Quiet Postad 12 November, 2001 Författare Rapport Postad 12 November, 2001 Citat från Quiet, skickad Okt. 05 2001,11:14P.s. det har med teleportering att göra så här: de har kunnat teleportera en av materians minsta beståndsdelar, så borde de väl kunna teleportera stora saker som oss också? d.s. Asså, jag läste en artikel i Metro (Göteborg) om teleportering för ett par veckor sedan. Där hävdade de att de skulle kunna teleportera t.ex. ett äpple i teorin. Men det skulle kräva all världens datorkapacitet och lite till för att kartlägga äpplets uppbyggnad. Det var liksom det som var problemet, för lite datorkapacitet.
Janson Postad 12 November, 2001 Rapport Postad 12 November, 2001 datorkapaciteten förbättras ju hela tiden, så med lite tur kan man kanske transportera saker under vår livstid. *hoppas*
ulric Postad 26 November, 2001 Rapport Postad 26 November, 2001 Jag vill se kapten Janeway överlista veckans rymdskurk, varför skulle jag annars titta? ;-) Något som skulle vara trevligt är om handlingen i avsnitten hade mer långsiktiga konsekvenser. Ta t.ex. Year of hell som annars var mycket bra, där man visste efter första delen att slutet skulle bli en ren Västgötaklimax där allting blev ogjort så att nästa avsnitt kunde ta vid som om inget hänt. En del av detta finns faktiskt, i och med att karaktärerna utvecklats genom åren och tekniken förändrats. Men det kunde gärna vara ännu tydligare. Ulric
Lieutenet Lind Postad 18 Januari, 2003 Rapport Postad 18 Januari, 2003 Vet ej riktigt vad det är jag vill se men jag vill se hur det går för alla när dom möter andra arter när dom blir vänner och det och så vill jag se dom gå igenom glädje och sorg inte bara att det ska vara en dans på roser i framtiden.. ^_^
*voyboy* Postad 18 Januari, 2003 Rapport Postad 18 Januari, 2003 skulle mer än gärna leva i VOY-tidslinjen. Och ha en fin svart sparkdräkt! kanske jobba som kapten.........
B'Elanna Postad 18 Januari, 2003 Rapport Postad 18 Januari, 2003 Visst vill jag ha fantasi i star Trek. Men om det inte hade varit en viss känsla av realism möjlig framtid så hade det inte varit så intressant. Jag tror och hoppas att vi någon gång i framtiden kommer att möta nya världar, liv och kulturer. Hoppas också att vi kan utrota krig, svält och fattigdom. Detta kanske görs lättare om vi inser att vi inte är ensamma. Om jag skulle arbeta på ett rymnskepp skulle jag vilja vara ambassadör med ansvar för att möta nya kulturer. Så småningom skulle jag kanske arbeta mig upp till att bli kapten på mitt eget skepp. En snygg "first officer"skulle ju inte heller vara så illa. Jag skulle välja Trip eftersom han kan försvara mig mot alians som inte är så vänligt inställda
crazy_voyager Postad 9 Juli, 2004 Rapport Postad 9 Juli, 2004 Nu kommer mitt svar tre sidor sent men ändå Vad betyder egentligen U.S.S Jag satsar på att det är något i stil med: United federetions Star Ships eller nåt liknande. Jag bygger detta på tex HMS(his/her majestys skip) och U.S.S(idag) United States Ships. Ber om ursäkt för stavningen. Vad hände med ditt skepp Jocke?? Jag ville ju vara helmsofficer
One Postad 13 Juli, 2004 Rapport Postad 13 Juli, 2004 Jag vill se mer (rymd-) action typ Nemesis. Gärna med borg och med Klingons. Jag har bara sett VOY och ENT samt Nemesis och Final Frontier (FF suger) så det vore kul att se hur starka Klingons verkligen är. Sen vill jag ha ett mer militäristiskt ST. Det behöver inte vara en massa död och elände. Det kan vara småsaker som tydliga order, skepp i formation eller mer disciplin. Som det är nu är det lite för snällt för mig. Kanske därför som jag är mer åt Star Wars-hållet... En anledning till att jag tycker ST ska hålla sig till rymden är att det ofta är lite "B" i andra miljöer. T ex om dom är nere på en planet i en djungel så kilar dom omkring i samma uniform och lågskor som på skeppet. Och förmodligen blir dom inte skitiga ens. ;) Har jag fel om jag säger att jag tror att jag skulle gilla avsnitten/filmen (?) med dominion kriget?
crazy_voyager Postad 2 Oktober, 2004 Rapport Postad 2 Oktober, 2004 Det tror jag inte, jag skulle också vilja se dom. Har sett något men det ar ju bara ett smakprov, jag vill se hela flottor i formation. Skepp i ordentlig disiplin vore helt okej också...
Dahlberg Postad 3 Oktober, 2004 Rapport Postad 3 Oktober, 2004 Tar och klistrar in vad jag skrev i tråden "Hur skulle du göra Star Trek bättre, 1 Feb 2004, 17:41" Hmm... Jag skulle nog sätta handlingen i en lite mörkare värld, exempel så är det stor oenighet och interbråk i federationen, kolonier försöker bryta sig ut ur federationen mm, samtidigt som ett större hot tränger på utifrån... Dett vore då bakgrundstoryn. Handlinge skulle jag vilja placera på ett skepp, men inte något större expiditionskepp, utan ett mindra kanske max 100 mans besättning, som sysslar med underrättelse och spaning vid någon gräns. Kaptenen skulle vara en gamal ärrad krigsveteran (från tex dominionkriget) som egentligen tappat förtroendet för federationen, och har en del otalat med starfleet angående tidigare händelser. Under kriget skall han ha varit involverad i en del sk "black ops" och har därifrån både vänner och fiender på alla sidor av federationen och övriga. Som "first officer", styrman, så har han en hyfsat ung och oerfaren officer, som är son till en högt upsatt amiral inom starfleet. Detta var förövrigt enda anledningen till att han klarade sig igenom starfleet acadamy. Även denna position har han fått pga av sin fars inflyttande, som vill att att han skall göra sig en värdig karriär. Dock är det svårt att försöka leva i sin fader skugga, så han är ganska nedgången i ångest och något ångestdämpande (tex sprit). Dessurom har han ett bar tillsamans med en Bajoran, som aldrig blev accepterat och därefter utstött av hans familj, och eftersom hon, och deras barn bor i en av dom dock fredligare utbrytarkolonierna, så har han knappt sett sin dotter sedan hon var nyfödd. Security/weaponofficer är en lätt paranoid andorian, med ett okänt förflutet inom andorianska imperial guard. Anledningen till att han togs in var en förfrågan/krav från Andorian, om att ha en Andorian med på skeppet. Dock hatar han sin placering bland "pink skins" och vill inget annat än tillbaka till Imperial guard. Intelligensofficer, ansvarig för all underrättelseverksamhet, som är besättningens främsta uppdrag, är en gamal kolega till kaptenen, som tjänstgorde med honom under kriget, speciellt under "black ops" tiden. Han är, tillskillnad från övriga besättningen, högt ansedd inom starfleet, och kunnde i princip välja vilket ställe som helst att bli placerad, men valde, till starfleets stora förvånging/förtret, att tjänstgöra under kaptenen. Han är en typisk fadersfigur för många ur besättningen och har en aukturitärt handlingsätt... ground recconosanseofficer är en yngre kvinna, som är chef för markspansgruppen, vilken består av en tropp crewmans, som används för infiltration och markspaning, och även i vissa extremfall markstrid. Hon är mycket duktig i sitt jobb, och mycket tekniskt kunnig. Dock har hon stort ego och auktoritetsproblem, vilket gjorde att hon fick problem redan under academy-perioden, dock klarde hon av det, och gick ut som årsbästa inom markstrid och stridstaktik. Hon har även lärt ut överlevnad för kadetter under en kort period. Under kriget tjänstgjorde hon tilsammans med First officer, och har efter det absolut inget förtroende eller respekt för honom. Efter att ha trotsats direkta order från starfleet under kriget, har hon blivit en outcast inom starfleet, och ingen vill ha med henna att göra. Eftersom hon vägrar sluta, fick hon denna tjäsnt. kort sagt är en placering på detta skepp ett av som absolut sämsta placeringar inom starfleet, eftersom det är mycket farligt, och möjlighter för avancemang är mycket begränsad, kort sagt, en skittjänst. Besättningen består därför mest av outcast och andra mindre önskade individer. Vad serien skulle handla om vore givetvis vara om deras liv på skeppet, och hur deras uppdrag går framåt, men det skulle finnas en hyfsat stor röd tråd, som sträcker sig igenom hela serien, och mycket referenser till tidigare avsnitt. Sedan skulle det absolut inte vara någon hjältesaga, utan besättningen skall göra fel val, saker skall inte alltid gå rätt, och besättningen skall göra moraliska fel och ha brister och vara egoistiska. Jag skulle vilja ha en mycket mörk känsla, där man inte vet var man egentligen har alla karaktärer står, och en negativ spiral för starfleet, med interna maktkamper och korumption.
One Postad 4 Oktober, 2004 Rapport Postad 4 Oktober, 2004 Skulle din serie sändas skulle jag bli förvånad om den fick tio tittare. Förmodligen det sämsta påhitt jag hört på länge, för att vara rakt på sak. Det är ju bara klåpare (förutom han intel officern) och en massa elände! Nej tack!
holodoc Postad 4 Oktober, 2004 Rapport Postad 4 Oktober, 2004 Hmm..låter inte mycket Star Trek där...trots allt är det väl det ljusa i det som gör det så annorlunda mot allt elände i andra serier. På något sätt låter din story mer Dallas än Star Trek..
OnO Postad 5 Oktober, 2004 Rapport Postad 5 Oktober, 2004 Bra idé det där, tycker jag. Visst det är ett väldigt dystert scenarie du målar upp, Dahlberg, men det behöver inte vara av ondo. Under seriens gång så kan ju karaktärerna börja "hitta" varandra, börja lita på varandra mer och mer. Moralen stiger, värderingarna höjs. Ur all skit, ur alla problem föds en opptimistisk anda. Givetvis får klåperiet i början inte komma sig av oförmåga, utan skall komma sig av ointresse för allting. När sen vår i början pink-skin hatande andorian i 4:e säsongen får en förfrågan av den andorianska regeringen, om att börja som Imperial guard igen, så avböjer han. Han vill fortsätta jobba under sin kapten. Något har hänt i hans liv. Då detta och många andra levnadsöden ändras blir serien så star trekig som vi alla vill.
Dahlberg Postad 5 Oktober, 2004 Rapport Postad 5 Oktober, 2004 Bra idé det där, tycker jag. Visst det är ett väldigt dystert scenarie du målar upp, Dahlberg, men det behöver inte vara av ondo. Under seriens gång så kan ju karaktärerna börja "hitta" varandra, börja lita på varandra mer och mer. Moralen stiger, värderingarna höjs. Ur all skit, ur alla problem föds en opptimistisk anda. Givetvis får klåperiet i början inte komma sig av oförmåga, utan skall komma sig av ointresse för allting. När sen vår i början pink-skin hatande andorian i 4:e säsongen får en förfrågan av den andorianska regeringen, om att börja som Imperial guard igen, så avböjer han. Han vill fortsätta jobba under sin kapten. Något har hänt i hans liv. Då detta och många andra levnadsöden ändras blir serien så star trekig som vi alla vill. <{POST_SNAPBACK}> Någon som förstått hur jag vill bygga upp serien... Dock upptäckte jag hur onödigt många stavfel jag gjorde när jag skrev utkastet från början... :rodna: Personligen, så gillar jag mer "ångest och mörker" än "glatt och trevligt", och även karaktärsbyggande och relationsbyggnande, och gillar då speciellt DS9 inom Star Trek, där man testade en del nya grepp... Sedan, för att göra en handling intressant måste man få en del olika karaktärer, vilket fanns i Voyager (Maquis och starfleet) men, enligt min mening, inte utnyttjades till max... Sedan föredrar jag lite mer uttalat normal crew, än uttalat elit alá TNG Förövrigt så avgudar jag B5, vilket kan läggas till som inspeartionskälla...
Durator Postad 6 Oktober, 2004 Rapport Postad 6 Oktober, 2004 Någon som förstått hur jag vill bygga upp serien... Dock upptäckte jag hur onödigt många stavfel jag gjorde när jag skrev utkastet från början... :rodna: Personligen, så gillar jag mer "ångest och mörker" än "glatt och trevligt", och även karaktärsbyggande och relationsbyggnande, och gillar då speciellt DS9 inom Star Trek, där man testade en del nya grepp... Sedan, för att göra en handling intressant måste man få en del olika karaktärer, vilket fanns i Voyager (Maquis och starfleet) men, enligt min mening, inte utnyttjades till max... Sedan föredrar jag lite mer uttalat normal crew, än uttalat elit alá TNG Förövrigt så avgudar jag B5, vilket kan läggas till som inspeartionskälla... <{POST_SNAPBACK}> Ja själv tycker jag det som är bra med Star Trek är just det att man beskriver ett universum som inte bara är "ångest och mörker". Man har löst problem som gjort att mänskligheten kommit vidare. Är det sånt som gör att du hänger upp dig på TNG-besättningen? Sen är några av de bästa äventyren kopplade till mer ångestfyllda som "Chain of Command, Part II" i TNG säsong 6! (så där motsa jag mig, eller :blink: ) Håller dock med om att B5 är OK!
Rekommenderade inlägg