Gå till innehåll

Defiantskeppet


Space Herman

Rekommenderade inlägg

Defiant är ju framstressat för att klara borg hotet. Det är instabilt och kan spränga sig själv om man använder phasers, torpeder eller motorerna. Det har för mycket kraft i sig och är förlitet, tror jag att det hette i ett ds9 avsnitt. Det var nära att det hände i ds9, men de har ju lärt sig vad de kan göra och inte, samt gjort modifikationer.

It IS a good little ship! Snyggt också!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 veckor senare...
  • 4 veckor senare...

Håller med.. En flotta med Defiants skulle vara nästan, ja.. oövervinnerliga, men det kräver ju en bra taktikter mellan spakarna också =)

Sedan angående Cloaking. Just Defiant har Cloak, bara för att de har gjort ett avtal med Romulanerna. Den får INTE enligt avtalet användas i vår kvadrant och all data insammlad från gamma, måste delas med till Romulanerna (härliga grönblodiga varelser:o)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sån som kan rekommendera någon bra film eller serie med detta skeppet?

Sen tycker jag det såg litet och klent ut för att kunna peppra sönder en hirogen-flotta, kan det verkligen vara så hiskeligt kraftfullt?

Sen en sak till, som inte hör hit till denna disskussionen, men är det någon som har någon rolig liten skärmsläckare med Voyager, typ att voyager åker runt och skjuter lite hitochdit?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Från filmen First Contact har vi ett citat:

Worf (som just räddats från Defiant): "How's Defiant"

Okänd person (Data?): "It's beaten, but holding"

Number One: "It's a tough little ship"

Worf: "Little ?!?" (med tydlig mördarblick i ansiktet).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Citat: från Peter den 8:39 am den okt. 19, 2001

Från filmen First Contact har vi ett citat:

Okänd person (Data?): "It's beaten, but holding"

JAg är ganska säker på att det är ett incorekt citat det dom säger bertyder samma men så säger dom inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Citat: från Mr Banana den 9:29 pm den okt. 18, 2001

Sån som kan rekommendera någon bra film eller serie med detta skeppet?

Sen tycker jag det såg litet och klent ut för att kunna peppra sönder en hirogen-flotta, kan det verkligen vara så hiskeligt kraftfullt?

Sen en sak till, som inte hör hit till denna disskussionen, men är det någon som har någon rolig liten skärmsläckare med Voyager, typ att voyager åker runt och skjuter lite hitochdit?

Oavsett om man bara gillar Defiant eller så, rekomenderar jag DS9 där man i slutet av säsong 3(?) får se det skeppet rätt så mycket.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Definat är mitt favorit skepp nästan. Även fast jag bara sett det i First Contact. Det så himla litet men bättre än Voyager på Vapen och Undanmanöverar.

Ett annat ställe det står lite info om Definat är

Där fick jag min signatur ifrånDefinat lite info

Jag hoppas att länken ska funka

P.S detta slår ni inte jag har en Definat som pekare i datorn vad har ni???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jo du förstår mumle.. Det är det nästan ända St skeppet som jag har sett. Jag har ju sett på voýager serien och kazon shepp och såna saker och First Conatct och en annan film som heter något med intrertion eller nåt. Men de två jag fastna mest på var Definat och Detla Flyer. Men eftersom Definaten är kraftigare tog jag den. Delta Flyerna var när "vinst" med sina borg inluerade vapen ([tror det stavas så

Fredrik

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 veckor senare...
Håller med.. En flotta med Defiants skulle vara nästan, ja.. oövervinnerliga, men det kräver ju en bra taktikter mellan spakarna också =)<p>Sedan angående Cloaking. Just Defiant har Cloak, bara för att de har gjort ett avtal med Romulanerna. Den får INTE enligt avtalet användas i vår kvadrant och all data insammlad från gamma, måste delas med till Romulanerna (härliga grönblodiga varelser:o)

De har använt cloaken i Alfakvadranten. Nämligen i dubbelavsnittet The way of the warrior.

Spoiler

.

.

.

.

.

.

.

De flydde från klingons och de hade inget annat val, de skulle antagligen ha blivit förintade annars.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Citat: från Peter den 8:39 am den okt. 19, 2001

Från filmen First Contact har vi ett citat:<p>Okänd person (Data?): "It's beaten, but holding"

<p>JAg är ganska säker på att det är ett incorekt citat det dom säger bertyder samma men så säger dom inte.

Dom säger:

Worf: "The Defiant?"

Picard: "A drift, but salvageble"

Riker: "Tough little ship"

Worf: "Little!"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 10 månader senare...

Som alla andra star trek skepp så saknar de säkerhets bälte och besättningen flamskydds huvor västar? har du sätt hur de pälsar på folk på ett modernt krigsskepp? i star trek borde de vara enu mer nödvändigare med tanke på alla exploderande konsoler.

De måste varit de säkraste skeppet i flottan för de saknar hollo deck eller har jag fel?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, men exploderande konosler är mest till för att ha ihjäl Ensigns :) Grejen är väl att Starfleet egentligen är utforskare, därav inga stridskläder.

Appråpå exploderande konsoler, är det inte lite väl många såna i Voyager? Jag menar, Enterprise-D har aldrig haft såna problem när dom blir attackerade lite.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är alla defiant-klass skepp lika starka? Hur kommer det sig då att i princip varenda skepp på ST Armada kan slå skeppet hur lättsom helst? <_<

då armada inte är korekt och går efter det att störst är skarkarst men defiant är ett av de starkaste skeppen i star fleet (se på armada introt där tar den ut en warbird själv)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns det ngn som kan förklara det där med att det finns typ 2 skepp som heter Defiant? :huh:

Det finns till och med TRE Defiant, men ett av dem har inte mycket att göra med de två andra.

Det första Defiant var Constitution-klass, och var med i TOS-avsnittet "The Tholian Web".

Defiant nummer två är skeppet som Sisko tar befäl över från och med DS9 säsong 3. Detta Defiant var prototypen för Defiant-klassen av skepp.

SPOILER

-

-

-

Siskos första Defiant förstörs i ett av de sista avsnitten av DS9 säsong 7, och han får ett nytt Defiant-klass skepp som också döps om till "Defiant".

-

-

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just Defiant har Cloak, bara för att de har gjort ett avtal med Romulanerna. Den får INTE enligt avtalet användas i vår kvadrant och all data insammlad från gamma, måste delas med till Romulanerna.

Kunde de inte låna en cloak från Klingonerna? Då skulle de nog slippa avtalet om att bara använda den i Gamma Quadrant.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kunde de inte låna en cloak från Klingonerna? Då skulle de nog slippa avtalet om att bara använda den i Gamma Quadrant.

Vid något fredsfördrag, det vid Kithomir tror jag, bestämndes det att Federationen inte fick utveckla en cloak. Det gjorde man iofs sen ändå i smyg(se TNG avsnittet Pegasus).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var med i konversationen

Du kan skriva ett inlägg nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att skriva inlägg med ditt konto.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Inklistrad som formaterad text.   Klistra in som klartext istället

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...