Jump to content
Sign in to follow this  
Pjotr'k

VOY: Voyager på SVT, del 8

Recommended Posts

Jag håller oxå med ovanstående, ett meningslöst avsnitt.

Doktorn träffar ju ständigt nya kärlekar, och så glömmer han bort dem i nästa avsnitt. Knepigt...

Som Gul Tahel (?) skrev så var det rätt kul att se honom i clowndräkt. Men sedan upphör det roliga och varar genom resten av avsnittet.

Som sagt var, inget bra avsnitt. 4/10

Virtuoso!

Nu ska jag härma alla andra och säga en sak; Doktorn, släng dig i väggen! (Inte ordagrant, men nått åt det hållet...) Alltså, detta program var ju det värsta som jag har sett och jag har sett Alla sedan andra säsongen.

Vist, jag tycker väll inte att doktor är nån höjdare, det kan jag säga redan nu. Men, han är ju så hopplös!! Först blir han kär i nån som är döds sjuk(?), sedan är det ju has hopplösa kärlek till Seven, efter det vill han ha familj och nu ska ha bli en riktig operastjärna. Men alltid är det samma sak, så fort det blir lite motigt lägger han av! Han har inget go i sig! Man blir trött så fort hans ansikte visas i rutan. Ta det inte personlig ni som gillar doktorn, men ja.

Om vi nu ska prata lite om programet, så säger jag bara en sak och det rätt ut; Hej då!

Betyg: 1/100

Jag såg inte hela avsnittet (vet inte vad det är med mig, Voyager känns inte så viktigt längre...) men det var väl inte det mest spännande avsnitt jag sett.

Nåt jag tänkte på var att Doktorn alltid har fel... Om han gör något, visar medkänsla för någon och sånt, så är det alltid dom som är dom elaka... *suck*

Virtuoso

jag skrattade en del lite då och då (tror att det var på det avsnittet iaf). men det var inte precis det roligaste avsnittet hitills. =(

det var väl B'Elanna och Seven som gjorde avsnittet sevärt.

3/10

Jaha då fick doktorn all uppmärksamhet som vanligt!!! När ska Chakotay få vara med lite mera, eller mycket mera? När ska han få vara huvudpersonen egentligen? Jag väntar... :angry:

Snälla någon vad handlade Virtuoso om?? Jag var i England och fick inte in Svenska kanaler. :(

Voyager träffar på en avanserad ras som inte känner till musik. De råkar höra doktorn sjunga och vill att han ska ge konserer. Han blir snabbt en superkändis.

Du kan läsa mer om avsnittet här  Virtuoso

Memorial

Ett medellavsnitt som inte gör mycket väsen av sig. Toms beetende framför TV kännde man tyvärr igen allt för väl.

Betyg:4/10

Vad tyckte ni om senaste avsnittet? Jag tycker det var lite sövande. Det var ett av de dåligare avsnitten. Det enda roliga var striderna. Sen hade ju avsnittet en viss sensmoral. Jag ger det 5/10. Det får ett plus för att Tuvok var med. :D

Memorial

Ett mindre kul avsnitt. Jag förstår att Star Fleet nissarna blev sura för att Commander Vad-han-nu-heter gav order om att ta bort spåren efter "massakern", fast det inte var deras "fel", de var trötta och säkert hungriga ("De flesta misstag görs på tom mage").

Jaja, nog om det, det får 7,4/10

Memorial.

Ett av dom bättre avsnitten på senaste...bra handling.

Det bästa i avsnittet var själklart Tom Paris framför TVn....han va goo

Avsnittet får 9/10

"Memorial" (#236)

Igår upptäckte jag att jag kollat fel i sändningsordningen. Jag trodde att vi skulle få se action-späckade "Tsunkatse" (jättebra avsnitt), så jag blev mäkta besviken när jag märkte att det var Memorial som stod på tur.  Av någon underlig anledning hade jag sett detta avsnittet innan.

Men på plussidan stod i alla fall hyfsade rollprestationer, bra ordningsföljd och en helt ok story. Ordningsföljden plus att besättningen fick symptomen från fyren i olika följd var bra. Antagligen var manuset välskrivet. Men Garett Wangs hysteriska överspel nere i grottan, Janeways rasande skuldkänslor tar ut allt det där. Krigsmiljöerna kändes så fabricerade.. skumgummi?

Så det blir ett *gäsp* ganska lågt betyg, 6,5 / 10.

Kan hålla med att dom två sista avsnitten inte har varit så bra men tänk att om två veckor är det 6.16.Collective

då kommer allt på topp igen..

Det är alldeles för lite borger.. När avsnitt Virtuoso var så värkade seven inte känna igen rasen.. sånna fall vore det något för borgerna med tanke på att dom är så teknologist före alla... Memorial tycker jag känns lite fel. Varför ska man packa på andra sinna sorger... Får hoppas Tsunkatse blir bättre..

annars så blir snart collective.. och vi får se dom härligt underbara borgerna igen  :D

kom påen sak ang. Memorial.

Det glaset som Tom Paris drack öl ur liknade vääääldigtmycket ett vinglas...och såvitt jag vet så dricker man inte öl i vinglas.....

Memorial.

Ett av dom bättre avsnitten på senaste...bra handling.

Det bästa i avsnittet var själklart Tom Paris framför TVn....han va goo

Avsnittet får 9/10

hehe vad skulle man inte få göra för att få byta plats be B'elanna där LOL  :P

Memorial

Avsnittet var rätt okej, klart bättre än förväntat.

Ändå inte särskilt bra, men som sagt var, okej.

Betyg: 6,99/10

Memorial

Såg bara slutet eftersom jag sett den tidigare och det kändes inte så viktigt att se den igen. Tråkigt avsnitt. Helt enkelt.

Memorial

Detta var ett väldigt dåligt avsnitt och både Neelix och Janeway var omoraliska. Hon hänvisade till minnesmärken på jorden och ansåg att därför skulle fortsätta att vara igång, men här på jorden tvingar vi inte folk att genomlida vår historia annat än genom historieböcker och filmer.

Betyg 3/10

sweetycow

Det stämmer, en annan konstig sak, de sa nåt med "Vi lägger ut en varnings boj till så de blir varnade om 'minnes saken'" Fast jag har svårt att tänka mig att varning bojen funkar i 300 år, och de har gömt att rymden är i 3d, andra kan komma in från andra ställen (andra änden, "uppifrån" osv än just från deras håll.

Guest
This topic is now closed to further replies.
Sign in to follow this  

• Create New...