Jump to content

Vem i Star Trek skulle du vilja vara?

speck

Recommended Posts

Hmm, det finns många som jag skulle vilja vara. Q hade ju varit jätte kul att vara Resa genom tiden och busa i evigheter :) . Om jag behövde vara männsika skulle jag nog helst vilja vara Picard. Han är en bra kapten å sen tycker jag han är fräck, särskilt efter ST: Nemesis då han sa att det kliade i fingrarna efter att få testa den nya bilen som dom hade :P

Janeway, förstås! Fast jag lever mej in i hennes roll hela tiden. :P Min hemsida är ju hennes ready room, och jag pratar ständigt om mej själv som Janeway. :D

Jag skulle dock också vilja vara en shapeshifter, gud vad behändigt det skulle vara att kunna förvandla sig till vad som helst! *L*

Edited by Nina Janeway

Om jag fick välja så skulle jag gärna spela Captain Janeway i första hand. Hon har en stark karaktär och jag beundrar hennes styrka. :) Jag gillar dessutom den personlighet som hon har och tycker att hon är mycket lik mig själv i bland. ( I bästa fall.. ) ;)

Som andra val skulle jag nog välja Deanna Troi. Jag gillar hennes medkänsla för andra. Jag skulle definitivt vilja ha henne som vän. Dessutom är det plus om man är halv betazoid och kan "känna" av andra. Den egenskapen facinerar mig just därför att den inte finns i verkligheten ;) .. men den skulle kunna lika gära ha gjort det. :)

Edited by Captain Mariah

WESLEY CRUSHER!!!!!! HAN ÄR JU JÄTTESMART OCH FÅR ALLA TJEJER.

heh skämta bara

*redigerat av forumledare*

Jag skulle nog vilja vara ombord DS9, träffa massa coola raser. jag gillar även stämning ombord. Kanske Sisko eller Odo.

Nej, det är ju Kirk som får alla tjejer...

Jonathan, jag har redigerat ditt inlägg. Hänvisar till PM skickat idag, och hänvisar till forumreglerna angående flaming.

"Flaming - Direkta förolämpningar av medlemmar, forumledare eller administratörer kommer inte att tolereras. Även flaming av Star Trek Serierna (TOS, TAS, TNG, DS9, Voyager, Enterprise) eller filmerna, detta gäller så klart även andra sci-fi serier/filmer, kommer inte att tolereras. Det ??r en sak att ge kritik om man kan bevisa det, men att endast skriva t.ex. "detta suger" anses vara flaming, men att argumentera en sådan kommentar är accepterat. "

Ok ska jag berätta  varför wesley *****************************. Detta beror på att jag inte tål sådana perfekta ynglingar som honom och att dom måste har varit höga när dom kom på honom. Så?

Men han är väll inte perfekt? Han e ju som resten av människorna i Star Trek eller? Jag vet inte riktigt vad det är du stör dig på honom, om det är utseendet eller hur han är. Det finns ju alltid folk som är smartare eller mer socialt begåvad än andra, fast det finns det ju i verkligheten också.

Men han är väll inte perfekt? Han e ju som resten av människorna i Star Trek eller? Jag vet inte riktigt vad det är du stör dig på honom, om det är utseendet eller hur han är. Det finns ju alltid folk som är smartare eller mer socialt begåvad än andra, fast det finns det ju i verkligheten också.

Wesley Crusher är en sådan perfekt yngling som är väldigt bra för sin ålder och jag irriterar mig på att en sådan ****unge arbetar på ett flaggskepp som Enterprise. Ok visst är han bra men det finns hundra gånger bättre officerare än honom. Jag tycker det är konstigt att man tar in någon som honom. Men mest av allt hatar jag honom för hans plugghästs- och mammabeteende.

Gillar heller inte Wesley. Anledning:

"I'm a Starfleet officer, I don't lie."

"Yes, sir."

"No one takes me seriosly because I'm not an adult."

"Can I see the bridge mom? Pleeease?"

Fast värst är han ju i säsong 1, senare ser man ju inte så mycket av honom, och då står man ju ut med honom. Wesley är med andra ord en person jag inte skulle vilja vara.

Fast värst är han ju i säsong 1, senare ser man ju inte så mycket av honom, och då står man ju ut med honom. Wesley är med andra ord en person jag inte skulle vilja vara.

äntligen någon som förstår mig.

spoiler!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!11

På WCT treffen när wesley crusher blev genomborrad av dom där soldaterna började alla applådera. Det visar vad fansen tycker om wesley hahahaha

Edited by Jonathan