Jump to content
Sign in to follow this  
MrsRiker

Star Trek-julklappar?

Recommended Posts

Fick ni några roliga hårda startrekpaket av tomten i år? Jag fick Voyager säsong 2 på DVD av min älskling och han hade dessutom skojat till det genom att göra paketet i sig startrekigt. Han hade med hjälp av kartong, sax, tejp, innovativitet och tålamod gjort ett sådant där emblem....*pekar uppåt bredvid datumet* Roligt med lite annat än bara tomtar... :D

Jag fick faktiskt ett Star Trek CCG! Alltså ett kortspel!!! Det var verkligen överraskande och roligt. Nu skall jag bara hitta någon att spela med! Någon i Kalmartrakten som vill höra av sig via PM?

Det jag fick kanske inte direkt är Trek men dom har många trek referenser i det.

Vad var en Starbug från den under bara serien Red Dwarf. Man kan öpna den och där finns nästan hela insidan av skeppet. Sen så låter den som den också med citat från serien.

Jag fick hela två star-trek-julklappar: först en citatbok med massor av citat hämtade från star trek-världen listade i olika kategorier, sedan första säsongen av Voyager, som jag väntat med att köpa då jag sett det mesta redan redan. Med stor glädje har jag redan kommit en bit in i säsongen och gläds åt att återuppta bekantskapen med Janeway och hennes besättning. :rolleyes:

Jag fick hela två star-trek-julklappar: först en citatbok med massor av citat hämtade från star trek-världen listade i olika kategorier, sedan första säsongen av Voyager, som jag väntat med att köpa då jag sett det mesta redan redan. Med stor glädje har jag redan kommit en bit in i säsongen och gläds åt att återuppta bekantskapen med Janeway och hennes besättning. :rolleyes:

<{POST_SNAPBACK}>

va heter den citat boken? den hade ja velat ha..

ja star trek packet ja, ja fick 3:e å sista Dvd boxen av TOS..

så den ska ja gotta mig av nu ett tag fram över..

Fick ingenting ST-relaterat (snyft :( ) men det beror nog på att ingen har råd med det jag helst vill ha nu... Boxar! (Inte ens jag själv har råd...)

Har dock köpt ett par gamla amerikanska serietidningar åt mig själv på Tradera och dessutom fyller man ju år om ett par månader så den som lever får se!

Fick ingenting ST-relaterat (snyft  :( ) men det beror nog på att ingen har råd med det jag helst vill ha nu... Boxar! (Inte ens jag själv har råd...)

Har dock köpt ett par gamla amerikanska serietidningar åt mig själv på Tradera och dessutom fyller man ju år om ett par månader så den som lever får se!

<{POST_SNAPBACK}>

Vad ba jag slipper skriva själv, fast jag fick inte ens tidningar*buhu*(varför har vi ingen gråt-smiliey?)

Jag har inte kollat på ett tag så jag missade att du, T´Pol, frågade om vad citatboken heter, men jag svarar nu istället. Boken heter "Quotable Star Trek" och är skriven av Jill Sherwin. Och för alla er som vill ha ett smakprov kommer här ett nästan slumpmässigt utvalt ur delen Life and death: "When a man is convinced he´s going to die tomorrow, he´ll probably find a way to make it happen." - Guinan till Riker (TNG) The best of two worlds, part II.

Min Star Trek julklapp var inte så stor men jag fick en bunt oskrivna vykort med motiv av Seven/Jeri Ryan. Undrar om gicaren hade någon baktanke med det?... ;.) Med dessa var några ettiketter med to/from med Sevtrekmotiv.

Med tanke på att den jag fick boken av bor i Göteborg och brukar botanisera i Sci-Fi-bokhandeln skulle jag tippa på att chanserna är stora för att hitta boken där. Lycka till!

Dags att skaka liv i den här tråden i år igen tänkte jag :)

Jag har fått ett spel av min man, Star Trek: Away team, som jag ska tillbringa mellandagarna med :)

Kom tomten med några startrekjulklappar till er, vänner?? :)

Vi kommer att byta de flesta klapparna den 26:e eftersom familjen är fulltalig då men jag har redan fått Voy säsong 3, så jag börjar sakta men säkert få ihop en komplett Voysamling i hyllan:

God Jul förresten och ett gott nytt år!

Jag köpte DS9 säsong 6 och 7 till mig själv i julklapp och trots att amazon sagt att det inte skulle hinna fram till jul så låg paketet på posten dan innan.

Ett litet tips till er som funderar på att beställa från amazon vill jag dela med mig av så här i jultider också. När det gäller priset på Star Trek-boxar fram till Enterprise har de en minst sagt fluktuerande prissättning, samma box kan kosta 33 pund en dag och 50-60 pund en annan så man ska vara tålmodig och kolla in dagligen när man är köpsugen.

Jag köpte DS9 säsong 6 och 7 till mig själv i julklapp och trots att amazon sagt att det inte skulle hinna fram till jul så låg paketet på posten dan innan.

Ett litet tips till er som funderar på att beställa från amazon vill jag dela med mig av så här i jultider också. När det gäller priset på Star Trek-boxar fram till Enterprise har de en minst sagt fluktuerande prissättning, samma box kan kosta 33 pund en dag och 50-60 pund en annan så man ska vara tålmodig och kolla in dagligen när man är köpsugen.

33 pund låter billigt, hur mycket blir det i kronor?

33 pund låter billigt, hur mycket blir det i kronor?

33 * 13 eller så. Däromkring i alla fall. J.

Vad kostar portot? Jag brukar beställa från play och då tillkommer ingen porto-/serviceavgift

Jag kan även jag numera sälla mig till de som fått Star Trek-julklappar i år! Jag fick boken Star Charts av min kära fru. Jag hade önskat mig den, men inte trodde jag att jag skulle få den! Jätteglad är jag, och en riktig guldgruva är den dessutom!

Frakten från amazon gick på ca 50kr för två boxar, plus ett vanligt dvd-fodral och skulle kanske blivit en 10:a billigare eller så annars. Amazon, till skillnad från play, lägger på moms så det blev 501kr per box, plus sagda 50 i frakt. Nu när jag beställde låg pundet i exakt 14kr.

Jag kan även jag numera sälla mig till de som fått Star Trek-julklappar i år! Jag fick boken Star Charts av min kära fru. Jag hade önskat mig den, men inte trodde jag att jag skulle få den! Jätteglad är jag, och en riktig guldgruva är den dessutom!

Japp den är bra.

Jag fick TOS säsong 3 av min kära far och star trek cookbook av flickvännen :)