Gå till innehåll

VOY: Voyager på SVT, del 6


Pjotr'k

Rekommenderade inlägg

  • Svar 173
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva medlemmar i ämnet

Mest aktiva medlemmar i ämnet

Det kan jag hålla med.. Harry har inte varit med så mycket, och det var väll tid för honnom att få ett eget avsnitt.

Men man måste gilla sevens försök till att förklara kärlek..

Men förklaringen som janeway försöker ge harry sist i avsnittet är underbar...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta är nog det avsnitt som gestaltar vändningen för Kim. Efter detta blir han betydligt mindre foglig, vilket vi kommer att upptäcka mer och mer, allt vad tiden går. Han är ändå typiskt "Starfleet" (B'Elannas uttryck) hela tiden, så lite foglig måste man nog säga att han fortsätter att vara.

Ett roligt och underhållande avsnitt, vilket väcker många funderingar om kärleksförhållande/sjukdom och likheten däremellan.

7/10

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Avsnittet Course: Oblivion (#213)

Bra fristående fortsättning på avsnittet Demon (#192). Rätt så bra skådespelarinsatser, men det kändes ändå inte helt äkta att de skulle vara bara kopior. Och hur kommer det sig att cell-degredering bara yttrar sig genom att ansiktet ådrar sig någon sorts osmaklig hudsjukdom?

Totalt: 7,5 / 10.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker att "course:Oblivian" var ett jättebra avsnitt, det förlorar dock en poäng för att det var en del saker som var konstiga.

1. B´elanna och Toms bröllop, ägde det rum på det riktiga voyager också..? Det hade jag nämligen väntat på att få se...

2. Det verkade det som att båda skeppen hade transwarpdrift , men båda voyagerskeppen kan väl inte ha åkt och hämtat varsin transwarpspole och lyckats undkomma borgerna...eller kan dom det??

Trots det tycker jag att det var toppenbra.  :kazon:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag måste bara ställa en fråga, i avsnittet Demon, får man verkligen se att hela Voyager blir duplicerat? Visst är det bara besättningen som man ser stående på dendär sten-planeten när "orginal-Voyager" stiger upp ur den silvriga gyttjan? Jag förundrades över det under hela avsnittet...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

håller med mumle, när Kim och Paris dubbliseras så sa dom att biologisk matrial som dubbliserades och Voyager är inte bara biologiskt, det är mest av metall. Vidare så hade den dubbliserade besättningen ett minne av att det var på planeten om de inte helt förträngde det.

Det sämsta på länge 4/10

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Course: Obilivion   8/10

Jag hade tyvärr inte sett DEmon avsnittet så jag fattade inte någonting ibörjan (jag vet inte om ni som sett inte gjorde det)

DEt klardnade IAF upp ibörjan. Lite dumt av Janeway att inte åka till baka nästan dirket.

Avsnitt kändes lite "tomt" Med det riktiga Voyager har det ju inte hänt ett dugg med på två veckor. Den riktiga VOY fick heller aldrig träffa kopian. Det var synd jag ville se hur dom reagerade.

Bra avsnitt anannrs tycker jag

Betyg: =>

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

The fight:

Ett bra avsnitt, vilket avsnitten alltid (nästan) är när de träffar på någon konstig (ovanlig) alien som lever i någon annan sorts rymd och är svåra att kontakta.

I vissa delar delar var det väldigt rörigt, ena sekunden var han i en hallucination och den andra var han i verkligen.

Bra spel av Robert Beltran (jag brukar inte gilla honom), tyckte att det var trovärdigt att han var så rädd att betraktas som en "crazy old man".

Betyg: 8.9/10

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Avsnittet "The Fight"(#208).

Uh.. jag är helt yr! Inte nog med att jag hatar boxning lika innerligt som Doc verkade göra, det känns som att jag gått en boxningsmatch mot en terrelian!

Hela idén med den där delen av rymden som va lite wierd va bra, resten uselt. Jag fattade inte hälften av handlingen även fast jag sett avsnittet tre gånger nu. Näe, riktigt rörigt va det. Enda anledningen till att avsnittet inte får totalt underkänt är att Chakotay får vara med riktigt mycket en gång. Inte för att han briljerar, men det blir nästan realistiskt på sina ställen. Okej, att Janeway talade ömt och verkligen bad Chakotay om hjälp är också värt ett lite högre betyg.

Totalt: 6 / 10.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

The Fight..

Det var ett riktigt Chakotay avsnitt.. Tycker att det är lite konstigt att seven inte varnade dom när hon viste om fenomenet.. Men avsnittet var riktigt rörigt i helhet.. Tappade bort mig lite ibland och viste inte om han drömde eller ifall det var en tillbakablick eller om han var vaken..

Nä.. 3/10.. För rörigt mellan dröm,tillbaka, och nutid...

Alla avsnitt kan inte passa alla alltid... :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

The Fight

Stundtals var det riktigt bra, speciellt i samspelet mellan Chakotay och hans pappa. Mycket stark rollprestation av pappans skådespelare.

Chakotay tyckte jag inte riktigt höll i alla sammanhang, i sin roll. Skräcken för att bli en tok kändes äkta, men jag tyckte han kändes aningen för skrikig på flera ställen, lite för utåtagerande alltså.

Det här är ju inte första gången (eller sista gången) de hamnar i ett anomali som kan döda dem. Påminner lite om när TNG-Enterprise fastnar i ett "ingenting" som ville testa dem som laboratorieråttor.

4,5/10

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tyckte avsnittet var ok, men absolut inget toppenavsnitt.

Peter, pappa? Var det inte Chakotays farfar som var med?

Hur som helst, ok avsnitt. Rörigt? Ja, verkligen. Händelselöst? Absolut. Jag tycker inte att en inre personlig kamp är så mycket star trek, om man inte blandar in star trek-grejor i det. Det var väl bra att Chakotay fick så mycket tid, men den kunde använts bättre. Är det bara jag som börjat tycka att allting i avsnitten händer de första två och de sista tio minuterna?

Någon undrade varför Seven inte kunde varna Voyager om fenomenet eftersom borgerna känner till det. Men, Seven sa att det skapades slumpmässigt. Om det då skapades precis utanför skeppet, hade hon väl inte så stor chans att varna dem?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Course Oblivion:

Instämmer med vissa om en del logiska missar, bla  med skeppet, men dessa kompenseras gott och väl med fantastiska skådespelarinsatser. Bla ger Harry Kim ett övertygande porträtt av ångest och rädsla medan skeppet i avsnittets slut upplöses, så starkt att det riktigt smittade av sig! Som sagt, vissa missar så inget idealavsnitt men ändå ett av de mest gripande jag sett och därför 8,5/10

The fight:

Äntligen ett Chakotay-avsnitt! Men när det väl kommer så höll det inte riktigt måttet. Chakotaykaraktärens personlighet är något labil och offer för nyckfulla manusförfattare, ex. är det som Peter påpekade, hans skrikande, inte överensstämmande med den Chakotay jag lärt känna, sas. Det kändes inte riktigt äkta. Annars förmedlades hans mentala förvirring "realistiskt" och idén bakom var inte helt idiotisk, betydligt mer lättsmält än den vanliga översättningensprocessen. 7/10

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Course Oblivion:

Instämmer med vissa om en del logiska missar, bla  med skeppet, men dessa kompenseras gott och väl med fantastiska skådespelarinsatser. Bla ger Harry Kim ett övertygande porträtt av ångest och rädsla medan skeppet i avsnittets slut upplöses, så starkt att det riktigt smittade av sig! Som sagt, vissa missar så inget idealavsnitt men ändå ett av de mest gripande jag sett och därför 8,5/10

Jag håller med om dina synpunkter. Jag ryste så mycket vid flera tillfällen. Gillade skarpt bröllopet mellan Tom och B'Elanna (även om det inte i det verkliga skeppet har ägt rum något sådant än...) men slutminuterna var så laddade att känslorna blev tillrörda i huvudet. Titeln Course: Oblivion betyder på svenska: Kurs: Glömska. Tanken att allt man gjort kommer att hamna i glömska är oerhörd. Små missar som frågan "hur i hela friden kunde de hålla kontakter med andra raser om de inte kunde andas som människor - de kunde ju inte leva på Jorden, utan enbart i Demon-klassmiljö".

Rollprestationerna var magnifika, speciellt från Harry Kims sida, och med de sista minuternas oerhörda spänning finns det egentligen bara ett betyg att ge:

9,5/10

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Course: oblivion

7/10. Ett bra och spännande avsnitt. Men som många andra har sagt, det hade många missar. T.ex. så har ju Voyager fått en massa snålskjuts hem, t.ex. Dark Frontier 15000 ljusår, Night 2000 ljusår (2år). Vilket av skeppen åkte de genvägarna?

En annan sak också. Kaptenen sa liutenant Paris vid bröllopet, är inte han Ensign? I dataspelet Elite Force så är han Ensign...

The Fight

Hette avsnittet så? Kommer inte riktigt ihåg. men men...

8/10.

Spännande och bra. Synd bara att jag missade de första sekunderna... Sen tog bandet slut mitt i inspelning så jag kommer inte att få se det ingen  :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En annan sak också. Kaptenen sa liutenant Paris vid bröllopet, är inte han Ensign? I dataspelet Elite Force så är han Ensign...

det är möjligt att det andra skeppet aldrig stötte på "vattenplaneten" där paris pga vissa saker blev degraderad till Ensign...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det är möjligt att det andra skeppet aldrig stötte på "vattenplaneten" där paris pga vissa saker blev degraderad till Ensign...

Det var bra uppmärksammat! En ännu större sak att uppmärksamma är att manusförfattarna faktiskt inte gjorde en miss i detta. De brukar ju göra så många småmissar...

(Fast det är väl oundvikligt att f?? missar när det handlar om så många olika händelser, avsnitt och författare)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det är möjligt att det andra skeppet aldrig stötte på "vattenplaneten" där paris pga vissa saker blev degraderad till Ensign...

Oj tusan, tänkte inte på det. Har hela tiden trott att sen Demon-avsnittet så har vi följt kopian, och inte det riktiga skeppet.

Glömde att säga innan att jag håller med er andra angående skådespelarinsatserna. Fruktansvärt bra!

Synd bara att inte bröllopet var "på riktigt". Skulle vara bra tror jag om de två skulle vara gifta...  :P

Jocke: Har du märkt det förresten att där det står var citaten kommer ifrån, där är klockan 1 timme tidigare än om man jämför med originalmeddelandet...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag gillade skarpt när Seven fångade blombuketten vid bröllopet! Det var en så häftig scen med mycket action. Seven sträcker bara ut armen eftersom buketten kommer farande mot henne. Utan att veta vad det innebär.

Ska kolla på det igen nu!

The Fight:

Japp, bra avsnitt. Gillade speciellt scenen när the alien talade med Chakotay genom besättningen under snabba klipp.

Mmmm, det var bra. Ska kolla på det igen nu.

 ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...