Jump to content
Sign in to follow this  
Jocke

Star Trek Databas - startrekdb.se

Recommended Posts

Lägg till under Borgerna:

Partickel 010 - Omega

Om det nu behövs. Omega klassas som ett levande väsen om jag inte har fel. Om jag har det behöver jag titta på "Omega" igen...

Jag vill nog att du tittar på Omega igen. Jag uppfattade det som att borgerna också har partikelnumrering, precis som de klassificerar varelser på samma sätt.

Jag måste bara säga att den här nya versionen är inte bara snygg utan ochså mycket funktionell. Valet av färgkombinatioen var ett bra val. Jag gillar den blå färgen. :ferengi: Jag gillar var du har gjort med funktionen "mina 10 senaste meddelanden" och snabb svar. Mycket praktiskt. :D

Edited by Captain Mariah

Jag antar att detta är det rätta ämnet att kommentera den nya forumdesignen i. Den är grymt snygg! Jag gillar verkligen de nya ikonerna och forumknapparna, samt Admiral Janeway-bilden som finns längst ner på huvudsidan vid listan över inloggade medlemmar!! :D Tack Jocke för att du lade in den :)

Very good indeed!

Kommentarer om den nya sidan i detta ämne, tar gärna emot alla kommentarer, både bra och dåliga :)

Den är ganska bra! men kunde behöva lite mer kött på benen! gå in på

www.ex-astris-scientia.org/gallery.htm så hittar du mer om alla star trek serier/filmer! :vulcan:

Den är ganska bra! men kunde behöva lite mer kött på benen! gå in på

www.ex-astris-scientia.org/gallery.htm så hittar du mer om alla star trek serier/filmer! :vulcan:

Jag tycker faktiskt att vi har mycket "kött på benen". Vi har ca 550 st bilder, i multimedia-avdelningen, från VOY och ENT och eftersom att sidan ännu bara handlar om dom två serierna så tycker jag det är rätt så bra. Lägger till nya bilder så fort jag hittar några (som har bra kvalite). Antagligen så kommer vi att lägga till fler serier i framtiden och då även en hel del nya bilder.

Om man bara tittar på VOY och ENT, så tror jag att vi har fler bilder från dom serierna än Ex Astris Scientia.

En liten avrapportering om utvecklingen av Star Trek Databas:

Just nu har vi fyllt på om utomjordingar i Voyageravsnitten för hela säsong 1-2 samt för spridda avsnitt (kanske en fjärdedel) av övriga säsonger. Sammanlagt 70 utomjordingar finns på Voyager och vi tar gärna emot kommentarer och tillägg/justeringar!

Det finns 46 utomjordingar för Enterprise och här finns mer att fylla på, så kommentarer och tillägg är också här välkomna!

Har ni fler bilder på några utomjordingar så skicka dem till oss i redaktionen.

Ni missar väl inte heller att man kan lämna betyg på alla Voyager- och Enterpriseavsnitt?

Vad tycker ni? Är det något vi har missat som vi bara måste ta oss an?

Gillar uppdateringen på forat. Kul att man kan se när meddlemar gick med i stället för att behöva trycka på namnet och sen läsa det. Det blir nog bättre för de som har 56k modem eftersom dom inte behöver ladda för att se när någon speciell gick med.

Gillar uppdateringen på forat. Kul att man kan se när meddlemar gick med i stället för att behöva trycka på namnet och sen läsa det. Det blir nog bättre för de som har 56k modem eftersom dom inte behöver ladda för att se när  någon speciell gick med.

Egentligen så har den informationen alltid funnits där, det är jag som har kommenterat bort den tidigare, har innan tyckt att det har varit onödig info att visa i ämnena, får se om det får vara kvar nu eller inte.

Är det ingen som har kommentarer på databasen? Jag vet inte ens hur många som använder den, kanske har den inget syfte, om ingen kommenterar om positiva eller negativa saker med den.

Jag använder rätt ofta databasen.

Positivt: Jag tycker att bilderna över de olika delarna av Voyager och Enterprise är bra, särskilt de som visar hur det ser ut på t.ex. bryggan. Med bilder är det lättare att förklara om det är något som en kompis frågar.

Databasen om olika raser är också bra. Kul att kolla upp lite fakt om man hör talas om en speciell ras i något avsnitt.

Bakgrundbilderna är så vackra att jag har en på varje dator, måste säga att jag älskar dem.

Det är lätt att navigera fram till olika grejor, idiotsäker skulle jag säga.

Negativt: Hmm, jag tror inte det finns något negativt på databasen. Det kommer till nya grejor hela tiden och det som jag sökt efter har alltid funnits där...jag kommer i alla fall inte på något just nu som jag inte funnit.

En speciell sak som kanske skulle vara bra om man inte hade tid att leta är en sök funktion av något slag.

Kommentarer om den nya sidan i detta ämne, tar gärna emot alla kommentarer, både bra och dåliga :)

Jag vill bara först säga att jag verkligen gillar intresstanta artiklar, tema och nyheter mfl som ni har lagt under dessa åren.

När det gäller holodäcksäventyr, då blir jag verkligen förvånad över att VOY-avsnitt Worst Case Scenario inte var med i tema.

Worst Case Scenario består av minst 60 % holodäckäventyr eller rätt sagt holoroman/ tactial simulation

Men som sagt att smaken är som baken.

(Och jag undrar om det finns möjligt att ge en blygsam bidrag till databasen eftersom jag är galen i tema-avsnitt.)

Jag vill bara först säga att jag verkligen gillar intresstanta artiklar, tema och nyheter mfl som ni har lagt under dessa åren.

När det gäller holodäcksäventyr, då blir jag verkligen förvånad över att VOY-avsnitt Worst Case Scenario inte var med i tema.

Worst Case Scenario består av minst 60 % holodäckäventyr eller rätt sagt holoroman/ tactial simulation

Men som sagt att smaken är som baken.

(Och jag undrar om det finns möjligt att ge en blygsam bidrag till databasen eftersom jag är galen i tema-avsnitt.)

Vad det gäller worst case scenario så är det nog så att vi inte tänkt på det, men det går ju alltid att lägga till. Har du förslag på teman så kan du ju alltid skicka ett pm till jocke, pjotrk eller mig med dina förslag så kan vi lägga in det. Vi har bestämt att bara ha teman som inte passar in någon annan stans (tex tidsresor men vi har inte om vulcans eller romulaner.) J.

Överlag så tycker jag att vi får alldeles för lite frågor, förslag och kommentarer från besökare och medlemmar. Det är alltid varmt välkommet, så skicka du ditt bidrag till någon av oss :)