Jump to content
Sign in to follow this  
Pjotr'k

VOY: Voyager på SVT, del 8

Recommended Posts

Varför var Janeway, kapten i Barclays simulering?

Nu förstår jag inte riktigt vad du menar. Varför skulle hon inte vara det?

Pathfinder

Ett roligt avsnitt, fast lite dåligt att troi snackar med en brittisk accent, det gjorde hon inte i TNG.

Det är synd om Barcly, han råkar alltid illa ut.

Doktorn snackar om Barclys medicinska historia, är inte det hemligt?

9/10 4/5

Varför skulle hon inte vara det?

Därför att janeway borde ha "number one" som rank. Inte kapten. Detta blev hon väll i Deltakvadranten.

Varför skulle hon inte vara det?

Därför att janeway borde ha "number one" som rank. Inte kapten. Detta blev hon först i Deltakvadranten. Eftersom Voyagers Kapten blev dödad tillsammans med flera ur besättningen i "Caretaker".

Remember?

Janeway var kapten på Voyager. Det var förste officeraren som dog. Därför kunde Chakotay bli förste officer.

Gårdagens avsnitt(fair haven) var välganska bra, men jag hade gärna sett ett annat scenario förstås. Om man kunde placerat Chakotay i rollen som bartendern istället!!!

Tänk om man kunde göra om en man efter sina egna behov, ja kanske inte allt men vissa småsaker så att han blev nästan perfekt. Skulle vilja ha det så?

;)

Fair Haven

Det här var en bra avsnitt, med tanke på att det handlade om just ingenting. Det kan inte vara lätt att göra bra avsnitt som handlar om ingenting. *Applåder*

Betyg: 8/10

Fair Haven

Katastrof! Missade avsnittet p.g.a. för ihärdigt Star Wars-tittande. Tur att man sett det förut, tycker avsnittet är rätt bra, Janeway är inte lika perfekt som alltid annars. Och Janeways replik "Well, you know the story... girl meets boy, girl modifies boy´s subroutines..." är råskön.

7/10

Fair Haven!

Ett bra avsnitt. Att det inte handlade om nått speciellt var jättebra för jag stör mig på att det helatiden är nån som hamnar i knipa.

Att det handlade en hel del om Janeway tycker jag är bra. Pratstunden med Chakotay på bryggan tycker jag var hel läcker! De känner varandra så bra att de kan skämta på vilket sätt de vill. Det är först gången jag har sett en regisör ha med den sortens vänskap på film.

Mer perfekt kunde det inte vara... Eller, om jag får tänka efter lite, de skulle ha valt en brun häst att dra vagnen och inte en skimmel!

Avsnittet får 8/10 poäng.

Eller, om jag får tänka efter lite, de skulle ha valt en brun häst att dra vagnen och inte en skimmel!

Avsnittet får 8/10 poäng.

Nja.. tycker skimmeln passar mycket bra in där! :)

Tycker faktiskt detta är ett avsnitt, som varken är fär tråkigt eller för roligt/bra/spännande..  Tycker om när dem kretsar avsnitt kring Holdecken :)

Mer perfekt kunde det inte vara...

Eh... Kathryn och Chakotay istället för Kathryn och hologrammet, kanske? :)

Jag älskar Fair Haven, tycker att det är ett väldigt roligt avsnitt. Tuvok är jättebra!

Jag såg det inte igår (gl??mde totalt bort det), så någon mer detaljerad åsikt blir det inte...

Tuvok är jättebra!

"Fair Haven" (#231) är ett avsnitt som jag hade sett innan igår, jag hyrde det, för att det var snack om att det var så himla roligt. Men jag tycker att det är ett av de mest pinsamma avsnitten sedan de första säsongerna.

Enda egentliga behållningen av det är Tuvoks illamående i matsalen, där råflabbar jag varje gång. En till positiv sak är ju att Janeway inte är sitt vanliga 'perfekta' jag, hon visar att hon har fel och brister hon också.

Annars är det så mycket jag retar mig på här, så det blir bara löjligt att rada upp allt.

Totalt: 6 / 10.

Fair Haven

Efter att ha tittat på min inspeling av avsnittet (Tittade på Star Wars istället) så var det väl dags att kommentera lite. Det här är ett av de få avsnitt jag inte sett innan och det var ingen förlust.

OK, byn var sharmig, jag älskar små byar där alla känner alla. Det bästa var dock Tuvoks illamående, höll på att skratta ihjäl mig.

Betyg: 5/10

Hej,

jag hoppas att svt kommer att visa säsong 7 ochså!!

Fråga:

Vet någon om det??? :D

// Kapten Mariah

Dom kommer visa säsong 7 ocks och sedan serien Enterprise :)

Guest
This topic is now closed to further replies.
Sign in to follow this  

• Create New...