Jump to content
Sign in to follow this  
Pjotr'k

VOY: Voyager på SVT, del 8

Recommended Posts

det bästa i avsnittet Fair Haven var ändå när Tuvok blev illamående. jag skrattade hur mycket som helst. =) upp och ner, inälvor hit och blod dit. KUL!!! klart bäst på hela avsnittet!

Fair Haven!

Jag tyckte det var ett enormt roligt avsnitt specielt där Tuvok blev illamående och när kapten började ha känslor för det där hologram det trode man inte om henne....

tom har begåvning för att skappa hologram program det var ju väldigt bra gjort...

Byn var ochså trevlig en litten by man skulle kunna tänka sig att bo i lung och trevlig inge mycke brått och alla känner varann och är vänner med varann....

Jag ger det: 8.5/10

Fair Haven

En favorit eftesom att det:

1. Handlade om Janeway och 2. Handlade om hennes varmare känslor.

scenen där doktorn taler Janeway till rätta var ju helt underbar. "Well, you know the story; Girl meets boy, girl modifies boy's subrutines." *ahahaha* glad att jag spelade in det...

Blink of an Eye

Lite coolt att se hur kulturen utveklades på planeten men annars var det ett avsnitt som inte kommer att gå till historien som en hit.

Bety: 4/10

Tycker avsnittet var ganska bra...

det var ganska kul att se hur planeten utvecklades och doctorns roll när han blir strålad tillbaka och slänger sig i armarna på yaneway och detta att han ska ha fått en sån...

(hur det går till) så var det ett intressant och inehållsrikt avsnitt när det är som bäst...

Blink of an eye

jag tyckte att det här avsnittet var ett småkul avsnitt med vissa härliga scener, som den ovan nämda "Doctorn-kramar- Janeway"- scenen... Men en sak som jag funderade på var:

När han från planeten skulle åka hem sa Tuvok att det skulle ta 2h innan dom kunde dra. Levde invånarna på planeten väldigt länge eller? För han satt ju där nere och tittade efte dem när de åkte, och det måste ju ha varit ca 120 år senare för dem... mysko.

men i slutänden: ett mysigt avsnitt

Blink of an eye

Jodå, namnet är ju coolt. Och planeten, vilken häftig!

Bra story, ja det mesta är rätt lysande.

Det enda jag hänger upp mig på var faktumet av "eldfrukten" var ett vanligt äpple och doktorn, det är väl inte särskilt logiskt/möjligt att han skulle kunna ha en son?   ???

Betyg: 7,7/10 eller 3/5

Blink of an Eye.

jag tyckte det var ett roligt avsnitt.. det hade späning och roliga sener som när doctorn varit borta i typ 20 minuter innan dom fick honom till skeppet så hade det gåt 3 år och doctorn fåt barn och en fru...

jag ger det en 7.5/10   :)

det är väl inte särskilt logiskt/möjligt att han skulle kunna ha en son?   ???

Betyg: 7,7/10 eller 3/5

tja.. det finns ju adoption? styvsönor (eller vad det heter).. kanske såg han honom som sin son, eftersom han vet att han inte kan få några..

Blink of an eye

jag tycker att det var ett bra avsnitt. det var kul att se planeten utvecklas och att 1 sek på Voyager var 1 dag på planeten.

roligt att Doktorn fick en son! det kom som en klar överraskning för mig...

jag ger avsnittet 7/10

"Blink of an eye" (#233)

Ett av de mer intressanta avsnitten i sjätte säsongen, tycker jag. Författarna utnyttjar verkligen sin fantasi när de skapar den där planeten. Varför får vi inte se mera såna där konstiga planeter? Alla bara ser humanoida och lömska (okej, inte alla) ut hela tiden. Intressant också hur de tror att andra civilisationer måste ha utvecklats så likt vår. Visserligen ser jag ett problem i berättandet, om man inte hade gjort på detta sättet. Men om jag ska skriva om det också så blir jag nog lite långrandig.

Annars är avsnittet bra sammanhållet, det händer saker hela tiden och skådisarna gör sitt bästa.

Ändå håller det inte riktigt ända fram, de där två snubbarna som snackar om 'profeter' och om att varje stjärna skulle vara en gud talar på ett underligt 1600-talssätt. Tillsammans med amerikanskan blir det så uppstyltat. Jag såg avsnittet för kanske 6 månader sedan, och det gick ganska obemärkt förbi, även om det var bra. Men nu i söndags stillades inte Voyager-suget som brukar uppstå på Voyager-kvällarna. Det höll inte måttet för en igenomtittning till.

I helhet är det som sagt ett bra avsnitt, men några irriterande detaljer drar ner betyget: 7 / 10.

Blink of an eye!

Inte precis det roligaste avsnittet som jag har sett. Det var lite halft trovärdigt det där om att en sekund i vanlig tid skulle vara en dag hoss dem.

Jag tycker det var konstigt när de där två austronaterna (säg inte ett ord om min stavning) kom till Voyager. Varför var de kvar i sin egna tid så länge? De hade ju lämnat planeten.

Dessutom tycker jag att den där eldfrukten, eller vad den nu kallades, såg ut som ett stort plommon.

Mitt betyg är... Måste tänka lite... Vänta... 6/10

Jag har en fråga angående, Blink of an Eye.

Hur kan doktorn få en son????

Har han organ??

Det där funderade jag också på! Helknepigt egentligen...

"Virtuoso" (#234)

Första gången jag såg avsnittet (ca. 1 år sedan) tyckte jag att det var underhållande, men att jag började bli trött på Doktorns frigörelsekamp redan då. De har redan behandlat den i så många avsnitt redan!

När jag såg avsnittet igen, nu på tv stod mig hela storyn upp i halsen. Inte nog med att jag kan bli jätteirriterad på honom, hade inte han fru och barn i förra avsnittet?? Innan dess var han kär i Seven. Har han något kommando för att radera sörjande och olycklig kärlek?

Janeways små tal om plikt och frigörelse var ganska tröttsamma, så de enda ljusglimtarna i avsnittet var väl egentligen B'Elanna och Seven. Att Seven kunde bli så förbannad och sedan så känslosam var intressant. B'Elanna sa ju som vanligt precis som det var. Fy va tuff hon kan vara ibland.

Kims insats med klarinetten var ju ganska bra den också. Men vilken tråkig konsert-lokal! Kunde de inte ha hittat på något roligare på holodeck?

Så, totalt vill jag nästan glömma detta avsnittet: 4 / 10.

Virtuoso

Eftersom det här var andra gången jag såg avsnittet så visste jag vad som skulle ske. Redan första gången blev jag trött på doktorn och den här gången ville jag bara att avsnittet skulle ta slut. Vad är det med doktorn och hans olyckliga kärlekar? Det enda skojiga var ju doktorn som clown - han var ganska söt då. B'elanna var ovanligt bra i avsnittet och seven kändes riktigt mänsklig. I slutändan är det dock ett avsnitt som kommer att glömmas bort.

Betyg 3/10

Virtuoso

Ja jag kan inte mer än hålla med dom tidigare forummedlemarna...ett mycket dåligt avsnitt.

Men ja dom som gjorde avsnitt till nåt var juh Seven och B´elanna.

Betyg 3/10

:klingon:

Guest
This topic is now closed to further replies.
Sign in to follow this  

• Create New...