Cecilia Posted January 28, 2007 Report Share Posted January 28, 2007 Jag letade efter bilder av klingoner till ett tal som jag skulle hålla på min mans disputationsfest. Han har studerat araméerna (ett folkslag i nutida Syrien) och de verkar ha tyckt att skägg var snyggt. Jag gjorde parallellen med min mans intressen, Star Trek, med skäggiga klingoner och araméer med inskriptioner av skäggiga kungar. Dessutom fanns en rolig koppling mellan en månskäreformad symbol använd av araméerna och stjärnflottans märke (om man vänder det upp-och-ned). I jakten på bra bilder för att illustrera slutsaterna av min banbrytande forskning kom jag in på forumet och registrerade mig för skojs skull. För den intresserade bifogar jag en bild av en arameisk kung som jag hittade på nätet. I mitt tal använde jag illustrationer från en bok. De ser mer klingonska ut när de avbildas framifrån, men den fantasifulle kan förstå vad jag menar utifrån den här profilbilden. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Picard Posted February 5, 2007 Report Share Posted February 5, 2007 gick in på Google och sökte eller star trek forum! :lol: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
K´hogh son of Klintoch Posted February 15, 2007 Report Share Posted February 15, 2007 (edited) googlade på "worf" eller om det var "Romulan ale" :klingon: -------------------- ''tlhIngan jIH!Heghlu'meH QaQ jajvam!'' K´hogh son of Klintoch av huset Koragh Edited September 18, 2007 by K´hogh son of Klintoch Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
commander ricochet Posted February 15, 2007 Report Share Posted February 15, 2007 Komer inte ihåg ;) Men jag var säkert ute o kikade efter star trek på svenska så att säga. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
K´hogh son of Klintoch Posted February 15, 2007 Report Share Posted February 15, 2007 (edited) Jag letade efter bilder av klingoner till ett tal som jag skulle hålla på min mans disputationsfest. Han har studerat araméerna (ett folkslag i nutida Syrien) och de verkar ha tyckt att skägg var snyggt. Jag gjorde parallellen med min mans intressen, Star Trek, med skäggiga klingoner och araméer med inskriptioner av skäggiga kungar. Dessutom fanns en rolig koppling mellan en månskäreformad symbol använd av araméerna och stjärnflottans märke (om man vänder det upp-och-ned). I jakten på bra bilder för att illustrera slutsaterna av min banbrytande forskning kom jag in på forumet och registrerade mig för skojs skull. För den intresserade bifogar jag en bild av en arameisk kung som jag hittade på nätet. I mitt tal använde jag illustrationer från en bok. De ser mer klingonska ut när de avbildas framifrån, men den fantasifulle kan förstå vad jag menar utifrån den här profilbilden. försöker du säga att Arameérna var Klingons? :klingon: -------------------- ''tlhIngan jIH!Heghlu'meH QaQ jajvam!'' K´hogh son of Klintoch av huset Koragh Edited September 18, 2007 by K´hogh son of Klintoch Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jem Hadar Posted February 18, 2007 Report Share Posted February 18, 2007 Jag letade efter bilder av klingoner till ett tal som jag skulle hålla på min mans disputationsfest. Han har studerat araméerna (ett folkslag i nutida Syrien) och de verkar ha tyckt att skägg var snyggt. Jag gjorde parallellen med min mans intressen, Star Trek, med skäggiga klingoner och araméer med inskriptioner av skäggiga kungar. Dessutom fanns en rolig koppling mellan en månskäreformad symbol använd av araméerna och stjärnflottans märke (om man vänder det upp-och-ned). I jakten på bra bilder för att illustrera slutsaterna av min banbrytande forskning kom jag in på forumet och registrerade mig för skojs skull. För den intresserade bifogar jag en bild av en arameisk kung som jag hittade på nätet. I mitt tal använde jag illustrationer från en bok. De ser mer klingonska ut när de avbildas framifrån, men den fantasifulle kan förstå vad jag menar utifrån den här profilbilden. försöker du säga att Arameérna var Klingons? Vem vet Själv hittade jag Strtrekdb via Google, sökord Star trek Enterprise. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roosweb Posted February 20, 2007 Report Share Posted February 20, 2007 Jag blev tipsad av ev kompis Har inte sett så mkt Star Trek än förutom lite Voyager, men nu har jag fixat lite Enterprise så blir väl att kolla på det =) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
K´hogh son of Klintoch Posted February 20, 2007 Report Share Posted February 20, 2007 (edited) Jag blev tipsad av ev kompis Har inte sett så mkt Star Trek än förutom lite Voyager, men nu har jag fixat lite Enterprise så blir väl att kolla på det =) rekomenderar DS9 och TNG :klingon: -------------------- ''tlhIngan jIH!Heghlu'meH QaQ jajvam!'' K´hogh son of Klintoch av huset Koragh Edited September 18, 2007 by K´hogh son of Klintoch Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Homn Posted February 20, 2007 Report Share Posted February 20, 2007 Mer eller mindre av en slump… Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
NX-01 Posted February 21, 2007 Report Share Posted February 21, 2007 började titta på trek på riktigt i våras och hittade hit av en slump (googlade tror jag). och roosweb blev inte tipsad av en kompis. han har umgåtts med mej i nästan hela sitt liv och umgåtts med en trekkie (jag) i snart ett år, inte konstigt att han blev smittad av trekviruset :P Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Commander Michels Posted September 17, 2007 Report Share Posted September 17, 2007 Även jag googlade mig hit, sökte efter en avsnittsguide och fick rena jackpotten ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
NX-01 Posted September 17, 2007 Report Share Posted September 17, 2007 Även jag googlade mig hit, sökte efter en avsnittsguide och fick rena jackpotten ;) förstår vad du menar med jackpot! det här är ju den bästa sidan på hela internet! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
johannalaforge Posted September 18, 2007 Report Share Posted September 18, 2007 Var inne på burkar.nu på en lektion i skolan. Såg en bild på enterprise D och trodde att jag skulle dö av lycka när jag hittade hit. :lol: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vorik Posted September 18, 2007 Report Share Posted September 18, 2007 Kommer inte exakt ihåg hur det var jag hittade hit. En vild chansning är att jag googlade på något Star Trek relaterat ord och på den vägen hittade hit. Men som sagt, jag kommer inte ihåg till 100% hur det gick till. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
K´hogh son of Klintoch Posted September 18, 2007 Report Share Posted September 18, 2007 (edited) Kommer inte exakt ihåg hur det var jag hittade hit. En vild chansning är att jag googlade på något Star Trek relaterat ord och på den vägen hittade hit. Men som sagt, jag kommer inte ihåg till 100% hur det gick till. samma här , tror jag . troligen var jag på jakt efter bilder och info på Klingonvapen :klingon: -------------------- ''tlhIngan jIH!Heghlu'meH QaQ jajvam!'' K´hogh son of Klintoch av huset Koragh Edited September 18, 2007 by K´hogh son of Klintoch Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
NX-01 Posted September 18, 2007 Report Share Posted September 18, 2007 har för mig att jag gjorde en bildsökning efter olika skepp ifrån TNG och så reagerade jag på att det var en svensk ST-sida, och inte bara svensk, den är bäst också. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fleetadmiral Posted September 18, 2007 Report Share Posted September 18, 2007 Jag har för mig att jag var frustrerad över någon svensk översättning (från en Star Trek DVD-film) av en befälsgrad och ville skriva av mig frustrationen på en svensk Star Trek-sida, och hamnade här. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
NX-01 Posted September 18, 2007 Report Share Posted September 18, 2007 Jag har för mig att jag var frustrerad över någon svensk översättning (från en Star Trek DVD-film) av en befälsgrad och ville skriva av mig frustrationen på en svensk Star Trek-sida, och hamnade här. hehe, lite roligt scenario där! kul att du hittade hit på ett sånt sätt, det är nog rätt unikt. aja det räckte tydligen inte med att bara skriva av sig lite för du är ju fortfarande här. ett tecken på denna sidas bästhet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cecilia Posted September 22, 2007 Report Share Posted September 22, 2007 försöker du säga att Arameérna var Klingons? :klingon: -------------------- ''tlhIngan jIH!Heghlu'meH QaQ jajvam!'' K´hogh son of Klintoch av huset Koragh Nej, så långa slutsatser har jag inte dragit, men när du säger det så... Kanske begav sig araméerna ut i rymden någon gång omkring 500 f Kr och koloniserade Kronos. Då hade de gott om tid (?) att utveckla de karaktäristiska kraftfulla klingonska ansiktsdragen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kashked Posted September 27, 2007 Report Share Posted September 27, 2007 försöker du säga att Arameérna var Klingons? :klingon: -------------------- ''tlhIngan jIH!Heghlu'meH QaQ jajvam!'' K´hogh son of Klintoch av huset Koragh Nej, så långa slutsatser har jag inte dragit, men när du säger det så... Kanske begav sig araméerna ut i rymden någon gång omkring 500 f Kr och koloniserade Kronos. Då hade de gott om tid (?) att utveckla de karaktäristiska kraftfulla klingonska ansiktsdragen. Det skulle ju också förklara varför klingonen Shakespear återvände just hit... :lol: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
K´hogh son of Klintoch Posted September 28, 2007 Report Share Posted September 28, 2007 försöker du säga att Arameérna var Klingons? :klingon: -------------------- ''tlhIngan jIH!Heghlu'meH QaQ jajvam!'' K´hogh son of Klintoch av huset Koragh Nej, så långa slutsatser har jag inte dragit, men när du säger det så... Kanske begav sig araméerna ut i rymden någon gång omkring 500 f Kr och koloniserade Kronos. Då hade de gott om tid (?) att utveckla de karaktäristiska kraftfulla klingonska ansiktsdragen. jag tror det var tvärtom . att Klingons kom till Jorden på nåt sätt och startade grunden till det folk som kom att kallas Araméerna :klingon: -------------------- ''tlhIngan jIH!Heghlu'meH QaQ jajvam!'' K´hogh son of Klintoch av huset Koragh Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Azog Posted October 4, 2007 Report Share Posted October 4, 2007 Jag letadet efter Star Trek sidor på svenska och hittade stvoyager.nu Blev väldigt glad över att hitta hit. Samma här Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gosiiie Posted August 27, 2008 Report Share Posted August 27, 2008 Jag hittade hit genom min bror som också är medlem här . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marvin Posted August 27, 2008 Report Share Posted August 27, 2008 Och jag hamnade här genom att googla "Star Trek forum". Så enkelt var det! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
johannalaforge Posted August 27, 2008 Report Share Posted August 27, 2008 Själv var jag inne på Annas länkburkar under en lektion när jag fick syn på Enterprise. Inte kunde jag tro mina ögon, men när jag klickade på bilden warpades jag hit till Star Trek db :lol: (ok då, kanske inte i warphastighet, men iallafall mindre långsamt :P ) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts