brutin kontinuitet har ju redan tagits upp här. Citera
Lis@ Postad 16 Januari, 2002 Rapport Postad 16 Januari, 2002 Jag hatar att vara den som ställer de idiotiska frågorna, men jag ville bara kolla så det är den nya Enterprise ämnet handlar om och inte den gamla? Hade tänkt skriva en grej, men vill ogärna skriva om fel serie i fel inlägg. ??? Citera
Jocke Postad 16 Januari, 2002 Rapport Postad 16 Januari, 2002 Lite nya uppgifter. Brannon Barga säger i en intervjuv till Star Trek Monthly: "We really want to do Romulans, but the problem with Romulans is that in the original series it's established that no humans or even Vulcans had seen them. So for Archer to see Romulans would be a breech in the coninuity, so were gonna have to figure that one out." Och vad vi Star Trek-människor tycker om brutin kontinuitet har ju redan tagits upp här. Jag vet inte om det är nödvändigt att ha med borger och romulans i Enterprise, det finns ju så många andra raser från TOS som är intressanta och de hittar säkert på några nya som vi inte har sett innan ... Citera
nx01 Postad 16 Januari, 2002 Rapport Postad 16 Januari, 2002 Jag vet inte om det är nödvändigt att ha med borger och romulans i Enterprise Nej till borg, men gärna en och annan Romulan. Känns som om det var alldelles för länge sen Roimulanerna var med och det skulle onekligen vara skoj att se dem igen. Tror att dom kommer smygas in så småningom dock, men antagligen inte denna säsong. (det skeppet är antagligen inte Romulan... även fast jag tyckte det var ganska likt). Det går ju förresten lite snack om att Temporal Cold War-snubben är antingen Romulan eller Vulcan. Höll på att glömma. Lisa det handlar om den nya serien Enterprise. Citera
mumle Postad 16 Januari, 2002 Rapport Postad 16 Januari, 2002 Jag vet inte om det är nödvändigt att ha med borger och romulans i Enterprise, det finns ju så många andra raser från TOS som är intressanta och de hittar säkert på några nya som vi inte har sett innan ... Jag håller med, det har redan kommit upp en hel del intressanta arter som jag gärna skulle vilja se mer av. Dock är jag lite nyfiken på Romulans. Dom verkar vara väldigt lika människor, bara sedda ur en motsatt synvinkel. Tur att Nemesis kommer "snart"! Citera
mumle Postad 19 Januari, 2002 Rapport Postad 19 Januari, 2002 *** DubbelSpoiler *** * * * Det ryktas att i nästa avsnitt, Dear Doctor, kommer det att vara med en Feregi spelad av ingen mindre än Ethan Phillips (Neelix). Låter som ett mycket roligt och bra avsnitt! Citera
Lis@ Postad 21 Januari, 2002 Rapport Postad 21 Januari, 2002 Hur kan ni ha sett sånt som varken sänds på tv eller finns på video? Eller gör det de? ??? Citera
Rekommenderade inlägg
Var med i konversationen
Du kan skriva ett inlägg nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att skriva inlägg med ditt konto.