Thalaxian Postad 14 September, 2005 Rapport Postad 14 September, 2005 Skägg, då kommer jag att tänka på Sisko eftersom han i ett avsnitt har skaffat skägg. Citera
Durator Postad 15 September, 2005 Rapport Postad 15 September, 2005 Sändebud. Im itt förvirrade, sjuka, huvud blir det SPRINGPOJKE :blink: Citera
orville Postad 15 September, 2005 Rapport Postad 15 September, 2005 gubbkeps (ni vet en sån där som var poppis på 30-40 talet. Kanske senare och nu med för den delen) Citera
Supreme Commander JAF Postad 15 September, 2005 Rapport Postad 15 September, 2005 Skägg <{POST_SNAPBACK}> Skägg får mig att tänka på Tempelriddare B) J. Citera
Supreme Commander JAF Postad 15 September, 2005 Rapport Postad 15 September, 2005 Bäcken <{POST_SNAPBACK}> Bäcken = Näcken (Ni vet han som spelar så förföriskt vid vatJ.tendrag). Citera
EoNeel Postad 15 September, 2005 Rapport Postad 15 September, 2005 Skägg <{POST_SNAPBACK}> Skägg får mig att tänka på Tempelriddare B) J. <{POST_SNAPBACK}> Då tänker jag på FATTIG (fattigariddare). Citera
Odo II Postad 15 September, 2005 Rapport Postad 15 September, 2005 FATTIG - BÖNDER Förr när folket delades in i fyra stånd så var det alltid bönderna som var fattiga och förtryckta (om de inte var storbönder, men majoriteten var fattiga), så därför gick min association dit! Citera
Odo II Postad 15 September, 2005 Rapport Postad 15 September, 2005 SCHACK - TOMMY KÖRBERG, som var med i Chess. Citera
Supreme Commander JAF Postad 15 September, 2005 Rapport Postad 15 September, 2005 SCHACK - TOMMY KÖRBERG, som var med i Chess. <{POST_SNAPBACK}> Tommy Körberg = Emil (gör inte han drängen alfred där?) J. Citera
Sandra Postad 15 September, 2005 Rapport Postad 15 September, 2005 (redigerade) SCHACK - TOMMY KÖRBERG, som var med i Chess. <{POST_SNAPBACK}> Tommy Körberg = Emil (gör inte han drängen alfred där?) J. <{POST_SNAPBACK}> Med EMIL tänker jag på bröder Redigerad 15 September, 2005 av Sandra Citera
OnO Postad 15 September, 2005 Rapport Postad 15 September, 2005 Bröderna Lejonhjärta tänker jag på när jag hör bröder. (Vem var Emil broder till?) (Var det inte Björn Gustavsson som spelade Alfred?) Citera
MrsRiker Postad 15 September, 2005 Rapport Postad 15 September, 2005 (redigerade) Bröderna Lejonhjärta tänker jag på när jag hör bröder. (Vem var Emil broder till?) (Var det inte Björn Gustavsson som spelade Alfred?) <{POST_SNAPBACK}> Då tänker jag på DRAKE (Emil var bror till Ida och jo det var Björn Gustavsson som spelade Alfred. Men på Astrids begravning så gjorde Tommy Körberg en fantastisk version av "fattig bonddräng" som ju är en Alfred-låt. Så visst kan man väl tänka på på Emil om nån säger Tommy.... ) Redigerad 15 September, 2005 av MrsRiker Citera
Great Bird Postad 15 September, 2005 Rapport Postad 15 September, 2005 Då tänker jag på DRAKE På det svarar jag: Pirat (Sir Francais Drake) Citera
Trolsk Postad 15 September, 2005 Rapport Postad 15 September, 2005 FATTIG - BÖNDER Förr när folket delades in i fyra stånd så var det alltid bönderna som var fattiga och förtryckta (om de inte var storbönder, men majoriteten var fattiga), så därför gick min association dit! <{POST_SNAPBACK}> Ändå hade bönderna i Sverige mer politisk makt än i många andra länder! Så allt var inte beckmörkt för bondebefolkningen... Fattigdomen däremot... ja enligt vissa forskare var den en viktig del i den svenska nationella identiteten. Anyways, Bokförlag --> Censur [kanske en konstig associering?] Citera
Thalaxian Postad 15 September, 2005 Rapport Postad 15 September, 2005 Censur ---- Klippa (eftersom man förr använde sax för att klippa bort scener ur filmer.) Citera
B'Elanna Postad 16 September, 2005 Rapport Postad 16 September, 2005 Klippa då tänker jag på PETRUS eftersom hans namn betyder klippa. Citera
Pjotr'k Postad 16 September, 2005 Rapport Postad 16 September, 2005 Då tänker jag på VOY-avsnittet Distant Origin! Citera
Rekommenderade inlägg
Var med i konversationen
Du kan skriva ett inlägg nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att skriva inlägg med ditt konto.