Jump to content

Passande Kärlekspar

UNDO_2000

Recommended Posts

Hej.

Vilka två star trek karaktärer tycker ni skulle bli ett passande kärlekspar?

Själv tycker jag lite att Kirk och Jadzia Dax skulle kunna passa ihop. Dax verkar ju gilla de gammla tiderna (se "Trials and Tribble-ations") och de känns som hon skulle kunna gilla en karakarl som Kirk.

Å Kirk i sin tur raggar ju på alla så de borde ju inte bli några problem där. :)

Föresten. Bara för att Star Trek inte stödjer homosexualitet så behöver det ju inte betyda att denna diskussionen inte gör det.

7 of 9 och T'Pol kanske? Dom har ju samma klädsmak. :rolleyes:

Eller kanske Picard och Sisko. Dom har ju samma hårsmak. :P

Föresten. Bara för att Star Trek inte stödjer homosexualitet så behöver det ju inte betyda att denna diskussionen inte gör det.

Någon officiell ståndpunkt kanske det inte finns, men vissa avsnitt har ju haft karaktär av detta tex. Rejoined i DS9). Sen ska det bli intressan att se hur förhållandet mellan Trip och T'Pol utvecklas.

Jag tycker det känns lite konstigt om T'Pol skulle bli ihop med nån överhuvudtaget, alltså en icke- vulcan. Det skulle kännas som om dom urholkar det ur-vulcanska ännu en gång. Men jag håller med, Trip och hon.. tja, varför inte? Dock hoppas jag att manusförfattarna inte försöker göra en ny "Janeway/Chakotay", ett par som passar über bra ihop, men som aldrig gör slag i saken...

(oj, oj, mitt första inlägg på hur lång tid som helst!)

Om man går över seriegränserna tror jag att Trip och B'Ellana  :wub: skulle passa i hop.

Jaså?? *hehe* :lol:.. Personligt tycker jag Tom och BÈlanna är som gjorda för varann... :D Men jag skulle inte ha nåt emot något mellan Malcolm och Hoshi.. Och ja Will och Deanna tycker jag ochså passar ihop så jag väntar bara in på Malcolm och Hoshi... :wub:

Så bara för att man har samma klädsmak så passar man bra ihop och ska vara ihop? Då borde väl Deanna Troi också vara ihop med T'Pol och 7 of 9? :P

Phlox och Kes?

Phlox och Kes?

*lmao* Phlox och Kes, jo det vore just snyggt! :D

Hmm... Jag håller med B'Elanna om att Malcolm och Hoshi kanske skulle ha nåt på gång. Det anade jag i avsnittet Vanishing Point, det var väl det avsnittet när Hoshi tappade sin topp framför Malcolm? :huh: Vidare så röstar jag på Trip och T'Pol, eller Archer och T'Pol.

Hmm... vad sägs om Tuvok och Uhura? Eller Scotty och Pulaski? *lol* Nah, Beverly och Picard är ett fint par. Så även Riker och Deanna :) (som ju slutligen gifte sig)

Så bara för att man har samma klädsmak så passar man bra ihop och ska vara ihop? Då borde väl Deanna Troi också vara ihop med T'Pol och 7 of 9? :P

Phlox och Kes?

Asså, det var mer på skämt för att jag just då inte kunde komma på två personer av samma kön i Star trek som pasar ihop.

Jag tror inte att ett f??rhållande pga. hårsmak skulle fungera heller så dedär med picard och sisco funkar nog inte heller...

Men nu när du säger de så skulle ju Kira också kunna va me T'Pol, Seven och Troi. De blir en stort förhållande dedär. :)

Phlox och Kes?

*lmao* Phlox och Kes, jo det vore just snyggt! :D

Nja, jag tror inte att jag håller med. Jag tyckte att Neelix och Kes var et bra par, Eller också Holo-dock och Kes.... Vet inte varför, men min lillasyster och mamma var stensäkra på att dom skulle få ihop det.

Såhär tror jag att jag skulle vilja ha det;

Picard och Beverly, jag vet inte varför, men jag har alltid haft en uppfattning om att någon av dem kanske vill ha mer än bara vänskap... :wub:

Data och Tasha tyckte jag var ett bra par, ända tills det blev som det blev.... :huh:

B'Elana och Tom,

Riker och Deanna så klart. Dom får man ju inte glömma!

Doktorn och Kes,

Neelix och Dexa,

Pulaski och Trip,

Jag hade gärna viljat att Harry och LaForge ska få vars en tjej också, men med alla Harrys omöjliga tjejer så... Det verkar som om det alltid blir en ??ver... :huh:

Worf och Kira kanske, men jag har inte sätt så mycket DS9, men att dömma av det lilla jag har sett, så tyckte jag med en gång att Kira och Worf skulle passa bra ihop. Dom verkar ganska lika, ett bra par enligt mig. Det är möjligt att dom inte alls passar bra tillsammans, ni som vet lite mer om henne kanske vet att dom är helt olika, men i sådana fall lär jag nog få reda på det till slut. :klingon:

• 3 weeks later...

Hihi, det verkar som att jag går emot vad alla här tycker.

T'Pol och Trip ska inte ha ihop det, jag gillar inte Trip sådär jättemycket. Mycket då hellre T'Pol och Malcolm och Hoshi och Trip.

Picard ska inte ha någon tjej alls, men om han måste är väl det väl Beverly som gäller :) Eller, nej! Lwaxana of course! Picard har alltid haft någon slags dragning till henne, vare sig han vill eller inte ;) Eller kanske inte. Men, dom skulle göra ett rätt häftigt par.

Data däremot, han ska verkligen inte ha någon alls, meen, som sagt, om han måste får det bli Guinan! :lol:

Annars är det ju självklart mellan B'Elanna och Tom och mellan Troi och Riker. :D

• 3 weeks later...
Annars är det ju självklart mellan B'Elanna och Tom och mellan Troi och Riker.  :D

Jag måste gå emot alla som tycker att B'lana & Tom och Troi & Riker passar ihop.

Troi å Riker har varit ihop och var vänner istället. (*NEMESIS/INSURECTION SPOILER* Blev väldigt besviken att när dom blev ihop å gifte sig. Trodde det bara skulle va nån grej som hände eftersom alla "blev yngre" i Insurection. Men inte då :arg: )

B'lana å Tom passar visserligen rättså bra ihop, men jag tycker B'leana skulle tatt chakotay istället. Dom passar så bättre tycker jag. :)

Jag måste gå emot alla som tycker att B'lana & Tom och Troi & Riker passar ihop.

Troi å Riker har varit ihop och var vänner istället. (*NEMESIS/INSURECTION SPOILER* Blev väldigt besviken att när dom blev ihop å gifte sig. Trodde det bara skulle va nån grej som hände eftersom alla "blev yngre" i Insurection. Men inte då  :arg: )

B'lana å Tom passar visserligen rättså bra ihop, men jag tycker B'leana skulle tatt chakotay istället. Dom passar så bättre tycker jag. :)

Men tycker ändå att Troi och Riker har haft nåt på gång från allra första gången även om de inte varit ihop alltid. Och Chakotay och Bellana hade mer av ett vänskapsband.

Jag tycker ändå att Beverly och Picard skulle ta en chans med varann.

• 3 weeks later...
Jag håller med B'Elanna om att Malcolm och Hoshi kanske skulle ha nåt på gång. Det anade jag i avsnittet Vanishing Point, det var väl det avsnittet när Hoshi tappade sin topp framför Malcolm? :huh: Vidare så röstar jag på Trip och T'Pol, eller Archer och T'Pol.

Det var väll i shockwawe II? :huh:

Iaf så tycker jag att trip och hosi passar ihop!

Picard och beverly och bashir och dax!!!

• 3 years later...