Adde Posted September 18, 2001 Report Share Posted September 18, 2001 Hej!Är det någon som vet varifrån doktorn fick sin mobile emitter som han har på armen när han ska ut på uppdrag. Finns det förklarat i någon episod? Ska ha kommit från 2900-talet eller något sådant...Mvh Adde Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr'k Posted September 19, 2001 Report Share Posted September 19, 2001 Det var i Future's End, del II, vilken föregicks av Future's End, del I. Mycket bra avsnitt med tidsparadoxen tyvärr dock för lite underbyggd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Turambar Posted March 2, 2002 Report Share Posted March 2, 2002 Doctorn mobila sändare kommer från "framtiden" (ur voyagers tidpunkt) Hur fick dom yag i den.... avsnitt # Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lis@ Posted March 2, 2002 Report Share Posted March 2, 2002 Doctorn mobila sändare kommer från "framtiden" (ur voyagers tidpunkt) Hur fick dom yag i den.... avsnitt # Har för mig att avsnittet hette "Future´s End".... på säsong 3. Dom fick väl det av Henry Starling när dom åkt in i framtiden för att stoppa jordens undergång eller nåt. Kommer inte ihåg så noga. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Suskiv Posted March 2, 2002 Report Share Posted March 2, 2002 Doctorn mobila sändare kommer från "framtiden" (ur voyagers tidpunkt) Hur fick dom yag i den.... avsnitt # Har för mig att avsnittet hette "Future´s End".... på säsong 3. Dom fick väl det av Henry Starling när dom åkt in i framtiden för att stoppa jordens underg??ng eller nåt. Kommer inte ihåg så noga. Japp avsnittet hette Future's End. Det var av Starling de fick emmitern. Fast de åkte inte framåt i tiden utan bakåt till 1990 - talet. Starling hade tillgång till framtidsteknologi eftersom Braxton (Relativity) crashlandat på 60-talet och Starling kunde bärga skeppet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
commander jennie Posted March 3, 2002 Report Share Posted March 3, 2002 ja, det var exakts så och bra för doktorn då kan han ju röra si g utanför sjukhytten.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lieutenet Lind Posted March 3, 2002 Report Share Posted March 3, 2002 Det var ju tur för besätningen också docktorn kan ju hjälp om nått händer nån annanstans på skeppet och transporter inte funkar.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nettan Posted March 3, 2002 Report Share Posted March 3, 2002 Jag har grubblat ganska länge på hur doktorns mobile sändare funkar. Hur länge håller sändarens batteri utan att laddas upp? Eftersom jag har sett avsnitt Gravity(från säsong 5) där Paris och Tuvok fick spara på doktorns mobile sändare på grund av brist på elektronik tack på förhand // Nettan Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mikael Posted March 3, 2002 Report Share Posted March 3, 2002 Doktorns sändare ligger på en, så vitt jag vet, "laddare" när han inte använder den. Sändaren är ett litet holodäck i sig själv kan man säga. Link to comment Share on other sites More sharing options...
nx01 Posted March 3, 2002 Report Share Posted March 3, 2002 Är det inte omoraliskt av Janeway och Doktorn att använda sig av teknologi från framtiden? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Quiet Posted March 3, 2002 Report Share Posted March 3, 2002 Är det inte omoraliskt av Janeway och Doktorn att använda sig av teknologi från framtiden? Nah, så petnoga kan de ju itne vara. ;) Kolla bara på så mycket skit Janeway fått för att inte tagit chansen att ta sig hem när de kunde. Och då var hon ändå grymt "moralisk". Link to comment Share on other sites More sharing options...
nx01 Posted March 3, 2002 Report Share Posted March 3, 2002 exakt....typiskt Janeway att bara följa moraliska regler när det passar henne ;) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mikael Posted March 4, 2002 Report Share Posted March 4, 2002 Jupp, om det ínte passar henne så följer hon inte reglerna, fast om hon har något att själv vinna så följer hon reglerna, fast om det är en väg hem så tar hon den inte, "för det är lite fel" Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr'k Posted March 4, 2002 Report Share Posted March 4, 2002 Det här är en diskussion som passar bättre under "Serierna", så jag flyttar den härmed från "Allmänt om Star Trek". Link to comment Share on other sites More sharing options...
Blondie Posted March 4, 2002 Report Share Posted March 4, 2002 Jag har grubblat ganska länge på hur doktorns mobile sändare funkar. Hur länge håller sändarens batteri utan att laddas upp? Eftersom jag har sett avsnitt Gravity(från säsong 5) där Paris och Tuvok fick spara på doktorns mobile sändare på grund av brist på elektronik Det kan nog vara riktigt, men var den inte skadad eller någonting liknande, men jag kan ha fel. Men då undrar jag hur Harry Kim kunde (och jag vet att det nämns vid andra tillfällen också) ställa poståendet "din mobilasängare har sin egen kraftsentral?." och han fick ett ja som svar. Lös den gåtan? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Suskiv Posted March 4, 2002 Report Share Posted March 4, 2002 Jag har grubblat ganska länge på hur doktorns mobile sändare funkar. Hur länge håller sändarens batteri utan att laddas upp? Eftersom jag har sett avsnitt Gravity(från säsong 5) där Paris och Tuvok fick spara på doktorns mobile sändare på grund av brist på elektronik Det kan nog vara riktigt, men var den inte skadad eller någonting liknande, men jag kan ha fel. Men då undrar jag hur Harry Kim kunde (och jag vet att det nämns vid andra tillfällen också) ställa poståendet "din mobilasängare har sin egen kraftsentral?." och han fick ett ja som svar. Lös den gåtan? Den här kraftcentralen bör ju vara nått slags batteri. Och det måste ju till sist laddas upp. I avsnittet Gravity så visste de ju inte hur länge det skulle vara på planeten och det var viktigare att doktorn fungerade i en nödsituation än att han var påslagen hela tiden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Quiet Posted March 4, 2002 Report Share Posted March 4, 2002 Lös den gåtan? Ja, alltså har emittern en egen kraftkälla som inte behöver någon backup från t.ex. holo-emittrarna på Voyager. Den klarar sig själv, men inte i all evighet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nettan Posted March 5, 2002 Report Share Posted March 5, 2002 Vill säga först tacka de som gav mig svaret på min fråga... Tusen tack till Blondie, Gul Tahel och Quiet!!! Jaså, mobil sändaren har en egen kraftkälla. Jag måste kolla denna avsnitt igen!!! Tack än en gång! Link to comment Share on other sites More sharing options...
jimmie6 Posted March 5, 2002 Report Share Posted March 5, 2002 ??? hur kan den mobila sändaren prodjektera doktorn för sändaren flyger ju igentligen i luften hur funkar det igentligen? ??? ??? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lieutenet Lind Posted March 5, 2002 Report Share Posted March 5, 2002 Doktorn är ju jord av ljus så hur kan den sitta fast på honom.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lis@ Posted March 5, 2002 Report Share Posted March 5, 2002 ??? hur kan den mobila sändaren prodjektera doktorn för sändaren flyger ju igentligen i luften hur funkar det igentligen? ??? ??? Logiskt sett flyger den ju, emittern visar ju doktorns program i luften och eftersom doktorn är "fast", jag menar att man kan röra vid honom, så sitter den ju egentligen fast vid något och flyger inte. Kanske lite dåligt förklarad teori.... :sigh: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wrogie Posted March 6, 2002 Report Share Posted March 6, 2002 Att han består av en massa kraftfält, (kraftfält vet du kan ju "hålla uppe" saker eller användas fär att stänga in någon i arresten) Holosändaren "ligger" (eller sitter) på ett av alla som kraftfälten.... Fast det är inte det knäppaste (tror jag) DOktorn kan göra sig "genomskinlig" (när inget kan nuda honom) men holosändaren är ju inte av kraftfält och såna saker utan metall Hur går det till du som vet??? Proton Link to comment Share on other sites More sharing options...
jimmie6 Posted March 6, 2002 Report Share Posted March 6, 2002 ??? Om docktorn gör sig osynlig borde holosändaren ramla av??? och om man sätter på holosändaren högt upp då morde docktorn komma fram högt upp väl? Kan nån svara på doma frågorna så vore jag tacksam Link to comment Share on other sites More sharing options...
Me Posted March 6, 2002 Report Share Posted March 6, 2002 Om docktorn gör sig osynlig borde holosändaren ramla av??? och om man sätter på holosändaren högt upp då morde docktorn komma fram högt upp väl? Kan nån svara på doma frågorna så vore jag tacksam japp, den trillar av när han stängs av... å så tror jag att sändaren är 'programmerad', tll att den sak sitta vid axel, beroend på hur högt/lågt han är... man får se exempel av det i S4, Revulsion... Fast varför det är så.. det vet jag icke... Link to comment Share on other sites More sharing options...
ENEMiX Posted March 8, 2002 Report Share Posted March 8, 2002 ??? Om docktorn gör sig osynlig borde holosändaren ramla av??? och om man sätter på holosändaren högt upp då morde docktorn komma fram högt upp väl? Kan nån svara på doma frågorna så vore jag tacksam han gör sig inte osynlig, och som vi sett många gånger förut så kan kraftfält vara genomträngliga... dvs andra kan slå rakt igenom doktorn men sändaren ändå sitta kvar på honom... dessutom (som nån påpekade) är sändaren ett fast objekt och om någon slår doktorn över sändaren så brukar han tappa den och stängas av... så helt skyddad är han inte... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts